Twierdza Legendy - poradnik do gry - Krystian "GRG" Rzepecki - ebook

Twierdza Legendy - poradnik do gry ebook

Krystian "GRG" Rzepecki

0,0

Opis

Poradnik do gry strategicznej Stronghold Legends zawiera opis przejścia wszystkich misji z trzech dostępnych kampanii (King Arthur, Ice oraz Evil), informacje o budynkach i elementach fortyfikacji, a także wykaz jednostek.

Twierdza Legendy - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • King Arthur (Charakterystyki frakcji)
  • Evil (Charakterystyki frakcji)
  • Ice (Charakterystyki frakcji)
  • Część 2 (Jednostki)
  • Chapter V – The Army of Darkness (Kampania Evil)
  • Chapter V – Morgan le Fay (1) (Kampania King Arthur)
  • Chapter VI - Janibas (Kampania Ice)
  • Część 1 (Jednostki)
  • Chapter I – Revenge (1) (Kampania Evil)
  • Żywność (Budynki i elementy fortyfikacji)

Informacja o grze

Udoskonalona, odświeżona i mocno zmodyfikowaną wersją drugiej części serii (autorzy porównują Legends do Crusadera). Pierwszoplanową atrakcją tej odsłony Twierdzy są tytułowe „legendy”.

Gra Stronghold Legends, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: patch polonizujący.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 77

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne


Twierdza Legendyporadnik do gry

autor: Krystian "GRG" Rzepecki

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=575

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Charakterystyki frakcji

King Arthur

Ice

Evil

Kampania King Arthur

Chapter I - The Coming of the Saxons (1)

Chapter I - The Coming of the Saxons (2)

Chapter I - The Coming of the Saxons (3)

Chapter II - Arthur

Chapter III - Lancelot

Chapter IV - The Making of Sir Gareth

Chapter V - Morgan le Fay (1)

Chapter V - Morgan le Fay (2)

Chapter VI - Victory

Chapter VII - The Grail

Chapter VIII - The Fall of the Round Table

Chapter IX - Mordred

Kampania Ice

Chapter I - Evil Approaches (1)

Chapter I - Evil Approaches (2)

Chapter II - The Dwarf King

Chapter III - Siegfried (1)

Chapter III - Siegfried (2)

Chapter IV - The Land of the Giants

Chapter V - Virginal Ice Queen of Tyrol

Chapter VI - Janibas

Kampania Evil

Chapter I - Revenge (1)

Chapter I - Revenge (2)

Chapter II - Radu

Chapter III - Transylvania

Chapter IV - Crusaders

Chapter V - The Army of Darkness

Budynki i elementy fortyfikacji

Surowce

Żywność

Wojsko

Inne

Elementy fortyfikacji

Jednostki

Część 1

Część 2

Część 3

Wprowadzenie

Stronghold Legends jest kolejną częścią z cyklu gier strategicznych o wspólnej nazwie Stronghold (Twierdza). Po Stronghold, Stronghold: Crusader i Stronghold 2 przyszedł czas na wprowdzenie zupełnie nowych elementów do serii. Stronghold Legends to "umagiczniony" Stronghold z fantastycznymi jednostkami, budynkami i misjami.

Nowości w Stronghold Legends

Twórcy gry wprowadzili sporo nowości w stosunku do poprzednich części gry:

- Trzy odrębne kampanie, w sumie 24 misje

- Możliwość gry trzema różnymi frakcjami: King Arthur, Dietrich von Hildebrand, Vlad Dracul

- 24 nowe jednostki (np. Green Dragon, Merlin, Giant, Ice Queen, Vampiric Creeper, Werewolves)

- Nowe jednostki oblężnicze (np. Werewolf Launchers, Stake Hurlers, Dragon Harpoons)

- Edytor map umożliwiający tworzenie nowych pól bitewnych przy użyciu trzech różnych scenerii

Tryby gry

Legends Campaign - Gra w trybie kampanii, w której zachowana jest ciągłość fabuły. Trzy frakcje do wyboru i odpowiednio trzy poziomy trudności - Easy, Medium, Hard. Wyższe poziomy odblokowują się w trakcie wykonywania misji na poziomie Easy. Zadania, które gracz musi wykonać można podzielić na dwa typy: te, w których ma możliwość wytwarzania jednostek wraz z całym zapleczem zamkowym oraz te - bez możliwości produkcji nowych jednostek i rozbudowy zamku.

Wszystkie rozdziały trzech kampanii

The Legends Trails - trzy poziomy trudności, na każdym do przejścia po kilka misji (praktycznie w każdej należy zabić wrogiego Lorda). W razie potrzeby można skorzystać z opcji "Use a Chicken", która pozwala na ominięcie danej misji.

Custom Skirmish - tryb, w którym gracz może zdefiniować warunki gry i zwycięstwa, wybrać mapę, liczbę przeciwników.

User Maps - umożliwia grę na mapach stworzonych przez innych graczy

Tutorial - krótkie wprowadzenie w sztukę budowania zamków

Porady

Zawsze dokładnie analizuj mapy. Znajdź źródła surowców do zagospodarowania, miejsca, z których można spodziewać się ataku oraz najlepsze punkty do obrony i ataku.

Stawiaj magazyn (

Stockpile

) i spichlerz (

Granary

) w takich miejscach, aby skrócić drogę potrzebną robotnikom do przetransportowania towaru.

Stawiaj po dwa

Ox Tetcher

przy każdej kopalni żelaza (

Iron Mine

) lub kamieniołomie (

Quarry

).

Na murach powinno się znajdować kilku

Men at Arms

, którzy patrolując je, będą mogli błyskawicznie spychać drabiny wroga podczas ataku.

Jeśli przeciwnik wysyła do ataku

Vampire Creeper

, na twoich murach powinni znajdować się

Swordsman

, bowiem najskuteczniej potrafią walczyć z tymi potworami.

Pamiętaj, że fosa (

Moat

) może być umiejscowiona nie tylko przy murach.

Budynki zależne od siebie (np.

Wheat Farm

,

Mill

,

Backery

) należy stawiać w pobliżu, aby robotnik nie musiał np. z workiem mąki z młyna biec na drugi koniec miasta do piekarni.

Jeśli masz zamiar użyć smoka, wcześniej przeanalizuj, gdzie najlepiej go wykorzystać. Gdy smok już się pojawi, będziesz mieć mało czasu na tego typu rozważania.

Nie pozostawiaj bez ochrony machin oblężniczych. W bezpośredniej walce od razu zostaną zniszczone.

Zwiększanie podatków i związany z tym spadek nastrojów wśród poddanych musisz neutralizować poprzez budowanie np. kościoła (

Church

) lub tawerny (

Inn

).

Bardzo pozytywnie na zadowolenie poddanych wpływa także zwiększanie racji żywnościowych, oczywiście, jeśli tylko zapasy na to pozwalają.

Niezadowolenie poddanych może się zamienić w ucieczkę ludzi z zamku i brak rąk do pracy.

Jeśli musisz bronić zamku, buduj w miarę możliwości wszelkie elementy fortyfikacji (np.

Brazier

,

Pitch Ditch

,

Moat

,

Killing Pit

), w czasie inwazji wroga docenisz ich działanie.

Do zwabiania wroga świetnie nadają się tanie i szybkie jednostki (

Men at Arms

,

Archer

).

Więcej porad znajdziesz przy opisie poszczególnych misji.

Charakterystyki frakcji

King Arthur

W Stronghold Legends masz możliwość gry jedną z trzech frakcji. Każda posiada własne charakterystyczne jednostki oraz budynki, które zostały opisane w tym rozdziale. Na końcu poradnika znajduje się pełny spis jednostek oraz budowli. Nazwy poniższych podrozdziałów mają w nawiasach zaznaczoną nazwę kampanii odpowiedniej dla danej frakcji.

King Arthur and Knights of the Round Table (King Arthur)

Klasyczny Król Artur i Rycerze Okrągłego Stołu. Gra tą frakcją najbardziej przypomina klasyczny Stronghold, ponieważ oprócz poszczególnych Rycerzy Okrągłego Stołu, Merlina orazGreen Dragon'a nie umożliwia produkcji tak wyszukanych jednostek jak dwie pozostałe frakcje. Każdy z Rycerzy Okrągłego Stołu orazMerlin posiada specjalne umiejętności, które raz użyte regenrują się za jakiś czas, po czym znów są aktywne. Poza tym Rycerze są wyśmienitymi wojownikami i dysponują końmi, dzięki czemu mogą się bardzo szybko przemieszczać mimo ciężkiego uzbrojenia.

Round Table (Okrągły Stół)

Umożliwia przywołanie następujących jednostek:Rycerze Okrągłego Stołu, Merlin orazGreen Dragon.

Burning Logs (Rozpalone kłody)

Element obrony murów. Gdy przeciwnik zbliża się pod mury, uwolnione zostają ogromne drewniane kłody tratujące wszystko, co znajdzie się na ich drodze.

