Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2005

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 203

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Grand Theft Auto: San Andreas - poradnik do gry - Marek "Fulko de Lorche" Czajor

Poradnik do GTA: San Andreas, kolejnej odsłony legendarnego, „gangsterskiego” cyklu. Znajdziecie tu kompletny opis przejścia fabularnej części gry oraz opisy wszystkich zadań, misji i zagadnień, pozwalających ukończyć grę z wynikiem 100%.

Grand Theft Auto: San Andreas - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Los Santos - Big Smoke (BS) (Misje)
  • Główne postacie cz.1
  • Los Santos - Cesar Vialpando (CV) (Misje)
  • Ukończenie gry w 100%
  • Rozwój postaci
  • Los Santos - Sweet (S) (2) (Misje)
  • Los Santos - Sweet (S) (1) (Misje)
  • Znaki gangów (Tags)
  • Los Santos - OG Loc (OG) (Misje)
  • Los Santos - Ryder (R) (Misje)

Informacja o grze

Kolejna odsłona jednej z najpopularniejszych i najbardziej kontrowersyjnych gier wszechczasów, w której gracz ma okazję wcielić się w drobnego rzezimieszka, a następnie tworząc własny, kryminalny życiorys samemu stanąć na czele mafii.

Gra Grand Theft Auto: San Andreas, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2, XBX. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Opinie o ebooku Grand Theft Auto: San Andreas - poradnik do gry - Marek "Fulko de Lorche" Czajor

Fragment ebooka Grand Theft Auto: San Andreas - poradnik do gry - Marek "Fulko de Lorche" Czajor

Grand Theft Auto:San Andreasporadnik do gry

autor: Marek "Fulko de Lorche" Czajor

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=390

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wprowadzenie

Główne postacie cz.1

Główne postacie cz.2

Główne postacie cz.3

Rozwój postaci

Ukończenie gry w 100%

Misje

Los Santos - Intro

Los Santos - Sweet (S) (1)

Los Santos - Sweet (S) (2)

Los Santos - Ryder (R)

Los Santos - Big Smoke (BS)

Los Santos - Cesar Vialpando (CV)

Los Santos - OG Loc (OG)

Los Santos - Tenpenny (G)

Los Santos - Sweet cd.

Whetstone - Tenpenny (G)

Whetstone - Truth (TT)

Red County - Catalina (C)

Red County - Cesar Vialpando (CV)

San Fierro - Garaż CJ'a (CJ)

San Fierro - Tenpenny (G)

San Fierro - Driving School (znak czerwonego dolara)

San Fierro - Triada (czerwony znak Triady) (1)

San Fierro - Triada (czerwony znak Triady) (2)

San Fierro - Triada (czerwony znak Triady) (3)

San Fierro - Jizzy (niebieski znak czaszki)

San Fierro - Woozie (W)

Tierra Robada - Toreno (?),(T)

Tierra Robada - Pilot School

Las Venturas - Kasyno Triady (żółty znak Triady) (1)

Las Venturas - Kasyno Triady (żółty znak Triady) (2)

Las Venturas - Mafia (biały kwadratowy znak)

Las Venturas - Madd Dogg (D)

Las Venturas - Tenpenny (G)

Los Santos cz.2 - Rezydencja Madd Dogga (CJ)

Los Santos cz.2 - Sweet (S)

Zadania dodatkowe

Skok (Robbery) cz,1

Skok (Robbery) cz,2

Wojna gangów (Gang Wars)

Export

Export - Mapy (1)

Export - Mapy (2)

Export - Mapy (3)

Vehicle Mission (1)

Vehicle Mission (2)

Challenge Missions

Sale treningowe (Gym)

Znaki gangów (Tags)

Podkowy (Horseshoes)

Ostrygi (Oysters) cz.1

Ostrygi (Oysters) cz.2

Ostrygi (Oysters) cz.3

Zdjęcia (Photo Ops)

Kryjówki (Safe Houses)

Szkoły (Schools)

Aktywa

Zero (Z)

Wang Cars (C)

Air Yard (znaczek samolotu)

Trucking (znaczek furgonetki)

