For Honor - poradnik do gry - Jakub Bugielski - ebook
Opis

Poradnik do gry For Honor zawiera przede wszystkim dokładny opis najważniejszych elementów gry oraz praktyczne porady, dzięki którym poprawisz swoje wyniki w sieciowych rozgrywkach. Najważniejszą część poradnika stanową rozdziały poświęcone wszystkim dostępnym klasom postaci należącym do trzech frakcji: Rycerzy, Wikingów oraz Samurajów.

W poradniku znajdziesz informacje na temat sterowania, opis dostępnych ataków oraz praktyczne porady dotyczące walki konkretnymi bohaterami. Oprócz tego poradnik zawiera informacje na temat występujących w grze trybów gry: Brawl, Dominion, Duel, Elimination oraz Skirmish. Z tekstu dowiesz także, jak działa system ekwipunku, jak najlepiej zdobywać doświadczenie czy co zrobić, aby szybko się wzbogacić.

Poradnik do gry For Honor zawiera:

  • opis wszystkich klas wojowników;
  • praktyczne porady dotyczące walki;
  • opis trybów rozgrywki;
  • informacje na temat sterowania;
  • listę osiągnięć i opis metod ich zdobycia.

W poradniku do gry For Honor znajdziesz praktyczne porady dotyczące walki, opis wszystkich klas postaci, a także informacje na temat trybów gry i możliwych do zdobycia osiągnięć.

For Honor - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Strażnik (Warden) (W trakcie tworzenia)
  • Porady ogólne (Porady)
  • Walka | Porady (Porady)
  • Orochi (W trakcie tworzenia)
  • Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE (W trakcie tworzenia)
  • Pogromca (Conqueror) (W trakcie tworzenia)
  • Egzekutor (Lawbringer) (W trakcie tworzenia)
  • Jak walczyć z samurajami? (W trakcie tworzenia)
  • Walkiria (Valkyrie) (W trakcie tworzenia)
  • Rozjemca (Peacekeeper) (W trakcie tworzenia)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 224

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Popularność


For Honorporadnik do gry

autor: "Jakub Bugielski"

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8112-367-9

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1772

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

For Honor - poradnik do gry

Poradnik For Honor

Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE

Porady

Porady ogólne

Walka | Porady

Tryb Dominacji | Porady

Walka

Informacje ogólne | Walka

Wyprowadzanie ciosów | Walka

Obrona | Walka

Tryb Zemsty | Walka

Bohaterowie

Rycerze

Strażnik (Warden)

Pogromca (Conqueror)

Rozjemca (Peacekeeper)

Egzekutor (Lawbringer)

Wikingowie

Drengr (Raider)

Berserk

Dróttin (Warlord)

Walkiria (Valkyrie)

Samurajowie

Kensei

Orochi

Shugoki

Nobushi

Jak grać przeciwko konkretnym bohaterom?

Jak walczyć z rycerzami?

Jak walczyć z wikingami?

Jak walczyć z samurajami?

