Codename: Panzers - Faza Pierwsza - poradnik do gry - Piotr "Ziuziek" Deja - ebook

Codename: Panzers - Faza Pierwsza - poradnik do gry ebook

Piotr "Ziuziek" Deja

0,0

Opis

Poradnik do Codename Panzers: Faza Pierwsza zawiera dokładny opis misji, wyjaśniający jak wykonać poszczególne cele, w tym główne, opcjonalne jak i ukryte. Do tego dochodzą obrazki i opisy poszczególnych walk, które koniecznie trzeba wykonać.

Codename: Panzers - Faza Pierwsza - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • [Niemcy] Misja 1 [Opis 1]
  • [Niemcy] Misja 5 [Info]
  • [Niemcy] Misja 4 [Info]
  • [Niemcy] Misja 1 [Info]
  • [Niemcy] Misja 6 [Info]
  • [Niemcy] Misja 2 [Opis 1]
  • [Niemcy] Misja 7 [Info]
  • [Rosja] Misja 5 [Info]
  • Jak unieszkodliwiać przeciwnika
  • Jak korzystać z wojsk

Informacja o grze

Strategia czasu rzeczywistego z dużym naciskiem położonym na elementy taktyczne jak również zawierająca również nieco elementów znanych z cRPG, osadzona w realiach II Wojny Światowej.

Gra Codename: Panzers - Phase One, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 157

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne


Codename: PanzersFaza Pierwszaporadnik do gry

autor: Piotr "Ziuziek" Deja

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=295

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Jak korzystać z wojsk

Jak unieszkodliwiać przeciwnika

[Niemcy] Misja 1 [Info]

[Niemcy] Misja 1 [Opis 1]

[Niemcy] Misja 1 [Opis 2]

[Niemcy] Misja 1 [Opis 3]

[Niemcy] Misja 1 [Opis 4]

[Niemcy] Misja 2 [Info]

[Niemcy] Misja 2 [Opis 1]

[Niemcy] Misja 2 [Opis 2]

[Niemcy] Misja 2 [Opis 3]

[Niemcy] Misja 2 [Opis 4]

[Niemcy] Misja 3 [Info]

[Niemcy] Misja 3 [Opis 1]

[Niemcy] Misja 3 [Opis 2]

[Niemcy] Misja 3 [Opis 3]

[Niemcy] Misja 3 [Opis 4]

[Niemcy] Misja 3 [Opis 5]

[Niemcy] Misja 4 [Info]

[Niemcy] Misja 4 [Opis 1]

[Niemcy] Misja 4 [Opis 2]

[Niemcy] Misja 4 [Opis 3]

[Niemcy] Misja 4 [Opis 4]

[Niemcy] Misja 4 [Opis 5]

[Niemcy] Misja 4 [Opis 6]

[Niemcy] Misja 5 [Info]

[Niemcy] Misja 5 [Opis 1]

[Niemcy] Misja 5 [Opis 2]

[Niemcy] Misja 5 [Opis 3]

[Niemcy] Misja 5 [Opis 4]

[Niemcy] Misja 6 [Info]

[Niemcy] Misja 6 [Opis 1]

[Niemcy] Misja 6 [Opis 2]

[Niemcy] Misja 6 [Opis 3]

[Niemcy] Misja 6 [Opis 4]

[Niemcy] Misja 7 [Info]

[Niemcy] Misja 7 [Opis 1]

[Niemcy] Misja 7 [Opis 2]

[Niemcy] Misja 7 [Opis 3]

[Niemcy] Misja 7 [Opis 4]

[Niemcy] Misja 8 [Info]

[Niemcy] Misja 8 [Opis 1]

[Niemcy] Misja 8 [Opis 2]

[Niemcy] Misja 8 [Opis 3]

[Niemcy] Misja 8 [Opis 4]

[Niemcy] Misja 9 [Info]

[Niemcy] Misja 9 [Opis 1]

[Niemcy] Misja 9 [Opis 2]

[Niemcy] Misja 9 [Opis 3]

[Niemcy] Misja 9 [Opis 4]