Quarry

Valet Parking

Courier

Wyścigi

Stadiony

Lotnisko w Las Venturas

Dzielnica Little Mexico (Los Santos)

Dzielnica Downtown (San Fierro)

Dzielnica LVA Freight Depot (Las Venturas)

Wprowadzenie

"GTA: San Andreas", to kolejna odsłona legendarnego, "gangsterskiego" cyklu. W porównaniu z poprzednikami produkt ten poraża przede wszystkim ogromem świata, w jakim gracz się porusza. Mapa gry to trzy ogromne miasta plus równie monstrualna prowincja. Jeśli w tym obszarze umieszczono dziesiątki misji podstawowych, zadań dodatkowych, "smaczków" towarzyszących grze i innych atrakcji, to trudno się dziwić, że "GTA: San Andreas" okrzyknięta została najbardziej rozbudowanym tytułem w historii PlayStation 2. Niniejszy poradnik zawiera kompletny opis przejścia fabularnej części gry oraz opisy wszystkich zadań, misji i zagadnień, pozwalających ukończyć grę z wynikiem 100%. Niniejszy poradnik równie dobrze będzie służył pomocą graczom posiadajacym PC, PlayStation 2 oraz Xboxa, zważywszy na kosmetyczne różnice we wszystkich tych wersjach gry. Poradnik został przygotowany w oparciu o wersję PS2.

Główne postacie cz.1

CARL "CJ" JOHNSON. Postać, w którą wcielasz się w grze. Po pięciu latach nieobecności wraca do rodzinnego Los Santos na wieść o śmierci matki. Mimo, iż rodzina i przyjaciele kochają go i szanują, poważanie i respekt u pozostałych członków gangu zyskuje ciężką, mozolną, gangsterską harówką. W odróżnieniu od brata nie zależy mu na ciągłej pracy na rzecz gangu. Chce odnaleźć zabójców matki, a potem zająć się czymś dochodowym w Los Santos lub gdziekolwiek indziej.

SEAN "SWEET" JOHNSON. Brat CJ'a, szef gangu Grove Street Families. Po wyjeździe Carla próbował zwiększyć znaczenie gangu w mieście i ograniczyć zasięg działania największych konkurentów: Ballas i Los Santos Vagos. Niesnaski wewnątrz organizacji oraz ogólna demoralizacja pokrzyżowały te plany, ale Sweet jest twardy i nigdy się nie poddaje. Zjednoczyć zwaśnione odłamy i zrobić z Grove Street Families najpotężniejszy gang w mieście - to jego życiowe marzenie.

LANCE "RYDER" WILSON. Kumpel i sąsiad Carla z podwórka, będący jednym z ważniejszych ludzi w Grove Street Families. Ryder nigdy nie ściąga czarnych okularów i miewa dość dziwne pomysły, które można tłumaczyć skrętami o specyficznym zapachu, którymi non stop się zaciąga. Posiada wiele kontaktów w światku handlarzy militariami i z tego względu najbardziej interesuje go broń, dużo broni. Wiele jego wspólnych wypraw z Carlem polega na zdobyciu dla Rydera mniejszego lub większego arsenału.

MELVIN "BIG SMOKE" HARRIS. Rubaszny śmiech i poklepywanie po ramieniu przez tego sympatycznego grubasa zwiodły niejednego - Smoke to w rzeczywistości bardzo niebezpieczny człowiek. Od dziecka CJ i Smoke są przyjaciółmi i tak już pozostało do dzisiaj. Facet bardzo lubi Carla i prorokuje mu wielką przyszłość w gangu. Przynajmniej tak wygląda na pierwszy rzut oka.

JEFFEREY "OG LOC" MARTIN. Ten wytatuowany gość świeżo wyszedł z więzienia, ale resocjalizacja w jego przypadku poniosła sromotną klęskę. Uważa się za świetnego gangstera, jednak w wielu sytuacjach potrzebuje pomocy Carla. Największym jednak jego nieszczęściem jest fakt, że chce zostać gwiazdą rapu. Próbki swojego antytalentu testuje na kumplach z gangu, co doprowadza ich do prawdziwej rozpaczy.

