Uzyskaj dostęp do tej i ponad 180000 książek od 9,99 zł miesięcznie
Poradnik do Guild Wars 2 to kompletny przewodnik dla graczy rozpoczynających zabawę z produkcją studia ArenaNet, zawierający zarówno istotne elementy mechaniki rozgrywki, jak i walki z innymi graczami. Dodatkowo w solucji znajdują się szczegółowe mapy.
Guild Wars 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Kontynuacja znanej i popularnej gry MMO. Druga odsłona serii wprowadza wiele zmian i zupełnie nowych możliwości, jednocześnie zachowując swoją największą zaletę, czyli zupełny brak abonamentu. Guild Wars 2 stworzyło studio ArenaNet Inc. przy ścisłym wsparciu firmy NCsoft.
Gra Guild Wars 2, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku MMO. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 103
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1268
Wybór świata
Tworzenie postaci
Wspólne granie
Eksploracja świata
Walka
Obrażenia
Kontrola
Wsparcie, ataki łączone
Bonusy i statusy
Podziemia
Współczynniki główne
Współczynniki drugorzędne
Współczynniki zależne od profesji
Statystyki
Rozwój postaci
Skalowanie poziomu postaci; Cechy
Umiejętności
Umiejętności rasowe
Umiejętności - broń
Elementalista
Łowca
Wojownik
Nekromanta
Strażnik
Złodziej
Inżynier
Mesmer
Wprowadzenie
Organizacja gildii
Emblemat
Punkty Influence
Ulepszenia
Materiały - surowce
Materiały - rośliny
Materiały - rozkładanie przedmiotów
Materiały zdobyte po walce
Zarządzanie materiałami w ekwipunku
Produkcja, doświadczenie
Profesje
Mistyczna kuźnia
Broń Legendarna
Broń egzotyczna-prekursor
Player vs Player
World vs World - wprowadzenie
World vs World - cel gry
World vs World - umocnienia i obrona
Black Citadel City
Blazeridge Steppes
Bloodtide Coast
Brisban Wildlands
Caledon Forest
Cursed Shore
Diessa Plateau
Divinity's Reach City
Dredgehaunt Cliffs
Fields of Ruin - mapy I-VI
Fields of Ruin - mapy VII-XII
Fireheart Rise
Frostgorge Sound
Gendarran Fields
Harathi Hinderlands
Hoelbrak City
Iron Marches
Kessex Hills
Lion's Arch City
Lonar's Pass
Malchor's Leap
Metrica Province
Mount Maelstrom
Plains of Ashford
Rata Sum City
Queensdale
Snowden Drifts
Sparkfly Fen
Straits of Devastation
The Grove City
Timberline Falls
Wayfarer Foothills
Poradnik do gry Guild Wars 2 jest idealnym przewodnikiem dla graczy rozpoczynających swoją przygodę z produktem firmy ArenaNet. Zawiera on kluczowe informacje dotyczące rozpoczęcia zabawy, szczegółowo opisuje też istotne elementy mechaniki rozgrywki, w tym rywalizacji z innymi graczami. W niniejszym poradniku znajdują się też dokładne mapy, wskazujące położenie wszelkich istotnych obiektów i bohaterów w świecie gry.
Poradnik do Guild Wars 2 to:
Krótki przewodnik omawiający jak zacząć zmagania
;
Dokładny opis mechaniki rozgrywki
;
Informacje o trybach pozwalających rywalizować z innymi graczami
;
Szczegółowy opis dostępnych klas postaci;
Informacje dotyczące tworzenia przedmiotów
;
Metody współpracy z innymi graczami: drużyny, gildie
;
Szczegółowe mapy poszczególnych krain, wraz z dokładnymi oznaczeniami
.
Guild Wars 2 - PORADNIK UKOŃCZONY
Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres [email protected]
Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.
DZIENNIK ZMIAN
3 października 2012 - dodano mapy dla Black Citadel City, Divinity's Reach City, Hoelbrak City, Lion's Arch City, Malchor's Leap, Rata Sum City i The Grove City.
28 września 2012 - zaktualizowano i rozbudowano rozdział Rywalizacja z innymi graczami, przygotowano obszerny rozdział Gildie wraz z jego podrozdziałami, zamieszczono mapy Bloodtide Coast, Gendarran Fields orazHarathi Hinderlands.