Opis przejścia

Rozdział 1.1 - Przywódcy i Tchórze | Opis przejścia

Rozdział 1.2 - I Precz | Opis przejścia

Rozdział 1.3 - Legion Czarnego Kamienia | Opis przejścia

Rozdział 1.4 - Valkenheim Zimą | Opis przejścia

Rozdział 1.5 - Sabotaż | Opis przejścia

Rozdział 1.6 - Wilki Pośród Owiec | Opis przejścia

Rozdział 2.1 - Najechać Najeźdźców

Rozdział 2.2 - Wikińska Dyplomacja

Rozdział 2.3 - Żelazo, Drewno i Stal

Rozdział 2.4 - Plaża

Przedmioty kolekcjonerskie

Rozdział 1.1 - Przywódcy i Tchórze | Przedmioty kolekcjonerskie

Rozdział 1.2 - I Precz | Przedmioty kolekcjonerskie

Rozdział 1.3 - Legion Czarnego Kamienia | Przedmioty kolekcjonerskie

Rozdział 1.4 - Valkenheim Zimą | Przedmioty kolekcjonerskie

Rozdział 1.5 - Sabotaż

Rozdział 1.6 - Wilki Pośród Owiec

Rozdział 2.1 - Najechać Najeźdźców

Rozdział 2.2 - Wikińska Dyplomacja

Rozdział 2.3 - Żelazo, Drewno i Stal

Rozdział 2.4 - Plaża

W trakcie tworzenia

For Honor - poradnik do gry

Poradnik do gry For Honor zawiera przede wszystkim dokładny opis najważniejszych elementów gry oraz praktyczne porady, dzięki którym poprawisz swoje wyniki w sieciowych rozgrywkach. Najważniejszą część poradnika stanową rozdziały poświęcone wszystkim dostępnym klasom postaci należącym do trzech frakcji: Rycerzy, Wikingów oraz Samurajów.

W poradniku znajdziesz informacje na temat sterowania, opis dostępnych ataków oraz praktyczne porady dotyczące walki konkretnymi bohaterami. Oprócz tego poradnik zawiera informacje na temat występujących w grze trybów gry: Brawl, Dominion, Duel, Elimination oraz Skirmish. Z tekstu dowiesz także, jak działa system ekwipunku, jak najlepiej zdobywać doświadczenie czy co zrobić, aby szybko się wzbogacić.

Poradnik do gry For Honor zawiera:

opis

wszystkich klas wojowników;

praktyczne

porady dotyczące walki;

opis

trybów rozgrywki;

informacje

na temat sterowania;

listę osiągnięć

i

opis metod ich zdobycia.

Jakub Bugielski (www.gry-online.pl)

Poradnik For Honor

Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE

W tym rozdziale znajdziesz opis sterowania w grze For Honor dla wszystkich trzech dostępnych platform. Szczegółowe informacje na temat ataków poszczególnych bohaterów znajdują się w osobnych rozdziałach im poświęconym.

PC

PS4

Xbox

One

PC

Poruszanie się

Sprint

Chód

Przewrót / unik / zjazd po drabinie / zeskok

Tryb gardy (Lock Mode)

Zmiana celu w trybie gardy

Słaby atak

Silny atak

Przełamanie gardy / rzut

Postawa pełnego bloku

Anulowanie silnego ataku - Finta (Feint) / Egzekucja

Egzekucja

Talent 1

Talent 2

Talent 3

Talent 4

Usuń talent

Zemsta

Tablica wyników

Wskaźnik (pokazuje znacznik na mini-mapie)

Gest 1

Gest 2

Czat tekstowy

Czat głosowy

PS4

Poruszanie się

Sprint

Zmiana postawy

Przewrót / unik / zjazd po drabinie / zeskok

Anulowanie silnego ataku - Finta (Feint) / Egzekucja

Gesty

Przełamanie gardy / rzut

Niewykorzystywane

(przytrzymać) Tryb gardy (Guard Mode)

Słaby atak

Silny atak

Menu główne / pauza

Niewykorzystywany

Xbox One

Poruszanie się

Sprint

Zmiana postawy

Przewrót / unik / zjazd po drabinie / zeskok

Anulowanie silnego ataku - Finta (Feint) / Egzekucja

Gesty

Przełamanie gardy / rzut

Niewykorzystywane

(przytrzymać) Tryb gardy (Guard Mode)

Słaby atak

Silny atak

Pauza

Menu główne

Porady

Porady ogólne

1. Poznaj zalety i wady każdej z dostępnych w grze klas postaci. Dzięki temu będziesz w stanie skutecznie walczyć z przeciwnikami, którzy przecież korzystać będą z klas innych, niż ta, którą ty aktualnie grasz.

