Grand Theft Auto 3 - poradnik do gry - Piotr "Ziuziek" Deja - ebook

Grand Theft Auto 3 - poradnik do gry ebook

Piotr "Ziuziek" Deja

0,0

Opis

Jest to kontynuacja słynnych gier GTA i GTA 2. Podobnie jak w poprzedniczkach wcielamy się tu w rasowego przedstawiciela społeczności złodziejsko-gangsterskiej. Akcja rozgrywa się w Nowym Jorku, który został podzielony na 3 dzielnice...

Grand Theft Auto 3 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Samochody
  • Zasady Gry
  • 01 - Luigi
  • 00 - Prologue
  • Uzbrojenie
  • Przedmioty
  • 15 - Catalina
  • Misje Specjalne
  • Paczki - Portland
  • 02 - Martry Chonk

Informacja o grze

Jedna z najpopularniejszych gier akcji w historii elektronicznej rozrywki, a zarazem pierwsza produkcja, która oddaje do dyspozycji graczy w pełni trójwymiarowe, tętniące życiem miasto z początku XXI wieku.

Gra Grand Theft Auto 3, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2002 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 82

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność



Podobne


Grand Theft Auto 3poradnik do gry

autor: Piotr "Ziuziek" Deja

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=132

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Zasady Gry

Przedmioty

Uzbrojenie

Samochody

00 - Prologue

01 - Luigi

02 - Martry Chonk

03 - Joey

04 - Toni

05 - El Burro

06 - Salvatore

07 - Asuka

08 - Ray

09 - King Courtney

10 - Kenji

11 - Donald

12 - D-Ice

13 - Ray

14 - Asuka

15 - Catalina

Misje Specjalne

Paczki - Portland

Paczki - Staunton Island

Paczki - Shoreside Vale

Wprowadzenie

Witam w poradniku go trzeciej części gry z jednej z najsławniejszych serii - Grand Theft Auto 3. Przyjdzie nam odwiedzić trzy ogromne lokacje miasta Liberty City, a ten poradnik pomoże wam w tej wędrówce. Gra jest bardzo rozbudowana i nawet mi nie udało się odkryć jej wszystkich sekretów - niemniej jednak rady zawarte na pewno się przydadzą podczas wykonywania misji. Na początku - jak zwykle - zapraszam do zasad ogólnych, gdzie jest wyjaśnione, o co w ogóle w grze chodzi. Potem zapoznajcie się z przedmiotami, samochodami i uzbrojeniem występującym w grze, aby wiedzieć co do czego jest i jak tego używać. A następnie - rozpocznijcie grę, posiłkując się na przemian opisem misji z kampanii, misji specjalnych oraz lokacji, gdzie są poukrywane sekrety (paczki). Tyle tytułem wstępu - Liberty City czeka.

Zasady Gry

ZASADY GRY

Jeśli odpaliłeś Grand Theft Auto III po raz pierwszy, możesz czuć się nieco zdezorientowany. Jednak wystarczy, że zaznajomisz się z niżej podanymi zasadami, aby wszystko stało się dla ciebie jasne, klarowne i przejrzyste.

Ekran Gry

W prawym górnym rogu znajduje się szereg informacji. Po pierwsze - pomarańczowa ikonka to wybrana aktualnie broń. Z lewej od góry: godzina - rzecz dość ważna w misjach, gdzie trzeba uporać się przed określoną godziną, niektórzy pracodawcy (jak np. Joey) w godzinach nocnych "nie przyjmują". Dalej - kasa - to stan twojego konta. Pod pieniędzmi są liczniki pancerza (z lewej) i zdrowia (z prawej). Pod tym wszystkim znajduje się stopień poszukiwań - policja poszukuje cię za różne rzeczy (o tym za chwilę). Na końcu są dodatkowe informacje do misji - może to być ilość czasu, jaka ci została, wytrzymałość pojazdu, jaki masz zniszczyć, ilość osób, jaką masz zabić itp. W lewym dolnym rogu znajduje się radar, to będzie jedno z głównych źródeł informacji. Biała literka N wskazuje północ, pozostałe (a także słuchawki) - pracodawców. Fioletowy domek oznacza miejsce, gdzie można zapisać grę, butelka z farbą - miejsce, gdzie możesz przemalować wóz, a bomba - gdzie montujesz ładunek wybuchowy w samochodzie. Cele są oznaczane kwadracikami o różnych kolorach. Fioletowy - to miejsce, gdzie trzeba dojść i / lub dojechać. Bordowy - pojazd, który należy ukraść, śledzić, zniszczyć lub ochraniać. Zielony - osobę, którą trzeba zabić lub uratować, wreszcie błękitny - przedmiot, który trzeba zabrać.

Zapisywanie Gry

Zapisywać grę można tylko w określonym miejscu, oznaczonym na mapie fioletowym domkiem. Trzeba po prostu wejść do środka i po sprawie. Nic za to nie płacisz, choć czas się przesuwa o sześć godzin do przodu. Inną kryjówkę masz w Portland, inną w Staunton Island, a inną w Shoreside Vale. Jeśli chcesz jakiś samochód zachować na później, to wstaw go do garażu obok (niektóre, jak np. autobus mogą się nie zmieścić). Obok kryjówki także pojawiać się będą bronie, które uzyskujesz poprzez zbieranie paczek.

Aresztowanie i Hospitalizacja

Jeśli twoje życie dobiegnie zera, to zostaniesz zabrany do szpitala. Jeśli goni cię policja i wyciągnie cię z samochodu - trafisz za kratki. W obu przypadkach aktualna misja jest przegrana, a ty tracisz wszystkie bronie. Hospitalizacja kosztuje 1000$, a kaucja - 100$ za każdy stopień poszukiwań. W dalszych misjach, mając dużą ilość broni, lepiej uważać i na to, i na to. Warto też wspomnieć o policji - jeśli na oczach policjanta zabijesz kogoś lub ukradniesz samochód, albo zabijesz samego policjanta lub będziesz próbował wsiąść do jego samochodu, gliny zaczną cię gonić. Jedna gwiazdka to właściwie nic, jeden, góra dwa wozy policyjne, poza tym po krótkiej chwili ucieczki znika - i już nikt cię nie goni. Dwie - to znacznie więcej wozów policyjnych. Trzy - do akcji wkracza helikopter i kolejne wozy, cztery - do zabawy dołączają się ciężarówki SWAT'u, z policjantami uzbrojonymi w Uzi i Dubeltówki, natomiast pięć oznacza nowych "przeciwników" - FBI CARS, i agentów FBI uzbrojonych w Uzi i karabiny. Sześć, maksymalna liczba, to już nie policja, a wojsko - razem z czołgami (z którymi nie masz żadnych szans) i ciężarówkami z żołnierzami. Zmniejszać stopień poszukiwań większy niż jedna gwiazdka można albo za pomocą zbierania odznak, albo przemalowania samochodu.

Pay'n'Spray

Jeśli policja cię goni, a ty musisz uciec, albo dostarczasz jakiś samochód i jesteś zmuszony go naprawić - jest na to jedna rada - warsztat, czyli Pay'n'Spray. Za 1000$ mili panowie mechanicy przemalują wóz i naprawią go, że będzie wyglądał jak nowy. I jeszcze jedno - przemalowywać można tylko zwykłe samochody, policyjnych ani mafijnych nie.

Eight-Ball

W tym warsztacie robi się zupełnie co innego - za 1000$ instalujesz w wozie bombę. Uzbrajasz ją przyciskiem ataku, kto wsiądzie do bryki - wyleci w powietrze. W niektórych misjach jest to wymagane, w innych założenie bomby w wozie jest tylko jednym z możliwości eliminacji celu.

Ammo-Nation

Amu-Nacja jest po prostu nazwą dla sklepu z bronią. Nie polecam kupowania broni, lepiej jej po prostu poszukać, choć czasami (szczególnie na początku) niektóre modele broni będziesz mógł brać za darmo. Tylko jeden raz będziesz musiał kupić broń i będzie to bazooka (kosztuje 25000$).

Przedmioty

PRZEDMIOTY

W GTA3 jest dużo różnych przedmiotów, czy bonusów, opisuję je, abyście wiedzieli "co do czego" służy.

Informacja

Jest to informacja na temat danego miejsca. Właściwie wszystkiego możemy dowiedzieć się czytając właśnie te informacje, po wzięciu pojawiają się znowu po kilku sekundach. Właściwie spotykane tylko w Portland, później już nie trzeba niczego wyjaśniać.

Paczka

Paczka to dodatkowe 1000$ kasy i nie tylko. Każdą nową lokację przeszukuj w poszukiwaniu paczek, każde dziesięć to nowy przedmiot, który odradza się w pobliżu twojej kryjówki. Po więcej informacji zapraszam do działu "Paczki".

Zdrowie

Zdrowie jest bardzo ważne, gdyż jeśli spadnie do zera - giniesz. Serduszka można znaleźć w różnych miejscach, najczęściej we wszelkiego rodzaju klinikach itp. Każde daje ci sto punktów zdrowia (nawet jak masz więcej, niż sto - o czym czytaj w zasadach ogólnych).

Pancerz

Pancerz nie jest wymagany, lecz w przypadku posiadania go to on przyjmuje większość obrażeń (jakbyś miał dodatkowe sto punktów zdrowia). Warto go mieć na wszelkie "bojowe" misje, w których kule świszczeć będą za uszami.

Tabletka

Rzadziej spotykana tabletka ma bardzo ciekawe efekty. To narkotyk który sprawia, iż jesteś znacznie szybszy (a raczej spowalnia grę, pozwalając ci poruszać się w normalnym tempie) i silniejszy (spróbuj walnąć jakiegoś przechodnia czy wyciągnąć jakiegoś kolesia z samochodu). Niestety, tabletka działa niezbyt długo.

Broń

W grze można znaleźć jedenaście rodzajów broni, od kija baseballowego po bazookę. Każda ma inny kolor, ukryte są w różnych miejscach, a niektóre - po zebraniu odpowiedniej ilości paczek - pojawiają się obok twojej kryjówki. Po więcej informacji zapraszam do działu "Uzbrojenie".

Odznaka

Działa tylko wtedy, gdy masz jakikolwiek stopień poszukiwań - zmniejsza go o jedną gwiazdkę. Jeśli wiesz gdzie są odznaki, nie musisz tracić pieniędzy na przemalowywanie wozu w misjach, gdzie policyjny pościg znacznie utrudnia wykonanie zadania.

Forsa

Aby zdobyć pieniądze w taki sposób, wystarczy pobić jakiegoś przechodnia. Czasami zdarza się, że wypadnie z niego kilkanaście plików z pieniędzy, choć najczęściej będą to jeden lub dwa - każdy po kilkanaście dolców. Lumpy w ogóle nie mają pieniędzy. Jest to strasznie czasochłonny i bezsensowny sposób zdobywania pieniędzy, więc go odradzam.

Czaszka

Czaszka oznacza mini-misję Rampage, która zwykle polega... na totalnym szaleństwie. Otrzymujesz mocną broń z nieograniczoną amunicją i musisz w czasie dwóch minut zabić / zniszczyć określone rzeczy / ludzi. Za pierwszy wykonany Rampage dostajesz 5000$, za drugi - 10000$ i tak co pięć wzwyż. Jeśli ci się nie uda, to czaszka przeniesie się w inne miejsce.

Inne

Są jeszcze inne przedmioty - np. gazety, walizy i tym podobne - używane w misjach. Najczęściej (a właściwie zawsze) trzeba je po prostu zebrać. Nie ma tu wielkiej filozofii.

Uzbrojenie

UZBROJENIE

Pięści

Nie jest to najlepszy sposób na walkę, gdyż nawet, żeby powalić zwykłego przechodnia, musisz uderzyć kilka lub nawet kilkanaście razy. Warto też wspomnieć, iż twój bohater walczy także nogami. Na szczęście szybko staje się Kij Baseballowy staje się dostępny.

Kij Baseballowy

Dwa, trzy razy - i koleś leży. Używaj na początkowych przeciwników, których masz załatwić, oraz na wszelkich cywilów dopraszających się walki. Kij dostępny jest praktycznie na początku gry, nie trzeba zrobić nic specjalnego, aby go mieć.

Pistolet

Dość słaba broń, choć na początku - twoja jedyna, z której możesz strzelać. Magazynek mieści 12 naboi. Plusem jest to, iż po pierwsze - z tą bronią można biegać sprintem, a po drugie - można i biegać i strzelać jednocześnie (najlepiej cofać się, strzelając w tym samym czasie). Jednak takie wyczyny lepiej robić z poniżej opisanym Uzi. Pistolet jest dostępny po zebraniu dziesięciu paczek.

Uzi

Magazynek