Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry - Jakub Bugielski - ebook
Opis

Poradnik do gry Twierdza Krzyżowiec 2 zawiera szczegółowe informacje dotyczące rozgrywki dla pojedynczego gracza, jak i trybu multiplayer. Znajdziesz w nim szczegółowy opis wszystkich najważniejszych aspektów rozgrywki, takich jak wydobycie i produkcja surowców, produkcja jedzenia i uzbrojenia, a także towarów ekskluzywnych. W poradniku ponadto znajdziesz informacje na temat wszystkich występujących w grze budynków, wraz z ich kosztami, oraz zastosowaniem, a także zestawienie wszystkich dostępnych w grze jednostek, wraz z ich kosztami, mocnymi i słabymi stronami, a także zastosowaniem. Oprócz tego poradnik wyjaśnia działanie podstawowych mechanizmów rozgrywki, takich jak popularność, poziom podatków, dystrybucja racji żywnościowych, a także piwa, czy obrzędów religijnych, oraz działania automatycznej sprzedaży na rynku. W poradniku zawarte zostało bardzo dużo porad związanych z rozbudową i utrzymaniem gospodarki, rekrutowaniem wojsk, oraz prowadzeniem oblężeń, czy obroną przed wrogimi atakami. Oprócz porad dla pojedynczego gracza, poradnik zawiera także szereg przydatnych informacji dotyczących rozgrywki Online, takich jak dobór odpowiedniej taktyki zależnej od sytuacji w grze, kolejność wznoszenia poszczególnych budowli, czy sposoby atakowania innych graczy. W poradniku zawarto również listę przedstawiającą wszystkie osiągnięcia / trofea występujące w grze, wraz z instrukcją dotyczącą ich zdobycia. Twierdza Krzyżowiec 2 to strategia czasu rzeczywistego, stworzona przez Firefly Studios, będąca kolejną częścią, kultowej już, strategii Twierdza, wydanej w 2001 roku gry, która zaskarbiła sobie sympatię szerokiego grona fanów na całym świecie.

Zawartość poradnika do gry Twierdza Krzyżowiec 2 :

  • porady dotyczące podstawowych, a zarazem kluczowych mechanizmów rozgrywki;
  • informacje dotyczące sterowania, a także wykonywania podstawowych jak i zaawansowanych manewrów;
  • informacje dotyczące wszystkich jednostek występujących w grze, w tym ich kosztów rekrutacji, czy słabych i mocnych stron;
  • informacje dotyczące wszystkich budynków dostępnych w grze, wraz z ich kosztami i przeznaczeniem;
  • wiele porad dotyczących rozgrywki, począwszy od rozbudowy i utrzymania funkcjonującej gospodarki, poprzez rekrutację armii, kończąc na wyprowadzeniu skutecznego oblężenia;
  • informacje dotyczące rozgrywki wieloosobowej: dobór odpowiedniej taktyki w zależności od ustawień gry i sytuacji na mapie;
  • spis i opis wszystkich występujących w grze osiągnięć / trofeów;

W poradniku do gry Twierdza: Krzyżowiec II znajdziesz wiele informacji przydatnych dla każdego stratega. Poradnik zawiera opis przejścia kampanii, różnice między nacjami, porady dotyczące budowy twierdz czy informacje na temat aspektów ekonomicznych gry.

Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Krzyżowcy (Jednostki)
  • Najemnicy (Jednostki)
  • Porady
  • Przemysłowe (Budynki)
  • Rush (Taktyki)
  • Najpierw gospodarka, potem wojsko (Taktyki)
  • Opis interfejsu
  • Produkujące żywność (Budynki)
  • Sprzęt oblężniczy (Jednostki)
  • Fortyfikacje zamku (Budynki)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 148

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Popularność


Twierdza: Krzyżowiec IIporadnik do gry

autor: "Jakub Bugielski"

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1433

[email protected]

Spis treści

Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry

Sterowanie

PC

Opis interfejsu

Porady

Budynki

Przemysłowe

Produkujące żywność

Miejskie

Wojskowe

Zamkowe

Fortyfikacje zamku

Elementy kluczowe

Popularność

Racje żywnościowe

Złoto

Produkcja jedzenia

Produkcja piwa i świec

Produkcja broni

Targ - sprzedaż i kupno

Jednostki

Krzyżowcy

Najemnicy

Sprzęt oblężniczy

Tryby gry

Taktyki

Rush

Najpierw gospodarka, potem wojsko

Kampania szkoleniowa - Przygotowania

Przybycie

Kowale i Łuki

Legowisko Lwa

Kampania szkoleniowa - Lwie Serce

Pierwsza krew

Zasadzka

Antiochia

Jerozolima

Kampania szkoleniowa - Saladyn

Wtargnięcie krzyżowców

Zdrada

Sprawiedliwość

Święte Miasto

Kampania szkoleniowa - Wymierzanie Sprawiedliwości

Lepkie Ręce

Wieprz

Kampania szkoleniowa - Walka o wolność

Kerak

Rogi Hittinu

Przeciwnicy

Szlaki Potyczek

Osiągnięcia

Stronghold: Crusader II - wymagania sprzętowe

Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry

Poradnik do gry Twierdza Krzyżowiec 2 zawiera szczegółowe informacje dotyczące rozgrywki dla pojedynczego gracza, jak i trybu multiplayer. Znajdziesz w nim szczegółowy opis wszystkich najważniejszych aspektów rozgrywki, takich jak wydobycie i produkcja surowców, produkcja jedzenia i uzbrojenia, a także towarów ekskluzywnych. W poradniku ponadto znajdziesz informacje na temat wszystkich występujących w grze budynków, wraz z ich kosztami, oraz zastosowaniem, a także zestawienie wszystkich dostępnych w grze jednostek, wraz z ich kosztami, mocnymi i słabymi stronami, a także zastosowaniem. Oprócz tego poradnik wyjaśnia działanie podstawowych mechanizmów rozgrywki, takich jak popularność, poziom podatków, dystrybucja racji żywnościowych, a także piwa, czy obrzędów religijnych, oraz działania automatycznej sprzedaży na rynku. W poradniku zawarte zostało bardzo dużo porad związanych z rozbudową i utrzymaniem gospodarki, rekrutowaniem wojsk, oraz prowadzeniem oblężeń, czy obroną przed wrogimi atakami. Oprócz porad dla pojedynczego gracza, poradnik zawiera także szereg przydatnych informacji dotyczących rozgrywki Online, takich jak dobór odpowiedniej taktyki zależnej od sytuacji w grze, kolejność wznoszenia poszczególnych budowli, czy sposoby atakowania innych graczy. W poradniku zawarto również listę przedstawiającą wszystkie osiągnięcia / trofea występujące w grze, wraz z instrukcją dotyczącą ich zdobycia. Twierdza Krzyżowiec 2 to strategia czasu rzeczywistego, stworzona przez Firefly Studios, będąca kolejną częścią, kultowej już, strategii Twierdza, wydanej w 2001 roku gry, która zaskarbiła sobie sympatię szerokiego grona fanów na całym świecie.

Zawartość poradnika do gry Twierdza Krzyżowiec 2 :

porady dotyczące podstawowych, a zarazem kluczowych mechanizmów rozgrywki;

informacje dotyczące sterowania, a także wykonywania podstawowych jak i zaawansowanych manewrów;

informacje dotyczące wszystkich jednostek występujących w grze, w tym ich kosztów rekrutacji, czy słabych i mocnych stron;

informacje dotyczące wszystkich budynków dostępnych w grze, wraz z ich kosztami i przeznaczeniem;

wiele porad dotyczących rozgrywki, począwszy od rozbudowy i utrzymania funkcjonującej gospodarki, poprzez rekrutację armii, kończąc na wyprowadzeniu skutecznego oblężenia;

informacje dotyczące rozgrywki wieloosobowej: dobór odpowiedniej taktyki w zależności od ustawień gry i sytuacji na mapie;

spis i opis wszystkich występujących w grze osiągnięć / trofeów;

Jakub Bugielski (www.gry-online.pl)

Sterowanie

PC

Ruch kamerą

Menu gry

Wybór jednostki / budynku

Wydanie polecenia

Przybliżenie kamery

Obrót kamery

Wył. / wł. interfejsu

Wybór lorda. Podwójne wciśnięcie przenosi kamerę na cel.

