Star Wars: The Old Republic - przewodnik po Korriban (Sith Warrior i Sith Inquisitor) - poradnik do gry - Piotr "Ziuziek" Deja - ebook

Star Wars: The Old Republic - przewodnik po Korriban (Sith Warrior i Sith Inquisitor) - poradnik do gry ebook

Piotr "Ziuziek" Deja

4,7

Opis

Poradnik do gry Star Wars: The Old Republic – Sith Warrior & Sith Inquistor zawiera wszystko, co dotyczy dwóch klas – Wojownika Sithów (Sith Warrior) oraz Inkwizytora Sithów (Sith Inquistor) od startu w Korriban Arrival Port do opuszczenia planety.

Star Wars: The Old Republic - przewodnik po Korriban (Sith Warrior i Sith Inquisitor) - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Rozwój bohatera i towarzyszy (Porady)
  • Misje (Missions) (Porady)
  • (LC) Welcome Dashade (Sith Inquistor)
  • Podróże i śmierć (Porady)
  • (L11) The Final Trial (1) (Sith Warrior)
  • (LC) Welcome Vette (Sith Warrior)
  • Walka (Porady)
  • (L08) Sith Arithmetic (Sith Warrior)
  • (L11) Leaving Korriban (Sith Warrior)
  • Galactic History 15 (+2 Endurance) (Datacrons)

Informacja o grze

Star Wars: The Old Republic to osadzona w uniwersum Gwiezdnych Wojen gra MMORPG, stworzona przez studio deweloperskie korporacji BioWare w Austin. Akcja osadzona została kilka tysięcy lat przed wydarzeniami przedstawionymi w filmowej sadze George'a Lucasa. Gracze mają okazję wcielić się w postać reprezentującą jedną z ośmiu dostępnych klas postaci - w tym rycerzy Jedi i wojowników Sithów - i wziąć udział w widowiskowych starciach, w których stawką jest los galaktyki. Tytuł odznacza się wieloma oryginalnymi rozwiązaniami.

Gra Star Wars: The Old Republic, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku MMO. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 131

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
4,7 (3 oceny)
2
1
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność



Podobne


Star Wars: The Old RepublicPrzewodnik po Korriban (Sith Warrior i Sith Inquisitor)poradnik do gry

autor: Piotr "Ziuziek" Deja

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1206

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Porady

Wskazówki do sterowania

Rozwój bohatera i towarzyszy

Podróże i śmierć

Walka

Przedmioty (Items)

Misje (Missions)

Encyklopedia (Codex)

Miejsca

Korriban

(01) Valley of the Dark Lords

(02) Sith Academy

(03) Lower Widlds Outskirts

(04) Wilds Laboratory

(05) Lower Wilds

(06) Trooper Encampment

(07) Tomb of Marka Ragnos

(08) Sacred Ruins (Tomb of Naga Sadow)

(09) Departure Shuttle

Sith Warrior

Legenda (mapy, tekst)

Na skróty (misje główne i poboczne)

(L03) Arm Yourself

(L04) Learning From the Best

(L04) Judge and Executioner

(L06) Slaying the Beast

(L07) A New Master

(L08) Sith Arithmetic

(L11) The Final Trial (1)

(L11) The Final Trial (2)

(L11) Leaving Korriban

(LC) Welcome Vette

Sith Inquistor

Legenda (mapy, tekst)

Na skróty (misje główne i poboczne)

(L03) Of Mind and Matter

(L03) A Fighting Chance

(L04) The Plight of Acolyte

(L05) A Little Knowledge

(L07) The Secret of Tulak Hord

(L08) Martial Law

(L11) A Map for the Future (1)

(L11) A Map for the Future (2)

(L11) Go to Dromund Kass

(LC) Welcome Dashade

Korriban

Legenda (mapy, tekst)

(L01) K'lor'slug Infestation

(L03) Imperial Edict

(L05) Allegiance

(L06) Experimental Needs

(L06) Dark Science

(L07) Lost Supplies

(L07) Purity

(L08) Jailbreak

(L08) Rogues

(L08) The Blood Legacy

(L10) Grave Robbing

(L09) Creeping Hunger

(L08) HEROIC 2 Armed and Dangerous

(L08) HEROIC 2+ The Hate Machine

Datacrons

Galactic History 15 (+2 Endurance)

Galactic History 16 (+2 Willpower)

Galactic History 17 (Matrix Shard)

Wprowadzenie

Poradnik do gry Star Wars: The Old Republic - Sith Warrior & Sith Inquistor zawiera wszystko, co dotyczy dwóch klas - Wojownika Sithów (Sith Warrior) oraz Inkwizytora Sithów (Sith Inquistor) od startu w Korriban Arrival Port do opuszczenia planety. Wszystkie informacje ogólne dotyczące korzystania z któregoś z rozdziałów znalazły się na jego pierwszej stronie.

