Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2013

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Face Noir - poradnik do gry - Łukasz "Salantor" Pilarski

Poradnik do gry Face Noir to kompletna solucja opisująca wszelkie zagadki tej gry. Opracowanie zostało bogato zilustrowane, co dodatkowo ułatwia odnalezienie najważniejszych obiektów i sekwencji. Nie zabrakło licznych porad.

Face Noir - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Hotel Ostatnia Przystań
  • Port Melville raz jeszcze
  • Posterunek policji
  • Porady ogólne
  • Tajemniczy telefon
  • Chińska destylarnia
  • Port Melville
  • Druga retrospekcja w porcie
  • Chwila odpoczynku
  • Retrospekcja w porcie

Informacja o grze

Klasyczna gra przygodowa z interfejsem point’n’click, stworzona przez studio Mad Orange. Wcielamy się w postać Jacka Del Nero, byłego policjanta, obecnie pracującego na własną rękę jako prywatny detektyw.

Gra Face Noir, to przedstawiciel gatunku gier przygodowych. Tytuł premierę światową miał w 2012 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: niemiecka.

Opinie o ebooku Face Noir - poradnik do gry - Łukasz "Salantor" Pilarski

Fragment ebooka Face Noir - poradnik do gry - Łukasz "Salantor" Pilarski

Face Noirporadnik do gry

autor: Łukasz "Salantor" Pilarski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1357

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Face Noir: The Cat with the Jade Eyes - poradnik do gry

Porady ogólne

Hotel Ostatnia Przystań

Bar Czerwony Tulipan

Tajemniczy telefon

Port Melville

Posterunek policji

Port Melville raz jeszcze

Stocznia Noego

Retrospekcja w porcie

Chwila odpoczynku

Druga retrospekcja w porcie

Mieszkanie Jacka

Policyjne archiwa

Muzeum miasta Nowy York

Francuski trop

Kryjówka Michelle

Port Melville po raz trzeci

Mały Półwysep

Pan Marsetti

Szantaż

Rozszyfrowanie kodu

Wyspa Ellis

Stacja benzynowa

Chińska destylarnia

Lotnisko MacArthura

Przeznaczenie

Face Noir: The Cat with the Jade Eyes - poradnik do gry

Face Noir: The Cat with the Jade Eyes to klasyczna przygodówka typu point and click, rozgrywająca się w USA lat 30, w czasie Wielkiego Kryzysu. Wcielasz się w niej w postać Jacka Del Nero, prywatnego detektywa. Poniższy poradnik zawiera kompletny opis przejścia gry.

W czasie gry lewy przycisk myszy służy do poruszania się i zatwierdzania akcji postaci. Prawy służy do zmiany akcji postaci. W poradniku zastosowano następujące ich określenia:

Spojrzenie:

ikona oka,

Użycie

przedmiotu:

ikona trybików,

Rozmowa:

ikona przesuwających się ust,

Podsłuchanie:

ikona

ucha,

Wzięcie

przedmiotu:

ikona ręki,

Zmiana

lokacji (

wejdź, przejdź

):

czerwona strzałka.

Oznaczenia użyte w tekście:

Zielony

- przedmiot,

Pomarańczowy

- rozmówca,

Brązowy

- wskazówka używana

w

trybie kojarzenia faktów,

Niebieski

- obiekt

wymagający uważniejszego zbadania (gazeta, zamek w drzwiach i tak dalej),

Tekst

pochylony

- początek

linii

dialogowej (albo cała, jeśli jest krótka),

Tekst pochylony i pogrubiony

-

linia

dialogowa otwierająca tryb kojarzenia faktów,

Tekst pogrubiony

- kody

do sejfów, numery pokoi hotelowych i inne ważne informacje,

Tekst

podkreślony

- wskazówki, które należy połączyć

w

trybie kojarzenia faktów,

[Cyfra]

- odnośnik do ilustracji.

Łukasz "Salantor" Pilarski (www.gry-online.pl)

Porady ogólne

Pojedyncze kliknięcie na drzwi, wejście do zaułka albo inny obiekt pozwalający na zmianę lokacji spowoduje przemaszerowanie detektywa w tamto miejsce. Podwójne kliknięcie spowoduje natychmiastowe przeniesienie postaci. Metoda ta nie zadziała, jeśli przejście będzie z jakiegoś powodu zablokowane. Używaj jej jak najczęściej, bo Del Nero porusza się bardzo powoli, a lokacje zazwyczaj są duże.

Jeśli nie wiesz, co zrobić w danej lokacji, wciśnij F1 albo ikonę oka na prawo od ekwipunku. Na ekranie pojawią się pomarańczowe kółka, oznaczające miejsca i przedmioty, z którymi detektyw może wejśc w interakcję. Podpowiedzi nie działają w czasie rozmów oraz przyglądania się przedmiotom (gazetom, sejfom i tak dalej).

Jeśli mimo podpowiedzi dalej nie wiesz, co robić, wypróduj dostępne akcje na wszystkich obiektach. Większość oferuje dwie - spojrzenie oraz jeszcze jedną (podniesienie dla przedmiotów, użycie dla mechanizmów, rozmowa dla osób i tak dalej). Tylko nieliczne oferują trzy, więc szybko zorientujesz się, co powinieneś dalej robić.

Większość obiektów na ekranie nie jest ważna dla przebiegu gry, podobnie jak linii dialogowych. W tekście wymienione zostały tylko te niezbędne do jej ukończenia.

Kiedy przyglądasz się z bliska jakiemuś obiektowi i nie wiesz, co zrobić, przejedź myszką po ekranie. Zmiana kursora albo pojawienie się na dole ekranu podpowiedzi powinny ci pomóc.

Słuchaj, co mówi bohater. Zazwyczaj podpowiada, co należy w danym momencie zrobić.

Jeśli mimo to zaciąłeś się, spróbuj powtórzyć któryś z wcześniejszych kroków. Przyjrzyj się otoczeniu, może nie zastosowałeś na nim odpowiedniej czynności? Powtórz rozmowę, może zapomniałeś o coś spytać?

Nie spiesz się. Poza pojedynczymi momentami możesz głowić się nad zagadką, ile tylko chcesz.

Hotel Ostatnia Przystań

Detektyw Jack Del Nero otrzymał zlecenie na odnalezienie Susan Webber. Dziewczyna trwoni pieniądze swojego opiekuna, który chce się jej pozbyć z pomocą kompromitujących zdjęć. Podejdź do plakatu [1] i spójrz na niego, by uzyskać wskazówkę (Susan lubi aktorkę Vivian Leight). Następnie wejdź do hotelu [2].

Podejdź do miski [1] i weź z niej cukierek. Następnie porozmawiaj z właścicielem[2]. Powiedz, że jesteś prywatnym detektywem (I'm private detective). Mężczyzna nie będzie chciał współpracować, więc skończ rozmowę (Forget about it) i daj mu pieniądze[3]. Ponownie porozmawiaj z właścicielem i zadaj mu pytanie (I have a question...).

Pojawi się ekran ze wskazówkami. Połącz Pasja Susan(Susan's passion) orazGoście hotelowi (The hotel guests). Opcja pierwsza nie pojawi się, jeśli wcześniej detektyw nie spojrzał na plakat przed teatrem. Dowiesz się, że Susan znajduje się w pokoju313. Skończ rozmowę (I don't have…) i wejdź na górę [4]. Wejście będzie niemożliwe, jeśli wcześniej nie porozmawiasz z właścicielem i nie dowiesz się, gdzie przebywa Susan.

Podejdź dotermostatu [1] i użyj go. Otwórz termostat, wykonując instrukcje pokazane na dole ekranu. Znajdź pokrętło oznaczone 313 i przekręć je do oporu w prawo (najedź na pokrętło. Na dole ekranu pojawi się instrukcja). Podkręcisz w ten sposób temperaturę w pokoju 313. Następnie podejdź do ostatnich drzwi po prawej [2] i podsłuchaj rozmowę.

Możesz użyć gazety [3] i przeczytać o problemach z telefonami(prawa kolumna pod nagłówkiem Heavy rain knocks out New York. Trzeba