Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
W poradniku do ROME: Total War znajdziecie przydatne informacje dla gracza, takie jak rozbudowa i zarządzanie miastami, rady dotyczące floty, wojsk oraz prowadzenia bitew, oraz najważniejsze, jak zacząć rozgrywkę, jak w niej trwać i jak dobrze zakończyć.
Rome: Total War - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Trzecia już część słynnej strategicznej serii tworzonej przez zespół Creative Assembly. Poprzedniczki oferowały nam rozgrywkę w XVI wiecznej Japonii i średniowiecznej Europie, tym razem twórcy proponują nam podróż w daleką przeszłość, tj. czasy rozkwitu i panowania Imperium Rzymskiego.
Gra Rome: Total War, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 68
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=319
Rządcy
Populacja
Fundusze i rozwój miasta
Zarządzanie dużym imperium
Armia
Tworzymy armię
Opis jednostek
Morale żołnierzy
Wykorzystanie terenu
Jak wygrywać bitwy
Ustawienie wojsk przed bitwą
Ataki na miasta
Obrona twierdzy
Teren z mostem
ROME: Total War to przeogromna gra, do której napisanie poradnika zawierającego wyjaśnienie wszystkich aspektów rozgrywki i wszelkie możliwe porady jest po prostu niemożliwe. W zaprezentowany poniżej tekst włożyłem jednak tyle serca, ile posiadam i zawarłem w nim moim zdaniem najważniejsze oraz najbardziej przydatne informacje dla gracza. Zanim jednak przejdę do wymądrzania się i lawiny porad, nakłaniam do zapoznania się z informacjami wstępnymi, zawartymi na tej stronie, gdzie wyjaśnię kilka mniej lub bardzo oczywistych spraw związanych z samym programem, oraz dalszym artykułem.
Daniel "Kull" Sodkiewicz
W tekście pojawiają się odnośniki do screenów i wyglądają one np. tak: [#IV]. Numery rysunków są podawane w numeracji rzymskiej (1 - I, 2 - II, 3 -III, 4 - IV, itd.).
1. [wstęp] - właśnie go czytasz.
2. [rozbudowa i zarządzanie miastami] - o rządcach, populacji miast, funduszach i rozwoju metropolii, oraz pomysły na zarządzanie dużym imperium.
3. [flota] - o żegludze słów kilka.
4. - [dowódcy, szpiedzy, dyplomaci i zabójcy] - jak ich szkolić i do czego wykorzystywać.
5. - [militaria] - porady dotyczące wojsk, oraz zasady konstruowania niezawodnej armii.
6. - [wojsko] - klasyfikacja wojska, zalety i wady poszczególnych rodzajów wojowników i morale armii.
7. - [bitwy] - wykorzystanie terenu, ustawienie wojsk i taktyka jaką należy stosować w przypadku konkretnych sytuacji na polu bitwy.
8. - [etapy rozgrywki] - czyli porady, jak zacząć rozgrywkę, jak w niej trwać i jak dobrze zakończyć.
9. - [świątynie rzymskie] - rodzaje świątyń rzymskich i ich szczegółowy opis.
10. - [jednostki] - statystyki jednostek grywalnych w kampanii nacji.
Cytat z pliku README:
"Odblokowanie frakcji
Frakcje są odblokowywane w krótkich kampaniach dla jednego gracza. Gdy gracz znajdzie się w stanie wojny z frakcją zniszczoną w trakcie krótkiej kampanii, frakcja ta stanie się dostępna. Istnieje również możliwość odblokowania wszystkich dostępnych frakcji w wyniku ukończenia kampanii: Cesarstwo. Frakcje dostępne dla gracza to: Egipt, Imperium Seleucydów, Kartagina, Partia, Galia, Germania, Brytania, greckie miasta."
Warto wspomnieć o konfiguracji komputera na, jakim ROME jest w stanie się uruchomić. Minimalne wymagania systemowe to:
System operacyjny Microsoft Windows 98SE/ME/2000/XP
Procesor Pentium III 1.0GHz (1000MHz) lub Athlon 1.0GHz (1000MHz) lub szybszy
256MB RAM
Napęd CD ROM 8x (1200KB/sec ciągłego transferu) z najnowszymi sterownikami
2.9GB nie skompresowanego miejsca na dysku (dodatkowo 500MB na plik wymiany Windows)
W 100% zgodna DirectX 9.0b 16-bitowa karta dźwiękowa z najnowszymi sterownikami
W 100% zgodne z Windows 98SE/ME/2000/XP mysz i klawiatura (z najnowszymi sterownikami)
DirectX 9.0b (na płycie z grą)
Monitor z rozdzielczością co najmniej 1024 x 768
Karta grafiki 3D w 100% zgodna z DirectX 9.0b z najnowszymi sterownikami
W materiałach informacyjnych jakie wraz z grą dostarcza wydawca, istnieje adnotacja, jakoby niektóre karty graficzne mogły nie być zgodne z funkcjami wykorzystywanymi przez ROME. Wymienione modele to:
ATI Radeon 8500
ATI Radeon 9000
ATI Radeon 9500
ATI Radeon 9600
ATI Radeon 9700
ATI Radeon 9800
Wszystkie modele Nvidia GeForce 3 lub nowsze
Osobiście, jestem posiadaczem ATI Radeon 9500 i żadnych problemów z tym związanych nie napotkałem. Większość zaś problemów z wyświetlaniem grafiki w ROME, powinno rozwiązać zainstalowanie najnowszego DirectX'a i Windows Media Playera 9, dołączonych do płyty z grą.
Mądry mężczyzna potrafi zbudować miasto, mądra kobieta jest zdolna doprowadzić je do upadku. - Przysłowie chińskie.
Na obszarze każdej prowincji znajduje się reprezentujące je miasto. Kto jest w posiadaniu danego grodu, temu przynależą otaczające go posiadłości. Miasta, to także źródła dochodów i siły militarnej, są wiec sercem naszego imperium. Aby odnosić zwycięstwa i umiejętnie zapełniać królewski skarbiec, trzeba więc dobrze poznać zasady działania aglomeracji i nauczyć się je administrować.
Dziel i rządź - Filip II (383 -336 p.n.e)
Rządcą miasta może być generał, który zostaje mianowany na to stanowisko wraz z przekroczeniem progów osady (wyjście z miasta, jest jednoznaczne z utratą urzędu). Nie każdy dowódca nadaje się oczywiście do tego typu zadania. Przy wyborze kandydata na stołek rządcy, należy kierować się ilością białych zwojów (cecha "zarządzanie"), widniejących w statystykach dowódcy, na prawo od jego portretu [#I]. Im zarządca lepiej zna się na zarządzaniu miastem, tym m.in. może on wyciągnąć od mieszkańców większe podatki, bez obawy o bunt. Ważnym parametrem każdego kandydata jest także "wpływ", czyli reputacja jaką cieszy się dany osobnik wśród ludu, dzięki któremu może on uszczęśliwić swoich poddanych już samą obecnością w mieście. Przy wyborze kandydatów na stanowisko w ważnym centrum naszego państwa, warto zwrócić uwagę na posiadane przez niego cechy [#II] i pomocników (słudzy). Wypisane w słupku zdolności, takie jak np. "urodzony architekt" dają bardzo korzystne premie przy zarządzaniu miastem. Czemu tak ważne jest posiadanie w większości miast rządcy? Otóż, gdy osada nie posiada urzędnika, nie możemy w niej rekrutować wojska i nie mamy bezpośredniego wpływu na stawiane budynki (uwaga - takowe "utrudnienie" można wyłączyć w opcjach gry). W mieście bez rządcy możemy jedynie ustalić kierunek rozwoju metropolii (rozwój militarny, przyrost populacji itd.) w jakim ma ewoluować dane miasto. Przejście na "automatycznego pilota" w sprawach administracji, nie jest jednak dobrym pomysłem na dłuższą metę. Brak własnej inwencji w sprawy administracji, w najgorszym przypadku może się skończyć nierentownością danego miasta, w najgorszym bunt. Praktycznie brak wpływu na to, co tworzy się w naszej metropolii jest dużo gorszym wyjściem, niż najgorszy urzędnik. Jeżeli więc w danej chwili nie mamy pod ręką dobrego kandydata na to stanowisko - powołajmy na nie pierwszą, lepszą osobę. Ważną sprawą jest także obecność gubernatora w mieście, które właśnie zdobyliśmy, a jego mieszkańców zniewoliliśmy. W tej sytuacji obecność rządcy wpływa bardzo pozytywnie na wzrost populacji i utrzymanie porządku.