2. Wypróbuj wszystkie dostępne w grze klasy. W grze dostępnych jest 12 klas postaci, które diametralnie różnią się pomiędzy sobą - tak sposobem grania, jak i samym uzbrojeniem czy zdolnościami specjalnymi. Rozegranie przynajmniej kilku meczy każdą z nich pozwoli ci wybrać tą (bądź te, w przypadku kilku klas), która najbardziej odpowiadać będzie twojemu stylowi gry.

Staraj się wykonywać Rozkazy dostępne na mapie świata - możesz dzięki nim zyskać sporo surowców i doświadczenia.

3. Pamiętaj, iż nie musisz odblokowywać klasy (płacąc sporą ilość Stali), by móc nią grać. Zakup klasy pozwala "jedynie" zmienić jej wygląd, ekwipunek i zdolności - możesz jednak z niej korzystać we wszystkich dostępnych w grze trybach.

4. Rozgrywka wieloma klasami jest interesująca, warto jednak jak najszybciej mistrzowsko opanować przynajmniej jedną z nich. Każda klasa w grze ma swoje wady i zalety, nie ma tutaj takiej, która jest "najlepsza" - wszystko zależy od umiejętności gracza i znajomości danego typu postaci. Rozegranie dużej ilości gier przy pomocy jednej tylko klasy pozwoli ci także szybciej odblokować zdolności specjalne, czy nowe elementy uzbrojenia.

5. Ukończ wszystkie dostępne w grze etapy samouczka. Pozwoli ci to zyskać sporą ilość surowców, które wykorzystasz do zakupu nowych elementów uzbrojenia czy podczas ulepszania, a także w prosty sposób wprowadzi cię w niuanse rozgrywki. Etapy szkoleniowe przedstawiają większość z dostępnych w grze mechanizmów.

6. Pamiętaj, by dostosować ekwipunek do swojego stylu gry. Nie ma sensu zwiększać, na przykład, obrony podczas blokowania, gdy większość ataków będziesz po prostu unikać, czy zasięgu rzutu, podczas gdy nie korzystasz kompletnie z tego manewru. Wypróbuj różne kombinacje i dobierz taką, która najbardziej będzie ci odpowiadać.

7. Rozbieraj niepotrzebne elementy uzbrojenia. Niskopoziomowe przedmioty oraz takie, których z pewnością nie wykorzystasz (na przykład takie, które dają premie do wartości, która nie sprzyja twojemu stylowi gry) tylko niepotrzebnie zajmują miejsce. Rozbierając przedmioty zyskać potrzebne do ulepszania innych elementów ekwipunku materiały. Pamiętaj też, iż miejsce na przetrzymywanie przedmiotów jest ograniczone.

8. Nie sugeruj się tylko i wyłącznie poziomem danego przedmiotu. Liczy się to, co przedmiot oferuje, a nie jego poziom.

9. Nie trać bezsensownie surowców na ulepszenia. Warto zachować materiały rzemieślnicze swojej strony konfliktu do momentu, aż trafi ci się przedmiot, który naprawdę warto jest ulepszać.

10. Jednakże, pamiętaj, by regularnie ulepszać te przedmioty, z których korzystasz i które warte są ulepszania. Wyższe poziomy przedmiotów potrzebują, co prawda, sporo surowców, jednak na ogół są tego warte.

Zgromadzoną Stal wykorzystać można na paczki z przedmiotami.

11. Pamiętaj, iż możesz wydać zgromadzoną Stal na zakup paczek z przedmiotami. Jednakże, jest sporo rzeczy (jak ulepszenia, czy status Czempiona), na które zgromadzone surowce wydać jest po prostu lepiej.

12. Wykonuj rozkazy dostępne z poziomu mapy świata. Spora ich część nie wymaga zbyt dużej ingerencji z twojej strony, gdyż i tak będziesz wykonywać większość czynności z nimi powiązanych, jednak niektóre rozkazy musisz wpierw "aktywować", by stały się aktywne. Wykonywanie rozkazów jest bardzo opłacalne - daje to olbrzymie ilości doświadczenia, Stali, a czasami zyskać można nawet paczki z przedmiotami.

