Morrowind - Opis Świata - poradnik do gry - Piotr "Ziuziek" Deja, Magdalena "Eijenka" Pokorska - ebook

Morrowind - Opis Świata - poradnik do gry ebook

Piotr "Ziuziek" Deja, Magdalena "Eijenka" Pokorska

0,0

Opis

Dokładny opis trzydziestu sześciu obszarów, na który podzielony jest świat Vvardenfell, obejmujący mapy wszystkich miast, osad i miejsc niezwykle ważnych dla fabuły, jak również mniej istotnych lokacji, wraz z listą przedmiotów, NPC i questów.

Morrowind - Opis Świata - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Mapa Główna (ŚWIAT - Dagon Fel)
  • Mapa Główna (ŚWIAT - Gnaar Mok)
  • Gnisis, Kopalnia Jaj (ŚWIAT - Gnisis)
  • Mapa Główna (ŚWIAT - Ald-Ruhn)
  • Vivek, Pałac Viveka (ŚWIAT - Vivek)
  • Mapa Główna (ŚWIAT - Balmora)
  • Mapa Główna (ŚWIAT - Dagoth Ur)
  • Wieża Tel Fyr (ŚWIAT - Tel Aruhn)
  • Mapa Główna (ŚWIAT - Gnisis)
  • Mapa Główna (ŚWIAT - Caldera)

Informacja o grze

The Elder Scrolls III: Morrowind to trzecia część znakomitej serii cRPG, rozwijanej przez studio deweloperskie firmy Bethesda Softworks. Główny wątek fabularny koncentruje się wokół przepowiedni o wybawicielu Morrowind, zwanym Nerevarejczykiem. W przeciwieństwie do wielu innych produkcji, gracze mają jednak dużą swobodę w eksploracji terenu i wykonywaniu misji. Rozgrywka przedstawiona jest z perspektywy pierwszej osoby, a atmosferę pełnego życia fantastycznego świata Tamriel potęguje nastrojowa muzyka.

Gra The Elder Scrolls III: Morrowind, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2002 roku i dostępny jest na platformach: PC, XBX. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 348

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność



Podobne


MorrowindOpis świataporadnik do gry

autorzy: Piotr "Ziuziek" Deja, Magdalena "Eijenka" Pokorska

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=183

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Jak Korzystać z Poradnika

ŚWIAT - Ald-Ruhn

Mapa Główna

Ald'Ruhn, posiadłości

Ald'Ruhn - Siedziba Rady Redoran

Ald'Ruhn - Zachodnia Część

Ald'Ruhn - Wschodnia Część

Posiadłość Indarys

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Andasreth

Mapa Główna

Andasreth

Berandas

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Balmora

Mapa Główna

Balmora, wschodnia część

Balmora, południowa część

Balmora, północna część

Fort Księżycowy

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Caldera

Mapa Główna

Caldera

Kopalnia Caldera

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Dagon Fel

Mapa Główna

Dagon Fel

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Dagoth Ur

Mapa Główna

Dagoth Ur

Komora Akula-Chana

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Ebonheart

Mapa Główna

Ebonheart

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Falensarano

Mapa Główna

Falensarano

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Fort Jeleni

Mapa Główna

Fort Jeleni

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Gnaar Mok

Mapa Główna

Gnaar Mok

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Gnisis

Mapa Główna

Gnisis

Gnisis, Arvs-Drelen

Gnisis, Fort Darius

Gnisis, Kopalnia Jaj

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Hla Oad

Mapa Główna

Hla Oad

Mordownia Grubego

Posiadłość Rethan

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Hlormaren

Mapa Główna

Hlormaren

Hlormaren, wnętrze

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Indoranyon

Mapa Główna

Indoranyon

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Khuul

Mapa Główna

Khuul

Ald Velothi

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Klasztor Holamayan

Mapa Główna

Klasztor Holamayan

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Kogoruhn

Mapa Główna

Kogoruhn

Kogoruhn, wnętrze

Kogoruhn, podziemia

Grota Wcielonych

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Maar Gan

Mapa Główna

Maar Gan

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Marandus

Mapa Główna

Marandus

Arkngthand

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Molag Mar

Mapa Główna

Molag Mar

Molag Mar, wnętrze

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Obóz Ahemmusa

Mapa Główna

Obóz Ahemmusa

Ald Daedroth

Ald Daedroth, wnętrze

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Obóz Erabenimsun

Mapa Główna

Obóz Erabenimsun

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Obóz Urshilaku

Mapa Główna

Obóz Urshaliku

Urshaliku

Falasmaryon

Valenvaryon

Druscashti

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Obóz Zainab

Mapa Główna

Obóz Zainab

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Pelagiat

Mapa Główna

Fort Pelagiad

Pelagiad

Plantacja Arvel

Plantacja Dren

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Rotheran

Mapa Główna

Rotheran

Ashmelech

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Sadrith Mora

Mapa Główna

Sadrith Mora, północna część

Siedziba Rady Rodu Telvanni

Sadrith Mora, południowa część

Dom Rosomaka

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Seyda Neen

Mapa Główna

Seyda Neen

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Suran

Mapa Główna

Suran

Posiadłość Ules

Telasero

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Tel Aruhn

Mapa Główna

Tel Aruhn

Wieża Tel Fyr

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Tel Branora

Mapa Główna

Tel Branora

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Tel Uvirith

Mapa Główna

Tel Uvirith

Galom Daeus

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Upiorna Brama

Mapa Główna

Upiorna Brama

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Vas

Mapa Główna

Vas

Pozostałe miejsca

ŚWIAT - Vivek

Mapa Główna

Vivek, Dzielnica Przybyszów

Vivek, Strefa Hlaalu

Vivek, Strefa Redoran

Vivek, Arena

Vivek, Strefa Telvanni

Vivek, Dzielnica Św. Delyna

Vivek, Dzielnica Św. Olmsa

Vivek, Strefa Świątynna

Vivek, Pałac Viveka

ŚWIAT - Vos

Mapa Główna

Vos

Tel Vos

Tel Mora

Pozostałe miejsca

Wprowadzenie

Dostępne poradniki do gry The Elder Scrolls III: Morrowind

Biblia Gracza | Opis Świata | Questy

Witam w jednym z najobszerniejszych, największych i najdokładniejszych poradników, jaki kiedykolwiek ukazał się na GRY-OnLine. Jest to dokładny opis przeogromnej gry The Elder Scrolls III: MORROWIND, przez wielu uważanej za najlepszą pozycję wśród komputerowych erpegów. Jest to poradnik i dla początkujących, i dla doświadczonych, dla będących w pierwszej jak i w drugiej połowie gry, dla bohaterów po wielu niebezpieczeństwach jak i nowicjuszy w świecie przygody. Mam nadzieję, że opis ten przyda się niejednemu graczowi w nieprzyjaznym świecie, jakim jest Vvardenfell.

Koniecznie, powtarzam: koniecznie, zanim zaczniecie korzystać z poradnika, przeczytajcie następny rozdział. Jest to po prostu dokładny opis tego, jak należy z niego korzystać. Może się wydać to dziwne, lecz chcę ustrzec Was przed późniejszymi nieporozumieniami lub niezrozumieniami - bez podstawowej wiedzy łatwo się w tym gąszczu literek pogubić.

Jak Korzystać z Poradnika

Co znajdziecie w poradnikach do gry The Elder Scrolls III: Morrowind:

Morrowind - Biblia Gracza - są tu dokumenty o podstawach gry, jak i rzeczach przeznaczonych dla bardziej doświadczonych graczy. Znajduje się w tym krótki poradnik dotyczący rozpoczęcia gry i tworzenia bohatera, opis umiejętności (wraz z listą nauczycieli i ksiąg), mapa główna wraz z listą lokacji i transportu po wielkim świecie. Wliczają się to porady dotyczące zaklinania przedmiotów i tworzenia eliksirów. Nie zamieszczałem tu tego, co można znaleźć w samej grze - np. opisów współczynników - by po prostu nie dublować informacji.

Morrowind - Opis Świata - jest to dokładny opis trzydziestu sześciu obszarów, na który podzieliłem świat Vvardenfell. Każdy z nich jest podzielony na trzy części: Punkty na Głównej Mapie (są to pojedyncze miejsca czy osoby, do których nie warto było tworzyć osobnej mapy), Ważniejsze Miejsca (najczęściej miasta i osady, lub te lokacje, które są niezwykle ważne dla fabuły) i Pozostałe Miejsca (wszystkie pozostałe lokacje). Tutaj podaję lokację wszystkich ważniejszych przedmiotów, a także osób i usług, jakie oferują - a także zadania, jakie dają i organizacje, do których mogą Cię przyłączyć. Tutaj także są mapy do gry - niezbędnik i przy zwiedzaniu świata i przy wykonywaniu zadań (następny rozdział). Jeśli chcesz wiedzieć, czy w obszukanych ruinach czegoś nie przeoczyłeś, lub gdzie są usługi w mieście, w którym się znalazłeś - zajrzyj do opisu świata.

Morrowind - Questy - jest to opis wszystkich gildii i organizacji, jakie występują w grze oraz dokładny opis zadań, jakie te gildie mogą Ci dać. Często z opisu zadań będę odnosił się właśnie do opisu świata - na przykład, jeśli opisuję jaskinię, w której trzeba kogoś zabić, to napisana jest tylko droga do tego kogoś - nie podaję, co można w tej jaskini znaleźć (to znajduje się w opisie świata).

Jeśli chodzi o mapy, to tu wielkiej filozofii nie ma - numerkami oznaczyłem ważniejsze miejsca, gdzie COŚ się znajduje (coś ważnego zazwyczaj :), a literkami - przejścia pomiędzy wewnętrznymi lokacjami. Niebieskie strzałki to miejsca, gdzie pojawiasz się, jeśli wchodzisz "z zewnątrz". Na mapach obszarów są skróty - GR to Grobowiec Rodziny, a KJ to Kopalnia Jaj.

Tekst zostawiłem sobie na koniec. Używałem różnych stylów do różnych funkcji:

Czcionką brązową pogrubioną zaznaczałem obszary (czyli jeden z 36 obszarów, na które podzieliłem świat gry). Czcionką brązową zaznaczałem lokacje. Jeśli np. napisane jest, żebyś "udał się do miasta Khuul, Khuul", to trzeba zobaczyć mapę obszaru o nazwie Khuul i poszukać na nim miasta Khuul :). Podobnie jest np. z Dagon Fel, Grota Malmus itp. Czasami niektóre większe nazwa podzielone są na części - wtedy podaję np. "idź do Balmora, Balmora, południowa część". Nazw lokacji NIE ODMIENIAM - żeby nie było, że to są jakieś błędy :). Jest więc "idź do Balmora", a nie "idź do Balmory". By znaleźć konkretną lokację, wystarczy zajrzeć do rozdziału Mapa Główna - tam jest lista wszystkich obszarów, wraz z lokacjami ważniejszymi i pozostałymi, jakie można na nim spotkać.

Czcionką pogrubioną zaznaczyłem numerki (czyli np. [1], [3], [8]) oraz literki (A, C, G), które odpowiadają tym na mapkach. Dodatkowo zaznaczałem tym drukiem miejsca w opisie, gdzie można znaleźć jakieś zadanie nie związane z żadną gildią - np. (QUEST: Ald'Ruhn - Zaginony Mąż), a także usługę specjalną - gdy jakaś postać oferuje ci dołączenie do organizacji (np. "...pozwala ci dołączyć do Gildii Złodziei").