[Niemcy] Misja 10 [Info]

[Niemcy] Misja 10 [Opis 1]

[Niemcy] Misja 10 [Opis 2]

[Niemcy] Misja 10 [Opis 3]

[Niemcy] Misja 10 [Opis 4]

[Niemcy] Misja 11 [Info]

[Niemcy] Misja 11 [Opis 1]

[Niemcy] Misja 11 [Opis 2]

[Niemcy] Misja 11 [Opis 3]

[Niemcy] Misja 11 [Opis 4]

[Niemcy] Misja 11 [Opis 5]

[Niemcy] Misja 12 [Info]

[Niemcy] Misja 12 [Opis 1]

[Niemcy] Misja 12 [Opis 2]

[Niemcy] Misja 12 [Opis 3]

[Niemcy] Misja 12 [Opis 4]

[Rosja] Misja 1 [Info]

[Rosja] Misja 1 [Opis 1]

[Rosja] Misja 1 [Opis 2]

[Rosja] Misja 1 [Opis 3]

[Rosja] Misja 2 [Info]

[Rosja] Misja 2 [Opis 1]

[Rosja] Misja 2 [Opis 2]

[Rosja] Misja 3 [Info]

[Rosja] Misja 3 [Opis 1]

[Rosja] Misja 3 [Opis 2]

[Rosja] Misja 3 [Opis 3]

[Rosja] Misja 3 [Opis 4]

[Rosja] Misja 4 [Info]

[Rosja] Misja 4 [Opis 1]

[Rosja] Misja 4 [Opis 2]

[Rosja] Misja 4 [Opis 3]

[Rosja] Misja 5 [Info]

[Rosja] Misja 5 [Opis 1]

[Rosja] Misja 5 [Opis 2]

[Rosja] Misja 5 [Opis 3]

[Rosja] Misja 5 [Opis 4]

[Rosja] Misja 5 [Opis 5]

[Rosja] Misja 5 [Opis 6]

[Rosja] Misja 6 [Info]

[Rosja] Misja 6 [Opis 1]

[Rosja] Misja 6 [Opis 2]

[Rosja] Misja 6 [Opis 3]

[Rosja] Misja 6 [Opis 4]

[Rosja] Misja 6 [Opis 5]

[Rosja] Misja 7 [Info]

[Rosja] Misja 7 [Opis 1]

[Rosja] Misja 7 [Opis 2]

[Rosja] Misja 7 [Opis 3]

[Rosja] Misja 7 [Opis 4]

[Rosja] Misja 7 [Opis 5]

[Rosja] Misja 7 [Opis 6]

[Rosja] Misja 8 [Info]

[Rosja] Misja 8 [Opis 1]

[Rosja] Misja 8 [Opis 2]

[Rosja] Misja 8 [Opis 3]

[Rosja] Misja 8 [Opis 4]

[Rosja] Misja 9 [Info]

[Rosja] Misja 9 [Opis 1]

[Rosja] Misja 9 [Opis 2]

[Alianci] Misja 1 [Info]

[Alianci] Misja 1 [Opis 1]

[Alianci] Misja 1 [Opis 2]

[Alianci] Misja 2 [Info]

[Alianci] Misja 2 [Opis 1]

[Alianci] Misja 2 [Opis 2]

[Alianci] Misja 2 [Opis 3]

[Alianci] Misja 2 [Opis 4]

[Alianci] Misja 3 [Info]

[Alianci] Misja 3 [Opis 1]

[Alianci] Misja 3 [Opis 2]

[Alianci] Misja 3 [Opis 3]

[Alianci] Misja 3 [Opis 4]

[Alianci] Misja 3 [Opis 5]

[Alianci] Misja 3 [Opis 6]

[Alianci] Misja 4 [Info]

[Alianci] Misja 4 [Opis 1]

[Alianci] Misja 4 [Opis 2]

[Alianci] Misja 4 [Opis 3]

[Alianci] Misja 4 [Opis 4]

[Alianci] Misja 4 [Opis 5]

[Alianci] Misja 5 [Info]

[Alianci] Misja 5 [Opis 1]

[Alianci] Misja 5 [Opis 2]

[Alianci] Misja 5 [Opis 3]

[Alianci] Misja 5 [Opis 4]

[Alianci] Misja 6 [Info]

[Alianci] Misja 6 [Opis 1]

[Alianci] Misja 6 [Opis 2]

[Alianci] Misja 6 [Opis 3]

[Alianci] Misja 7 [Info]

[Alianci] Misja 7 [Opis 1]

[Alianci] Misja 7 [Opis 2]

[Alianci] Misja 8 [Info]

[Alianci] Misja 8 [Opis 1]

[Alianci] Misja 8 [Opis 2]

[Alianci] Misja 8 [Opis 3]

[Alianci] Misja 8 [Opis 4]

[Alianci] Misja 9 [Info]

[Alianci] Misja 9 [Opis 1]

[Alianci] Misja 9 [Opis 2]

[Alianci] Misja 9 [Opis 3]

Wprowadzenie

Witam w poradniku do Codename Panzers: Faza Pierwsza. Na początek radzę przeczytać porady ogólne co do sterowania wojskiem, a potem jak najskuteczniej niszczyć przeciwnika i wykonywać misje. Zostały też tutaj podane sztuczki, które ułatwią grę. Jeśli to nie wystarczy, to zapraszam do dokładnego opisu misji, które wyjaśniają jak wykonać poszczególne cele, w tym główne, opcjonalne jak i ukryte. Do tego dochodzą obrazki i opisy poszczególnych walk, które będziesz musiał wykonać. Życzę przyjemnej lektury.

Na początek garść ogólnych porad:

Nie trać swoich jednostek. Zdobywają one doświadczenie, przez co zwiększa się ich siła ognia oraz wytrzymałość. Do tego im więcej wojska zabierzesz na następną misję, tym więcej potem możesz kupić innych wojsk.

Wykonuj wszystkie cele misji - prócz głównych ukryte i opcjonalne. Zdobywasz dzięki temu prestiż, potrzebny do kupowania jednostek na misję.

Zapisuj grę bardzo często. W opisie nie zostały podane miejsca w których musisz zapisywać, rób to sam - po każdej udanej akcji lub po śmierci wrogiej jednostki.

W misjach czasami będziesz miał dostępne jednostki sojusznicze - nie możesz nimi kierować, ale działają one z tobą. Ponieważ jeśli zginą, nie podlicza się to pod twoje straty, to pozwól przeciwnikom koncentrować ogień właśnie na nich.

Jak korzystać z wojsk

Piechota

Oddziały piechoty liczą od dwóch do pięciu żołnierzy. Piechoty najczęściej używa się w pierwszych misjach każdej kampanii, kiedy cięższy sprzęt nie jest jeszcze dostępny. Zawsze miej medyków, jeśli to możliwe, bo ci za darmo mogą leczyć wszystkich twoich żołnierzy. Piechoty zwykłej ze strzelbami oraz z ciężkimi karabinami można używać najlepiej do eliminacji żołnierzy wroga z dalekiego zasięgu. Snajperzy są także w tym fachu niezastąpieni - siła ich strzału wynosi 100 (zabija żołnierza od razu, są jedna zbyt drodzy). Piechota z pistoletami maszynowymi jest skuteczniejsza, jeśli chodzi o zabijanie wrogów, jednak ma krótki zasięg. Możesz zastawiać pułapki, np. wybiegać zza rogu budynku by zasięg nie był problemem (podobnie ma się sprawa z piechotą z miotaczami ognia). Leżący żołnierze i ci w budynkach lub za workami z piaskiem otrzymują dodatkową osłonę i trudniej ich trafić - korzystaj z takich miejsc, jeśli chcesz zastawiać pułapki na przeciwnika. Żołnierze z moździerzami są dobrzy zarówno przeciw pojazdom, jak i piechocie przeciwnika, lecz rzadko ich będziesz używał. Kolesie z bazookami są świetni przeciwko pojazdom - jeden strzał to 100 obrażeń - jednak beznadziejni przeciwko piechocie wroga. Jeśli zastawiasz pułapkę na pojazdy, to ukrywaj rakieciarzy w budynkach. Żołnierze z miotaczami ognia potrafią tak rozgrzać czołg, że ekipa go prowadząca będzie musiała uciec - wtedy wystarczy ją dobić i zająć pojazd (jednak o ile do dział można przydzielić każdy oddział, o tyle do czołgów tylko specjalną ekipę potrafiącą nimi kierować). Jednak nieczęsto będziesz zajmował czołgi, gdyż nie będzie takiej potrzeby, a także karabiny maszynowe czołgów mogą szybko zabić twoje oddziały z miotaczami ognia. W wyposażeniu piechoty wchodzą granaty (dobre do rzucania w pojazdy, gorsze przeciwko piechocie), koktajle Mołotowa (odwrotnie, choć kilka koktajli rozgrzewa pojazd tak, jak robią to żołnierze z miotaczami ognia), pontony (czasami niezbędne w misji, choć nie mają strategicznego zastosowania) i lornetki. Bardzo ważną jednostką piechoty jest bohater, praktycznie zawsze dostępny w misji (najczęściej siedzi w jakimś pojeździe, ale można go wysadzić). Ma on największy zasięg i najdalej odkrywa teren, jest też bardzo wytrzymały (bardziej niż czołg). Dlatego na ogień wroga możesz jego wystawiać, aby twoi żołnierze nie odnieśli żadnych obrażeń. Podobnie jest z zajmowaniem budynków - zawsze wpuszczaj tam bohatera (z pełnym stanem zdrowia oczywiście).

Czołgi

Zawsze kupuj najlepsze czołgi. Są one trzonem twojej armii, skuteczne przeciwko czołgom przeciwnika i piechocie. Zawsze staraj się prowadzić je w linii, aby wszystkie strzelały naraz. Uszkodzone czołgi naprawiaj na bieżąco ciężarówkami naprawczymi lub wycofuj. Nie pomyl się jednak - same czołgi nie poradzą sobie w misji. Potrzebna jest pomoc dział i piechoty. Pamiętaj też, że czołgom wyczerpuje się amunicja, więc sprawdzaj od czasu do czasu, ile mają naboi. Do czołgów zaliczają się też wyrzutnie rakiet i działa na gąsienicach, ale one zostały opisane w "Działach" gdyż mają takie samo zastosowanie. Wyrzutni rakiet nie kupuj na misje, ponieważ te jednostki są zbyt drogie i uciążliwe w używaniu. Bardzo ważne: gdy atakujesz swoimi czołgami jednostki przeciwnika, niszcz je po kolei. Nie pozwól by każdy czołg strzelał gdzie indziej. Tym sposobem szybciej i skuteczniej pozbędziesz się wroga.

Ciężarówki

Zwykłe mogą przewozić piechotę oraz ciągnąć działa. Na każdą misję zabieraj przynajmniej jedną ciężarówkę naprawczą oraz jedną z amunicją (potem więcej, kiedy stopień trudności będzie rósł, szczególnie gdy masz dużo dział, potrzebne ci będą dwie ciężarówki z amunicją). Są też inne pojazdy, ale ich nie będziesz w ogóle kupował na misje.

Działa

Najważniejsze jednostki. Dzielą się na dwa rodzaje. Pierwsze trzeba ciągnąć ciężarówkami (choć piechota może niektóre sama przesuwać, to jednak robi to bardzo powoli) i wpakowywać obsługę (dowolny oddział piechoty). Zawsze kupuj najdroższe i najsilniejsze działa, do każdego dokupuj zwykłą ciężarówkę, by ciągnęła działo. Drugi rodzaj dział jeździ sam (ISU 152 u Rosjan, Bison I u Niemców, M7 Priest u Aliantów). Najlepsza taktyka to odkrywanie przeciwników bohaterem (ma największy zasięg wzroku, ale tylko wtedy, gdy wysiądzie z pojazdu, którym kieruje) i strzelanie z daleka. Działa strzelają o wiele dalej niż widzą, dlatego coś lub ktoś musi im odkrywać teren. Pamiętaj że zazwyczaj dwa strzały zabijają od razu piechotę przeciwnika, dlatego strzelaj w żołnierzy wroga parami dział. Druga przydatna sztuczka to celowanie z wyprzedzeniem, często jest to jedyny sposób na pozbycie się jakiegoś przeciwnika. Zapisujesz grę i każesz działom strzelać w ziemię, np. przed czołgiem. Jeśli trafisz, to zapisujesz ponownie. Jeśli nie - wgrywasz i celujesz bliżej lub dalej, w zależności jaki błąd popełniłeś. I tak do skutku. Jeśli działami niszczysz wrogów, to rób to jak czołgami - po kolei. Bardzo ważne: szczególną uwagę zwracaj na amunicję dział, gdyż ta kończy się bardzo szybko. Uzupełniaj ją ciężarówkami z amunicją. Jeśli strzelasz z daleka i masz szczęście, to jednostka wroga np. czołg nawet nie ruszy się z miejsca, tylko będzie czekać na śmierć. Gorzej jeśli na ciebie pojedzie, a jeszcze gorzej jeśli razem z nią wybiegną / wyjadą inne jednostki.

Lotnictwo i artyleria

Seryjne bombardowanie jest najbardziej uciążliwe, gdyż bombowiec musi przelecieć z miejsca, w którym zaczynałeś misję. Najlepsze są pojedyncze bombardowania - świetne do eliminacji dział, wyrzutni rakiet, niebezpiecznej piechoty lub zmiękczania jednostek przeciwnika. Jeśli wróg stoi, to używaj bez wahania, jednak jeśli jedzie - to zapisz grę i celuj z wyprzedzeniem w drogę przed nim (taka sama taktyka jak z działami). Artylerii najlepiej używać podwójnie na duże oddziały niebezpiecznej piechoty przeciwnika. Spadochroniarzy zrzucaj, gdy potrzebne ci będą posiłki. Jeśli chcesz odkryć mapę, to zapisz grę i używaj samolotów zwiadowczych. Kiedy już będziesz wiedział, gdzie znajduje się przeciwnik, wgraj grę i go zniszcz. Tym sposobem nie stracisz samolotów zwiadowczych. Stracisz je natomiast, gdy będziesz się bronił i wykorzystasz samolot po to, by odkrywał przeciwników i żeby działa mogły w nich strzelać. Czasami trzeba będzie tak zrobić.

Jak unieszkodliwiać przeciwnika

Piechota

Najłatwiej odkrywać jednostki piechoty przeciwnika bohaterem i strzelać z dwóch dział naraz. Taki atak od razu zabija przeciwników. Na bardzo duże grupy niebezpiecznej piechoty (miotacze ognia, bazooki, moździerze) możesz używać podwójnie artylerii. Ogólnie na piechotę dobre są czołgi, które automatycznie strzelają z karabinów maszynowych. Po prostu wjeżdżaj w piechotę, a twoje jednostki już same sobie poradzą. Zwróć uwagę, że większość żołnierzy nie może strzelać w czołg - wykorzystuj to, aby bezboleśnie zabijać bezbronnych przeciwników. Jeśli nie masz ani czołgów, ani dział, pozostaje ci używać własnej piechoty. Przy ataku zawsze trzymaj medyków z tyłu i lecz rannych wojaków. Atakuj dużymi, ciasnymi grupami, by mieć pewność, że wszyscy twoi żołnierze strzelają. Piechotę z miotaczami ognia zabijaj z daleka, natomiast na moździerze jest specjalna taktyka. Podbiegasz, strzelasz dotąd aż zobaczysz, że pociski przeciwników zostały wystrzelone - wtedy przesuwasz się w bok i znowu strzelasz. I tak do skutku. Seryjne bombardowania też są dobre na piechotę, lecz trudno odpowiednio wskazać cel.

Czołgi

Niszcz dużymi grupami swoich czołgów (przynajmniej dwu- lub lepiej trzykrotna przewaga), pomagając sobie z daleka działami. Ważne abyś niszczył cele po kolei. Jeśli możesz, pomagaj sobie bombami (ale akurat czołgi nie są tak niebezpieczne, aby zużywać na nie bomby). Najlepiej z dużych grup pojedynczo wywabiaj wrogów i niszcz ich pojedynczo.

Ciężarówki

Niezbyt niebezpieczni wrogowie. W sumie podobna taktyka jak z czołgami. Jeśli zauważysz, że są jakieś ciężarówki naprawcze, to niszcz je w pierwszej kolejności, by nie naprawiały twoich przeciwników.

Działa i wyrzutnie rakiet

Najniebezpieczniejsze jednostki przeciwnika. Jeśli będziesz musiał, to nie miej skrupułów użyć pojedynczych bombardowań. Niszcz je w pierwszej kolejności działami i czołgami. Jeśli wiesz, że gdzieś takie działo stoi, to odkryj teren i zniszcz je z daleka. Jeśli działa w ciebie strzelają, to biegaj zygzakiem pomiędzy pociskami (najlepiej piechotą, bo jest najbardziej "zwrotna"). Stacjonarne działa najlepiej załatwiać w prosty sposób - dobiegać do nich piechotą i likwidować obsługę z bliska, wtedy działo nie będzie mogło strzelać. Oczywiście lepiej to zrobić z daleka działami, ale nie we wszystkich misjach będą one dostępne. Staraj się unikać pocisków, próbuj przesuwać czołgi, jeśli są celem dział - może się to udać.

Lotnictwo

Wróg będzie używał tylko samolotów zwiadowczych oraz pojedynczych bombardowań. Pierwszymi się nie przejmuj, co do drugich, to wiedz, że wróg często pudłuje. Jeśli stoisz w miejscu i usłyszysz nalot bombowca, to zapisz grę i sprawdź która jednostka oberwała, potem wgraj zapis i ją przesuń. Jeśli jesteś w ruchu - to po prostu wszystkich zatrzymaj. Przeciwnik też celuje z wyprzedzeniem, więc taki manewr sprawi, że bomba trafi w ziemię.

[Niemcy] Misja 1 [Info]

Misja 1 - Lotnisko Polowe

Cele Misji

Główny: Zajmij polskie lotnisko.

Główny: Hans von Göber musi przeżyć.

Opcjonalny: Nie dopuść do startu samolotów.

Ukryty: Znajdź ukryte stanowisko wsparcia.

Wojsko

Co prawda dwa czołgi wyglądają imponująco, lecz naprawdę będziesz mało ich używał. Oba pojazdy - Panzer I oraz SDKFZ 223 sprawdzają się przede wszystkim przeciwko piechocie wroga, tylko Panzer II (ten większy czołg) posiada działo przeciwpancerne. Znacznie częściej udzielać się będzie piechota. Często będziesz po prostu wszystkimi wojakami chodził i eliminował przeciwników, rzadziej - rozdzielał je na grupy. Tu masz jedną 5-osobową jednostkę zwykłej piechoty, dwie 2-osobowe jednostki z ciężkimi karabinami (obie świetnie razem eliminują piechotę wroga), jedną 2-osobową jednostkę z bronią przeciwpancerną (razem z Panzerem II używaj ich do niszczenia czołgów przeciwnika) oraz dwóch medyków. Medyków trzymaj zawsze razem z piechotą, by na bieżąco leczyli swoich kolegów. Wreszcie, posiadasz też dwie ciężarówki, które przydadzą ci się nie tyle do transportu piechoty, lecz do ciągnięcia dział, które zdobędziesz. Prócz tego możesz trzy razy użyć pojedynczej bomby i dwa razy samolotu zwiadowczego.

Mapa

[Niemcy] Misja 1 [Opis 1]

Wykonanie Misji

Na początku zajmiemy się nie naszymi wojskami, lecz wykonaniem pobocznego celu. Wykorzystamy w tym celu bomby, jakie możemy zrzucić. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że samoloty nie wystartują.

Przejdź kamerą na lotnisko i odkryj teren samolotem zwiadowczym - kliknij w miejsce [1]. Potem, gdy samolot pokaże ci gotowe do startu samoloty wroga, zatrzymaj grę spacją i użyj po jednej bombie na każdym z nich - [2] i [3]. Ostatnią bombę zrzuć na działo w [4]. Dzięki temu bez przeszkód wykonasz poboczne zadanie i oczyścisz sobie teren na później. Wróć do swoich wojsk.

Rozdziel wojaków na trzy grupy. 5-osobowy oddział piechurów i Panzer I to oddział [1]. Panzer II oraz piechota z bronią przeciwpancerną to grupa [2], natomiast reszta - grupa [3]. Jedź wszystkimi przed siebie, po chwili ujrzysz wojska wroga. Zatrzymaj grę. Grupą [1] zaatakuj parę żołnierzy w [4], grupą [3] drugą parę w[6]. Środkowym wojskiem zaatakuj czołg w [5] i wtedy wznów grę. Czołg po chwili ucieknie, nie goń go. Wycofaj wojska do ciężarówek, a z całej piechoty utwórz jedną grupę, a z pojazdów - drugą.

Wybierz piechotę i idź nią do pozycji [1]. Zgrupuj ją wpierw, a dopiero później zaatakuj parę wrogich żołnierzy w [2]. Musisz szybko ich zabić, bowiem z [4] przybiegną żołnierze z moździerzami, a dla piechoty nie jest to zbyt miłe. Najlepsza taktyka to po pierwsze powstać i bacznie obserwować przeciwników. Jak tylko wypuszczą oni pociski, musisz się przemieścić o kilka-kilkanaście metrów (np. z [1] do [3], z [3] do [5]) i zaatakować dopiero po zmianie miejsca. Atakuj do dotąd, aż zauważysz, że przeciwnicy wypuścili kolejne pociski - wtedy znowu zmieniaj pozycję. Korzystaj z pauzy - wtedy takie zygzakowate bieganie nie powinno ci sprawić problemów. Idź żołnierzami dalej wzdłuż drogi.

[Niemcy] Misja 1 [Opis 2]

Odwróć kamerę tak, jak jest to pokazane na obrazku. Czołgaj się po drodze, do [1]. Zanim zaatakujesz wrogów w [2], zgrupuj piechotę jak najciaśniej - dzięki temu masz pewność, że wszyscy będą strzelali. Załatw przeciwników w [2], a potem szybko tych w [3] - uważaj jednak, bo mają oni granaty. Sztuczka polega na tym, żeby zabić ich zanim dobiegną i je wyrzucą. Jeśli oberwiesz granatem to ulecz piechotę medykami.

Teraz przeczołgaj się piechotą na drugą stronę drogi i dalej - tak jak pokazuje to strzałka [1]. Wykończ przeciwników w[2], uważaj - oni też mają granaty. Grunt to zabić ich zanim dobiegną na tyle blisko, by je rzucić. Zgrupuj w jednym miejscu całe swoje wojsko.

Teraz czeka cię trudniejszy manewr. Zaznacz całą piechotę (z medykami włącznie), prócz żołnierzy z bronią przeciwpancerną jako grupę 1, a ich oraz Panzera II jako grupę 2. Pierwszą grupą doczołgaj się do [1] i zaatakuj działo w [2], natomiast grupę drugą przemieść do [3] i czekaj. Medykom z grupy pierwszej nie każ strzelać, a po prostu zatrzymaj ich - wtedy zaczną leczyć swoich. Po chwili z [4] wyjedzie czołg wroga - zaatakuj go grupą drugą. Gdy oczyścisz działo, to grupą pierwszą przemieść się w [5] i zaatakuj parę żołnierzy w [6]. Uważaj w międzyczasie, aby czołg nie zabił ci twoich żołnierzy z bronią przeciwpancerną - wyślij do nich medyków w razie czego. Po tej operacji teren powinien być oczyszczony.

[Niemcy] Misja 1 [Opis 3]

Wybierz