13. Pamiętaj, iż założone na postać przedmioty mają znaczenie jedynie w trybie Dominacji. Inne tryby (jak 1 na 1 czy 2 na 2) nie biorą kompletnie pod uwagę tego, w co wyposażona jest postać.

Ekran ładowania pozwala podejrzeć, z jakimi przeciwnikami przyjdzie ci walczyć.

14. Egzekucje, choć satysfakcjonujące i efekciarskie, wystawiają cię na ataki wroga. Gdy zabijesz wroga i pojawi się opcja egzekucji, a wiesz, iż w pobliżu kręcą się inni wrogowie, lepiej jest sobie ją po prostu odpuścić - możesz "pominąć" ją wychodząc po prostu z trybu namierzania. Pamiętaj jednak, iż egzekucje przywracają część utraconych punktów zdrowia - warto ich dokonywać wtedy, gdy masz pewność, iż jesteś bezpieczny.

15. Pojedynki (tryb 1 na 1) to najlepsza metoda przyswajania wiedzy o klasach. W trybie tym będziesz w stanie szybko rozegrać pojedynek z jednym graczem, a po kilku minutach przejść do kolejnego starcia, tym razem już z innym przeciwnikiem (i prawdopodobnie inną klasą). Nie zyskasz dzięki temu olbrzymich ilości Stali czy doświadczenia dla postaci, jednak pozwoli ci to dobrze opanować swoją klasę, a także nauczyć się grać przeciwko innym.

16. Nie oznacza to, iż inne tryby są bezużyteczne. Oferują one po prostu inne doznania - tryb 2 na 2 jest podobny do typowego pojedynku, jednak po krótkiej chwili będziesz prawdopodobnie walczyć sam na dwójkę wrogów (co też jest zaletą, gdyż pozwoli ci nauczyć się walczyć w tego typu sytuacjach). Z kolei, na przykład, tryb Dominacji (4 na 4) stawia na walkę zespołową i wykonywanie zadań, a nie czystą młóckę z innymi graczami.

17. Wykorzystaj ekran ładowania gry, by zorientować się, z jakimi bohaterami przyjdzie ci walczyć. Nie masz już żadnej możliwości dostosowania ekwipunku, jednak możesz, na przykład, zasygnalizować drużynie, iż nie jesteś w stanie poradzić sobie z danym typem wroga i skupić się na innych przeciwnikach.

Walka | Porady

1. Cierpliwość i opanowanie to cechy, które zapewnią ci zwycięstwo. Nie ma sensu rzucanie się na przeciwnika jak wściekłe zwierzę i próba zaklikania go na śmierć. Wróg bardzo łatwo może skontrować twoje ataki, wytrącając twoją postać z równowagi i zadając dotkliwe obrażenia. Lepiej jest wyprowadzać rzadsze, a celniejsze ataki.

2. Walka przy pomocy każdej klasy diametralnie się różni. Ciężki Pogromca zadaje potężne, acz wolne ciosy, Berserk pozwala zasypać wroga gradem ciosów, jednak okupując to niewielkim zasięgiem ataku, a Nobushi pozwala nękać przeciwnika ze sporego dystansu, będąc jednak bardzo wrażliwym na ataki na bliskim dystansie.

Postaraj się przetestować wszystkie dostępne w grze klasy postaci.

3. Pilnuj wskaźnika wytrzymałości (stamina) postaci. Gdy ta się wyczerpie, twoje ataki będą znacznie wolniejsze, a każdy rzut wroga czy spora część kontr zakończy się przewróceniem twojej postaci na ziemię. Gdy pasek wytrzymałości zmniejszy się do 1/3 długości, wstrzymaj się z atakowaniem na kilka sekund i pozwól mu się odnowić.