MARK "B-DUP" WAYNE. Dawniej jedna z głównych postaci w Grove Street Families, obecnie wystawił do wiatru gang i prowadzi własny interes. Istnieje podejrzenie, że handluje prochami nagrywanymi przez Ballas, ale nikt go nie chwycił za rękę. Nie wykazuje też ochoty na powrót w szeregi gangu.

FRANK TENPENNY. Czarnoskóry oficer policji w Los Santos, wielki znawca gangów ulicznych, a jednocześnie drań, łotr i szubrawiec w jednym. Zamiast chronić miasto przed przestępcami, wraz z drugim gliną - Pulawskim - układa się z gangsterami, robi "lewe" interesy na narkotykach, handluje bronią oraz zleca zabójstwa niewygodnych osób. W sposób szczególny uwziął się na Carla i szantażem zmusza go do współpracy.

Główne postacie cz.2

MADD DOGG. Gwiazda czarnej muzyki rap, idol milionów oraz wielki pechowiec. Dzięki działalności Carla stracił książkę rymów do tekstów piosenek, osobistego menadżera, sławę i pieniądze. Uratowany przez CJ'a podczas próby samobójczej, powrócił do biznesu, odżył, a swego niedawnego prześladowcę zatrudnił jako nowego impresario.

CESAR VIALPANDO. Latynoski gangster, członek Varrio Los Aztecas i narzeczony siostry CJ'a. O ile Sweet nie przepada za Cesarem i chętnie by go poczęstował kulką, o tyle Carl darzy go przyjaźnią i traktuje jak szwagra. Wspólnie przeżywają mnóstwo przygód, w których niejeden raz ratują sobie skórę nawzajem.

KENDL JOHNSON. Siostra CJ'a i Sweeta, narzeczona Cesara. W sporach między braćmi często spełnia rolę rozjemcy, sama jednak woli chodzić własnymi ścieżkami. Ku rozpaczy Sweeta, dziewczyna zakochała się w członku obcego gangu i wspólnie planują przyszłość.

CATALINA. Kuzynka Cesara, ostra, niebezpieczna nimfomanka. Razem z Carlem sterroryzowali całe Red County, choć prawdę mówiąc, żaden z ich planów nie wypalił do końca. Wkurzona na CJ'a porzuciła go, oszukała i wyjechała z Claudem, nowym kochankiem do Vice City, gdzie podobno przebywa do dzisiaj.

TRUTH. Handlarz i producent marihuany, spadkobierca hippisowskiej pop-kultury, a jednocześnie miłośnik nowinek technicznych. Jego pacyfistyczne poglądy nijak się mają do kilku ton śmiercionośnego zielska, które uprawia na swojej farmie, ale w gruncie rzeczy to bardzo spokojny, życzliwy człowiek. Po przyjeździe do San Fierro, dzięki swoim znajomościom, pomógł Carlowi stanąć na nogi.

JETRHO/DWAYNE. Dwójka świetnych mechaników samochodowych, pracujących w warsztacie CJ'a w San Fierro. Dzięki latom pracy "w zawodzie" potrafią z każdego wozu wycisnąć ostatnie soki, tworząc wspaniałe lowridery, roadstery, czy inne tunningowe cacka.

ZERO. Młody, genialny konstruktor modeli latających oraz różnorakiego sprzętu elektronicznego. Jego wysokie kwalifikacje są na rękę Carlowi, który chętnie korzysta z usług okularnika. Problemem Zero jest Berkley - drugi równie doskonały twórca mechanicznych zabawek i jednocześnie zaciekły wróg. Potyczki ich modeli bojowych są słynne w całym San Fierro.

Główne postacie cz.3

WU ZI MU (WOOZIE). Szef Mountain Cloud Boys, jednego z odłamów Triady, rezydujący w San Fierro. Młody Chińczyk stara się za wszelką cenę ukryć, że jest niewidomy i wielu ludzi udało mu się oszukać. Ogromna przyjaźń, jaką darzy CJ'a pozwala traktować go jako godnego zaufania partnera w interesach i prężnego sojusznika w walce z przestępczą konkurencją.