Czcionką pomarańczową zaznaczone są wszelkie osoby - przyjazne, nieprzyjazne - każdy, kto zalicza się do grupy NPC'ów. Jeśli lokacja ma nazwę dom kogoś tam, alboktoś tam: kowal, to jest to skrót oznaczający osobę w danym domu, sklepie itp. Jeśli nie ma tej osoby w domu, to czcionka jest normalna.

Czcionką zieloną zaznaczyłem ważniejsze przedmioty (cenne, specjalne - używane do zadań, jak i nagrody, które dostajesz od rożnych gildii). Jeśli w skrzyniach znajdują się losowo wybierane przedmioty, to będzie po prostu napisane "przeszukaj skrzynie". A jeśli gdzieś jest jakiś KONKRETNY przedmiot, to oczywiście zaznaczyłem go na zielono. Podobnie z broniami przeciwników - często wrogowie mają losowo wybieraną broń, zależną od twego poziomu.

Po przeczytaniu tego zapraszam Cię drogi graczu do poradnika :)

ŚWIAT - Ald-Ruhn

Mapa Główna

ŚWIAT - Ald-Ruhn

[1] - Viatrix Petilia. Jeśli z nią pogadasz, to nie będziesz miał możliwości odmowy - będziesz musiał wykonać (QUEST: Ald'Ruhn - Eskorta Viatrix), bo jeśli odmówisz, to kobieta nie będzie już chciała twojej pomocy.

[2] - Falanu Indaren. Pogadaj z nią, a dostaniesz zadanie - (QUEST: Ald'Ruhn - Zaginony Mąż).

[3] - Drerel Indaren. Mąż powyższej.

Ald'Ruhn, posiadłości

Po wejściu nareszcie można zobaczyć co to do ciężkiej cholery był ten "krab cesarski". Kręci się tu trzech Redorańskich Strażników, nie ma poza tym nikogo i niczego. Dlatego od razu można przeszukiwać rozległe posiadłości. Najlepiej zacząć od dołu:

[1] - Llether Vari: Zaklinacz. Oferuje zaklinanie przedmiotów, handluje wszystkim, w tym zwojami i magicznymi przedmiotami, posiada 2000 złota. Porozmawiaj z nim o "pracy", a dostaniesz zadanie (QUEST: Ald'Ruhn - Dług). Ponieważ pilnuje tutaj wszystkiego Redorański Strażnik, nie będziesz mógł bezkarnie zabrać przedmiotów na stołach (miecz Sopel, Kościane Buty, amuletGniew Burzy, Stalowa Dai-Katana, mieczOstatnie Życzenie). Oba pokoje są zamknięte, ale nic się nie stanie jeśli użyjesz wytrycha do ich otwarcia. Stanie się natomiast, jeśli spróbujesz zabrać Klucz Llethera Vari ze stoliku, więc wytrych jest jedynym bezkrwawym rozwiązaniem. W prawym jest księga Kupowanie Jak Gra (podnosi o 1 Handel). W skrzyni jest złoto, a w szafie DUŻO magicznych przedmiotów. W drugim pokoju, oprócz Lledsy Vari, nie ma nic ciekawego.

[2] - Bivale Terenan: Krawcowa. Pilnuje jej Redorański Strażnik. Handluje odzieżą, posiada 300 złota. W jej domu nie ma nic zbytnio ciekawego. Porozmawiaj z nią o pracy, a dostaniesz zadanie - (QUEST: Ald'Ruhn - Dług).

[3] - Cienne Sintieve: Alchemik. Handluje miksturami, sprzętem alchemicznym i składnikami, posiada 300 złota. Oprócz tego nie ma nic ciekawego w swym mieszkaniu.

[4] - Posiadłość Venim. Po wejściu będziesz mógł pogadać ze zwykłymi cywilami - Irverem Fevurem i Ralamem Vilasem lub strażnikami (są odziani w dwemerowe zbroje) - Vevulem Alverem i Velsą Orethi. Skorzystaj z drzwi po lewej, prowadzących do kwater strażników. Jest tu tylko dwóch - Novor Gorvas stojący w korytarzu i Tereri Irethi w jednym z pokojów. Ponieważ kwatery są pootwierane i nikogo w nich nie ma (a nawet te zamknięte można bez przeszkód otworzyć wytrychem), to bez problemu przeszukasz wszystkie. Licząc od wejścia - w trzecim pokoju po prawej jest Wilcza Królowa, Księga I (podnosi o 1 Zabezpieczenia), a w czwartym po lewej - Medalion Hlervu (na skrzyni). Wyjdź stąd i skorzystaj ze środkowych drzwi, które zaprowadzą cię do prywatnych komnat. Oprócz niektórych postaci nic ciekawego tu nie ma: Strażnicy to: Nidryne Redas, Bevadar Bels, Idros Givyn, Nathyne Uvelas. Cywile to stojące na górze Vendrala Aravel i Veresa Salvani. Bolvyn Venim natomiast nie będzie zbyt rozmowny, ale pogadasz z nim później. Przejdź do sypialni - prowadzą tu dwoje drzwi. Prawe do sypialni Dilvene Venim (na stoliku po lewej jest księga Gwiazda Poranna 2920 - podnosi o 1 Długie Ostrze). Lewe do pozostałych sypialni (nie ma tam nic ciekawego). Wyjdź i skieruj kroki do południowego skrzydła - jest tam dwoje strażników: Tidras Deltis i Malsa Ules. Na ławce leżą dwa przedmioty - Wiadomość dla Malsy Ules orazKlucz do Posiadłości Venim. Notatka powinna cię zaciekawić - aby dostać się do "gościa", musisz poszukać płachty na końcu jednego z korytarzy - są za nią drzwi prowadzące do Varvura Sarethi.