Wybór spichlerza. Podwójne wciśnięcie przenosi kamerę na cel.

Wybór składu. Podwójne wciśnięcie przenosi kamerę na cel.

Wybór zbrojowni. Podwójne wciśnięcie przenosi kamerę na cel.

Wybór Donżonu. Podwójne wciśnięcie przenosi kamerę na cel.

Wybór warsztatu oblężniczego Podwójne wciśnięcie przenosi kamerę na cel.

Wybór koszar. Podwójne wciśnięcie przenosi kamerę na cel.

Wybór posterunku najemników. Podwójne wciśnięcie przenosi kamerę na cel.

Opis interfejsu

Twierdza: Krzyżowiec II - Interfejs

Opis Twierdza: Krzyżowiec II - Interfejs

1

- Popularność

- kolor

oznacza stosunek ludzi do gracza, a cyfra jego intensywność.

2

- Liczba

dostępnych obecnie chłopów.

3

- Łączna

liczba

chłopów w zamku / maksymalna liczba.

4

- Aktualnie

posiadane złoto.

5

- Karta

informacyjna. Kolejno: poziom podatków, racji żywnościowych, piwa, obrzędów religijnych.

6

- Mini-mapa

pokazująca sytuację dziejącą się na mapie.

7

- Okno

aktualnie wybranej funkcji - może to być wybór budynków do postawienia, bądź okno jednostki, pozwalające wydawać rozkazy.

W tym rozdziale przyjrzeć sie możesz interfejsowi rozgrywki w grze Twierdza Krzyżowiec 2. Interfejs nie różni się specjalnie od innych strategii czasu rzeczywistego - nie przesłania specjalnie widoku i zawiera najpotrzebniejsze, doskonale czytelne informacje, rozłożone po kątach, przez co środek ekranu jest zawsze wolny.

Prawy górny róg ekranu zajmują wszystkie najpotrzebniejsze informacje, które znać musi gracz, by wiedzieć, co dzieje się z jego zamkiem. [1] Prawy górny róg przedstawia popularność - kolor przedstawia stosunek poddanych do gracza, a cyfra intensywność. Tuż obok, na lewo [2] pokazana jest liczba dostępnych obecnie chłopów. Kontynuując w lewo [3] pokazuje aktualną ilość chłopów / maksymalną ilość chłopów możliwych do zakwaterowania. Na lewo [4] pokazuje ilość dostępnego aktualnie złota. Poniżej, [5] znajduje się karta zawierająca najważniejsze informacje. Kolejno: podatki, racje żywnościowe, piwo, obrzędy religijne. W lewym dolnym rogu ekranu [6] znajduje sie mini-mapa pokazująca sytuację dziejącą się na mapie. Obok, [7] znajduje się okno aktualnie wybranej funkcji - może to być wybór budynków do postawienia, bądź okno jednostki, pozwalające wydawać rozkazy.

Porady

W grze znajduje się pomoc, jednak ogranicza się ona jedynie do opisu jednostek i budynków.

Twierdza Krzyżowiec 2 różni się znacząco od innych gier z tego gatunku, a sama pomoc w grze nie jest zbyt rozbudowana, co sprawi, że możesz czuć się zagubiony. Z pomocą przychodzi ten dział, w którym dowiesz się rozmaitych rzeczy na temat mechanizmów rozgrywki, a także tego co robić, a czego unikać. A więc:

1. Zanim zaczniesz produkować jednostki wojskowe, zadbaj o odpowiednio rozwiniętą gospodarkę! Na nic nie zda ci się potężne wojsko (którego pewnie i tak nie dasz rady wyszkolić, mając jedynie początkowe surowce), gdy za kilka minut skończy ci się złoto, wyczerpie jedzenie i nie będziesz w stanie nic zrobić, tylko czekać, aż twój przeciwnik spokojnie się rozwinie i cię zgniecie. Wyjątkiem są sytuacje, w których posiadasz kolosalne ilości złota od początku rozgrywki, bądź planujesz szybki atak, na samym początku rozgrywki.

2. Gdy rozpoczniesz potyczkę, czy to w trybie dla pojedynczego gracza, czy w rozgrywce online, rozejrzyj się dookoła swojego miejsca startowego i postaraj się zlokalizować kluczowe miejsca, takie jak oaza, pokłady kamienia, czy żelaza, ewentualne rzeki, czy wąwozy. Skład zapasów najlepiej postawić możliwie najbliżej oazy, tak samo jak spichlerz - pozwoli ci to znacznie przyspieszyć proces wytwarzania żywności.

3. Zadbaj o odpowiedni transport dla surowców wydobywanych w kamieniołomach i kopalniach żelaza. Nie musisz od razu budować po 4 woły, szczególnie, gdy do złóż nie ma daleko. Postaw na początku 1-2 woły obok każdego kamieniołomu / kopalni żelaza, a następnie obserwuj działanie budynku. Jeśli zdarzają się przestoje, podczas których w pobliżu tych budynków nie ma wołów i surowce nie są pakowane do transportu, dobuduj kolejne woły, aż produkcja będzie działała płynnie.

4. Jeśli chodzi o produkcje żywności, to możesz podzielić budynki je wytwarzające na dwie grupy - takie, które sprawują się w początkowym etapie rozgrywki (gdy twoja populacja nie przebije 50 chłopów), a także takie, które są skuteczniejsze wtedy, gdy twój zamek już dobrze prosperuje (tj. gdy populacja znacznie przekroczy 50 chłopów).Do pierwszej grupy zaliczają się jabłka, mięso i sery, a do drugiej chleby. Gdy twoja populacja znacznie przewyższy 50 chłopów, nie ma sensu dobudowywać kolejnych budynków produkujących dobra z pierwszej grupy - lepiej skupić się na produkcji chleba (gdyż jest ona najefektywniejsza), a pozostałe budynki zostawić w spokoju i nie dobudowywać kolejnych. Możesz ustawić automatyczny zakup pozostałych typów żywności, by pozytywnie wpłynąć na popularność w królestwie.

5. Jeśli planujesz utrzymać poziom dystrybucji piwa / obrzędów religijnych na wysokim poziomie(x2 - x3), to pamiętaj o złotej zasadzie - buduj 1 browar i 1 warsztat świecarza na każde 10 chłopów w twoim zamku (przy populacji na poziomie 50, będziesz potrzebował 5 browarów, a także odpowiedniej ilości chmielu, oraz 5 warsztatów świecarza). Pozwoli ci to bez problemu utrzymać dystrybucje tych dóbr na wysokim poziomie, a nadwyżkę będziesz mógł spieniężyć na targu.

6. Buduj schludnie - nie stawiaj budynków gdzie popadnie, losowo, rozrzucając je po całej mapie. Nie dość, że spowolnisz proces produkcji poszczególnych towarów (nie wspominając już o tym, że nie dojdziesz końca, jak będziesz starał się coś znaleźć...), to jeszcze zmarnujesz masę bezcennego miejsca - w tej grze, jak się zresztą przekonasz, liczy się każdy centymetr, szczególnie na terenie oaz.