RAN FA LI. Szef Red Gecko Tong, wpływowej organizacji działającej w strukturach Triady. Ponury facet, wydający polecenia przy pomocy zestawu pomruków i chrząknięć. Pracując dla niego Carl zyskał potężnego sojusznika, mającego wpływy nie tylko w San Fierro, ale także w odległym Las Venturas.

T-BONE MENDEZ. Bezwzględny gangster z San Fierro, członek syndykatu Loco. Uosabia tępego, nie mającego skrupułów bandziora, niszczącego wszystko, co stanie mu na drodze. Nie ufa nikomu, o czym CJ się wielokrotnie przekonał. Pilnuje własnego, narkotykowego biznesu i patrzy jednocześnie na ręce wspólnikom z Loco Syndicate.

JIZZY. Największy alfons w San Fierro, członek syndykatu Loco. Z jednej strony łatwowierny i łatwo dający się podejść naiwniak, z drugiej zaś bezwzględny bandyta, nie stroniący od przemocy wobec nielojalnych panienek i rynkowej konkurencji. Jest dumnym właścicielem wielopiętrowego night-clubu w Bridge Gant i wychuchanego, błyszczącego lakierem Pimpmobile'a.

MIKE TORENO. Osobnik o podwójnej tożsamości, uważany w świecie przestępczym za szefa Loco Syndicate. W rzeczywistości jest agentem rządowym, mającym za zadanie rozbić od środka syndykat i powiązane z nim gangi. Posiada potężnych sojuszników i niewiarygodne wpływy w San Andreas, dzięki czemu nie waha się nawet użyć siły wobec innych agentów rządowych. CJ dzięki współpracy z Toreno załatwił Sweetowi przepustkę na wolność.

KEN ROSENBERG (ROSIE). Właściciel kasyna Caligula's Palace (do czasu przejęcia lokalu przez Dona Salvatore Leone) w Las Venturas. Zakompleksiony, tchórzliwy narkoman nie nadający się ani na szefa jaskini hazardu, ani na gangstera. W rzeczywistości dość poczciwy i ufny, przypadł Carlowi do gustu.

PAUL/MACCER. Dwójka muzyków, członków brytyjskiej kapeli rockowej. Po wypadku na pustynnym safari zespół przestał istnieć, a ocalała dwójka wylądowała u swego kumpla Rosenberga w Las Venturas. Gangsterzy z nich marni, dlatego ostatecznie CJ zatrudnił ich w Los Santos przy nagrywaniu nowego albumu Madd Dogga.

DON SALVATORE LEONE. Ojciec Chrzestny mafii w Liberty City. Skonfliktowany z rodziną Forelli, postanawia przenieść się do Las Venturas. Po przejęciu kasyna Caligula's Palace zaczyna urzędowanie w mieście, nie zapominając o niedokończonej sprawie w Liberty City. W ostatecznej rozgrywce z Forellim używa różnych środków i ludzi, m.in. Carla.

Rozwój postaci

Carl Johnson, w którego się wcielasz, opisany jest szeregiem parametrów, określających jego własności fizyczne oraz umiejętności. Harmonijny rozwój postaci pod każdym względem ułatwia znacznie rozgrywkę, nie jest jednak obowiązkowy do ukończenia gry. W trakcie wypełniania misji bohater niejako "przy okazji" rozwija się i nabiera doświadczenia, wystarczającego do przechodzenia kolejnych etapów. Rzadko zdarza się, by nie dało się kontynuować gry ze względu na brak jakiejś umiejętności lub niemoc fizyczną, jeśli jednak coś takiego się zdarzy, otrzymujesz stosowny komunikat i możesz szybko nadrobić braki.

W rozwoju fizycznym CJ'a wiodące są następujące parametry:

Fat (waga ciała) - zależna od ilości jedzenia, władowanego we własne ciało. Jeść musisz, natomiast nie musisz dzielić doby na pory posiłku, ponieważ jednorazowa konsumpcja starcza na 2-3 dni. Oczywiście możesz zaliczać każdą napotkaną knajpę, ale wtedy w szybkim tempie zrobisz z siebie tłustą kluchę, poruszającą się w zwolnionym tempie i mającą zerową kondycję.