Cenne porady tyczące rozgrywki znajdziesz w dziale

"Porady"

. Jest on obowiązkowy dla wszystkich, którzy rozpoczęli grę, a szczególnie dla tych, którzy nie mieli wcześniej do czynienia z grami MMO.

W dziale

"Miejsca"

znajdziesz: wszystkie możliwe do zdobycia wpisy do encyklopedii (

Codex

), w tym obiekty wiedzy (

Lore objects

), potwory do bestiariusza, mniej i bardziej ważnych bossów, handlarzy, trenerów, usługi, punkty respawnu (odradzania się), taksówki, punkty szybkiej podróży, skrzynie, datakrony i wiele innych ciekawostek.

Odpowiednio w działach

"Sith Warrior"

oraz

"Sith Inquistor"

znalazły się dokładne opisy wszystkich misji klasowych dla każdej z tych klas. Prócz opisu celów zostały podane wszystkie ważniejsze dialogi wraz z konsekwencjami - punktami do jasnej lub ciemnej strony mocy (

Light / Dark Side

), punktami do przyjaźni towarzysza (

Vette

i

Khem Val - Affection

) i ewentualnymi dodatkowymi nagrodami. Opisy misji są wzbogacone o dokładne mapy (wraz z podaniem lokalizacji

taksówek, punktów szybkiej podróży i respawnu

) i ilustracje.

Dział

"Korriban"

to opisy wszystkich misje poboczne, jakie można wykonać

Sith Warriorem

lub

Sith Inquisitorem

na planecie

Korriban

w obrębie

11 poziomu

. Prócz opisu celów zostały podane wszystkie ważniejsze dialogi wraz z konsekwencjami - punktami do jasnej lub ciemnej strony mocy (

Light / Dark Side

), punktami do przyjaźni towarzysza (

Vette

i

Khem Val - Affection

) i ewentualnymi dodatkowymi nagrodami. Opisy misji są wzbogacone o dokładne mapy (wraz z podaniem lokalizacji

taksówek, punktów szybkiej podróży i respawnu

) i ilustracje.

Ostatni dział

"Datacrons"

, jak sama nazwa wskazuje, dokładnie opisuje drogę do każdego z trzech

Datacronów

.

Piotr "Ziuziek" Deja (www.gry-online.pl)

Porady

Wskazówki do sterowania

Nie będziemy tu omawiać szczegółowo sterowania grą, ale wskażemy kilka ciekawych opcji, którymi warto się zainteresować. Wciśnij ESC i wybierz "Preferences", aby wejść do okna opcji.

Controls (Sterowanie)

Jest to sporo opcji, których ustawienia domyślne są na tyle wygodne, aby je pozostawić. Każdą z opcji możesz oczywiście zmienić wedle własnego uznania. Poniżej te opcje, na które warto zwrócić szczególną uwagę:

[General]

Auto-loot on Right Click

- koniecznie włącz tę opcję. Dzięki niej nie będziesz musiał wciskać przycisku "Take all" przy przeszukiwaniu ciała przeciwnika.

[General]

Enable Area Loot

- koniecznie włącz tę opcję. Dzięki niej przy przeszukiwaniu ciała przeciwnika z jakiejś grupy jednocześnie zabierzesz wszystkie przedmioty pozostałych poległych przeciwników z tej grupy.

[Camera]

Camera Max Distance

- pasek, dzięki którym możesz pozwolić na oddalenie kamery od postaci bardzo mocno, dzięki czemu będziesz więcej widział. Określ odległość wedle własnych preferencji.

[Camera]

Camera Rotation Speed

- pasek określający szybkość obrotu kamerą. Określ odległość wedle własnych preferencji.

User Interface (Sterowanie)

Jest to sporo opcji, których ustawienia domyślne są na tyle wygodne, aby je pozostawić. Każdą z opcji możesz oczywiście zmienić wedle własnego uznania. Dostosowywanie interfejsu jest zalecane wraz z pogłębianiem wiedzy o grze i zdobywaniem kolejnych poziomów. Poniżej opcja, na które warto zwrócić szczególną uwagę:

[Tooltip]

Enable Companion Comparative Tooltips

- niezwykle przydatna opcja, dzięki której przedmioty (po najechaniu na nie PPM w ekwipunku) będą oceniane względem zarówno twoich przedmiotów (które masz na sobie), jak i towarzysza.

Rozwój bohatera i towarzyszy

Okno postaci otwierasz wciskając klawisz C. Możesz zmieniać zakładki pomiędzy twoją postacią a postacią towarzysza.

Twoja postać

Otrzymujesz doświadczenie za wykonywanie misji, zabijanie wrogów, wpisy do encyklopedii i odkrywanie nowych obszarów. Jeśli uzyskasz odpowiednią liczbę punktów doświadczenia, awansujesz na kolejny poziom.