4. Zwracaj uwagę na pasek Zemsty, który znajdziesz w lewym dolnym rogu ekranu. Napełnia się on podczas, między innymi, blokowania ataków, czy walki z kilkoma przeciwnikami na raz. Gdy się zapełni, będziesz w stanie wejść w tryb Zemsty - twoja postać zadawać będzie większe obrażenia, otrzymywać mniejsze i będzie wolniej się męczyć. Tryb ten może przesądzić o losach starcia.

5. Zwracaj także uwagę na tryb Zemsty wroga. Nie jesteś w stanie dojrzeć paska zemsty przeciwnika, więc nie da się ocenić jego poziomu, jednak możesz znacząco wpłynąć na szybkość jego zapełniania się. Gdy twój sojusznik walczy z przeciwnikiem i jest pewne, iż to właśnie on wygra, nie dołączaj się do starcia. Każdy dodatkowy cel, z którym walczy przeciwnik, wpływa na szybkość generowania paska Zemsty. Możesz więc zaszkodzić swojemu sojusznikowi, napełniając pasek Zemsty wroga i powodując, że pokona on was obu.

6. Staraj się łączyć różne typy ataków (lekki i ciężki) z różnymi postawami, by łatwiej było zaskoczyć ci wroga. Ataki nadchodzące z różnych stron i w różnej częstotliwości są znacznie trudniejsze do sparowania, niż seria potężnych, lecz wolnych cięć z nad głowy.

7. Naucz się blokować wrogie ataki. Każdy atak wyprowadzany przez wroga w twoim kierunku (pod warunkiem, iż jesteś w trybie namierzania) da się łatwo zablokować - cięcie będzie zasygnalizowane czerwonym wskaźnikiem, który także określa kierunek nadchodzącego ataku. By zablokować cios, musisz po prostu ustawić broń w tym samym kierunku. Pamiętaj jednak, iż niektórych ataków (a także ciosów wyprowadzanych przez wroga w trybie Zemsty) nie da się zablokować.

8. Pamiętaj także o możliwości przełamania gardy (Guard Break) postaci. Wprawni gracze będą w stanie zablokować większość twoich ataków, a wtedy przyda się możliwość przełamania obrony. Wykonać ten manewr można jedynie, gdy twoja postać znajduje się blisko wroga, jednak pozwoli ci to na przełamanie obrony wroga i wyprowadzenie "darmowego" ataku. Pamiętaj jednak, iż wróg także może wyprowadzić taki sam manewr.

Trening to także dobra metoda nauki.

9. Przełamanie gardy można jednak skontrować. Gdy wiesz, iż wróg chce wykonać ten manewr, wystarczy także wyprowadzić przełamanie gardy, a oba ataki się zniwelują.

10. Nie zapomnij o możliwości wykonywania rzutów. Nie pozwoli ci to cisnąć we wroga ciężkim przedmiotem, jak wskazywałaby na to nazwa, jednak można dzięki temu rzucić samym wrogiem. Podwójne wciśnięcie przycisku odpowiedzialnego za przełamanie gardy (Guard Break) spowoduje odepchnięcie wroga - może go do wtrącić w przepaść, bądź po prostu ogłuszyć. Dodatkowo, gdy wróg wyczerpie wytrzymałość (stamina), rzut automatycznie powali go na ziemie.

11. Prócz blokowania warto także korzystać z możliwości parowania. Większość klas może po prostu parować ciężkie ataki przeciwnika. By to zrobić, musisz ustawić broń w tym samym kierunku, z którego nadchodzi ciężki cios, a następnie wyprowadzić swój własny (także ciężki) na ułamek sekundy przed otrzymaniem ciosu od wroga. Wymaga to odrobiny wprawy, jednak sparowany atak wytrąci wroga z równowagi, pozwalając zadać mu cios.