Stamina (wytrzymałość) - odporność organizmu na duży wysiłek. Wzrasta, gdy odpowiednio długo zażywasz ruchu np. biegasz (przycisk "krzyżyk") lub ćwiczysz na siłowni (rowerek, maszyna do biegania). Nie forsuj zbytnio organizmu, gdy jesteś głodny (informuje o tym stosowny komunikat), bo wytrzymałość zamiast wzrosnąć, zacznie maleć.

Muscle (masa mięśniowa) - umięśnienie bohatera. Zdobywane głównie w salach treningowych (Gym), gdzie masz do dyspozycji sztangę i sztangielki. Wystarczy zaledwie kilka wizyt w siłowni, byś zaczął wyglądać jak kawał chłopa: klata jak szafa, bary brysia, bicepsy o wymiarach futbolówki itd. Duża masa wzmacnia twój cios, teraz wystarczą dwa strzały i po facecie, z którym wcześniej męczyłeś się bez końca.

Lung Capacity (pojemność płuc) - zdolność do długiego wytrzymywania bez powietrza pod wodą. Narząd oddechu najszybciej rozwiniesz poświęcając trochę czasu na nurkowanie. Dobrym treningiem jest łowienie ostryg, których jest aż pięćdziesiąt. Po skompletowaniu wszystkich będziesz miał płuca jak wieloryb. Niektóre podwodne misje (np. Amphibious Assault w San Fierro) nie są aktywne, jeśli nie dysponujesz odpowiednią pojemnością płuc.

Najważniejsze umiejętności Carla, mające istotny wpływ na rozgrywkę, to:

Total Respect (całkowity respekt) - poważanie wśród członków gangu, zdobywane dzięki wypełnianiu kolejnych zadań, zarówno podstawowych, jak i dodatkowych. Od wielkości tego wskaźnika uzależniona jest ilość ludzi, których możesz zwerbować na akcję (maksymalnie siedmiu).

Driving/bike/flying/cycling/boat skill (zręczność w sterowaniu pojazdami) - umiejętności sterowania wehikułami, nabywane w miarę coraz dłuższego ich użytkowania. Każda grupa maszyn posiada osobny wskaźnik, który trzeba naładować (np. jeżdżąc samochodem pracujesz nad "driving skill", a przesiadając się na motocykl ładujesz już inny wskaźnik - "bike skill"). Wolny, monotonny przyrost umiejętności kierowania pojazdami możesz przyspieszyć, zaliczając kursy w jednej z czterech szkół: pilotażu, pływania, jazdy samochodem oraz kierowania motocyklem.

Weapons skill (zręczność w używaniu broni) - rozwijanie tych zdolności zwiększa twoje szanse w konfrontacji z liczniejszym przeciwnikiem. Strzelając z danej broni nabierasz doświadczenia w jej używaniu, dzięki czemu po początkowym okresie niecelnych strzałów (poor) wprawiasz się coraz bardziej, dochodząc w końcu do perfekcji (hitman). Na najwyższym poziomie wtajemniczenia otrzymujesz rozmaite bonusy, np. możesz strzelać z dwóch pistoletów maszynowych, zamiast z jednego. Umiejętności możesz podszlifować na strzelnicach.

Sex Appeal (urok osobisty) - zdolność przydatna przy uwodzeniu panieniek. W trakcie gry poznasz kilka kobiet, z którymi będziesz mógł się związać. Od twojego powabu zależy, czy wasza zażyłość będzie rozwijała się powoli i wymagać będzie wielu randek, czy też pójdzie jak po maśle (stopień komitywy z daną dziewczyną określa wskaźnik "progress with ..."). Wzrost wskaźnika Sex Appealu jest nagrodą za wyłowienie 50 ostryg, pławiących się w wodach San Andreas.