[5] - Siedziba Morag Tong. Jeśli nie należysz do tej organizacji, to żadna z usług nie będzie dla ciebie dostępna. W hallu stoją: Hoki (uczy Skradania się, Akrobatyki i Lekkiego Pancerza), Goren Andarys (uczy Skradania się, Akrobatyki i Walki Wręcz) i Salyni Nelvayn (sprzedaje zaklęcia). Na stoliku leży księga Modlitwy Baranata (podnosi o 1 Walkę Wręcz). Idź dalej, a spotkasz Lassoura Zenammu (handluje wytrychami oraz bronią - ma w ofercie Stalowe Pajęcze Ostrze i Żelazny Sztylet Pająka, posiada 250 złota i uczy Celności, Krótkiego Ostrza i Lekkiego Pancerza). Wokół niego jest sporo skrzynek do przeszukania.

[6] - Posiadłość Arobar. Ta jest na szczęście mniejsza od poprzedniej. W hallu spotkasz Ethesa Evosa i czterech Redorańskich Strażników. Przejdź do kwater strażników - jest tu Bolyn Elval (w drugim lewym pokoju znajdziesz księgę 36 Lekcji Viveka, Kazanie 20, podnosi o 1 Długie Ostrze), po czym wejdź do prywatnych komnat. Pogadaj z Vindyne Belvani, przeszukaj pokoje i odwiedź sypialnie. W lewym pokoju (nie mówiąc o Redorańskim Strażniku w hallu) są Llavane Hlas i Miner Arobar. Na szafie leżą: Lewy i Prawy Kościany Karwasz, Lewy i Prawy Kościany Naramiennik Armun-An, Kościane Buty i Hełm Redorańskiego Mistrza. W prawym jest Gandosa Arobar. W skrzyniach są różne księgi, m.in. Ulubiona Książka Boethiaha.

[7] - Po opis patrz poniżej.

[8] - Posiadłość Lletrhi. W hallu kręcą się Eindel, Llanel Brenos, Dinara Othrelas i czterech Redorańskich Strażników. Nie ma tu nic ciekawego, dlatego idź w lewo do komnat strażników. Jest tu trójka Redorańskich Strażników, więc uważaj gdy będziesz coś zabierał. Na jednym z łóżek leżą cztery Rzutki Ostatecznej Rozprawy, na stole jest księga Lekcja Strzelania z Łuku (podnosi o 1 Celność). Na górze są dwa Kościane Kirysy, Kościane Buty i Kościana Tarcza, a na szafie - Klucz do Posiadłości Llethri. To wszystko tutaj - wyjdź i skieruj kroki do sypialni. Są tu dwie sypialnie, w jednej jest Sanvyn Llethri, a drugiej - Fathasa Llethri (jest tu także Hełm Redorańskiego Mistrza). Do przeszukania zostały ci tylko prywatne komnaty - skieruj tam kroki. Możesz porozmawiać z Garisą Llethri, Tensem Nolarem lub Urevalem Dralaynem. W jednym z pokojów w skrzyni jest książka Sekrety Kuchni Rodu Redoran.

[9] - Posiadłość Sarethi. Mniejsza posiadłość - w korytarzu stoi para Redorańskich Strażników, są tu też Domesea Sarethi i Athyn Sarethi, mogą być także Arsyn Salas i Gragus Lleran (jeśli wykonujesz jakieś misje). W pokoju po lewej jest trochę złota - sprawdź też sypialnie strażników. W pierwszym pokoju po lewej jest księga 36 Lekcji Viveka, Kazanie 17 (podnosi o 1 Długie Ostrze), a drugim - Podejrzany Popielny Posążek.

[10] - Posiadłość Ramoran. Oprócz kilkuRedorańskich Strażników jest tutaj także Garvs Ramarys. W jednym z pokoi jest Kościany Kirys - i to wszystko. Lepiej przejść do prywatnych komnat - jest tu więcej osób do zagadania - Favilea Sathendas, Hlaren Ramoran, Raryn Daren i Nalvyna Sarinith. Niestety, nie ma żadnych ciekawych przedmiotów.

Ald'Ruhn - Siedziba Rady Redoran

Siedziba tego rodu jest tak wielka, że można mówić o małym miasteczku. W [1] stoi Neminda, pozwoli ci dołączyć do Rodu Redoran. Przejdź do części głównej wejściami w A lub B. W [2] jest Mivanu Retheran, handluje księgami (posiada 250 złota), uczy też Handlu, Retoryki i Atletyki. Są tu dwie kondygnacje, a drzwi do lokacji są w tych samych miejscach - na dole i na górze. Wpierw opiszę część górną.

[3] - Sala treningowa. Vonden Mano może nauczyć cię Długiego Ostrza, Broni Obuchowej i Topora. Dodatkowo jest tu księga 36 Lekcji Viveka, Kazanie 23 (podnosi o 1 Długie Ostrze).

[4] - Dom Galsy Gindu. Znajduje się tu książka Architektura Guylaine'a. Poza tym nie ma tutaj nic ciekawego.

[5] - Dom Gorasa Andrelo. Oprócz niego jest też tu Mivanu Andrelo.

[6] - Dom Gulsa Llervu. Oferuje on tworzenie i sprzedaż zaklęć, handluje też księgami, miksturami i składnikami, posiada 150 złota. To bardzo głupi kupiec, bo wszystkie swoje towary ma w drugim pokoju - dzięki czemu bez problemu możesz je zabrać. Nie zapomnij wziąć książki 36 Lekcji Viveka, Kazanie 27 (podnosi o 1 Retorykę).

Teraz możesz zobaczyć, co jest w dolnych lokacjach.

[3] - Malpenix Blonia: Kupiec. Chroniony przez Redorańskiego Strażnika, handluje wszystkim i posiada 899 złota. Ukrywając się za kolumną da się - kiedy nikt nie będzie patrzył - otworzyć skrzynię obok drzwi i zabrać zawartość.

[4] - Kwatery Morvayn. Są tu Mondos Balur (uczy Broni Obuchowej, Topora i Długiego Ostrza), Nilos Talds oraz Mistrzyni Brara Morvayn. Oprócz tego jest też tutaj księga Wilcza Królowa, Część VII (podnosi o 1 Retorykę).

[5] - Dom Rady. Nie ma tu nic ciekawego.

[6] - Dom Boldrisy Andrano. Może cię ona pouczyć Krótkiego Ostrza, Lekkiego Pancerza lub Skradania się. Przeszukaj jej mieszkanie - na stole leży Receptariusz Alchemika, a na półce obok - Zachodzące Słońce 2920 (podnosi o 1 Krótkie Ostrze).

[7] - Tuveso Beleth: Kowal. Wiadomo czym kowal się może zajmować - handel i naprawa broni i pancerzy. Posiada 2200 złota. Jest też syn właścicielki - Deval Beleth.

Ald'Ruhn - Zachodnia Część

Ponieważ cywile chodzą przede wszystkim po wschodniej części, dlatego wszystkich podam właśnie tam (choć nie zdziw się, jeśli spotkasz jakichś tutaj). Obok bramy może chodzić (jeśli jesteś wampirem) łowca czarownic Ano Vendo (ma przy sobie buzdygan Blask Dnia i Tarczę Czarnego Słońca). W [1] stoi Navam Veran, oferuje on szybki transport do następujących miejsc: Gnisis, Gnisis, Khuul, Khuul, Balmora, Balmora, południowa część i Maar Gan, Maar Gan. Reszta punktów na mapie to budynki:

[2] - Wieża strażnicza 2. Chodzi po niej Redorański Strażnik. Są tu komplety kościanej zbroi, a na stole leżą Kościany Lewy i Prawy Naramiennik i Kościany Hełm.

[3] - Wieża strażnicza 1. Tu także jest Redorański Strażnik i tu także są komplety kościanej zbroi i pojedyncze części na stoliku: Kościany Kirys, Kościane Buty i Kościana Tarcza. Oprócz tego na dole na łóżku jest księga Trzecie Drzwi (podnosi o 1 Topór).

[4] - Gildia Wojowników. Baradras naprzeciwko wejścia może pouczyć cię Topora, Skradania się i Średniego Pancerza. W pokoju nic nie ma - zejdź na dół. Jest tam Persius Mercius, który może dać ci zadania, jeśli należysz do gildii, a dalej - Ergnir, kowal (naprawa i handel bronią i pancerzami, ma 1800 złota). W dolnym pokoju jest księga - Trzecie Drzwi (podnosi o 1 Topór). Para schodów prowadzi do pokoi, w jednym z nich jest Tralan (uczy Długiego Ostrza, Broni Obuchowej i Topora).

[5] - Gildia Magów. Na górze są Manis Virmaulese, Orrent Geonthene (sprzedaje zaklęcia) i Heem-La (też sprzedaje i pozwala je tworzyć). Zejdź po schodach - jest pod nimi zamknięta, niepilnowana skrzynia ze złotem. Przeszukaj pokoje, pogadaj z Erranilem (może cię przenieść do gildii magów w następujących miejscach: Caldera, Caldera, Balmora, Balmora, południowa część, Sadrith Mora, Dom Rosomaka i Vivek, Vivek, Dzielnica Przybyszów). Uważaj na schowek, bo drzwi i skrzynie w środku są pod pułapkami. Na dole znajdują się: Movis Darys, Edwinna Elbert (daje zadania jeśli należysz do tej gildii), Tremona Maren, Anarenen (handluje miksturami i składnikami, posiada 400 złota, może cię pouczyć Zaklinania, Alchemii i Przywołania), Tanar Llervi (oferuje zaklinanie przedmiotów, handluje bronią i zwojami, posiada 800 złota) i Vala Catraso. Obok tej ostatniej jest księga Nazad (podnosi o 1 Przywrócenie), a na stole w hallu leży Wschodzące Słońce 2920 (podnosi o 1 Mistycyzm).

[6] - Dom Aryni Orethi. Zamknięty. Są tu dwie cenne książki: Formy Sztuki Akrobatycznej (podnosi o 1 Akrobatykę) i Receptariusz Alchemika, lecz możesz mieć trudności z dostaniem się do domu.

[7] - Dom Ienasa Sarandasa. Nie ma w nim nic ciekawego, ale jego właściciel to poszukiwany przez wszystkich koleś, który nie spłaca długów - pogadaj z nim, a dowiesz się dokładniej o co chodzi (QUEST: Ald'Ruhn - Dług).

[8] - Dom Drinara Varyona. W zamkniętych skrzyniach jest u niego 8 sztuk Rudy Ebonu.

[9] - Izba Rajców. Są tu tylko cywile: Thengil, Volene Llervu, Bralas Mels, Dather Manel i Darvam Hlaren. Jest tu też Redorański Strażnik, ale od nikogo niczego nowego się nie dowiesz.

[10] - Szynk Ald Skar. Na górze są: Sadryn Volos, Skeetul i Boderi Farano (handluje miksturami i składnikami, ma 150 złota, wynajmuje pokoje). Schody obok lady prowadzą do pokoju z następującymi osobami: Tuundir, Merthierry Laelippe, Hassour Zainsubani - ten ostatni może dać ci zadanie (QUEST: Ald'Ruhn - Uwolnienie Syna), a te podwójne obok wejścia - do dolnego hallu, gdzie są Fathusa Girethi i Shashev.

[11] - Codus Callonus: Księgarz. Chroniony przed Redorańskiego Strażnika. Wśród mnóstwa książek są dwie warte przeczytania: Lustrzane Odbicie (podnosi o 1 Tarczę) i Tajemnica Talary, Część V (podnosi o 1 Mistycyzm).

[12] - Daynes Redothril: Lombard. Handluje wszystkim, posiada 500 złota, chroni go Redorański Strażnik. Porozmawiaj z nim o pracy, a dostaniesz zadanie - (QUEST: Ald'Ruhn - Dług).

Ald'Ruhn - Wschodnia Część

Oprócz kilku Redorańskich Strażników możesz także spotkać następujących, chodzących po mieście, cywili: Tauryon, Aryni Orethi, Braynas Hlervu i Gindrala Hleran. W [1] przed swoim domem w stałym miejscu stoi Dandera Selaro (naprawa i handel bronią i pancerzami, posiada 750 złota). We wschodniej części jest znacznie więcej domów mieszkalnych:

[2] - Pod Szczurem i Garnkiem. Podejrzana karczma należąca do Gildii Złodziei. Na górze są Thadar Ertis, Narile Sadoro, Dro'Tasarr i Lirielle Stoine (ta ostatnia wynajmuje pokoje, uczy Skradania się, Akrobatyki i Zabezpieczeń, handluje wytrychami i posiada 250 złota). Schody obok lady prowadzą do pokoju, gdzie są Galtis Guvron (gdy tylko pokażesz mu podejrzany popielny posążek - zaatakuje cię), który ma przy sobie Wiadomość Daltisa Guvrona oraz Jubiler Aengoth (uczy cię Tarczy, Średniego Pancerza i Długiego Ostrza). Podwójne schody prowadzą do większego pomieszczenia. Tutaj są Dular gro-Buzga, Tee'Lan, Yak gro-Skandar, Allding (handluje bronią, ma 300 złota), Estoril (sprzedaje zaklęcia) i Żabi Jęzor (nie wiadomo czym handluje, ale ma 75 złota - uczy też Atletyki, Alchemii i Bez Zbroi). Nie zapomnij przeczytać leżącej na stole księgi Czarna Strzała, Część 1 (podnosi o 1 Akrobatykę).

[3] - Dom Gindrali Hleran. Zamknięty. Nie ma tu nic ciekawego.

[4] - Dom Tauryona. Zamknięty. Nie ma tu nic ciekawego.

[5] - Dom Gildan. Sprzedaje ona zaklęcia, uczy Przemiany, Mistycyzmu i Iluzji. Przeszukaj jej dom - na dole jest skrzynia, gdzie są cztery sztuki Rudy Ebonu.

[6] - Dom Dravasy Andrethiego. Jest u niego na stoliku księga Taniec w Ogniu, Rozdział 7 (podnosi o 1 Handel).

[7] - Dom Ilmilira. Przeszukaj jego dom - na dole jest skrzynia, gdzie są cztery sztuki Rudy Ebonu.

[8] - Dom Pellecji Aurrus. Zamknięty, lecz właścicielka jest w środku. Na dole w skrzyni znajduje się komplet cesarskiej zbroi.

[9] - Dom Galthragotha. Obok hamaku jest książka Taniec w Ogniu, Rozdział 2 (podnosi o 1 Tarczę).

[10] - Dom Braynasa Hlervu. Zamknięty. Nie ma w nim nic ciekawego.

[11] - Świątynia. Tuż po wejściu spotkasz Tulsa Valena (uczy on Walki Wręcz, Skradania się i Akrobatyki). W hallu stoi Lloros Srano (handluje miksturami, składnikami i księgami, posiada 300 złota, oferuje też tworzenie zaklęć), a w pokoju po prawej - Ureso Drath (handluje miksturami, składnikami i bronią, posiada 775 złota, oferuje zaklinanie przedmiotów). Na półce leżą magiczne przedmioty: Pas Lekkości i Tarcza Światła, w zamkniętej szafie natomiast jest przedmiotów takich o wiele więcej: Parzące Gwiazdy, Wodna Włócznia, Wojenny Topór Porażeń, dwie Pawęże Velotha, dwie Tarcze Ludu Velotha, Święta Pawęż i Święta Tarcza. Na dole świątyni jest Methal Seran, uczy on Przywołania, Mistycyzmu i Przemiany, handluje miksturami i posiada 350. Na górze natomiast stoją Folvys Andalor (sprzedaje zaklęcia, handluje miksturami i składnikami, posiada 300 złota) i Danoso Andrano (też ma 300 złota, a w ofercie oprócz składników i mikstur także sprzęt alchemiczny). Nie zapomnij przeczytać książek na półce - 36 Lekcji Viveka, Kazanie 8 (podnosi o 1 Atletykę) i 36 Lekcji Viveka, Kazanie 9 (podnosi o 1 Broń Obuchową).

[12] - Dom Hanarai Assutlanipal. Gdy tylko wspomnisz o popielnym posążku, kobieta rzuci się na siebie. Nie będziesz miał wyboru, w końcu samoobrona to samoobrona. Przeszukaj jej dom - za zamkniętymi drzwiami jest ukryty popielny ołtarz. Aby go otworzyć, potrzebny ci jest Mały Klucz - wisi po prawej stronie w schowku pod schodami - tam, gdzie stoją dwie urny i kosz.

[13] - Tidas Sadus: Towary Wszelakie. Chroniony jest przez Redorańskiego Strażnika, handluje wszystkim i posiada 799 złota. Jeśli zapytasz, zaoferuje ci też pracę (QUEST: Ald'Ruhn - Dług). Znajdziesz tu także księgę Wilcza Królowa, Księga IV (podnosi o 1 Handel).

[14] - Bevene Releth: Krawcowa. Handluje ubraniami, posiada 200 złota. Ją także możesz zapytać o pracę (QUEST: Ald'Ruhn - Dług).

[15] - Dandera Selaro: Kowal. Dom jest zamknięty - lecz włamać się warto. Obok łóżka leżą dwie ciekawe księgi, obie podnoszą o 1 Płatnerstwo: 36 Lekcji Viveka, Kazanie 6 i Ostatnia Pochwa Miecza Akrash. O szafę oparta halabarda Żniwiarz z Bthuangth.

[16] - Posiadłość Morvayn. Nie ma tu "żywej" duszy. Po wejściu idź w lewo i zabierz z półki Klucz do Posiadłości Morvayn. Dzięki temu będziesz mógł zejść na dół - a na dole będziesz miał do zabicia dwóch Spaczonych i trzech Zarażonych Spaczeniem. Przeszukaj ciało martwego Remasa Morvayna, a także półkę z książkami, gdzie są m.in.: 36 Lekcji Viveka, Kazanie 25 (podnosi o 1 Płatnerstwo), 36 Lekcji Viveka, Kazanie 22 (podnosi o 1 Średni Pancerz), 36 Lekcji Viveka, Kazanie 16 (podnosi o 1 Topór). Możesz przeszukać pokoje na dole, a także ten na górze - jest w nim Popielny Posażek z Morvayn.

Posiadłość Indarys

Ta posiadłość ukaże się jedynie wtedy, gdy będziesz budował własną wykonując zadania dla Wielkiego Rodu Redoran, albo w późnych misjach innych rodów. Po terenie posiadłości mogą się kręcić następujące osoby: Gaden Folvyn, Hetman Guls, Broder Giras i Assimusa Samsi.

[1] - Dom Rarama. Na górze nic ciekawego nie ma. Na dole stać będzie Arvs Raram (uczy Długiego Ostrza, Topora i Broni Obuchowej), a obok niego na stoliku leży księga: 36 Lekcji Viveka, Kazanie 3 (podnosi o 1 Broń Obuchową). W jednej ze skrzyń jest komplet kościanej zbroi.

[2] - Dom Berendas. Są tu Heniele Milielle oraz Uvele Berendas (oferuje tworzenie i sprzedaż czarów, handluje miksturami, ma 400 złota).

[3] - Służba. Na górze znajdziesz Dreughową Laskę, Kościany Hełm, Kościane Buty i Kościany Kirys. Jest tu także Gilyne Omoren (naprawia i handluje bronią i pancerzem, ma 950 złota), a obok niego leżą dwie księgi: Ostatnia pochwa miecza Akrash (podnosi o 1 Płatnerstwo) i Jak orkowie opanowali Orsinium (podnosi o 1 Ciężki Pancerz). Na dole mogą być Fathusa Girethi i Lliros Tures (handluje strzałami i miksturami, ma 1300 złota).

[4] - Posiadłość Indarys. Przed drzwiami wejściowymi stoi Garila Vedas (uczy Długiego Ostrza, Atletyki i Tarczy). W pokoju po prawej znajdziesz dwa Kościane Kirysy, Kościane Nagolenniki i Kościany Hełm. Zejdź na dół. Tutaj w hallu stoją Galvene Othrobar i Mavis Nadram (uczy Atletyki, Długiego Ostrza i Tarczy). W jednym pokoju są Treram Milar i Ienas Nadus, znajdziesz tu także dużo części kościanej zbroi. W drugim pokoju stoi Banden Indarys (ma na sobie komplet kościanej zbroi, z czego naramienniki i kirys są Gah-Julan), a na półce za nim leży Ebonowy Długi Miecz, Ebonowe Shirukeny i Ebonowe Strzały. Na dole półki leżą dwie warte uwagi księgi: Śródrocze 2920 (podnosi o 1 Ciężki Pancerz) i Gwiazda Poranna 2920 (podnosi o 1 Długie Ostrze).

Pozostałe miejsca

Grobowiec Rodziny Fadathram

Od razu jak wejdziesz spójrz w lewo - [1]. Na ścianie leży Klucz do Grobowca Fadathram, który pozwoli ci dostać się dalej. W środku w [2], [3] i [4] możesz spotkać, zależnie od poziomu, jednego z przeciwników: Szkielet, Truposz, Kościej lub Zjawę Przodka. Jeśli chcesz, to zabierz Kościane Nagolenniki i Tarczę Redorańskiego Strażnika z [2] (przeszukaj też szkielet), a także sprawdź, co jest w skrzyni w [4].

Odibaal

Nie powinieneś mieć trudności w pokonywaniu przeciwników w jaskini. Pierwsza będzie Daynasa Tharen z toporem w [1], potem dwa ogary w [2] i Dandynea Rotharen z mieczem w [3] (zbiegnie z góry, zabierz jej Klucz Odibaala Banity). Możesz przeszukać miejsca oznaczone [2], [4] i [5], po czym skieruj kroki do [6]. Najpierw zabijesz Duldresi Senim (czaruje), potem z [7] przybiegnie Ulvon Uleni z mieczem. Po jego zabiciu przeszukaj tą jaskinię - znajdziesz m.in. księgę Uczta Złodziei (podnosi 1 Zabezpieczenia).

ŚWIAT - Andasreth

Mapa Główna

ŚWIAT - Andasreth

[1] - Hisin z Głębin.Porozmwiaj z nim, a dostaniesz zadanie (QUEST: Andasreth - Urok).

[2] - Drunele Falen. Warto przeszukać chatę Drunele - jest tam złoto (także w zamkniętej skrzyni) oraz księga - Nadzieja Redoran (podnosi o 1 Broń Obuchową).

[3] - Na tej wyspie, a także w pobliżu jej pod przewróconą łodzią jest kilka skrzynek i beczek, które można przeszukać.

[4] - Ognisko i skrzynia (jest w niej 25 złota), a obok skały dwoje magów-przeciwników: Midnabi Sobdishapal i Elumabi Malibiran.

