7,90 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 7,90 zł
Król Nazguli to pierwszy dodatek do gry strategicznej Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II. Poradnik analizuje zawarte w nim nowości oraz przedstawia opis przejścia kampanii opowiadającej historię Czarnoksiężnika i powstania potęgi Angmaru.
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II – Król Nazguli - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Oficjalny dodatek do The Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth II (wymagający posiadania podstawowej wersji gry). Tym razem programiści z EA Los Angeles postanowili umieścić akcję w okresie pomiędzy Bitwą Ostatniego Przymierza, a odkryciem przez Gandalfa faktu, że najważniejszy pierścień znajduje się w posiadaniu Bilba.
Gra The Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth II – The Rise of the Witch-King, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:
Liczba stron: 49
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=594
Misja 1 - Powstanie Angmaru
Misja 2 - Podbój Rhudauru
Misja 3 - Amon Sul
Misja 4 - Oko Czarnego Władcy
Misja 5 - Wzgórza Kurhanów
Misja 6 - Carn Dum
Misja 7 - Siewca zarazy
Misja 8 - Fornost
Epilog - Upadek Angmaru
Król Nazguli to pierwszy dodatek do gry strategicznej Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II. Wprowadza możliwość gry nową frakcją Angmaru, jak również wzbogaca istniejące już frakcje o nowe jednostki i bohaterów. Nowości oferowane przez ten dodatek, to:
1) Kampania opowiadająca historię Czarnoksiężnika i powstania potęgi Angmaru.
2) Frakcja Angmaru.
3) Nowe jednostki dla każdej frakcji z podstawowej wersji gry.
4) Rozbudowany system tworzenia bohaterów.
5) Rozwinięty tryb Wojny o Pierścień.
Kim jest Król Nazguli i Angmar, że poświęcono im cały dodatek? Wytrawni fani sagi Tolkiena mogą pominąć ten fragment i przejść do następnego rozdziału poradnika. Pozostałych zapraszam do krótkiego wprowadzenia na temat głównego bohatera dodatku.
Krystian "GRG" Rzepecki
Słowo "Nazgul" oznaczało w Czarnej Mowie Mordoru "Upiór Pierścienia" i dokładnie określa czym był Król Nazguli (jak i ośmiu pozostałych Nazguli). Niewiele wiadomo na temat przeszłości Króla Nazguli. Podejrzewa się, że trzech z dziewięciu Nazguli było królami numenorejskimi, a Król Nazguli był najważniejszym z nich i zarazem najstraszliwszym sługą Saurona. Upiory Pierścienia były kiedyś śmiertelnymi ludźmi - królami żyjącymi w Drugiej Erze, którzy zapragnęli większego bogactwa i władzy. Sauron wykorzystał ich egoizm i słabości w przewrotny sposób. Każdemu z nich podarował jeden z Dziewięciu Wielkich Pierścieni, które dawały swym właścicielom niezwykłe moce oraz bardzo długą żywotność. Pułapka tkwiła w tym, że Sauron przy pomocy Jedynego pierścienia, napotężniejszego ze wszystkich, mógł zniewolić właścicieli Dziewięciu Pierścieni. Nie mogąc przeciwstawić się Sauronowi (co udało się Krasnoludom) zostali zamienieni w przerażające upiory, w pełni posłuszne swemu władcy. Nie mogąc zrzucić jarzma Pierścieni, upiory błąkały się po Śródziemiu przez ponad 4000 lat wykonując wolę Saurona. Władca nazguli, zwany Czarnoksiężnikiem (Morgulem) pojawił się na początku czternastego wieku Trzeciej Ery i założył królestwo Angmaru na północ od Wrzosowisk Etten. Właśnie w momencie pojawienia się Czarnoksiężnika rozpoczyna się fabuła dodatku "Król Nazguli" i opowiada historię jego walk o dominację nad regionem z królestwami Dunedainów.
Król Nazguli oferuje rozbudowany i usprawniony tryb tworzenia bohaterów. Gracz może teraz stworzyć od podstaw filar swej przyszłej armii - poczynając od wyboru rasy, a na rodzaju i kolorach zbroji kończąc. Wachlarz broni, zbroji czy ubrań jest całkiem pokaźny i umożliwia stworzenie bohatera będącego zwinnym, elfim łucznikiem lub olbrzymiego, ciężkozbrojnego trolla. Możliwości jest sporo. Nowością jest właśnie rasa trolli, a dokładniej ich trzy rodzaje do wyboru: Wielki troll, Śnieżny troll i Górski troll. Każdego bohatera można wyposażyć w odpowiednie moce korzystając ze spacjalnego systemu, który pozwala zaplanować jego rozwój od pierwszych poziomów do bardziej zaawansowanych. Każda bitwa, w której weźmie udział bohater zostanie odnotowana w szczegółowych statystykach z uwzględnieniem tego jakich przeciwników zabił i ile razy miało to miejsce. Dzięki temu możemy analizować dorobek i zebrane nagrody konkretnego bohatera.
Ten tryb rozgrywki doczekał się istotnych i bardzo przydatnych innowacji. Mapa rozgrywki została powiększona o czternaście nowych terytoriów, dzięki czemu Śródziemie jest bardziej kompletne. Na tak powiększonej mapie możemy zagrać w dwa nowe scenariusze historyczne oparte na wydarzeniach z trylogii Tolkiena. Skarbiec strategiczny umożliwia natomiast gromadzenie zasobów w celu budowy i werbunku na mapie strategicznej. Twórcy umożliwili także, aby tworzone wojska w czasie bitew w trybie rzeczywistym mogły zostać przeniesione i użyte na mapie strategicznej. Wreszcie ruch na obszarach sprzymierzonych odbywa się o dwa pola. Każda rozgrywka w trybie Wojny o Pierścień może mieć ustawione przez gracza warunki zwycięstwa.
Rozkład (5 punktów) - O połowę zmniejsza wydajność każdego budynku produkującego zasoby na obszarze działania. Niezwykle przydatne zwłaszcza w trybie multiplayer.
Srogi wicher (5 punktów) - Przemieszcza wrogie jednostki w pobliże centrum obszaru działania. Zadaje minimalne obrażenia. Moc bardzo przydatna w sytuacji gdy chcemy zyskać na czasie np. do chwili dotarcia naszych jednostek.
Pieśń bojowa (5 punktów) - Wskazani sojusznicy zyskują +50% do zadawanych obrażeń oraz +50% do pancerza. Nie kumuluje się. Przydatna moc, zwłaszcza gdy nasz oddział o kluczowym znaczeniu jest atakowany przez mocniejsze lub liczebniejsze siły wroga. Wadą tej mocy jest bardzo mały obszar działania.
Całkowita lojalność (10 punktów) - Rzuć na legowisko, aby przejąć kontrolę nad nim oraz mieszkającymi w nim stworzeniami. Mało przydatna moc, lepiej inwestować punkty w co innego.
Zamarznięta kraina (10 punktów) - Zamraża wskazany obszar. Wszystkie jednostki sojuszników otrzymują +50% do zadawanych obrażeń oraz +50% do pancerza. Nie kumuluje się. Niezwykle przydatna moc stanowiąca rozwinięcie Pieśni bojowej (dłuższy czas i znacznie większy obszar działania), idealna zarówno podczas ataku i obrony.
Przywołanie orków (10 punktów) - Przywołuje kilka hord orków pod Twoją kontrolę. Pozwala błyskawicznie zaatakować wroga na widocznym obszarze mapy. Orkowie są szybcy i bardzo skuteczni przeciwko pikinierom.
Śnieżne spętanie (10