Ukończenie gry w 100%

Aby ukończyć grę "GTA: San Andreas", musisz zaliczyć wszystkie misje podstawowe. Jednak osiągnięcie wyniku na poziomie 100% wymaga dużo większego wysiłku. Zdobycie "perfecta" wymaga od ciebie realizacji następujących celów:

zaliczenia misji podstawowych;

ukończenia zadań dodatkowych (Odd Jobs);

odnalezienia i zamalowania 100 znaków konkurencyjnych gangów (Tags);

zebrania 50 podków (Horseshoes);

zebrania 50 ostryg (Oysters);

pstryknięcia 50 zdjęć (Photo Opps);

zakupu wszystkich kryjówek (Safe Houses);

ukończenia czterech szkół (Schools);

zdobycia przynoszących dochód aktywów (Assets);

wygrania wszystkich wyścigów (Race Tournaments).

Swoje postępy w osiąganiu jak najlepszego wyniku możesz podglądać na bieżąco. Po wejściu do menu gry wybierz opcję STATS, a następnie MISC. Aktualny wynik wyświetlany jest w pozycji PROGRESS MADE.

Misje

Los Santos - Intro

Los Santos

Intro

Po pięciu latach rozłąki wracasz do Los Santos. Niezbyt jednak miło zostajesz przyjęty w rodzinnym mieście. Zaraz za lotniskiem zgarniają cię starzy znajomi - skorumpowani gliniarze Tenpenny i Pulawski. Najpierw rabują ci gotówkę, potem podrzucają broń i usiłują wplątać w morderstwo. Ostatecznie jednak dają ci spokój, żegnając w mało delikatny sposób: wypchnięty z radiowozu lądujesz na chodniku w Jefferson. Ta dzielnica to rewir wrogiego gangu Ballas, musisz więc jak najszybciej się stąd wydostać.

Wsiądź na stojący obok rower (oznaczony strzałką) i naciśnij na pedały. Na ekranie wyświetlą ci się wszystkie informacje, pozwalające opanować zasady sterowania dwuśladem. Na początek wystarczy ci zresztą sama umiejętność pedałowania i szybko się jej naucz, bo w Jefferson nie jest zbyt bezpiecznie. Unikaj jak ognia spotkania z chłopakami w purpurowych bandanach. Gdy cię dorwią, to po tobie. Pedałuj ile sił na rodzinną Grove Street w Gantonie. Zaparkuj przy rodzinnym domu i wejdź do środka. Możesz zapisać teraz stan gry.

Los Santos - Sweet (S) (1)

Sweet (S)

Aby wziąć udział w misjach zlecanych przez Sweeta, stań na czerwonym znaczniku, mieszczącym się obok jego domu (S). Wyjątkiem jest pierwsza scena - "Big Smoke", którą aktywujesz po wejściu do domu rodzinnego Johnsonów (JH). Niektóre zadania otrzymujesz od brata telefonicznie, bez względu na to, gdzie aktualnie przebywasz.

Big Smoke

Pierwsza wizyta w domu po pięciu latach rozłąki nie wygląda zbyt miło. Pusto, brudno, smutno. Patrzysz ponuro na zdjęcie matki w popękanej oprawce, by po chwili omal nie oberwać po łbie od Big Smoke'a, starego druha, który bierze Cię za intruza. Po krótkim powitaniu wychodzicie z domu i jedziecie do Temple, gdzie znajduje się twój brat i siostra.

Spotkanie z rodzeństwem po tak długiej przerwie mogłoby być bardziej serdeczne. O ile Kendl przyjmuje cię ciepło, o tyle Sweet wyładowuje na tobie całą frustrację. Okazuje się, że w dzielnicy nie dzieje się dobrze: gang podupadł, ulica opustoszała, ludzie zajęli się własnymi sprawami lub uciekli z Gantonu. Marazm i stagnacja. Na dodatek inne gangi z Los Santos, czując słabość Grove Street Families, starają się poszerzyć swoje strefy wpływów o tereny "zielonych".

