Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2007

Age of Mythology: The Titans - poradnik do gry ebook

Krystian "GRG" Rzepecki

(0)

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Age of Mythology: The Titans - poradnik do gry - Krystian "GRG" Rzepecki

Poradnik do niesamodzielnego dodatku Age of Mythology: The Titans, zawiera informacje na temat nowo wprowadzonej nacji Atlantów oraz opis przejścia przeznaczonej dla niej kampanii.

Age of Mythology: The Titans - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Scenariusz 4 – Odin’s Tower (Kampania)
  • Jednostki lądowe (Atlanci)
  • Scenariusz 7 – Betrayal at Sikyos (Kampania)
  • Scenariusz 8 – Cerberus (Kampania)
  • Scenariusz 10 – Making Amends (Kampania)
  • Scenariusz 6 – Mount Olympus (Kampania)
  • Główni bogowie (Atlanci)
  • Scenariusz 9 – Rampage (Kampania)
  • Scenariusz 1 - A Lost People (Kampania)
  • Jednostki mityczne (2) (Atlanci)

Informacja o grze

Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego „Age of Mythology”. Rzeczony dodatek wzbogaca oryginalną grę o nową kampanię przeznaczoną dla pojedynczego gracza oraz nowe jednostki, nowe boskie moce, itd.

Gra Age of Mythology: The Titans, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2003 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Opinie o ebooku Age of Mythology: The Titans - poradnik do gry - Krystian "GRG" Rzepecki

Fragment ebooka Age of Mythology: The Titans - poradnik do gry - Krystian "GRG" Rzepecki

Age of Mythology:The Titansporadnik do gry

autor: Krystian "GRG" Rzepecki

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=613

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wstęp

Nowości w dodatku The Titans

Atlanci

Główni bogowie

Pomniejsi bogowie

Jednostki cywilne

Jednostki lądowe

Jednostki morskie

Jednostki mityczne (1)

Jednostki mityczne (2)

Kampania

Scenariusz 1 - A Lost People

Scenariusz 2 - Atlantis Reborn

Scenariusz 3 - Greetings from Greece

Scenariusz 4 - Odin's Tower

Scenariusz 5 - The Ancient Relics

Scenariusz 6 - Mount Olympus

Scenariusz 7 - Betrayal at Sikyos

Scenariusz 8 - Cerberus

Scenariusz 9 - Rampage

Scenariusz 10 - Making Amends

Scenariusz 11 - Atlantis Betrayed

Scenariusz 12 - War of the Titans

Wstęp

Age of Mythology: The Titans jest niesamodzielnym dodatkiem do gry Age of Mythology, który wprowadza zupełnie nowe elementy do rozgrywki znanej z wersji podstawowej. Poza nową nacją i przeznaczoną dla niej kampanią pojawia się możliwość tworzenia tytanów, olbrzymich i niesamowicie silnych istot potrafiących jednym uderzeniem zmieść budynek z powierzchni ziemi. Nowa kampania wprowadza gracza w tajniki korzystania z tytanów, od przygotowania ekonomicznego potrzebnego do ich stworzenia, poprzez konkretne wykorzystanie ich w walce.

Nowości w dodatku The Titans

Nowa nacja dostępna dla graczy - Atlanci (The Atlanteans) dysponujący własnymi bogami, mocami i jednostkami.

Nowa kampania i scenariusze.

Nowe technologie dla trzech nacji z podstawowej wersji gry.

Poprawione i zbalansowane statystyki jednostek.

Większa i bardziej szczegółowa minimapa - można z niej korzystać przy pomocy klawisza TAB w ciągu gry.

Po osiągnięciu nowej epoki, w pobliżu świątyni pojawiają się za darmo nowe jednostki (typ jednostek uzależniony jest od rodzaju wybranego bóstwa).

Zróżnicowanie charakteru gry prowadzonej przez komputerowego przeciwnika w trybie Random Map. Modele gry są następujące:

Standard - domyślny i zbalansowany tryb, w którym przeciwnik koncentruje się na rozbudowie i wejściu w Heroic Age. Atakuje dość rzadko posługując się małymi grupami. Bardzo rzadko buduje mury, ale rozbudowuje wieże.

Random - losowo wybiera model gry przeciwnika.