12. Wykorzystuj ataki specjalne twojej postaci. Podejrzeć je możesz w menu podczas każdego starcia, a ich spis znajdziesz także w tym poradniku, w rozdziałach poświęconych konkretnym klasom. Każda klasa w grze posiada przynajmniej kilka ataków, które dostępne są tylko dla niej, a które mogą ci dać sporą przewagę nad wrogiem, szczególnie, gdy ten nie zna twojej postaci.

13. Wykorzystuj elementy otoczenia na swoją korzyść. Rozmaite urwiska czy półki skalne, a nawet pozornie niewielkie wzniesienia pozwolą ci "wykopać" wroga w przepaść, zabijając go, bądź odsłaniając na kolejne ciosy. Prócz przepaści skorzystać możesz z, na przykład, rozpalonych ognisk - wtrącony w nie wróg zostanie podpalony, co znacząco uszczupli jego zapas zdrowia.

14. Nie samymi przepaściami człowiek żyje. Do walki z wrogiem możesz wykorzystać także samo ukształtowanie terenu i wąskie przejścia. Gdy walczysz przy pomocy postaci o krótkim zasięgu, a twój przeciwnik posiada broń o zasięgu znacznie większym, możesz wykorzystać ściany, głazy czy korytarze na swoją korzyść - ataki wroga będą po prostu blokować się o elementy otoczenia, dając ci szansę na wyprowadzenie kontrataku, czy złapanie oddechu.

Tryb Dominacji | Porady

1. Tryb Dominacji kładzie duży nacisk na współpracę graczy - nie liczy się tutaj wskaźnik zabójstw, gdyż w małym stopniu przekłada się na ilość zdobywanych punktów. Znacznie ważniejsza jest koordynacja działań z sojusznikami, kontrolowanie mapy i przejmowanie punktów i przeciwdziałanie wrogim akcjom.

2. Tryb Dominacji opiera się o punkty. Każda drużyna ma za zadanie zdobycie 1,000 punktów, a gdy tak się stanie, przeciwna drużyna będzie miała zablokowaną możliwość odradzania się po śmierci. Wystarczy wtedy wybić wszystkich wrogów, nie pozwalając sojusznikom ich wskrzesić, a starcie dobiegnie końca. Pamiętaj jednak, iż gdy wrogowie zbiją punkty twojej drużyny poniżej 1,000, odzyskają możliwość automatycznego odrodzenia.

3. Głównym źródłem punktów w tym trybie są punkty kontrolne ustawione w kluczowych miejscach mapy. Punkty A i C ulokowane są zawsze na obrzeżach mapy, podczas gdy B znajduje się w centralnym punkcie. Przejęcie ich da twojej drużynie stały przypływ punktów na sekundę.

4. Przejęte punkty można także "wzmocnić". Wystarczy, że przy takim punkcie znajdzie się przynajmniej jeden gracz z kontrolującej punkt drużyny, a zostanie on wzmocniony. Dzięki temu punkt kontrolny generował będzie więcej punktów dla drużyny, sprawiając, iż opłaca się bronić je przed odbiciem przez przeciwnika. Wzmocnić można punkty A i C, B niestety już nie.

5. Zabijanie żołnierzy z przeciwnej drużyny także daje punkty. Każdy powalony przez twoją drużynę żołnierz da wam 1 punkt.

6. Zabijanie innych graczy nagradza twoją drużynę 5 punktami. Dodatkowo, każde kolejne zabójstwo dokonane przez gracza, który nie zostanie zabity przez drużynę przeciwną, daje kolejny dodatkowy punkt. Wygląda to tak: drugie zabicie daje 6 punktów, trzecie 7, czwarte 8 i tak dalej. Efekt ten zostaje zresetowany po śmierci gracza i przerwaniu jego serii zabójstw.

7. Przejęcie punktu kontrolnego także wiąże się z określoną ilością punktów. Zajęcie punktu da twojej drużynie 100 punktów, utrata (odbicie przez wroga) z kolei zabierze te punkty i da je drużynie przeciwnej.