7. Ustawiaj budynki produkcyjne w odpowiednich miejscach. Jeśli chodzi o produkcję surowców, to nie licząc kamieni i żelaza, warto stawiać chaty drwala w pobliżu drzew - w ten sposób twoi drwale nie będą musieli chodzić przez pół mapy, by wyciąć jedno drzewo. Budynki produkujące żywność powinny być ulokowane jak najbliżej spichlerza - chłopi będą odnosić gotowe towary znacznie szybciej, pozwalając im na zwiększenie produktywności, a co za tym idzie szybciej zapełnią twój spichlerz. Budynki, które przerabiają jeden materiał w drugi (jak młyn, przerabiający pszenicę w mąkę, czy browar wytwarzający piwo z chmielu), czy takie, które "robią coś z niczego" (jak warsztat świecarza) warto jest ustawić tuż obok składu zapasów. Budynki produkujące uzbrojenie powinny być z kolei ulokowane tuż obok zbrojowni. Odpowiednie ustawienie budynków pozwoli ci znacznie przyspieszyć produkcję - jeśli rywal nie będzie tego robił, da ci to nad nim gigantyczną przewagę. Pamiętaj też o tym - jeśli masz możliwość, to każde z wymienionych wyżej budynków powinno być postawione pomiędzy składem zapasów, a miejscem, skąd pobierają konkretny surowiec, bądź dokąd go dostarczają. Chata Drwala najlepiej działa, jeśli postawisz ją pomiędzy składem a drzewami, Piekarnie wytwarzają chleb najszybciej, jeśli znajdują się blisko składu zapasów (skąd biorą mąkę), jak i Spichlerza, gdzie dostarczają chleb - zasada ta tyczy się także budynków produkujących broń (skład zapasów - zbrojownia). Jednakże,

8. Nie stawiaj budynków "jeden na drugim". Warto jest stawiać budowle schludnie, bez rozrzucania ich po całej mapie, jednak nie możesz też budować ich wszystkich na sobie. Powód jest jeden - ryzyko pożaru. Gdy któryś z budynków zajmie się ogniem (czy to z przyczyn losowych, czy po ataku wroga), to budynki w jego najbliższym sąsiedztwie (które się z nim "stykają") momentalnie zostaną podpalone. W ten sposób w zaledwie kilkanaście sekund, możesz stracić całą masę budynków. Jeśli nie chcesz robić odstępów, to przynajmniej rozdzielaj poszczególne typy budynków od siebie.

9. Niezależnie od tego, czy dbasz o odstępy pomiędzy budynkami, warto jest zainwestować w studnie. Wybudowanie kilku z nich to żaden koszt, a posiadanie ich w momencie, gdy wybuchnie pożar, pozwoli ci ocalić budynki i zaoszczędzić ogromne ilości surowców.

10. Nie buduj szałasów "na zapas" - jeśli potrzebujesz tylko kilku dodatkowych ludzi (by obsadzić nimi budynek, bądź by zwiększyć wygodę rekrutacji), wybuduj jeden, ewentualnie dwa szałasy. Wybudowanie kilku na raz znacznie zwiększy twoją populację, co przełoży się na wyższe zużycie pożywienia, świec i/lub piwa, co może w kilka sekund załamać twoją gospodarkę, bądź wskaźnik popularności. Posiadaj tylu wolnych ludzi, ilu ci potrzeba w danej chwili, a nie "na zapas".

11. Jeśli potrzebujesz błyskawicznie wyszkolić ogromną ilość żołnierzy, możesz zastosować pewien sposób. Upewnij się, że posiadasz wszystkie wymagane materiały, takie jak bronie, czy złoto,(zawsze przygotuj więcej złota, niż planujesz wydać), oraz odpowiednio duży zapas żywności, świec i piwa, a następnie zmniejsz wartość podatków tak, by zacząć rozdawać złoto swoim poddanym (im większa łapówka, tym lepiej), zwiększ racje żywnościowe (jeśli masz taką możliwość to do maksimum), oraz daj najwyższą dystrybucję piwa / obrzędów religijnych. W ten sposób bardzo szybko tracił będziesz złoto i surowce, jednak twoja popularność powinna znacznie przekroczyć pułap +100. Owocem tego będzie błyskawiczny przyrost ludności (ok. 2 chłopów na sekundę), co w kilka minut pozwoli ci wyszkolić kilkaset jednostek. Upewnij się tylko zawczasu, czy jesteś odpowiednio przygotowany. Możesz także zastosować "lżejszy" wariant tego sposobu, ustawiając wskaźniki według swoich własnych "widzimisię" - jednak postaraj się, by wskaźnik popularności znacznie przekroczył wartość +100. Sposób ten jest szczególnie skuteczny, gdy właśnie straciłeś całą armię i chcesz się błyskawicznie odbudować, a posiadasz spore zapasy surowców i złota.