24 września 2012 - rozwinięto podrozdział Walka orazUmiejętności - broń, a także dodano podrozdziały Obrażenia, Kontrola, Wsparcie, Bonusy i statusy, Podziemia, Broń Legendarna, Broń egzotyczna-prekursor, dodanokolejne mapy.
14 września 2012 - przygotowano rozdziały dotyczące klas postaci oraz bohatera i jego rozwoju, zamieszczono również kolejne mapki.
7 września 2012 - rozwinięto rozdział dotyczący tworzenia przedmiotów, zamieszczono pierwsze mapki z dokładnymi oznaczeniami.
31 sierpnia 2012 - dodano rozdział dla początkujących, a także podstawowe informacje dotyczące mechaniki rozgrywki: eksploracji świata, walki, craftingu oraz rywalizacji z innymi graczami.
Sławomir "Asmodeusz" Michniewski (www.gry-online.pl)
Pierwszą czynnością, jaką będziemy musieli wykonać po zalogowaniu się do gry jest wybór świata (serwera), na którym zamierzamy grać. Jeśli zamierzamy bawić się wspólnie z kolegami, wszystkie osoby powinny wybrać tę samą lokację: dzięki temu będzie można handlować bądź też wzajemnie sobie pomagać podczas wypełniania zadań. Warto zapamiętać, że wybrany świat będzie używany przez wszystkie stworzone przez nas postacie - niemożliwe jest posiadanie bohaterów na różnych serwerach. W przypadku podjęcia błędnej decyzji istnieje opcja pozwalająca na odpłatną zmianę serwera.
Po określeniu świata, w którym zamierzamy grać, nadchodzi czas na najważniejszą dla nas decyzję - stworzenie awatara. Do wyboru mamy jedną z pięciu ras: Ludzi, Asurów, Nornów, Sylvari i Charrów, przy czym selekcja jakiej dokonamy będzie miała wpływ jedynie na dostępne dla nas misje fabularne oraz kilka umiejętności.
Następnym krokiem jest przypisanie do naszej postaci jednej z ośmiu dostępnych profesji:
Mag posiadający władzę nad żywiołami: ognia, powietrza, ziemi i wody. Używa głównie magicznej broni dystansowej i nosi lekki pancerz.
W starciu z wrogiem wykorzystuje pułapki i jest wspomagany przez zwierzęta. Nosi on średni pancerz zaś walczy zarówno bronią białą jak i zasięgową.
Jego podstawowym zadaniem jest zadawanie jak największych obrażeń przeciwnikom - w tym celu wykorzystuje zarówno broń białą jak i dystansową a osłonę gwarantuje mu ciężki pancerz.
Przywołuje kreatury, zatruwa i wykrwawia wrogów, nakłada na nich klątwy. Do wyboru ma zarówno magiczną broń dystansową jak i sztylety czy topory. Odziany jest w lekki pancerz.
Skupia się głównie na zdolnościach obronnych i defensywnych. Najlepiej sprawdza się w grupach, lecz nawet samotnie potrafi sprostać każdemu wyzwaniu. Używa broni białej oraz ciężkich pancerzy.
Jest najbardziej mobilną z dostępnych klas postaci. Atakuje z ukrycia wykorzystując pułapki, miecze, sztylety oraz broń dystansową. Odziany jest w średni pancerz.
W walce rozstawia wieżyczki i miny, rzuca granaty oraz wzmacnia siebie i towarzyszy za pomocą eliksirów. Używa pistoletów, strzelb oraz średnich pancerzy.
Wykorzystuje iluzje aby zdezorientować i ranić przeciwników. Ma dostęp do różnorodnej broni oraz nosi lekki pancerz.
Po ustaleniu rasy, profesji oraz pasującego nam wyglądu naszego awatara przechodzimy do ostatniego fragmentu tworzenia postaci: wyboru początkowego ekwipunku, osobowości i historii naszego bohatera. Sprzęt będzie służył nam jedynie przez kilka początkowych poziomów doświadczenia, zaś osobowość będzie odzwierciedlona w dialogach, jakie będziemy prowadzili ze spotkanymi postaciami niezależnymi. Nasza przeszłość będzie miała większe znaczenie, gdyż podyktuje nam, jakie misje i wyzwania napotkamy na swojej drodze. Dopiero w okolicach 30 poziomu doświadczenia, drogi obrane przez różne postacie zbiegną się ze sobą.
Jak zagrać z kolegami? Nie jest to nic trudnego. Po zakończeniu samouczka, gdy będziemy mieli dostęp do stolicy swojej frakcji wystarczy, że odnajdziemy bramę Asurów (Asura gate). Przechodząc przez nią dostaniemy się do miasta Lion's Arch, a stamtąd wystarczy wybrać odpowiedni portal i udać się do lokacji, gdzie znajdują się nasi znajomi.
Drugą możliwością jest otworzenie interfejsu naszego bohatera (klawisz H) a następnie w ostatniej zakładce (PvP) wybranie opcji Go to the Mists. Znajdziemy się w lokacji PvP dla początkujących a naszym celem jest portal Asurów na szczycie schodów. Po przejściu przez niego kierujemy się do kolejnej bramy znajdującej się po naszej lewej stronie - prowadzi ona do Lion's Arch. Stamtąd musimy udać się do grupy portali przy Grand Piazza a następnie wybrać lokację, w której przebywają nasi koledzy.
Kolejnym krokiem ułatwiającym komunikację między graczami jest założenie drużyny. W tym celu wystarczy kliknąć na ikonkę po lewej stronie ekranu, wpisać imię znajomego awatara i wysłać zaproszenie. Od tej pory możemy wykorzystywać czat drużynowy oraz wykonywać misje fabularne (storyline) w kilka osób.
Niestety nie zawsze będziemy mogli zobaczyć naszych kolegów: związane jest to z przepełnieniem lokacji (overflow). Gdy nasz świat jest pełny, sterowana przez nas postać zostanie skierowana do tzw. overflow map - identycznej lokacji, w której powinniśmy się znaleźć, ale zawierającej graczy z różnych serwerów. Aby stwierdzić, czy znajdujemy się w na takiej mapie wystarczy wcisnąć klawisz B - jeśli statystyki dotyczące WvW nie wczytają się oznacza to, że nasz serwer był przepełniony. Lokacji typu overflow może istnieć jednocześnie nawet kilka, stąd w celu dołączenia do kolegów znajdujących się w innej, wystarczy kliknąć na ich ikonę prawym klawiszem myszy a następnie wybrać opcję join. O wiele bezpieczniejszym rozwiązaniem jest jednak przeczekanie kolejki a następnie wybranie opcji travel, gdy pojawi się odpowiednie okno.
W przeciwieństwie do innych gier MMO, w Guild Wars 2 nie znajdziemy typowych zadań (questów) oferowanych przez postacie niezależne. Zamiast tego mamy ich dwa rodzaje: serca (hearts, tasks) określające obszar, na którym potrzebna jest nasza pomoc oraz losowo generowane wydarzenia (dynamic events).
Serce (niewykonane, wykonane)
Punkt nawigacyjny (nieodkryty, odkryty, zablokowany)
Ciekawa lokacja (nieodkryta, odkryta)
Punkt umiejętności (nieodblokowany, odblokowany)
Punkt widokowy
Zwiadowca
Serca są to zadania, które maja nam pomóc w zaznajomieniu się z nową lokacją. Informacja o nich pojawia się zazwyczaj automatycznie w prawym górnym rogu ekranu; jedynie w niewielu przypadkach trzeba najpierw porozmawiać z odpowiednia postacią. Wykonując te zadania poznajemy okolicę, znajdujących się w niej przeciwników oraz spotykamy postacie niezależne takie jak kupców czy strażników. Same zadania mogą polegać zarówno na eksterminacji potworów bądź zbieraniu zasobów naturalnych jak również na byciu pośrednikiem w handlu między gigantami czy też naprawie uszkodzonej maszynerii. Po ukończeniu wszystkich prac możemy udać się do osoby zarządzającej dana okolicą i wykupić nowe przedmioty za świeżo zdobyte punkty karmy.
Na swojej drodze często napotkamy zwiadowców (scout) oznaczonych