8. Zabijanie graczy z przeciwnej drużyny nie wiąże się jedynie z uzyskaniem punktów. Co prawda 5 punktów za zabicie wydaje się niewielką premią, jednak każdy powalony gracz zostaje wyłączony z gry na kilkanaście sekund.

Czekając na odrodzenie warto rozejrzeć się po mapie i sygnalizować sojusznikom zamiary wroga.

9. Nie warto tracić czasu i biegać bez sensu za jakimś graczem, nawet wtedy, gdy posiada on niewielką ilość punktów zdrowia i "jest na raz". Uganiając się za takim przeciwnikiem, szczególnie gdy robi to kilku twoich sojuszników, sprawia, iż inni gracze z przeciwnej drużyny mogą w tym momencie przejąć punkt kontrolny, czy wybić dużą ilość żołnierzy z twojego obozu.

10. W trybie Dominacji korzystać możesz ze zdolności specjalnych twojej postaci. Ustawić je można przed samym starciem, lecz są one z początku zablokowane. Odblokowują się wraz z twoimi osiągnięciami - zabijanie wrogich żołnierzy i graczy, przejmowanie punktów. Niektóre zdolności, jak na przykład wezwanie ostrzału z katapulty, potrafią ostro namieszać na polu walki, zabijając kilku graczy na raz, czy oczyszczając punkt kontrolny z wrogich żołnierzy.

11. Pamiętaj, by dobierać zdolności do roli, którą chcesz spełniać w drużynie. Jeśli skupiasz się na kontrolowaniu centralnego punktu (B), warto wziąć zdolności wspomagające znajdujących się tam żołnierzy, czy pozwalające na zadawanie obrażeń na dużym obszarze. Jeśli z kolei skupiasz się na przemieszczaniu się po mapie, przejmowaniu punktów A i/lub C i walce z innymi graczami, wybierz takie zdolności, które pozwolą ci skutecznie walczyć z wrogimi czempionami, czy szybciej przejmować punkty kontrolne.

12. Czekając na odrodzenie warto rozejrzeć się po mapie. Dzięki temu będziesz w stanie dojrzeć przeciwnika zmierzającego w stronę danego punktu i zasygnalizować to swojej drużynie.

Walka

Informacje ogólne | Walka

Walka w For Honor na pozór wydawać może się łatwa - jedynie dwa podstawowe rodzaje ataków, czy nieduża ilość kombinacji tylko na to wskazują. Nic jednak bardziej mylnego - dzięki możliwości wykorzystania przełamania bloku, różnych postaw i niemalże dowolnego łączenia poszczególnych ataków gracz ma dostęp do dość sporej ilości rozmaitych manewrów. W rozdziale tym poznasz informacje ogólne dotyczące walki - walki swobodnej i w trybie namierzania, dostępnych postaw i ich wpływu na rozgrywkę, czy zdrowia i wytrzymałości.

Walka swobodna kontra walka w trybie namierzania

Postawy

Punkty zdrowia

Wytrzymałość

Walka swobodna kontra walka w trybie namierzania

Tryb swobodny charakteryzuje się większą mobilnością.

Walczyć można na dwa sposoby - w trybie swobodnym, a także poprzez zablokowanie kamery na przeciwniku. W pierwszym przypadku masz znacznie większą mobilność, możesz atakować w wybranym przez siebie kierunku, a także wyprowadzać ataki podczas sprintu, co przydaje się, na przykład, podczas ścigania uciekającego przeciwnika. Tryb ten sprawdza się także doskonale podczas walki z "mięsem armatnim", czyli żołnierzami sterowanymi przez sztuczną inteligencję, których znajdziesz w trybie Dominion. Jednakże, ma on olbrzymią wadę - nie pozwala przyjmować żadnej z trzech postaw, uniemożliwiając przy tym blokowanie ataków