Tower Mounted Mangonel (Katapulta na wieży)

Katapulta umieszczona na wieży, wyrzucająca na dużą odległość jednocześnie trzy kamienne pociski. Może nieustannie atakować wskazany obszar, dzięki czemu stanowi świetną ochronę przed zbliżającymi się do zamku wrogimi jednostkami. Może być umieszczona jedynie na Engine Tower.

Oil Tipper (Kadź z rozpalonym olejem)

Element obrony murów. Na wrogie jednostki znajdujące się pod murem wylany zostaje rozpalony olej, powodując znaczące obrażenia. Jeśli w pobliżu znajdują się rowy ze smołą, następuje podpalenie i powstaje olbrzymi pożar niszczący wszystko w swym zasięgu (nawet Twoje własne jednostki, więc należy uważać!).

Moat (Fosa)

Uniemożliwia przejście jednostkom ziemnym. Znakomity element obrony m.in. zamku, pozwalający odgrodzić szczelnie określony obszar.

Wheat Farm (Pole pszenicy)

Źródło pszenicy, dzięki której możemy w wiatrakach otrzymywać mąkę do wypieku pieczywa.

Mill (Wiatrak)

Przerabia pszenicę na mąkę potrzebną do wyrobu pieczywa.

Backery (Piekarnia)

Wypieka pieczywo z mąki, dzięki czemu poddani mają bardziej urozmaicone żywienie, co pozytywnie wpływa na ich zadowolenie. Piekarnie są bardzo wydajnym źródłem pożywienia, potrzebują jednak do działania pól pszenicy oraz wiatraka.

Sir Bedivere (Rycerz Okrągłego Stołu)

Posiada niezwykle przydatną umiejętność (Horn of Camelot) niszczenia murów przy pomocy magicznego rogu. Za jednym razem można zburzyć naprawdę sporą część murów/wieży.

Sir Galahad (Rycerz Okrągłego Stołu)

Jego specjalna umiejętność (Lady of Light), może okazać się zbawienna w najcięższych walkach. Momentalnie uzdrawia jednostki znajdujące się w zasięgu jej działania (najlepiej stłoczyć wszystkie jednostki w jednym miejscu).

Sir Gareth (Rycerz Okrągłego Stołu)

Potrafi ujawniać pułapki wszelkiego rodzaju (Eye of Truth), dzięki czemu możemy uchronić swoje ciężkozbrojne wojska przed tego typu zagrożeniami.

Sir Gawain (Rycerz Okrągłego Stołu)

Jego umiejętność (Heavenly Shield) jest niezwykle przydatna, gdy nasze wojsko jest atakowane przy pomocy strzał, pocisków lub jednostek latających. Na krótki okres Gawain tworzy magiczną tarczę nad wybranym terenem, powodując, że znajdujące się na nim jednostki są odporne na tego typu ataki.

Sir Lancelot (Rycerz Okrągłego Stołu)

Lancelot dzięki swej umiejętności (The Sword of Albion) umożliwia zwiększenie siły ataku jednostek, dzięki czemu mogą one pokonać liczniejsze lub silniejsze oddziały wroga.

Sir Percival (Rycerz Okrągłego Stołu)

Posiada niezwykle cenną umiejętność (Holy Blast), dzięki której dosłownie wgniata w ziemię przeciwne jednostki na danym obszarze. Bardzo przydatne do wybijania załóg wież obronnych oraz rozbijania dużych i silnych oddziałów.

Merlin

Stary mag jest bardzo powolny i słabo uzbrojony, ale potrafi zadawać duże obrażenia przy pomocy swej magicznej laski oraz umiejętności (Dragon's Breath) niszczącej wszystko na określonym obszarze.

W bezpośredniej konfrontacji Merlin jest praktycznie bezbronny, dlatego należy go dobrze chronić.

Green Dragon (Zielony Smok)

Najpotężniejsza jednostka dostępna dla tej frakcji. Jak każdy smok jest bardzo kosztowny i wymaga czasu do wyklucia. Po wykluciu masz ograniczony czas użytku smoka, po którym znika. Jest szybki, silny i swoim ognistym wydechem potrafi za jednym razem zabić znaczące ilości wrogich jednostek. Smoki są idealne do ataków na zamki w celu zniszczenia najsilniejszych punktów obronnych.

Enchanted Orb

Urządzenie wypuszczające olbrzymią kulę na zbliżającego się przeciwnika. Moblina wersja Burning Logs.

Trebuchets

Najpotężniejsza machina