Attacker - rozpoczyna ofensywę już w Classical Age i utrzymuje wysoką częstotliwość ataków. Wyższy priorytet ma sfera militarna z naciskiem na szybką produkcję dużej liczby słabszych jednostek. Z reguły nie buduje struktur obronnych (wieże, mury).

Conqueror - model gry podobny do poprzedniego, tyle że główny atak przeprowadza w Heroic Age przy użyciu wielkiej i silnej armii.

Builder - koncentruje się na sferze ekonomicznej, w trakcie Classical Age nie buduje żadnych struktur obronnych i tworzy małą armię potrzebną jedynie do elementarnej obrony. W Heroic Age ma bardzo dobrze rozwiniętą ekonomię i dopiero rozpoczyna budowanie armii, przez co przez dużą część gry jest bardzo narażony na szybkie ataki.

Protector - skupia się na ochronie swego terytorium poprzez rozbudowę struktur obronnych (mury, wieże) na bardzo dużym obszarze mapy. Tworzy silną armię, ale nie atakuje do Heroic Age rozbudowując fortyfikacje i ekonomię. Najsłabszy w początkowej fazie gry.

Defender - kładzie nacisk na obronę najbliższych terenów (mały obszar mapy) mocno je fortyfikując. W międzyczasie atakuje małymi oddziałami. Najpóźniej ze wszystkich wchodzi w Heroic Age, ale jest najlepiej przygotowany do walki. Najsłabszy w początkowej fazie gry.

Tytani

Wprowadzenie tej super jednostki pociągnęło za sobą konieczność odpowiedniego zbalansowania trybu gry, dlatego jest ona dostępna dopiero pod koniec rozgrywki. Gracz ma możliwość stworzenia tytana w ostatniej epoce (Mythic Age) dość wysokim nakładem kosztów, ponieważ wcześniej należy mieć odpowiednio rozwiniętą gospodarkę i możliwość ochrony robotników przed przeciwnikiem, który będzie starał się nie dopuścić do pojawienia się tytana.

Wprowadzenie tytana do gry, niezależnie od nacji, wymaga następujących elementów:

Osiagnięcie okresu mitycznego (Mythic Age).

W opcjach swego Town Center należy wybrać technologię

Secret of the Titans

(koszt: 800 meat, 800 wood, 800 gold, 50 favor). Gdy technologia będzie już opracowana, otrzymasz boską moc umożliwiającą postawienie fundamentów Bramy Tytanów (Titan Gate).

Ustaw Titan Gate w bezpiecznej lokalizacji, gdyż pojawi się na mapie przeciwnika. Możesz być pewny szybkiej reakcji z jego strony, dlatego należy odpowiednią ochronę przygtować wcześniej (mury, wieże, straż).

Budowa Titan Gate wymaga pracy wielu robotników, im większa ich ilość tym szybciej praca zostanie zakończona. Egipcjanie mogą przyspieszyć budowę dzięki faraonowi i kapłanom Ra.

Gdy budowa będzie ukończona, pojawi się tytan gotowy do walki.

Nowe technologie dla trzech nacji z podstawowej wersji gry

Beast Slayer

Nacja: Greeks

Epoka: Mythic

Koszt: 250 food, 300 gold, 15 favor

Efekt: Jednostki wyjątkowe (unique) otrzymują +50% do ataku podczas walki przeciwko jednostkom mitycznym (myth).

Podobnie jak w podstawowej wersji AoM, tak i tu Grecy mogą posiadać maksymalnie czterech herosów podczas bitwy, jednak dzięki tej technologii stają się znacznie sprawniejsi w walce.

Axe of Muspell

Nacja: Norse

Epoka: Heroic

Koszt: 100 wood, 250 gold, 10 favor

Efekt: Miotacze toporów (Throwing Axemen) otrzymują +200% do ataku przeciwko jednostkom latającym.

W podstawowej wersji nacja ta była źle zbalansowana przeciwko jednostkom latającym wroga, przez co jedyna "masowa" jednostka dystansowa (Throwing Axemen) miała duże problemy podczas walki. Axe of Muspell naprawia to niedociągnięcie.

Hand of Pharaoh

Nacja: Egyptians

Epoka: Archaic

Koszt: 75 gold

Efekt: