Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2012

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 296

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Call of Duty: Black Ops II - poradnik do gry - Piotr "Ziuziek" Deja

Poradnik do gry Call of Duty: Black Ops II zawiera solucję kampanii (z uwzględnieniem Strike Force) na poziomie trudności Veteran. Ponadto – w tekście znalazły się opisy: materiałów wywiadowczych, kompletu wyzwań, konsekwencji decyzji oraz zakończeń.

Call of Duty: Black Ops II - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Zakończenia - Menendez żywy (Decyzje, konsekwencje, zakończenia)
  • 01 - Pyrrhic Victory (Misje - Opis przejścia)
  • 03 - Old Wounds (Misje - Opis przejścia)
  • 04 - Time and Fate (Misje - Opis przejścia)
  • Zakończenia - Warunki (Decyzje, konsekwencje, zakończenia)
  • 02 - Celerium (Misje - Opis przejścia)
  • 05 - Fallen Angel (Misje - Opis przejścia)
  • 09 - Odysseus (Decyzje, konsekwencje, zakończenia)
  • 06 - Karma (Misje - Opis przejścia)
  • Zakończenia - Menendez martwy (Decyzje, konsekwencje, zakończenia)

Informacja o grze

Wojenna strzelanka rozgrywana z perspektywy pierwszej osoby. Gra należy do szalenie popularnego cyklu Call of Duty i pozostaje wierna tradycjom tej serii. Ponownie otrzymujemy więc dynamiczną i bardzo filmową kampanię dla pojedynczego gracza oraz rozbudowany tryb wieloosobowy.

Gra Call of Duty: Black Ops II, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS3, X360, WiiU. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Opinie o ebooku Call of Duty: Black Ops II - poradnik do gry - Piotr "Ziuziek" Deja

Fragment ebooka Call of Duty: Black Ops II - poradnik do gry - Piotr "Ziuziek" Deja

Call of Duty:Black Ops IIporadnik do gry

autor: Piotr "Ziuziek" Deja

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1295

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Call of Duty: Black Ops II - poradnik do gry

Misje - Opis przejścia

01 - Pyrrhic Victory

02 - Celerium

03 - Old Wounds

04 - Time and Fate

05 - Fallen Angel

06 - Karma

07 - Suffer with Me

08 - Achilles' Veil

09 - Odysseus

10 - Cordis Die

11 - Judgment Day

Misje - Wyzwania

Porady i wskazówki

01 - Pyrrhic Victory

02 - Celerium

03 - Old Wounds

04 - Time and Fate

05 - Fallen Angel

06 - Karma

07 - Suffer with Me

08 - Achilles' Veil

09 - Odysseus

10 - Cordis Die

11 - Judgment Day

Strike Force - Opis przejścia

Porady ogólne

01 - Shipwreck

02 - I.E.D.

03 - FOB Spectre

04 - Dispatch

05 - Second Chance

Strike Force - Wyzwania

01 - Shipwreck

02 - I.E.D.

03 - FOB Spectre

04 - Dispatch

05 - Second Chance

Materiały wywiadowcze

01 - Pyrrhic Victory

02 - Celerium

03 - Old Wounds

04 - Time and Fate

05 - Fallen Angel

06 - Karma

07 - Suffer with Me

08 - Achilles' Veil

09 - Odysseus

10 - Cordis Die

11 - Judgment Day

Decyzje, konsekwencje, zakończenia

03 - Old Wounds

04 - Time and Fate

05 - Fallen Angel

06 - Karma

07 - Suffer with Me

08 - Achilles' Veil

09 - Odysseus

09 - Odysseus (mostek)

10 - Cordis Die

11 - Judgment Day

Zakończenia - Warunki

Zakończenia - Menendez żywy

Zakończenia - Menendez martwy

Call of Duty: Black Ops II - poradnik do gry

Poradnik do Call of Duty: Black Ops II pomoże ukończyć kampanię dla pojedynczego gracza na poziomie Veteran, znaleźć wszystkie materiały wywiadowcze (intel), jak również poda sposoby zaliczenia wszystkich 160 wyzwań. Poradnik składa się z następujących działów:

Misje: Opis przejścia

- szczegółowy opis przejścia wszystkich 11 misji dla pojedynczego gracza na poziomie Veteran.

Misje: Wyzwania

- dokładny i bogato ilustrowany opis zaliczenia wszystkich wyzwań w każdej z 11 misji w kampanii.

Strike Force: Opis przejścia

- wyczerpujący, dokładnie ilustrowany opis przejścia wszystkich 5 misji strike force na poziomie Veteran.

Strike Force: Wyzwania

- dokładny i bogato ilustrowany opis zaliczenia wszystkich wyzwań w każdej z 5 misji strike force.

Materiały wywiadowcze

- ilustrowany spis wszystkich miejsc, w których można znaleźć materiały wywiadowcze.

Decyzje, konsekwencje, zakończenia

- dział poświęcony wszystkim decyzjom, jakie może podjąć gracz, wraz z ich konsekwencjami fabularnymi.

Uwaga!

- Dział ten jest jednym wielkim spoilerem i przeznaczony jest przede wszystkim dla tych osób, które poznały już główną oś fabuły Black Ops II. Jeśli ciekawi cię, co by się stało, gdybyś podjął inne decyzje, albo jak wyglądały inne zakończenia (lub co trzeba zrobić, by je obejrzeć), dział ten jest właśnie dla Ciebie.

Piotr "Ziuziek" Deja (www.gry-online.pl)

Misje - Opis przejścia

01 - Pyrrhic Victory

Misja 01: PYRRHIC VICTORY

Cel: Push Forward with the convoy (Napieraj wraz z konwojem)

Choć od początku misji będziesz się mógł rozglądać, prawdziwa rozgrywka zacznie się dopiero, kiedy zeskoczysz z drabinki przymocowanej do transportera. Po jego lewej stronie zauważysz kilku wrogów, którzy po chwili zaczną do ciebie biec - o wiele łatwiej załatwić ich maczetą (obrazek powyżej). Dla bezpieczeństwa cały czas trzymaj się tyłu pojazdu, aż otrzymasz nowe cele misji.

Zanim się nimi zajmiesz, zwróć uwagę na leżący na boku pojazd po prawej stronie pobojowiska. Widnieje na nim napis "Access" (pierwszy obrazek powyżej). Udaj się do niego i otwórz tył pojazdu, aby wziąć pociski moździerzowe. Możesz ich używać jak granatów, ale na razie nie korzystaj z nich! Zamiast tego spójrz na lej po bombie po prawej stronie pojazdu. Znajdziesz tam Materiały wywiadowcze (1/3)(drugi obrazek powyżej).

Cel: Eliminate the mortar crews (Wyeliminuj operatorów moździerzy)

Po zabraniu materiału wywiadowczego dokładnie naprzeciwko powinieneś zauważyć pojedynczego przeciwnika przy moździerzu. Zdejmij go z daleka (pierwszy obrazek powyżej). Następnie przebiegnij wzdłuż pola bitwy za sojuszniczymi pojazdami, aż dotrzesz do skał, za którymi kryje się troje operatorów moździerzy (drugi obrazek powyżej). Możesz spróbować załatwić wszystkich maczetą, wychylić się i zdejmować ich po kolei z karabinu lub oddalić się i rzucić w nich pociskiem moździerzowym.

Cel: Destroy the first wave of tanks (Zniszcz pierwszą falę czołgów)

Ukryj się za skałami i wezwij wsparcie śmigłowca. Pierwsza fala to tylko cztery czołgi i rozgrzewka przed drugą. Zapomnij o karabinie maszynowym i używaj tylko rakiet. Wystrzel pierwszą, kiedy tylko zauważysz szare kropki z napisami "Destroy" - celuj i strzelaj w te kropki po kolei (obrazek powyżej). Tak naprawdę zniszczenie wszystkich czołgów jest wymagane tylko do ukończenia wyzwania, mimo to postaraj się zniszczyć ich jak najwięcej.

Cel: Eliminate the mounted gunners (Wyeliminuj operatorów karabinów)

Nie wychylaj się zza skały, tylko spójrz przed siebie. Użyj lunety i postaraj się zdjąć pierwszego operatora na jadącym z naprzeciwka samochodzie lub jeśli nie możesz trafić, poczekaj, aż się zatrzyma (pierwszy obrazek powyżej). Drugiego operatora nie zobaczysz, ale powinieneś z twojej obecnej pozycji dojrzeć maskę białego pojazdu, wystającą zza skały. Strzelaj w nią, aż samochód wybuchnie (drugi obrazek powyżej) - to najprostsza metoda.

Cel: Destroy the second wave of tanks (Zniszcz drugą falę czołgów)

Po raz kolejny wezwij wsparcie śmigłowca. Zacznij od razu strzelać w szare kropki - dwa lub trzy czołgi da się zniszczyć zupełnie w ciemno, nawet zanim z ekranu znikną zakłócenia. Bez problemu zdążysz z czterema czołgami, ale to nie koniec. Kiedy śmigłowiec zawróci, zauważysz kolejne pięć czołgów (obrazek powyżej). Koniecznie niszcz je od lewej do prawej, bo w taki właśnie sposób przeleci nad nimi śmigłowiec, w którym jesteś.

Cel: Mount the Buffel to lead the final push (Wejdź na Buffela, aby poprowadzić ostateczne natarcie)

Wejdź na drabinę transportera, na którym siedzi dowódca i po prostu strzelaj do przeciwników w oddali lub obrzucaj ich pociskami z moździerza (obrazek powyżej). Możesz też nie robić nic. Obejrzyj animację, w której twój bohater odleci śmigłowcem. Na chwilę przeniesiesz się do szpitala po drugą część odprawy, a potem wrócisz do misji.

Cel: Secure the barge and rescue Woods (Oczyść barkę i uratuj Woodsa)

Kiedy tylko Hudson powie ci, byś skakał, zrób to od razu! Pierwsze zadanie polega na wyeliminowaniu wszystkich wrogów na barce (obrazek powyżej). Możesz kryć się za skrzynkami z amunicją lub wychylać zza wielkiego, czerwonego kontenera po lewej. Kilku będzie kryło się na pokładzie i trzech na górnej części barki, naprzeciwko, za barierkami. Postaraj się jak najszybciej pozbyć się wrogów. Kiedy tylko twój towarzysz powie ci, że barka została oczyszczona...

...błyskawicznie udaj się do ciężkiego karabinu na prawej burcie, pod dźwigiem, użyj go i zacznij strzelać do łajby płynącej obok (obrazek powyżej). Wal w nią, aż wybuchnie. Nie ma sensu czekać na następne, aż podpłyną na tyle blisko, by celownik zmienił kolor na czerwony, bo jeśli z którąkolwiek łodzią nie zdążysz, podpłynie i zacznie wysadzać przeciwników na barkę, którą płyniesz. Dlatego postaraj się je jak najszybciej zniszczyć z daleka (spójrz za barkę) - na razie będą płynęły trzy.

Po zatopieniu razem czterech łodzi szybko odejdź od ciężkiego karabinu i wejdź na górną część barki po lewej drabinie (uważaj - w pośpiechu łatwo tu spaść). Zacznij używać karabinu, który jest zamontowany tuż po lewej i wypatruj piątej łodzi - zniszcz ją, kiedy podpłynie (obrazek powyżej), a potem natychmiast zeskocz na niższy pokład, powróć do pierwszego karabinu i za jego pomocą rozpraw się z szóstą łodzią. Wracaj do drugiego i zniszcz ostatnią, siódmą łódź. Oczywiście czasami jakąś łódź będzie można zniszczyć z obu karabinów, szczególnie jeśli płynie w oddali. Bądź po prostu gotów błyskawicznie zmienić pozycje, jeśli zajdzie taka potrzeba, a poradzisz sobie bez problemów.

Cel: Search the container for Woods (Poszukaj Woodsa w kontenerze)

Po zniszczeniu wszystkich łodzi (twój partner poinformuje cię o tym) nie idź do kontenera, w którym jest Woods, tylko wejdź po lewej drabinie. Poszukaj materiałów wywiadowczych (2/3) leżących po prawej w rogu, za ciemnym wentylatorem (obrazek powyżej).

Zeskocz i podejdź do pojemnika z napisem Access pomiędzy drabinami (obrazek powyżej). Wyciągnij z niego ubranie, które ochroni cię przed obrażeniami od wybuchów. Dopiero teraz podejdź do kontenera i otwórz go.

Cel: Use the Valkyrie launcher to destroy the hind (Zniszcz śmigłowiec Hind za pomocą wyrzutni Walkirii)

Obejrzyj animację, a kiedy odzyskasz pełną kontrolę nad postacią, jak najszybciej podnieś leżącą po lewej wyrzutnię. Masz trzy pociski, jeśli je zmarnujesz, uzupełnij amunicję przy stercie skrzynek, przy których leżała wyrzutnia. Zlokalizuj śmigłowiec, wciśnij przycisk lunety, a potem wystrzel rakietę. Sterujesz nią w taki sam sposób, w jaki rozglądasz się bohaterem. Najłatwiej celować w wirnik śmigłowca, bo jest największy (obrazek powyżej), mimo to nie zdziw się, jeśli kilka razy spudłujesz - wrogi Hind będzie częściej latał wokół niż wisiał w powietrzu. Pamiętaj, że możesz detonować rakietę w locie za pomocą przycisku strzału.

Cel: Escape into the jungle (Ukryj się w dżungli)

Cel: Get to the village and radio Savimbi for extraction (Dostań się do wioski i poproś Savimbiego przez radio o ewakuację)

Cel: Do not get discovered (Nie zostań wykryty)

Czeka cię kolejna animacja, w której barka zacznie tonąć. Kiedy wyłowisz Woodsa, zacznij się cofać, aby dopłynąć z nim do brzegu. Następnie szybko idź za Hudsonem - jeśli nie zrobisz tego na czas, misja zakończy się porażką. Szare kropki z żółtymi liczbami będą wyznaczały kolejne miejsca, w które masz się udać (obrazek powyżej). Idź za Hudsonem i przykucnij pod konarem po lewej. Obejrzyj animację. Twoim kolejnym zadaniem jest naprzemienne ukrywanie się w pozycji kucznej lub wstawanie i bieg za Hudsonem. Twój towarzysz będzie informował cię o każdej kolejnej czynności, także nie ma szansy, abyś nie wiedział, co robić. Będziesz ukrywał się kolejno w następujących miejscach: przy sporym głazie, w środku chaty, w wysokiej trawie, aż w końcu dotrzecie do bezpiecznego miejsca, w którym zostawisz Woodsa z Hudsonem. Ogólnie pamiętaj, by zawsze pozostawać za Hudsonem i nie wychylać się - szczególnie w ostatniej kryjówce, tj. w wysokiej trawie.

Cel: Enter village and find radio (Wejdź do wioski i odnajdź radio)

Zanim zajmiesz się powyższym celem misji, koniecznie zwróć uwagę na drewniany schowek po prawej (napis Access) i stertę skrzyń z amunicją obok (obrazek powyżej). Otwórz drzwi wytrychem, a ze środka zabierzesz wnyki (niezbędne do ukończenia dwóch wyzwań). Do tego zabierz stojący obok szopy karabin snajperski Dragunov, przeładuj, a potem zmień broń na pistolet i zamień ten ostatni na karabin, leżący przy skrzyniach po prawej. Uzupełnij tu amunicję, lecz jeszcze nie ruszaj do wioski. Aby ułatwić sobie powrót, możesz porozstawiać wnyki i wsadzić w nie pociski moździerzowe. Jeśli pułapki ci się skończą, po prostu uzupełnij amunicję tak jak robiłeś to przed chwilą. Nie musisz jednak rozstawiać pułapek, jeśli nie interesują cię wyzwania. Przejdź przez wąskie przejście wśród skał i zbliż się do okna chaty.

Cel: Fall back to the river (Wycofaj się do rzeki)

Cel: Defend position (Broń pozycji)

Kiedy odzyskasz kontrolę nad bohaterem, pędź do towarzyszy i szybko udaj się w stronę sporego drzewa po prawej (obrazek powyżej), na szczycie którego znajduje się pozycja strzelecka. Wejdź po drabinie, przykucnij i zacznij zdejmować wrogów. Rób to dotąd, aż Hudson rzuci granat dymny i krzyknie, że musicie uciekać. Zeskocz i biegnij ile sił w nogach do następnej pozycji.

Tym razem kieruj się w lewo, do drzewa z drabiną na lewo od przewróconego pnia (pierwszy obrazek powyżej). Na górze znajdziesz materiały wywiadowcze (3/3)(drugi obrazek powyżej). Zabierz je i ponownie zacznij eliminować przeciwników. Najwięcej wrogów będzie się kryło przy przewróconym pniu po lewej. Ponownie, kiedy Hudson rzuci granat dymny i poinformuje, że musicie się stąd zabierać, zeskocz z drzewa i biegnij ile sił w nogach w stronę wodospadu, a potem w prawo.

Zlokalizuj przewrócony pień na rzece i ukryj się za głazem obok. Jest przy nim sporo skrzynek z amunicją. Tu będzie najtrudniej, niezwykle łatwo o śmierć, a wrogowie będą próbowali zajść cię od tyłu - na nich uważaj w szczególności (pierwszy obrazek powyżej). Na szczycie wodospadu pojawią się z prawej i lewej samochody z ciężkimi karabinami. Wykończ z daleka operatorów, ale rób to ostrożnie (drugi obrazek powyżej). Ponadto uważaj na granaty, którymi będziesz dosłownie zasypywany. Wytrwaj jak najdłużej, możesz nawet po prostu leżeć za skałą i nie wystawiać głowy, jednak jeśli w pobliżu ciebie wyląduje granat, ukryj się gdzieś indziej - np. za którymś z drzew. Kiedy Hudson podniesie Woodsa, ruszaj za nimi - biegnij sprintem i ukryj się za skałą po prawej. Następnie po prostu podejdź do obu towarzyszy, aby zakończyć tę misję.

02 - Celerium

Misja 02: CELERIUM

Cel: Rendezvous with Salazar and Crosby (Spotkaj się z Salazarem i Crosbym)

Pierwsze zadanie polega na wciskaniu pokazywanych na ekranie przycisków w celu (kolejno): dania sygnału Harperowi, zarzucenia liną (obrazek powyżej), oderwania się od skały i przyczepienia się do kolejnej. Powtarzaj te czynności, aż spotkasz się z parą towarzyszy, którzy pomogą ci wyjść z opresji. Jeśli z którąś z czynności nie zdążysz na czas, przegrasz misję.

Cel: Jump from the cliff to start your descent (Zeskocz z klifu, by zacząć opadanie)

Cel: Reach the LZ (Dotrzyj do strefy lądowania)

Podejdź do kolegów i wciśnij odpowiednie przyciski, aby wyciągnąć swingsuit - kombinezon, który pozwoli ci nabrać prędkości i spowolnić opadanie. Sterujesz nim w taki sam sposób, w jaki się rozglądasz (obrazek powyżej). Skocz z klifu i leć razem z towarzyszami kierując się w miejsca pokazywane na ekranie. Kiedy wlecisz w przerwę między skałami, a potem otrzymasz komunikat, wciśnij przycisk użycia, aby otworzyć spadochron. Jeśli zboczysz z kursu lub nie otworzysz spadochronu na czas, zabijesz się.

Cel: Investigate the base (Zbadaj bazę)

Po wylądowaniu podkradnij się do bazy wraz z kolegami. Wbrew poradzie nie korzystaj z granatów EMP. Poczekaj, aż dwóch zakamuflowanych wartowników przejdzie w lewo. Idź za nimi (obrazek powyżej) i załatw jednego w walce wręcz, drugiego zdejmie Harper.

Obróć się o 180 stopni, a zauważysz dwa rosnące blisko siebie drzewa, obok których przechodziłeś. Ukryj się za tym po prawej i wychyl (obrazek powyżej). Od tej chwili używaj skanera, by lokalizować wrogów - nawet tych ukrytych za osłonami. Zacznij od dwóch przeciwników stojących na górze, na skale po prawej. Potem wykończ kilku naprzeciwko (jeden zbiegnie ze schodów, pozostali będą kryć się pod skałami i wśród skrzynek). Kilku może być w windzie w lewej części tego miejsca, lecz najprawdopodobniej zostaną zabici przez twoich kolegów. Choć skaner ma ograniczony zasięg, to przy każdym celnym trafieniu na celowniku pojawi się zielony krzyżyk - również w ten sposób możesz lokalizować wrogów.

Kiedy twoi koledzy wbiegną na schody, zrób to i ty. Błyskawicznie ukryj się za dwiema skrzynkami po lewej, na których leżą niebieskie płachty przewiązane żółtym sznurkiem. Zacznij wychylać się w prawo eliminując wrogów na szczycie skał od prawej do lewej. Uważaj! Tu i w dalszej części misji niektórzy wrogowie mogą mieć kamuflaże optyczne, utrudniające zlokalizowanie ich. Ponownie ruszaj za kolegami, kiedy wbiegną po kamiennych, a potem stalowych schodach po prawej. Spójrz w lewo i przykucnij, zdejmij wrogów w oddali (obrazek powyżej), a potem ruszaj z towarzyszami. Jeśli chcesz, to zamiast wbiegać po schodach, możesz również użyć windy, którą zjechali wrogowie.

Biegnij przed siebie, ale nie skręcaj w prawo za kolegami, tylko wskocz na niską półkę skalną dokładnie naprzeciwko (uważaj - za skałą może kryć się przeciwnik). Dopiero potem skręć w prawo i biegnij do schodów naprzeciwko. Otrzymasz komunikat o śmigłowcu, który zaraz ma odlecieć. Możesz próbować go zniszczyć (jest za to wyzwanie) lub zostawić to Salazarowi. Tak czy inaczej zeskocz na schody i przykucnij, aby skryć się za murem obok nich (obrazek powyżej).

Biegnij pomiędzy wrakiem śmigłowca z prawej a ścianą po lewej. Z pomieszczenia po lewej wybiegnie przeciwnik (pierwszy obrazek powyżej) - bądź gotów się ukryć za skrzynkami po lewej i go zdjąć lub zadaj mu cios w biegu, albo nie zatrzymując się zacznij w niego po prostu strzelać. Kiedy go wykończysz, błyskawicznie ukryj się tam, skąd wybiegł - stań po lewej stronie drzwi i rozejrzyj się po pomieszczeniu. Na jednym ze stolików znajdziesz materiały wywiadowcze (1/3)(drugi obrazek powyżej), które zabierz.

Przytrzymaj przycisk sprintu i podbiegnij do drugiego śmigłowca, przykrytego niebieską płachtą (obrazek powyżej). Tuż za nią po lewej, na spodzie śmigłowca jest miejsce, na które spójrz i wciśnij przycisk użycia, by włamać się do komputera machiny. Dzięki temu będziesz mógł użyć jej działka do eliminacji wrogów.

Rozkręć działko i zacznij eksterminację (obrazek powyżej), ale nie strzelaj ciągle, bo się przegrzeje. Z drugiej strony nie czekaj za długo nie strzelając, bo będziesz musiał ponownie je rozkręcić, przez co stracisz cenny czas, a tego nie masz za dużo. Najlepszy więc jest złoty środek. Rób pół- i jednosekundowe przerwy i zabijaj w pierwszej kolejności tych wrogów, którzy są najbliżej ciebie. Rozglądaj się energicznie po całym polu bitwy, by ich zlokalizować. Kiedy czas się skończy i odzyskasz kontrolę nad bohaterem, skryj się w pomieszczeniu, w którym znalazłeś materiały wywiadowcze.

Wybiegnij w lewo, po rampie do niebieskiego domu. Uważaj, może tu kryć się jakiś przeciwnik. Ukryj się przy drugich drzwiach, wychyl (obrazek powyżej) i pozdejmuj wrogów kryjących się przed wejściem do dalszej części świątyni. Skaner niewiele pomoże, więc lokalizuj wrogów po błyskach strzałów z ich karabinów.

Po wybiciu kilku zeskocz i przylgnij do muru po lewej, ukryj się w rogu i wychylaj. Powoli zbliżaj się do bramy eliminując przeciwników wykrytych za pomocą skanera - najpierw kryj się za rogiem muru (obrazek powyżej), potem za skrzynkami nieco bliżej bramy. W końcu podnieś się i pobiegnij do wielkiej bramy, ale nie wychodź poza nią, tylko błyskawicznie ukryj się wśród skrzynek po lewej.

Ukryj się w bramie, po prawej. Wychyl i przygotuj granaty EMP. Rzuć jeden w prawą wieżyczkę (obrazek powyżej), a potem strzel w nią z Titusa (wystarczy jedna celna seria). Czynność powtórz z drugą wieżyczką po lewej (zasłania ją kawałek muru) uprzednio ukrywszy się przy stercie skrzyń z amunicją również po lewej (mają małe, czerwone lampki).

Teren jest bardzo rozległy, jest tu mnóstwo kryjówek, więc bądź ostrożny i nie daj się zaskoczyć. Starannie obejrzyj skanerem cały teren, aby wiedzieć, gdzie szukać kolejnych wrogów - chodzi tu o to, aby żaden kryjący się za jakimiś ruinami czy niskim murem cię nie zaskoczył. Skryj się przy drugiej, zniszczonej wieżyczce i spójrz w lewo, a powinieneś dojrzeć trzecią (obrazek powyżej). Ją także możesz załatwić za pomocą granatów EMP i Titusa. Pozostaną więc "tylko" żołnierze przeciwnika.

Najpierw oczyść okolice trzeciej wieżyczki, wokół niej i skrzynki z niebieską płachtą będą kryć się przeciwnicy. Ukryj się za wspomnianą skrzynką i wyeliminuj tych dokładnie naprzeciwko, wśród ruin - użyj skanera, by zlokalizować przeciwników (obrazek powyżej). Kiedy wyeliminujesz wszystkich naprzeciwko, przebiegnij w to miejsce sprintem i wskocz na wyższą sekcję, a potem błyskawicznie ukryj się z prawej.

To już prawie koniec tej potyczki. Pozostaje ci jedynie wychylać się coraz bardziej w lewo (do celu powinieneś mieć ok. 30 metrów) i po kolei eliminować wrogów wykrywszy ich uprzednio za pomocą skanera (obrazek powyżej).

Cel: Destroy the temple door (Zniszcz drzwi do świątyni)

Cel: Infiltrate the research facility (Zinfiltruj placówkę badawczą)

Kiedy muzyka ucichnie, stań jakieś 10 metrów od wrót świątyni i poczekaj, aż towarzysze je zniszczą lub zrób to sam. Ruszaj do środka i idź jedyną możliwą drogą. Poczekaj, aż kolejne drzwi staną otworem, a w pierwszym pomieszczeniu placówki zwróć uwagę na skrzynię po prawej (obrazek powyżej). Otwórz ją, aby założyć kamuflaż optyczny i od tej pory upewnij się, że masz go włączonego cały czas (zapamiętaj przycisk, którym go włączasz). Kamuflaż rzadko wyłączy się samoistnie, ale stracisz go, jeśli obok ciebie nastąpi jakiś silniejszy wybuch, stanie się to również po każdym wciśnięciu przycisku (np. uruchamiającego windę lub otwierającego drzwi). W takich przypadkach nie zapominaj włączać go z powrotem. Kamuflaż utrudnia wrogom celowanie i znacznie ułatwi wykonanie misji.

Idź głównym korytarzem, aż nastąpi wybuch. Wycofaj się i podnieś, a potem ukryj za skrzynką po prawej. W hallu naprzeciwko pojawią się dwa ADS (małe, niebezpieczne roboty na gąsienicach), a ze schodów po prawej i lewej zaczną zbiegać wrogowie. Koniecznie włącz kamuflaż! Możesz też kryć się w pokojach po prawej. Najpierw wyjmij Titusa i za jego pomocą pozbądź się dwóch ADS (obrazek powyżej). Potem zmień broń na karabin i powybijaj wrogów, którzy pojawią się na schodach, a także wybiegną z dwojga drzwi naprzeciwko (po lewej i prawej).

Kiedy hall będzie pusty, dojdź do schodów, a potem obróć się o 180 stopni. Po prawej stronie zauważysz wejście do małego pokoju (pierwszy obrazek powyżej). Idź tam i poszukaj materiałów wywiadowczych (2/3) na jednym z biurek po lewej (drugi obrazek powyżej).

Dalsza droga prowadzi w lewo, ale możesz tu wybrać, czy pójdziesz dołem, czy górą. Lepiej wybrać pierwszą opcję, bo na górze o wiele łatwiej jest zginąć. Jest tam rozległa sala z kilkoma przyległymi pokojami. Lepiej więc skieruj się do drzwi po lewej stronie schodów w hallu, ukryj za rogiem i zacznij eksterminować wrogów w korytarzu (pierwszy obrazek powyżej). Pamiętaj o kamuflażu! Dalsza część tego poziomu to plątanina korytarzy i pomieszczeń, ale jest tu znacznie więcej miejsc do ukrycia się. Po prostu idź w stronę kolejnych wrogów skanując teren, aż dotrzesz do windy (drugi obrazek powyżej).

Cel: Infiltrate the lower labs (Infiltruj dolne laboratoria)

Kiedy będzie po wszystkim, udaj się do windy i wciśnij przycisk. Zauważ, że wyłączy to kamuflaż, także włącz go z powrotem. Na dolnym poziomie czeka na ciebie jeden ASD i kilku żołnierzy. Od razu po znalezieniu się na niższym poziomie zacznij strzelać w zbiornik z azotem (cztery pionowe zbiorniki nieco z lewej naprzeciwko, na każdym jest czerwony, poziomy pasek na górze) (obrazek powyżej). To od razu unieszkodliwi ASD (powinien stać w pobliżu zbiorników) i kilku wrogów. Powybijaj resztę wykorzystawszy skaner do zlokalizowania ich. W kilku kolejnych miejscach również natrafisz na zbiorniki z azotem - nigdy nie stój w ich pobliżu! Jeśli wybuchną przy tobie, zamrożą cię, co równa się śmierci. W razie problemów skryj się obok skrzyń z amunicją po prawej (tuż po wyjściu z windy).

Po lewej masz wejście do pokoju, a naprzeciwko rampę prowadzącą na dół. Najpierw ukryj się za skrzynkami po prawej i zdejmij wroga, który pojawi się we wspomnianym wejściu do pokoju. Potem zacznij wychylać się i zdejmować przeciwników w dalszej części korytarza, aż nie będzie tam żadnego (obrazek powyżej). Następnie wbiegnij do wielkiego korytarza i ukryj się za pierwszą skrzynką. Dokładnie po lewej będzie wejście do wspominanego pokoju. Wejdź na krótkie schody i poślij w drzwi naprzeciwko dwie serie z Titusa. Zabijesz dzięki temu wielu wrogów i pozbędziesz się wieżyczki przyczepionej do sufitu.

To jeszcze nie koniec! Z dalszej części korytarza wyjedzie ASD. Możesz użyć zbiornika z azotem, jeśli wrogi robot stoi blisko niego (obrazek powyżej) albo po prostu wykorzystać Titusa. Po zniszczeniu robota ukryj się przy ścianie i wychyl w prawo, aby dojrzeć wrogów w dalszej części korytarza. Posuwaj się dalej chowając się i eliminując przeciwników, aż wszyscy w tym miejscu będą martwi.

Cel: Open container (Otwórz kontener)

Ruszaj za towarzyszami do wielkiego magazynu. Zwróć uwagę na napis Access naprzeciwko (obrazek powyżej). Podejdź do schowka i wciśnij przycisk użycia, aby uruchomić ASD, które teraz będzie po twojej stronie. Każda dodatkowa pomoc przyda ci się w nadchodzących starciach. Idź za towarzyszami i spójrz na skrzynie po prawej, można tu uzupełnić amunicję. Dopiero potem otwórz kontener, przy którym stoją twoi towarzysze. Bądź gotów natychmiast się ukryć, kiedy tylko otrzymasz nowy cel misji.

Cel: Defend the Area (Chroń obszar)

Ukryj się obok kontenera, z którego wylazł naukowiec i bądź gotów na szybkie zabicie trzech wrogów, którzy opuszczą się na linach. Po chwili do walki włączą się dwa wrogie ASD, wybiegnie też nieco więcej żołnierzy (pierwszy obrazek powyżej). Wtedy właśnie najlepiej jest zniszczyć zbiorniki z azotem. Dodatkowym utrudnieniem będą dwie wieżyczki, które opuściły się z sufitu (drugi obrazek powyżej). Rzuć im granat EMP, a potem poślij kilka serii z Titusa.

Cel: Open the Vault (Otwórz komorę)

Cel: Obtain the Celerium Drive (Zabierz dysk z Celerium)

Jeśli chcesz, możesz też zabrać tarczę z urządzenia po prawej, jednak do tej walki nie będzie to konieczne. Zrób to jednak koniecznie po zakończeniu potyczki (obrazek powyżej), nie wkładaj jej tylko w ziemię, ale miej ją cały czas ze sobą. Idź do wielkich drzwi i naciśnij przycisk po lewej stronie. Wejdź za naukowcem i wysłuchaj jego monologu. Po chwili będziesz musiał się znowu bronić.

Cel: Rendezvous with extraction team (Spotkaj się z grupą ewakuacyjną)

Choć tarcza uniemożliwia ci strzelanie, to dzięki niej jesteś praktycznie całkowicie odporny na wrogi ogień (o ile nie zwrócisz się do któregoś z przeciwników plecami). Mając to na uwadze po prostu podchodź do wrogów i zabijaj ich wciskając przycisk walki wręcz (musisz to zrobić dwukrotnie). Zabij wrogów w znanym już pomieszczeniu i idź przed siebie mijając cztery wielkie kolumny. W następnej sali również w taki sam sposób zabij kilku kolejnych wrogów (obrazek powyżej).

Przy ścianie naprzeciwko wejścia, którym się tu dostałeś, nieco z prawej, jest stolik, a na nim ostatnie materiały wywiadowcze (3/3) (obrazek powyżej). Koniecznie zabierz je ze sobą i ruszaj dalej wyjściem po lewej. Wbiegnij po schodach.

Ostatni przeciwnicy stoją właściwie jeden za drugim - w pokoju, do którego dotrzesz, w korytarzu po lewej i w sali naprzeciwko (obrazek powyżej). Po prostu do nich podchodź i zabijaj uderzeniami tarczy. Biegnij dalej, po chwili usłyszysz komunikat od admirała Briggsa. Skieruj się w jego stronę, aby zakończyć tę misję.

03 - Old Wounds

Misja 03: OLD WOUNDS

Cel: Follow Zhao to the Mujahideen base (Podążaj za Zhao do bazy Mudżahedinów)

Zanim zajmiesz się powyższym celem, rozejrzyj się po miejscu, w którym rozpocząłeś misję. Dokładnie za koniem, na którego zaraz wsiądziesz, w głębi skał po prawej znajdziesz szkielet z wbitym mieczem - pulwarem (obrazek powyżej). Wyciągnij broń, a potem wsiadaj na wierzchowca. Podążaj za towarzyszami pamiętając o sprincie, dzięki czemu twój koń będzie szybciej się poruszał. W końcu dotrzesz do bram afgańskiej wioski-bazy. Kiedy na ekranie pojawi się komunikat, przytrzymaj przycisk użycia, aby zejść z wierzchowca i ruszaj za kolegami do jaskini. Przez chwilę porozmawiacie przy mapie, po czym rozlegną się odgłosy wybuchów.

Cel: Defend the West Blocking Point (Obroń zachodnią blokadę)

Na razie nie musisz się spieszyć, dlatego rozejrzyj się po centrum dowodzenia, w którym jesteś. Na lewo od trójki żołnierzy przy radiu, na drewnianych skrzyniach znajdziesz materiały wywiadowcze (1/3), które oczywiście podnieś (obrazek powyżej). Wyjdź z tego pomieszczenia i skręć w prawo.

Tuż przed wyjściem zauważysz po lewej drewniane drzwi, które można otworzyć wytrychem (obrazek powyżej). Zrób to, a twój bohater weźmie kilka pocisków moździerzowych. Wsiadaj na wierzchowca i pędź przez wioskę do bramy.

Kiedy twój koń stanie dęba, cwałuj w lewo, za towarzyszami. Nie zbliżaj się zanadto do zbocza skalnego po lewej, bo po chwili wybuchnie tam jeep, co może cię zabić. Nie możesz także zbyt długo pozostawać w tym miejscu, bo rosyjscy żołnierze cię zabiją. Po prostu pędź w lewo najszybciej jak możesz (obrazek powyżej). W wąskim przesmyku uważaj na jeepa po prawej - będzie koło niego dwóch wrogów. Przytrzymaj przycisk sprintu, by przyspieszyć i kieruj się do atakowanego miejsca. Pamiętaj, że w trybie sprintu jesteś znacznie odporniejszy na strzały.

Kiedy twój wierzchowiec stanie dęba, zsiądziesz z niego i następną część misji wykonasz na piechotę. Prawa strona ruin zajęta jest przez wrogów, także tam się nie pchaj. Nie ma również sensu ich zabijać, bo i tak na miejsce wyeliminowanych pojawiać się będą następni. Biegnij lewą stroną, aż zauważysz dziurę w ścianie w kształcie bramy. Zdejmij rosyjskiego żołnierza, który się w niej ukrywa (obrazek powyżej). Pobiegnij w miejsce, w którym stał i ukryj się przy wielkim głazie po prawej. Poczekaj na towarzyszy.

Cel: Destroy the Soviet BTRs (Zniszcz sowieckie BTR-y)