Uzyskaj dostęp do tej i ponad 180000 książek od 9,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry XCOM: Enemy Unknown to zestawienie najważniejszych informacji dotyczących gry. Zawiera między innymi dokładny opis mechaniki walki, wszystkich kwestii związanych z bazą, klas postaci oraz ich rozwoju, a także taktyk walki z obcymi.
XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Gra strategiczna stanowiąca wznowienie kultowej serii z lat 90-tych. Jako dowódca organizacji XCOM musimy odeprzeć inwazję kosmitów na Ziemię. W tym celu zakładamy bazę operacyjną, dbamy o budżet, werbujemy ludzi i prowadzimy badania naukowe. Natomiast po wykryciu obcych toczymy z nimi bitwy w trybie turowym.
Gra XCOM: Enemy Unknown, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS3, X360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 72
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1280
Poziom trudności
Budowa bazy
Poruszanie się
Wykrywanie przeciwnika
Jak strzelać, żeby trafić?
Obrażenia i trafienia krytyczne
Satelity i fundusze
Hangar
Badania naukowe
Produkcja i ulepszanie ekwipunku
Koszary
Globus - wprowadzenie
Globus - walka w powietrzu
Globus - rodzaje misji
Grupa uderzeniowa
Klasy - Assault
Klasy - Heavy
Klasy - Sniper
Klasy - Support
Psionika
Taktyka walki
Przeciwnicy
Garść porad ogólnych
Inwazja obcych
Równowaga sił
Kontratak
Poradnik do gry XCOM: Enemy Unknown zawiera najważniejsze informacje, pozwalające na swobodną zabawę z nową produkcją Firaxis. Informacje w nim zawarte będą bardzo użyteczne zarówno dla graczy, którzy po raz pierwszy spotykają się z turowymi grami strategicznymi jak i pozostałych użytkowników zamierzających podjąć wyzwanie: ocalić ziemię przed najazdem kosmitów.
Poradnik zawiera:
Podstawowe informacje o grze
;
Listę klawiszy dostępnych w grze
;
Dokładny opis mechaniki walki
;
Informacje dotyczące działania bazy XCOM
;
Opis dostępnych klas postaci i rozwoju komandosów
;
Przykładowe taktyki użyteczne podczas walki
;
Dodatkowe porady ułatwiające rozgrywkę
.
XCOM: Enemy Unknown - PORADNIK UKOŃCZONY
Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres [email protected]
Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.
DZIENNIK ZMIAN
15 października 2012 - wzbogacono opracowanie o opis psioniki, garść porad ogólnych wraz ze szczegółowymi opisami taktyki prowadzenia starć i rodzajami przeciwników. Załączono również opis głównego wątku fabularnego oraz drzewka technologii.
12 października 2012 - załączono opis produkcji i ulepszeń ekwipunku, koszar i globusa dostępnych z poziomu bazy, poza tym - drużyny i klas postaci.
9 października 2012 - dodano sterowanie, pierwsze podstawowe informacje o grze, gruntowny poradnik dotyczący walki, a także rozdział poświęcony rozwojowi bazy.
Sławomir "Asmodeusz" Michniewski (www.gry-online.pl)
Poruszanie kursorem po menu / dostępnych opcjach
Wybór podświetlonej opcji
Cofnięcie się do poprzedniego menu/anulowanie wybranej opcji
Szybki zapis gry
Poruszanie kamerą
Obrócenie pola walki o 90 stopni w lewo
Obrócenie pola walki o 90 stopni w prawo
(trzymając wciśnięte kółko myszy poruszamy nią przód/tył)
Przybliżenie/oddalenie pola walki
(ruch kółkiem myszy w przód/tył)
Podniesienie/obniżenie pola walki (w celu pokazania np. dachów budynków)
Wycentrowanie kamery na aktualnie wybranym żołnierzu
Wycentrowanie kamery na pierwszym widocznym celu
Wycentrowanie kamery na drugim widocznym celu
Wycentrowanie kamery na trzecim widocznym celu
Wycentrowanie kamery na czwartym widocznym celu
Wycentrowanie kamery na piątym widocznym celu
Wycentrowanie kamery na szóstym widocznym celu
Wycentrowanie kamery na siódmym widocznym celu
Wycentrowanie kamery na ósmym widocznym celu
Wycentrowanie kamery na dziewiątym widocznym celu
Wycentrowanie kamery na dziesiątym widocznym celu
Wybór następnego komandosa
(lewy klawisz shift)
Powrót do poprzedniego komandosa
Potwierdza wybraną akcję (strzał/chowanie się/rzut granatem itp.)
Anuluje wybraną akcję (strzał/chowanie się/rzut granatem itp.)
Przemieszcza komandosa (marsz lub sprint) do miejsca wskazanego kursorem
(lewy klawisz myszy na obcego)
Rozkazuje aktualni wybranemu komandosowi strzelać do podświetlonego obcego
(lewy klawisz myszy na drzwi/urządzenie)
Otwiera drzwi / aktywuje bądź dezaktywuje urządzenie
Zmienia aktualnie używaną broń
Przeładowanie broni
Tryb overwatch
(wybrany komandos)
Dodatkowe informacje o naszym żołnierzu
(przed potwierdzeniem akcji)
Dodatkowe informacje o wykonywanej akcji (celność strzału itp.)
Wybór pierwszej zdolności z paska umiejętności
Wybór drugiej zdolności z paska umiejętności
Wybór trzeciej zdolności z paska umiejętności
Wybór czwartej zdolności z paska umiejętności
Wybór piątej zdolności z paska umiejętności
Wybór szóstej zdolności z paska umiejętności
Wybór siódmej zdolności z paska umiejętności
Wybór ósmej zdolności z paska umiejętności
Wybór dziewiątej zdolności z paska umiejętności
Wybór dziesiątej zdolności z paska umiejętności
Szybki zapis gry
Kończy turę
Zanim rozpoczniemy rozgrywkę w XCOM: Enemy Unknown dostaniemy do wyboru kilka opcji, które będą charakteryzowały nasze przyszłe zmagania z kosmitami. Do dyspozycji oddano nam cztery różne poziomy trudności: Easy, Normal, Classic i Impossible oraz dwie dodatkowe zaawansowane funkcje: Enable Ironman orazEnable Tutorial. Poziom trudności wpływa na ilość punktów życia, jakie będą posiadali nasi komandosi, ilość obcych pojawiających się podczas misji oraz ich odporność na ostrzał. Początkującym graczom dopiero rozpoczynającym swoją przygodę z XCOM: Enemy Unknown polecam wybranie Easy bądź Normal; weterani serii mogą śmiało rozpocząć od Classic. Impossible jest na tyle trudny, że warto się nim zainteresować dopiero po doskonałym opanowaniu zasad rządzących rozgrywką.
Dwie pozostałe opcje nie wpływają bezpośrednio na statystyki żołnierzy i przeciwników, lecz też są w stanie ułatwić bądź utrudnić rozgrywkę. Tutorial włączy nam tryb samouczka - przez pierwsze kilka misji będziemy prowadzeni za rękę i zostaną nam wyjaśnione wszystkie podstawy rozgrywki. Ironman jest natomiast skierowany do bardziej zaawansowanych graczy - wybranie go spowoduje, że nie będziemy mogli zapisywać stanu gry w dowolnym momencie, przez co każda nasza decyzja stanie się ostateczną i nieodwołalną.
Po ustaleniu wszystkich opcji i rozpoczęciu gry będziemy musieli dokonać jeszcze jednego bardzo ważnego wyboru: ustalenia lokacji naszej bazy. Możemy umieścić ją na jednym z pięciu dostępnych kontynentów, przy czym każdy z nich da nam nie tylko unikalny bonus, wpływający na naszą dalszą rozgrywkę ale również jednego darmowego satelitę. Opis lokacji oraz płynących z ich wyboru korzyści znajduje się w dziale Baza, Satelity i fundusze.
Po wybraniu lokacji startowej otrzymamy kilku rekrutów i zostaniemy od razu rzuceni w wir walki - nadeszła najwyższa pora aby przetestować nasze umiejętności dowodzenia w polu.
Starcia w XCOM: Enemy Unknown odbywają się w