[5] - Lucan Ostorius. Należy do Gildii Złodziei - nie ma nic ciekawego do powiedzenia, ale może dać ci zadanie (QUEST: Andasreth - Dostawa Mieczy).

[6] - Ognisko, przy nim skrzynie i worki, a obok nich trzech magów-przeciwników (wszyscy z toporami): Hinummu Siddurnanit, Elitlaya Assonirishpal i Hansi Saharnatturapli.

[7] - Agresywny Kabouti, którego należy się pozbyć, by nie przeszkadzał podróżnym na szlaku.

Andasreth

W [1] znajduje się portal, lecz nie będziesz mógł z niego skorzystać, jeśli nie posiadasz odpowiednich "indeksów". A jeśli posiadasz, to możesz teleportować się do Andasreth, Berandas lub Hlormaren, Hlormaren. W [2] jest wejście do twierdzy, natomiast w [3] - wyjście na dach. Jeśli przebrniesz przez twierdzę i wyjdziesz właśnie na dach, to bądź gotów na walkę z trzema łucznikami, którzy znajdują się: Aloie Indaram w [4], Giryn Nirith w [5] i Sulis Rendas w [6].

Andasreth, wnętrze

Po wejściu do twierdzy skieruj się w lewo. Odwiedź pokój w [1] i zabij Dareru Omalas z krótkim mieczem. Przeszukaj ten pokój - znajdziesz butelki, parę skrzynek oraz księgę Wilcza Królowa, Księga IV (podnosi o 1 Handel). W korytarzu w [2] zabijesz Dinora Thilandasa z mieczem, wejdź następnie do pokoju [3] i rozpraw się z Andrilem Othranem, po czym przeszukaj ten pokój. Za zamkniętymi drzwiami w [4] znajdują się ciała czterech Redorańskich Strażników - wszyscy odziani są w cenne kościane zbroje, więc możesz sobie co nieco uszczknąć. Ostatnie miejsce tutaj do przeszukania to [5], gdzie pozbawisz życia Nalsie Redas z mieczem i Idlosa Rothrena ze sztyletem. Tutaj też są schody na górę A, z których skorzystaj.

Wejdź po schodach i skręć w prawo, zabij w [6]Beleru Hredri ze sztyletem. Potem rozpraw się z magiem Raynilie Andromo (przyzywa Truposza) w [7], zabierz mu Srebrny Topór Jadu i księgę Smoczy Przełom: Nowe Odkrycia (podnosi o 1 Przemianę). W [8] rozniesiesz parę - Brelara i Othesie Andasów (sztylet i krótki miecz). Jest u nich księga Strażnik (podnosi o 1 Lekki Pancerz) oraz dużo Popielnych Posażków w skrzyniach. W [9] zabijesz Llerana Andorila ze sztyletem, w [10] są skrzynki, które możesz przeszukać. Zabij maga Gilasa Llervu w [11], a potem Folvalie Omalor w [12], po czym przeszukaj pokój ostatniego przeciwnika. Możesz teraz wyjść na dach.

Berandas

Budynek z portalami do Obóz Urshilaku, Falasmaryon i Andasreth, Andasreth - do których potrzeba oczywiście indeksów - znajduje się tuż koło twierdzy. Twierdza natomiast jest opuszczona - co nie znaczy, że niezamieszkała. Gdy zejdziesz, możesz przeszukać miejsca oznaczone [1], [2], [4] i [5] - przede wszystkim znajdź szkielet w [4], który ma ze sobą Zardzewiały Klucz. W [3] jest Dremora, a niedaleko - dużo mikstur (za rogiem). Zejdź na dół schodami w A - tutaj bądź przygotowany na spotkanie przeciwników (Młokos, Postrach Klanów, Żarłacz, Atronach, Dremora, Złota Święta, Skrzydlaty Mrok lub Daedroth) w miejscach oznaczonych [6], [7], [9] i [10]. W [8] na pewno jest Dremora. Gdy ich się pozbędziesz, możesz przeszukać pomieszczenie w [11], a następnie zejść do podziemi.

Jednego z przeciwników wymienionych wcześniej rodzajów spotkasz na pewno w [12] i [13], natomiast jednego z tych - Dremora, Daedroth, Książe Dremor - w [14], [16] i [17]. Idź na razie do [18], gdzie zabijesz dwa Skrzydlate Mroki. Przeszukaj ciało Martwego Bohatera - zabierz mu Daedryczną Laskę i Buty Apostoła. Te ostatnie pozwolą ci wznieść się na górę do [19] - tam przeszukaj skrzynie i pogadaj z Amą Nin. Teraz możesz wrócić się do [16], przeszukać skrzynię i zabrać Daedryczną Włócznię i Daedryczny Sztylet (wbite w szkielet nad ogniskiem), a następnie wznieść się do [15] i ze Zwłok zabrać Skradziony Klucz.

Pozostałe miejsca

Dushariran

Zanim wejdziesz do środka, będziesz musiał pokonać kilku przeciwników - dwoje wrogów zależnych od poziomu (Młokosa, Postrach Klanów, Atronacha, Dremorę, Żarłacza, Złotą Święta, Skrzydlaty Mrok lub Daedrotha) oraz dwoje orków (bezsensownie wyekwipowani - oboje noszą orkowe pancerze, ale żadne z nich nie ma broni) - Shata gro-Shazog i Orbul gra-Lumob. Teraz dopiero skorzystaj z wejścia do kaplicy - będziesz musiał pokonać długie, kręcone schody, by dostać się na górę. Tam w [1] zabijesz Muroba gra-Loghasha (czaruje) i Shamaba gro-Shatub w [2] (długi miecz). Przeszukaj obszar w [3] - znajdziesz tam m.in. księgi Odpowiedź na Mowę Bero (podnosi o 1 Zniszczenie) oraz Wschodzące Słońce 2920