W chwilę później, jakby na potwierdzenie słów Sweeta, zostajecie ostrzelani przez auto gangsterów z Ballas. "Purpurowi" niszczą wasz pojazd, więc zmuszeni jesteście ewakuować się na byle czym. Akurat pod ręką są rowery. Wskakuj na siodełko i pedałuj za Sweetem, który poprowadzi wasz peleton. Staraj się trzymać blisko niego. Gdy dojedziecie do estakad w Mulholland Intersection, nastąpi przegrupowanie i tym razem twoim przewodnikiem zostaje Ryder. Podążaj za nim i nie przejmuj się bratem, spotkacie się w domu.

Ballas do końca nie odpuszczą, będą starali się zepchnąć cię z drogi, docisnąć do ściany któregoś z budynków lub po prostu przejechać. Nie mając broni możesz jedynie gwałtownie zmieniać kierunek jazdy, robić ciasne kółka, przemykać przez wąskie przejścia (samochód tam się nie zmieści), a nawet zeskakiwać z siodełka w krytycznych sytuacjach. Bezpieczną przystań znajdujesz dopiero na rodzimym podwórku w Gantonie.

Nagroda za wykonanie misji: respekt +

Tagging Up Turp

Podejdź do garażu z grającymi w kosza Sweetem i Smoke'iem. Po chwili rozmowy dostaniesz zadanie: przemalować sprayem znaki konkurencyjnych gangów na zielone logo Grove Street Families. Jedź ze Sweetem do Idlewood, gdzie brat nauczy cię sztuki tworzenia graffiti, przy okazji niszcząc wypociny artystów z Ballas. W tej okolicy są jeszcze dwa takie znaki do przefasonowania (na domku po drugiej stronie ulicy i kawałek dalej, na murze), więc już osobiście uwiń się z tą robotą i wracaj do wozu.

Udajcie się teraz do East Los Santos, tutaj również znajdziesz trzy obce logosy do zamalowania (żeby jeden z nich odnaleźć, musisz wdrapać się na dach). W trakcie sprayowania uważaj na gliny i miejscowy gang - gdy zauważą co robisz, ukatrupią cię. W podbramkowych sytuacjach wal ich sprayem po oczach i zmykaj w bezpieczne miejsce. Po stworzeniu wymaganej ilości graffiti wskakuj do wozu Sweeta i wracajcie do domu. Uwaga: dokładne rozmieszczenie wszystkich stu znaków do zamalowania znajdziesz w rozdziale pt. Znaki gangów (Tags).

Nagroda za wykonanie misji: 200$, respekt +, pojemnik ze sprayem jest dostępny w Johnson's House

Cleaning the Hood

W rozmowie z bratem i kumplami przypominacie sobie o dawnych członkach gangu, w tym o starym druhu Wielkim Niedźwiedziu. Big Bear od dawna nie daje znaku życia, jedziecie więc tam, gdzie był ostatnio widziany. Pod wskazanym adresem otwiera wam drzwi B-Dup, również były "zielony", ale nie chce z wami gadać. Wraz z Bearem mają swój własny interes i nie chcą mieć z wami nic wspólnego. Podejrzewacie, że chodzi o handel prochami, bo w okolicy wzrosła ostatnio aktywność obcych dealerów narkotyków.

Postanawiacie "oczyścić" Grove Street z tych śmieci, tym bardziej, że większość z nich to członkowie Ballas. Udajcie się na pobliską ulicę, gdzie urzęduje jeden taki delikwent i zlikwidujcie go. Jako, że macie cynk co do miejsca przebywania jego kolesi, jedźcie do Idlewood i zróbcie masakrę w jednej z tamtejszych dziupli narkotykowych.

Nagroda za wykonanie misji: respekt +

Drive-Thru

Wygłodniały żołądek upomina się o swoje prawa, czas więc wrzucić coś na ruszt. Zbierz kumpli i jedźcie do baru drogowego Cluckin' Bell w Willowfield. Żarcie jest pierwsza klasa, jednak konsumpcję zakłóci wam widok auta pełnego uzbrojonych Ballas, mknącego z piskiem opon w stronę Grove Street. Musicie ich koniecznie zatrzymać, inaczej wpadną na wasze podwórko i urządzą rzeź niewiniątek. Wciśnij gaz do oporu i ruszaj za znikającym za zakrętem celem.

Skoro