Walka w trybie namierzania (Lock Mode), mimo iż mniej dynamiczna, skupia się na starciach z innymi graczami. W tym trybie będziesz w stanie przyjąć każdą z trzech postaw (lewa, górna i prawa), co pozwoli wyprowadzać ataki z różnych kierunków, a także (i przede wszystkim) blokować ciosy przeciwników. Dodatkowo, w trybie tym można korzystać z większości zdolności specjalnych i kombinacji ataków danej postaci - tylko niektóre z nich wymagają, by postać gracza była w trybie swobodnym.

Dobór odpowiedniego trybu walki zależy rzecz jasna od sytuacji. Tryb swobodny przyda ci się jedynie podczas rozgrywki w trybie Dominion, do walki z żołnierzami sterowanymi przez sztuczną inteligencję. Z kolei Lock Mode to mus, jeśli chodzi o walki z innymi graczami - bez niego nie będziesz w stanie blokować ataków, czy wyprowadzać własnych tak, by przeciwników nie był w stanie ich zablokować.

Postawy

Postawę przyjąć możesz jedynie w trybie namierzania (Lock Mode).

Postawy to rzecz, o której absolutnie nie możesz zapomnieć podczas gry w For Honor. Pozwalają one na ustawienie broni i postaci w jednej z trzech postaw bojowych - lewej, górnej i prawej. Każda z nich daje dostęp do innych ataków, a także pozwala razić przeciwnika poprzez wyprowadzenie ciosu z konkretnej strony.

Postawa wpływa także na możliwość blokowania i parowania ataków wroga. Gdy przeciwnik atakuje, na przykład, od góry, wystarczy ustawić postać w postawie górnej, a atak zostanie automatycznie zablokowany. Możesz, rzecz jasna, sparować atak przeciwnika. By to zrobić, należy ustawić postać w postawie, z której nadchodzi atak, a następnie wyprowadzić ciężki atak na ułamek sekundy przed tym, jak wrogi cios dosięgnie twojej postaci. Większość postaci (prócz Strażniczki) może parować jedynie ciosy ciężkie.

Punkty zdrowia

Punkty zdrowia zaczynają regenerować się kilka sekund po zaprzestaniu walki.

Punkty zdrowia to, jak nietrudno się domyślić, jeden z najważniejszych mechanizmów rozgrywki. Jak w każdej innej grze określają one stan zdrowia twojej postaci. Gdy pasek zostanie opróżniony, twoja postać zostanie powalona na ziemie, a ty będziesz mógł poczekać na wskrzeszenie ze strony innego sojusznika, lub będziesz w stanie odrodzić się w punkcie startowym twojej drużyny.

Punkty zdrowia można jednakże regenerować. Jest na to kilka sposobów:

Zabijanie żołnierzy / bohaterów wroga, gdy twoja postać posiada stosowną zdolność;

Wykorzystanie zdolności leczniczej twojej postaci;

Stanie w obrębie punktu kontrolnego A lub C (jedynie tryb Dominion), który zajęty jest przez twoją drużynę;

Wykonanie egzekucji na wrogim bohaterze.

Samoistna regeneracja - gdy przez kilka sekund nie będziesz z nikim walczyć, twoja postać zacznie automatycznie regenerować zdrowie.

Wytrzymałość

Wytrzymałość odzwierciedlana w grze jest przy pomocy niewielkiej zielonej kreski, którą znaleźć możesz pod wskaźnikiem zdrowia bohatera. Wykorzystywana jest ona do wyprowadzania ataków, blokowania wrogich ciosów, odskakiwania na bok podczas walki, czy biegania sprintem. Bohater traci ją także wtedy, gdy wróg sparuje jego atak. Wytrzymałość to jeden z najważniejszych mechanizmów powiązanych z walką - kompletnie wyczerpanie zielonego paska spowoduje, iż: