Prince of Persia: Dwa Trony - poradnik do gry - Marek "Fulko de Lorche" Czajor - ebook

Prince of Persia: Dwa Trony - poradnik do gry ebook

Marek "Fulko de Lorche" Czajor

0,0

Opis

Kompendium wiedzy o Prince of Persia: The Two Thrones zawiera dokładny opis przejścia wszystkich etapów gry, prezentuje dostępną broń i przeciwników, zapoznaje z magicznymi mocami oraz ukrytymi bonusami.

Prince of Persia: Dwa Trony - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Fontanny Światła
  • [25] The Plaza (plac)
  • [31] The King’s Road (królewska droga)
  • [Przeciwnicy] Bossowie
  • [15] The Arena (arena)
  • [44] The Mental Realm (umysłowy zakres)
  • [30] The Royal Workshop (królewski warsztat)
  • [19] The Temple Rooftops (dachy świątyni)
  • [35] The Well of Ancestors (szyb przodków)
  • [43] The Terrace (taras)

Informacja o grze

Platformówka stanowiąca bezpośrednią kontynuację wątków fabularnych z gier Sands of Time i Warrior Within. Głównym założeniem rozgrywki jest eksplorowanie rozmaitych lokacji z wykorzystywaniem akrobatycznych umiejętności księcia oraz jego mocy kontrolowania czasu. Nie brakuje też spektakularnych potyczek z wrogami. Nowością jest wyposażenie bohatera w możliwość przybierania jednej z dwóch postaci.

Gra Prince of Persia: The Two Thrones, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2, XBX, GCN. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 208

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne


Prince of Persia:Dwa Tronyporadnik do gry

autor: Marek "Fulko de Lorche" Czajor

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=481

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

[01] The Ramparts (wały obronne)

[02] Harbor District (dzielnica portowa)

[03] The Streets of Babylon (ulice Babilonu)

[04] The Palace Balcony (balkony pałacowe)

[05] The Palace (pałac)

[06] The Throne Room (sala tronowa)

[07] The Trapped Hallway (korytarz pułapek)

[08] The Ruined Palace (zrujnowany pałac)

[09] The Royal Chambers (pokoje królewskie)

[10] The Sewers (kanały)

[11] The Tunnels (tunele)

[12] The Fortress (twierdza)

[13] The Lower City (dolne miasto)

[14] The Lower City Rooftops (szczyty dachów dolnego miasta)

[15] The Arena (arena)

[16] The Arena Tunnel (tunel pod areną)

[17] The Balconies (balkony)

[18] The Dark Alley (mroczna aleja)

[19] The Temple Rooftops (dachy świątyni)

[20] The Temple (świątynia)

[21] The Marketplace (rynek)

[22] The Market District (dzielnica targowa)

[23] The Bowery (buduar)

[24] The Brothel (dom publiczny)

[25] The Plaza (plac)

[26] The Upper City (wyższe miasto)

[27] The City Gardens (miejskie ogrody)

[28] The Canal (kanał)

[29] The Promenade (promenada)

[30] The Royal Workshop (królewski warsztat)

[31] The King's Road (królewska droga)

[32] The Palace Entrance (wejście do pałacu)

[33] The Hanging Gardens (wiszące ogrody)

[34] The Structure's Mind (dusza budowli)

[35] The Well of Ancestors (szyb przodków)

[36] The Labyrinth (labirynt)

[37] The Underground Cave (podziemna grota)

[38] The Royal Kitchen (królewska kuchnia)

[39] The Secret Passage (sekretne przejście)

[40] The Lower Tower (niższa wieża)

[41] The Middle Tower (średnia wieża)

[42] The Upper Tower (wyższa wieża)

[43] The Terrace (taras)

[44] The Mental Realm (umysłowy zakres)

Broń

[Przeciwnicy] Wojownicy

[Przeciwnicy] Bossowie

Metody walki

Wrota Piasku

Fontanny Światła

Moce Piasków Czasu

Widok panoramiczny

Bonusy

Wprowadzenie

Prince of Persia: The Two Thrones jest ostatnią częścią nowej trylogii UbiSoftu, traktującej o przygodach perskiego księcia. Tak, jak w poprzednich odcinkach, gracz znajdzie tu mnóstwo skakania, bujania się na drążkach i ewolucji akrobatycznych. Jest też trochę walki oraz elementów logicznych. Cała ta swoista mieszanka daje obraz gry dynamicznej, szybkiej, z wartką akcją, a jednocześnie dość łatwej i przyjemnej w eksploatacji. Nie oznacza to jednak, że nie dochodzi do sytuacji, w których można się "zaciąć". W trudniejszych momentach niniejsze kompendium wiedzy o Prince of Persia: The Two Thrones powinno pomóc. Poradnik został napisany na podstawie angielskojęzycznej wersji gry na komputery PC.

Książę Persji, po burzliwych przygodach na Wyspie Czasu i pokonaniu złego Dahaki, postanowił powrócić do Babilonu. Żeglując korytem Eufratu z Kaileeną u boku ani się spodziewał, że zastanie kraj w stanie wojny. Tymczasem opodal brzegu rodzinnego miasta statek ich został zaatakowany i zatopiony przez nieprzyjaciół. Dopływając do brzegu na kawałku drewna książę zauważył, że nieprzytomną towarzyszkę fale wyrzuciły na brzeg w obrębie płonącego grodu. Po chwili ciało Kaileeny porwali do miasta okuci w zbroje wojownicy. Czy dziewczyna żyje? Kim są napastnicy? Kto najechał Babilon? Odpowiedź na te pytania tkwi za murami miasta...

Garść praktycznych porad

1. Włączając w menu opcję tutorial, w trakcie gry opis i klawiszologię każdej ważniejszej akcji będziesz miał przedstawianą na bieżąco na ekranie.

2. Jeśli nie posiadasz chwilowo dodatkowej broni, to walkę na ciasnych tarasach najlepiej zakończyć wyrzucając wroga za barierkę.

3. Upadek z dużych wysokości kończy się śmiercią, dlatego zanim zaczniesz powietrzna akrobacje, dokładnie zaplanuj, co masz robić.

6. Jeśli po zabitych wrogach pozostanie na posadzce broń to znaczy, że można ją podnieść i używać jako broń dodatkową.

4. Dokonuj zapisu stanu przy każdej fontannie, ponieważ gra nie posiada możliwości sejwowania w dowolnym momencie.

6. W czasie walki staraj się mieć nieprzyjaciół przed sobą, jeśli cię otoczą, na nic zdają się bloki. Dobrą metodą jest walka przy murze, przynajmniej jesteś osłonięty z jednej strony.

5. Jeśli zużyłeś częściowo (lub rzecz jasna całkowicie) broń dodatkową, wymień ją przy pierwszej okazji na pełnosprawną.

7. Po zdobyciu sztyletu czasu (od poziomu 6. The Throne Room) rozbijaj wszelkie przedmioty, jakie ci się nawiną. Znajdziesz w wielu z nich piasku czasu, dzięki którym w menu głównym odblokowujesz bonusy w postaci artworków i filmików z gry.

8. Wrogów możesz zabić na różne sposoby (speed kill, free-form fighting) i dowolnymi technikami, nie musisz w tej kwestii trzymać się ściśle poniższego opisu przejścia.

[01] The Ramparts (wały obronne)

1. The Ramparts (wały obronne)

Rozpoczynasz przed częściowo rozbitą bramą wejściową. Rozpędź się i przetocz przez dziurę w dolnej części wrót. Jesteś na niewielkim dziedzińcu. Wokół walają się trupy, a na murach walczą zaciekle wojownicy. W pobliżu płoną drewniane konstrukcje i pociski z katapult (nie dotykaj ich, bo stracisz energię). Pobiegnij na lewo, lecz kawałek dalej i tak drogę zastąpi ci pionowa ściana. Nie ma stąd wyjścia? Eeeee, jest!

Rozejrzyj się wokół. Wzdłuż wału obronnego, po lewej stronie, znajduje się drewniana konstrukcja. Wskocz na nią i pobiegnij wzdłuż muru, skacząc z platformy na platformę. Po przeskoczeniu nad bramą skieruj się w lewo. Zauważ, że między następnymi platformami jest zbyt duża odległość, której nie dasz rady pokonać skokiem. Wykorzystaj swoje akrobatyczne zdolności i pokonaj tą odległość biegnąc poziomo po murze.

Parę kroków dalej natrafisz na płonącą ścianę. Odwróć się twarzą do muru po prawej i wbiegnij pionowo na jego szczyt. Złap się krawędzi, tak zwisając przesuń się w lewo. Omiń walczących nad twoją głową, za załomem puść się krawędzi muru i zeskocz na bezpieczny wyłom w ścianie. Poniżej znajduje się drabina. Zsuń się po niej, pobiegnij na prawo. Po chwili znajdziesz się na kolejnym, zrujnowanym dziedzińcu. Pozornie nie ma z niego wyjścia, ale zwróć uwagę na dwie smukłe, tkwiące na nim kolumny.

Wskocz na środkową kolumnę i wdrap się po niej do góry. Wkrótce nad głową natrafisz na przeszkodę. Odwróć się tak, by mieć drugą kolumnę (tą bliżej ściany) za plecami i przeskocz na nią. Po chwili będziesz musiał w podobnym stylu powrócić na poprzedniczkę. Tym sposobem dotrzesz na szczyt kolumny. Z boku znajduje się biegnąca wzdłuż ściany platforma, skocz na nią.

Po przejściu paru kroków wskocz na stojący wyżej, obarierowany podest. Przesadź barierkę i zawiśnij na poręczy. Przesuń się na rękach tak, by mieć znaną ci już środkową kolumnę za plecami. Jeden sus i już ją obejmujesz. Zauważ w murze pasek wystającego niby parapetu, wykonaj skok w jego stronę i chwyć się go rękami.

Przejdź w prawo, przy załomie opadnij na platformę pod tobą. Teraz rozpędź się i biegnąc poziomo po ścianie, osiągnij przeciwległy kraniec podwórza. Wyskocz do góry, chwyć się występu i przesuń na rękach w lewo. Gdy zobaczysz nad sobą przerwę, podciągnij się na rękach i przeskocz na drugą stronę muru. Podejdź do fontanny. Ugaś pragnienie i zregeneruj siły.

Zbiegnij w dół schodami na balkon wychodzący na kolejny dziedziniec. Włącz widok panoramiczny (ikonka oka w lewym dolnym rogu), by rozeznać położenie kolejnych platform i występów w murze. Gdy sobie już popatrzysz, wdrap się do góry po stojącej opodal drabinie.

Znajdujesz się na wałach. Skieruj się na prawo, przemknij obok śpiących snem wiecznym wojowników i wejdź do strażnicy. Oko twoje przyciągnie wbity w stół sztylet. Zabierz go, nareszcie jesteś uzbrojony! Wartość bojową oręża ocenisz parę metrów dalej. Przed tobą pierwszy, nie spodziewający się niczego Strażnik. Zajdź go od tyłu i gdy sztylet zacznie błyszczeć, wykonaj dwa śmiercionośne cięcia.

Przejdź obok zabitego, wyjdź na balkon. Przeskocz obarierowanie i zwisając z poręczy, ustaw się tyłem do stojącej niedaleko kolumny. Przeskocz na nią, zjedź na dół i załatw w identyczny jak uprzednio sposób kolejnego Strażnika. Możesz mu zabrać szablę! Biegnąc poziomo po murze, dostań się na platformę w narożu dziedzińca. Teraz podskocz, złap się występu w ścianie i przesuń się w prawo. Osiągając kolejne występy, dotrzyj do przeciwległej półki.

Przeskocz na platformę za tobą, zejdź po drabinie. Uważaj na spacerującego pod tobą Strażnika. Jeśli zaskoczysz go od tyłu (speed kill), starcie będzie krótkie, w przeciwnym wypadku trochu się z nim pomęczysz. Po walce zbiegnij po schodkach i skieruj się do bramy na prawo. Zabij kolejnego wroga.

Wymiń ciało. Za załomem, po prawej stronie, zauważysz podtopiony korytarz i tryskające ze ścian kaskady wody. Rozpędź się i pobiegnij poziomo po lewej ścianie nad topieliskiem. Gdy droga się skończy, odbij się i przeskocz na przeciwległą ścianę. Złap się drewnianego występu, wdrap na niego, a następnie wskocz na kolejny, znajdujący się wyżej. Obiegnij rumowisko, kawałek dalej stoi drabina. Wejdź po niej na ciasny stryszek. Dość wysoko nad tobą tkwi zbawcze okno, wbiegnij pionowo na ścianę i złap się framugi.

Po wydostaniu się przez okno na zewnątrz budynku ujrzysz Strażników, wlekących Kaileenę przez podwórze do jednych z wrót. Zwróć się w lewo. Niestety, podest, na którym stoisz gwałtownie się urywa. Zwróć uwagę na pasmo czerwonego sukna, zwisającego opodal z muru. Weź rozpęd i pobiegnij poziomo po murze do sukna, chwyć je i zjedź po nim na dół.

Drzwi, do których wciągnięto twoją towarzyszkę są zamknięte. Musisz spróbować innej drogi. Z głębi podwórza nadbiegnie trójka Strażników. Podejmij walkę ale uważaj, to twoja pierwsza potyczka z więcej niż jednym wrogiem. Nie daj się otoczyć i pamiętaj o bloku. Jeśli wyjdziesz zwycięsko z awantury, wbiegnij do strażnicy, z której wypadli wcześniej adwersarze. Wejdź na drabinę i wdrap się na jej szczyt.

Odbij się mocno od szczebli i złap się drugiej drabiny, zlokalizowanej na przeciwległej ścianie. Wyjdź na półpiętro. Nie ma lekko, czekają cię kolejne akrobacje. Ustaw się na wprost drabiny, wbiegnij na ścianę, wybij się z niej i dosięgnij występu naprzeciwko. Z tego miejsca musisz oddać skok znowu na przeciwległą ścianę, gdzie znajduje się drabina. Wyjdź po niej na poddasze strażnicy.

Udaj się w stronę otwartej platformy, na której urzędują gołębie. Masz przed sobą panoramę ogarniętego bitwą, płonącego miasta. Zeskocz z platformy na galerię wzdłuż murów i pobiegnij na lewo. Drogę zastąpi ci niewysoki budyneczek z zamkniętymi drzwiami. Wdrap się na dach i przejdź na jego drugą stronę.

Zanim zsuniesz się na ziemię, uważaj - czatuje tam nieprzyjacielski Łucznik. Musisz go dosięgnąć tuż po zeskoku z dachu, inaczej naszpikuje cię strzałami. Okazuje się, że do budyneczku można dostać się z drugiej strony bez problemu. Przeciśnij się przez wnękę i zejdź po drabinie.

Czeka cię rozprawa z uzbrojonym w szablę, umięśnionym Strażnikiem. Nie zwlekaj z walką i staraj się go jak najszybciej ukatrupić, bo w głębi korytarza czai się Łucznik, który non stop wypuszcza strzały w twoją stronę. Po załatwieniu wspomnianej dwójki skręć w przejście (na lewo od ciała Łucznika) do kolejnego holu.

Na końcu holu znajduje się drabina, wdrap się po niej na platformę powyżej i zeskocz z drugiej strony. Znalazłeś się w komnacie z fontanną, skorzystaj z uzdrowicielskiej mocy wody.

[02] Harbor District (dzielnica portowa)

2. Harbor District (dzielnica portowa)

Wyjdź z pomieszczenia na zewnątrz budynku. Jesteś na tak dużej wysokości nad ulicą, że nie możesz ot tak, zeskoczyć na dół. Udaj się na wprost przed siebie. Gdy droga się skończy, pobiegnij poziomo wzdłuż lewej ściany i gdy dotrzesz do załomu, odbij się mocno od muru. Wylądujesz na umiejscowionej z prawej strony platformie.

Nie zważaj na dantejskie sceny, rozgrywające się pod tobą (żołnierze masakrują mieszkańców). Zawiśnij na belce zaczynającej się na końcu podestu, powędruj dalej na rękach. Przejdź za załom, wdrap się na kolejną platformę i przejdź na drugą stronę ulicy po kładce. Idź wzdłuż ściany, przejdź za załom muru. Dotarłeś do miejsca, gdzie kończy się kładka. Napręż mięśnie i przesadź susem przepaść na drugą stronę ulicy.

Udaj się na lewo i wtocz do pomieszczenia przez dziurę w rozwalonych drzwiach. Idąc na ukos w lewo dojdziesz znowu do urwanej kładki. Skocz z niej na wprost, na rozwieszoną nad podwórzem poprzeczkę. Opuść się z niej na belkę poniżej i stąd już na ziemię. Zabij Strażnika i wspomagającego go Łucznika. Opuść plac jedynym wolnym wyjściem, wbiegnij po schodkach na maleńkie podwórko.

Jedyne drzwi są zamknięte, pozornie nie ma stąd wyjścia, ale spójrz w górę. Nad twoją głową sterczą kolejne drążki. Wbiegnij na mur na wprost schodów, wybij się i złap najniższego drążka. Przy kolejnym podskoku osiągniesz drugą, wyżej położoną belkę. Wdrap się na nią i przejdź przez wnękę w ścianie domu. Kawałek dalej, po drugiej stronie wnęki oddaj skok na wiszącą przed tobą kładkę. Wdrap się na nią i skocz na wprost, między dwie równoległe, biegnące blisko siebie ściany.

Pomagając sobie szeroko rozstawionymi rękami i nogami, zsuń się w dół na ziemię. Rozpraw się z dwójką atakujących cię Strażników, następnie pobiegnij do końca ulicy. Gdy droga się skończy, zlokalizuj i pokonaj susem przestrzeń dzielącą cię od belki, tkwiącej na wprost twoich oczu. Wdrap się na nią, przejdź na prawo do ściany. Obróć się twarzą w stronę krótkiego kawałka kładki, wystającej opodal ze ściany i skocz na nią.

Obróć się w lewo, przesuń na kraniec kładki i wykonaj skok we wnękę między dwiema równoległymi, biegnącymi blisko siebie ścianami. Rozparty rękami i nogami wdrap się do góry, po czym wejdź na platformę po prawej. Pobiegnij kawałek i przesadź odległość między platformą a drążkiem rozpiętym tuż obok płonących okien. Stąd skieruj się na lewo, a następnie skocz między kolejne dwie równoległe do siebie ściany.

Ostrożnie zsuń się na dół. Przed zeskokiem na bruk odwróć się, by mieć na oku spacerującego Strażnika. Gdy obróci się do ciebie tyłem, skocz mu za plecy i zabij speed kilem. Omiń trupa, wbiegnij po schodkach na kolejne podwórko.

Tutaj czeka cię przeprawa z dwójką nieprzyjaciół, więc lepiej włącz widok panoramiczny, by ich wpierw zlokalizować. Następnie zeskocz z półpiętra na lewą, położoną poniżej platformę i dalej na bruk. Zlikwiduj Łucznika i Strażnika, po czym skieruj się na lewo od płonącej studni. Wskocz na drabinę i wdrap się po niej na wysoko położoną platformę.

Idź w prawo, przejdź po belce i skocz z niej na wprost, na znajdujący się naprzeciw taras. Ukatrup czającego się tam Łucznika, po czym skręć w lewo za załom budynku. Prześlizgnij się przez otwór w zrujnowanych drzwiach, kolejne kroki kieruj dwukrotnie na lewo, zgodnie z rozkładem korytarza. Wkrótce dotrzesz do fontanny z ożywczą wodą.

[03] The Streets of Babylon (ulice Babilonu)

3. The Streets of Babylon (ulice Babilonu)

Podejdź do barierki ogradzającej taras. Przed sobą widzisz następny taras, jednakże jest zbyt daleko, by go dosięgnąć jednym skokiem. Obróć się w prawo, wbiegnij na ścianę i złap krawędzi, a następnie wdrap na dach przybudówki. Stamtąd biegnij poziomo po murze na wprost i gdy załom będzie tuż tuż, wybij się mocno z nóg. Przelecisz nad ulicą i złapiesz poprzeczki dokładnie nad tarasem, do którego chciałeś dotrzeć.

Opuść się na taras, zabij Strażnika i Łucznika. Aby kontynuować wędrówkę, zlokalizuj kawał deski, wystającej opodal z muru. Weź rozbieg i przemknij poziomo po murze do owej dechy, po czym wdrap się na nią. Obróć się w prawo, przeskocz na podest po drugiej stronie ulicy.

Biegnij w lewo schodami do momentu, aż przejście zablokuje ci ściana. Włącz widok panoramiczny, by zlokalizować powyżej zbawcze kładki i występy. Wbiegnij na mur po lewej, odbij się od niego i gdy dolecisz do muru po prawej, również błyskawicznie odbij się od niego. Powtarzając kilkakrotnie tą akcję osiągniesz w końcu zbawczą belkę. Wejdź na nią, podskocz do góry i złap się kamiennego parapetu. Udaj się nim w prawo, wskocz na przybudówkę.

Wkrocz na wystającą z przybudówki po prawej stronie deskę i skręć w jej lewą odnogę. Skocz przed siebie łapiąc się poprzeczki, rozwieszonej między ścianami. Wejdź na nią, po czym skocz na kolejną poprzeczkę. Na nią również się wdrap, idź na prawo do ściany i znowu daj susa na wprost, na wystającą z muru połówkę kładki. Czeka cię jeszcze skok na kładkę, odchodzącą od lewej ściany domu oraz ostatni lot na kamienny taras, zamykający tą ulicę.

Z drugiej strony tarasu zeskocz na znajdujące się poniżej podwórko. Rozpraw się z dwoma Strażnikami i wbiegnij w uliczkę po lewej. Droga raptem się urywa, pod sobą widzisz zalany wodą kanał. Wejdź na wystającą z podłogi kładkę. Wybij się na wprost i dosięgnij drewnianej belki, ciągnącej się wzdłuż muru. Przesuń się na rękach w lewo, do wystającego ze ściany kawałka deski. Wdrap się na nią i skocz na taką samą kładkę, sterczącą parę metrów dalej. Teraz tylko jeden sus i już jesteś na tarasie, leżącym na przeciwległej stronie ulicy.

Chwila pobytu w budynku i już wydostałeś się na zewnątrz. Stań przy ścianie na prawo. Weź rozbieg i pobiegnij poziomo po murze najdalej, jak tylko potrafisz. Gdy już prawie będziesz spadał, odbij się mocno od muru, a wylądujesz na kładce znajdującej się pośrodku ulicy. Odwróć się twarzą do ściany po prawej i skocz na nią. Gdy ją dotkniesz stopami, odbij się stopami mocno do tyłu. Osiągniesz belkę wyżej.

Skocz wprost przed siebie, a znajdziesz się w pomieszczeniu z fontanną. Skorzystaj z uzdrowicielskiej mocy wody, ugaś pragnienie.

[04] The Palace Balcony (balkony pałacowe)

4. The Palace Balcony (balkony pałacowe)

Opuść pomieszczenie ze źródełkiem wyjściem po lewej. Przejdź przez barierkę i zeskocz na pochyły daszek pod balkonem. Podejdź do przeciwległej krawędzi daszku, przysuń się na lewo do ściany. Korzystając z braku praw fizyki w okolicy puść się biegiem poziomo po ścianie. Gdy znajdziesz się na wysokości balkonu po prawej, wybij się mocno z muru, przeszybuj nad ulicą i złap się barierki balkonu. Przeskocz poręcz, skieruj się do komnaty.

Przy drzwiach szybko załatw wartującego Strażnika. Dalej, w głębi korytarza stoi Łucznik, który w czasie twojej walki ze Strażnikiem strzela do ciebie ze swojej broni. Jego również musisz szybko zabić, ponieważ za załomem na prawo czai się jeszcze jeden Łucznik, robiący użytek ze swego dość sporego zapasu strzał. Gdy i jego ukatrupisz, omiń zwłoki udając się na koniec sali.

Podejdź do kamiennego podestu po lewej. Wdrap się na niego i spójrz do góry. Nad głową, w ścianie odszukaj dwa ozdobne reliefy. Wbiegnij pionowo na ścianę i wbij sztylet w niższą płaskorzeźbę. Wybij się z tej pozycji, polecisz do tyłu na balkon. Przejdź przez barierkę i zwróć się w prawo.

Przy końcu balkonu przysuń się do ściany po lewej i pobiegnij po niej poziomo. Gdy nadepniesz na wystający prostokąt odskoczni, wybij się z niej z całą siłą. Przelecisz na ukos korytarza i wylądujesz docelowo na wysoko położonym tarasie. Zlokalizuj ozdobny kafel, umiejscowiony w podłodze. Gdy go nadepniesz, otworzą się drzwi po prawej, w głębi korytarza. Zalicz je jak najszybciej, bo po chwili znów się zamkną.

Wejdź na stojący obok, przylegający do muru kamienny podest. Pobiegnij poziomo po ścianie aż do ozdobnego reliefu z dziurami. Gdy znajdziesz się w odpowiedniej bliskości, wbij w niego sztylet. Opadnij na belkę pod tobą, a następnie zeskocz na ziemię. Załatw stojącego tyłem, niczego nie spodziewającego się Strażnika (zalecany speed kill).

Wdrap się na kolumnę po prawej i obróć plecami do wystającej ze ściany belki. Wybij się z kolumny i osiągnij poprzeczkę. Wejdź na nią, po czym skocz na wysoko położony, obarierowany korytarzyk. Przesadź poręcz i skieruj się na prawo. Uważaj, za załomem czai się Łucznik, więc wyskocz znienacka zza rogu i to ty go zaskocz.

Omiń trupa i przejdź kawałek dalej, do barierki ograniczającej piętro. Zwieś się z zewnętrznej strony barierki, spójrz w dół. Pod tobą spaceruje Strażnik. Zeskocz mu na głowę i zabij. Pobiegnij w głąb korytarza, zniszcz krzesła blokujące wejście do komnaty na prawo. Wsuń się ostrożnie do pomieszczenia (na półpiętrze stoi Strażnik). Zbliż się do niego, wbiegnij pionowo na ścianę i złap barierki. Przejdź na rękach w prawo za plecy Strażnika, wskocz na półpiętro za jego plecami. Wykończ go speed killem.

Rzuć okiem na ścianę po lewej. Na sporej wysokości tkwią w niej dwa ozdobne reliefy. Ustaw się na wprost płaskorzeźb, wbiegnij na mur i wbij w niższy relief sztylet. Podskocz do góry zatapiając ostrze w jego położonego wyżej sąsiada. Z tej pozycji wybij się w lewo, przebiegnij poziomo po ścianie i wbij sztylet w płaskorzeźbę leżącą równolegle do tej, na której przed chwilą wisiałeś. Jeszcze jeden sus na lewo i znajdziesz się na balkonie.

Zlokalizuj stojący w pobliżu kamienny podest, wejdź na niego. Pobiegnij poziomo po ścianie, wybij się z ozdobnej odskoczni i przeleć wprost na balkon. Rozpraw się z Łucznikiem, po czym stań po lewej stronie ozdobnych drzwi. Wbiegnij na ścianę tuż przy framudze i wybij się tak, by dosięgnąć belki na twoją głową.

Daj susa na kładkę po lewej, dojdź na jej koniec i podskocz do góry tak, by złapać się kamiennego parapetu. Podciągnij się, stań na nim. Przeskocz na drugą stronę parapetu, a następnie wydostań się przez barierkę nad twoją głowa na piętro. Na prawo od ciebie czają się Strażnik i Łucznik - wiesz, co masz robić.

Omiń trupy i pobiegnij na lewo, w głąb korytarza. Przy jego końcu zawitaj do ostatniej komnaty po lewej stronie. Wskocz na kamienny stół, po czym ustaw się pod reliefem, tkwiącym nad twoją głową. Wbiegnij na ścianę i wbij sztylet w płaskorzeźbę. Z tej pozycji wybij się w prawo, dosięgając występu. Wdrap się na niego, przesuń się na prawo wzdłuż ściany do miejsca, gdzie w obarierowaniu jest przerwa. Dosięgnij krawędzi nad sobą i wyjdź przez lukę na piętro.

Obiegnij galerię dokoła i wskocz na kamienny stół. Wbiegnij na ścianę tak, by wcisnąć ozdobny kafel, otwierający wysoko umiejscowione drzwi. Odbij się od kafla i złap wystającej ze ściany belki. Wdrap się na nią, po czym wejdź w dopiero co otwarte drzwi.

Znalazłeś się w pomieszczeniu z fontanną. Zregeneruj nadwątlone siły i ugaś pragnienie.

[05] The Palace (pałac)

5. The Palace (pałac)

Skieruj się do korytarza na prawo od fontanny. Bądź czujny, ponieważ natrafisz na całkiem nowe pułapki. Biegnij korytarzem bez zatrzymywania się, bo w podłodze znajdują się otwory, z których co rusz wysuwają się wielkie kolce.

Zalicz dwa zakręty w lewo, a ujrzysz połówkę obracającej się tarczy, wyglądającej jak ogromny tartaczny trak. Trak na przemian to wysuwa, to chowa się w posadzce. Wyczuj moment, gdy zniknie ci z pola widzenia i przemknij nad nim.

Kawałek dalej kolejna śmiertelna "nowinka". Przejście tarasuje poziomo leżący obrotowy kloc, którego jedna połowa jest gładka, a druga kolczasta. Wyczekaj, aż walec obróci się na wierzch bezpieczną stroną i przemknij po nim. Wbiegnij na ścianę tuż za nim, łapiąc się barierki. Przesadź ją susem.

Przed tobą krótki odcinek bezpiecznej drogi, po czym zatrzyma cię przepaść. Przesuń się na prawo pod ścianę i przygotuj do sprintu. Przeszkodą, na którą musisz zwrócić uwagę jest wysuwający się z muru trak. Pobiegnij poziomo po ścianie w momencie, gdy trak jest schowany. Parę metrów za nim wybij się mocno z nóg, przeleć przez korytarz i sięgnij występu po przeciwległej stronie.

Opodal natykasz się na kolejne zapadlisko i podobną do poprzedniej pułapkę. Tym razem zamiast traka straszy pionowo ustawiony ruchomy kloc, naszpikowany kolcami. Zrób podobnie jak uprzednio - pobiegnij poziomo po ścianie wyczuwając moment, gdy kloc obróci się na zewnątrz gładką powierzchnią. Po ominięciu pułapki wybij się z odskoczni i osiągnij występ na lewo.

Następna konfiguracja pułapek to pas podłogi z wysuwającymi się drzazgami oraz obrotowy, poziomo ułożony kloc z kolcami. Stań przed podziurawionym kawałkiem posadzki, zacznij obserwować kloc. Wypatrz moment, w którym zacznie obracać się z kolczastej na gładką stronę i natychmiast puść się pędem w jego stronę. Przemknij nad nim, wbiegnij pionowo na podpierającą go ścianę i złap się jej krawędzi. Podciągnij się.

Przed sobą widzisz w oddali oświetlony jasnym blaskiem koniec korytarza. Zanim do niego dotrzesz, musisz wcześniej ominąć dwa traki, ułożone jeden za drugim. Nie są trudne do przejścia, ponieważ mają przesunięty moment obrotu. Podejdź do którejś ze ścian i przemknij przez niebezpieczną strefę w chwili, gdy pojawi się prześwit w śmiercionośnych tarczach.

Dobiegnij do końca korytarza. Na środku stoi obrotowy mechanizm. Chwyć za dźwignię i przesuń ją, a otworzy się klapa w suficie. Na prawej ścianie, za tobą znajduje się prostokątna płyta z rowkiem. Wbiegnij na nią i wbij sztylet u jej szczytu. Opadając zauważ, że za twoimi plecami wysuwa się z muru blok skalny. Wskocz na niego i natychmiast wbiegnij pionowo na ścianę, z której wystaje. Złap się krawędzi otworu w suficie, podciągnij. Całą akcję musisz wykonać błyskawicznie, ponieważ blok skalny powoli, acz nieubłaganie cofa się do ściany.

Wejdź do sali przez wnękę w suficie. Na jednej ze ścian zlokalizuj fontannę. Pij na zdrowie!

[06] The Throne Room (sala tronowa)

6. The Throne Room (sala tronowa)