12. Przeczytaj dział Jednostki, by poznać i zrozumieć działanie, a także mocne i słabe strony wszystkich jednostek. Pozwoli ci to łatwiej dobierać odpowiednie oddziały, tak, by kontrować swojego nieprzyjaciela - co jest o tyle łatwe, że w grze, od samego początku, posiadasz widoczność na całą mapę.

13. Budując mury obronne staraj się budować je tak, by miały grubość przynajmniej dwóch kratek - tak, byś mógł na nich umieścić co najmniej dwa rzędy jednostek. Pozwoli ci to przetrzymać znacznie więcej ataków wrogich machin oblężniczych, a także będziesz mógł ustawić na murach więcej wojska.

14. Przy budowie muru postaraj się wznieść jak najwięcej wież, szczególnie wielkich wież. Są one znacznie wytrzymalsze niż nawet kilka warstw muru, a po za tym dają ogromną przewagę wysokości, co pozwoli twoim łucznikom załatwić większość wrogiego sprzętu oblężniczego nim ten dopcha do twych murów.

15. Jeśli zdecydujesz się na ustawienie "wieżyczek" (tj. stacjonarnej mangoneli / balisty / miotacza beli siana), wybuduj je kilka kratek za murem (oczywiście po twojej, a nie przeciwnej stronie). Budynki te są bardzo drogie, a jednocześnie bardzo podatne na ataki (jedna włócznia Knechta jest w stanie zniszczyć taki budynek), a z uwagi na ich olbrzymi zasięg (najdalszy ze wszystkich jednostek w grze, szczególnie w przypadku balisty) będą one w stanie w dalszym ciągu pełnić swoją funkcję, w dodatku będą bezpieczne.

16. Staraj się nie pozostawiać luk na murach - postaraj się je dokładnie obstawić. Wolne miejsca w murze mogą zwabić wrogich asasynów, którzy bardzo łatwo wdrapią się na mury niezauważeni i będą mogli narobić zamieszania w twojej bazie, bądź po prostu otworzą twoją bramę, umożliwiając wrogim jednostkom wejście do twojej bazy.

17. Ustawienie Sierżanta sztabowego i/lub uzdrowiciela pomiędzy grupą łuczników / kuszników stacjonujących na murach to bardzo dobry pomysł. Ten pierwszy podwoi ich wartość pancerza, a drugi będzie leczył odniesione przez nich rany. Jest to może duży, jednorazowy koszt, jednak przy dużej intensywności wrogich ataków bardzo szybko się zwróci. Nie zapominaj jednak o ich najważniejszym zastosowaniu - Sierżanci Sztabowi najlepiej sprawdzają się na pierwszej linii frontu, w towarzystwie Zbrojnych, bądź Rycerzy Templariuszy.

18. Nigdy, przenigdy nie atakuj za pomocą swojego władcy! Jest to potężny wojak, to fakt, ale utrata go zakończy twoją rozgrywkę. Pilnuj go jak oka w głowie, otocz go murem (nawet jak otoczyłeś całą swoją bazę murem) i zostaw kilka silniejszych jednostek w jego pobliżu, tak, by chronili go przed niespodziewanym atakiem (np. asasynów wroga).

19. Najważniejsze budynki, takie jak skład zapasów i spichlerz, powinny być chronione za wszelką cenę - postaraj