Awans do 10 poziomu zwiększa tylko twoje statystyki. Po osiągnięciu 10. poziomu możesz

wyspecjalizować się w jednej z dwóch podklas

, a wtedy co poziom będziesz mógł rozwijać trzy drzewka specjalizacji danej podklasy.

Dodatkowo możesz zwiększać o kilka punktów jeden ze współczynników głównych za pomocą

odnalezienia potężnego artefaktu,

Datacronu

. Na planetach jest ich od trzech do pięciu.

Co poziom możesz kupić nowe umiejętności od

trenera

. Postaraj się nie zostawać z tym w tyle, ale też i nie biegnij do niego za każdym razem. Powinieneś robić to mniej więcej co 2-3 poziomy.

Kupowanie umiejętności jest podstawą walki - nie wygrasz trudniejszych bitew bez odpowiedniego wyszkolenia

.

Poziom twojej postaci odpowiada poziomowi wszystkiego innego

. Np.

przeciwnicy

o diametralnie wyższym poziomie zabiją cię bez trudu, a niektórych przedmiotów będziesz mógł użyć jedynie po uzyskaniu któregoś poziomu.

Zastanów się, czy chcesz być (ogólnie mówiąc)

dobry czy zły

. Osiąganie kolejnych stopni wtajemniczenia w jasnej lub ciemnej mocy pozwoli ci zmienić wygląd postaci, uniemożliwi lub umożliwi korzystanie z niektórych przedmiotów modyfikujących broń i będzie dawać nowe tytuły. Niektórzy kupcy sprzedają ekwipunek przypisany do ciemnej lub jasnej strony mocy i trzeba mieć odpowiednio dużo jej punktów, aby móc użyć takiego przedmiotu.

Towarzysza

Po wykonaniu lub w czasie wykonywania jednej z misji klasowych (

The Final Trial

dla

Sith Warriora

lub

A Map for the Future

dla

Sith Inquisitora

),

dołączy do ciebie towarzysz

. Będzie awansował razem z tobą i pomagał ci w misjach, ale jego skuteczność zależna jest od współczynnika przyjaźni (

Affection

).

Możesz go obniżać lub podwyższać wybierając odpowiednie opcje dialogowe (choć sam musisz ocenić, czy wolisz grać "pod towarzysza") i nie ma on żadnego związku z punktami do ciemnej lub dobrej strony mocy. Dodatkowo przyjaźń towarzysza można podwyższyć za pomocą specjalnych przedmiotów - kupujesz je w niektórych miejscach i otrzymujesz w niektórych misjach klasowych.

Od tego współczynnika zależna jest szybkość towarzysza podczas wykonywania poleceń (np. sprzedaż niepotrzebnych przedmiotów). Jeśli za bardzo obniżysz współczynnik przyjaźni, towarzysz od ciebie odejdzie.

Aby wyekwipować towarzysza, otwórz jednocześnie okna ekwipunku (

I

) i postaci (

C

), a w tym drugim kliknij zakładkę towarzysza (

Companion

). W ten sposób jeśli klikniesz PPM na którykolwiek z przedmiotów w oknie ekwipunku, założy go twój towarzysz. W ten sposób wręczasz również "przedmioty dla towarzyszy". Dobrze jest tu wspomnieć o włączeniu opcji porównywania przedmiotów towarzyszy (patrz dział "Interfejs" w tym rozdziale).

Dalsze misje klasowe przyniosą kolejnych towarzyszy (maksymalnie cztery wliczając pierwszego, jaki do ciebie dołączył).

Podróże i śmierć

Okno mapy otwierasz klawiszem M.

Podróże

Podróżować można na kilka sposobów. Nie mówimy tu o podróży na piechotę (później możesz korzystać z pojazdów, aby przyspieszyć piesze wycieczki) - poza nim są trzy inne sposoby szybkiego przenoszenia się z jednego miejsca w drugie.

Medical droids (zabicie postaci)

- jeśli wiesz, gdzie jest najbliższe centrum medyczne (oznaczane literą

[M]

na mapach), to po prostu daj się zabić. Oczywiście im częściej będziesz ginął, tym dłużej będziesz musiał czekać na odrodzenie się.

Quick Travel Points (punkty szybkiej podróży)

- możesz co 30 minut używać umiejętności, która automatycznie przeniesie cię w jednej z kilku punktów szybkiej podróży. Warto pamiętać, że każdy taki punkt odkrywasz po raz pierwszy po dotarciu do niego na piechotę.

Taxi (taksówki)

- taksówka za drobną opłatą przewiezie cię z jednego miejsca w drugie. Możesz korzystać z nich kiedykolwiek, choć mają ustalone trasy. Warto pamiętać, że każdą nową taksówkę odkrywasz po raz pierwszy po dotarciu do niej na piechotę.

Śmierć

Jeśli doznasz za dużo obrażeń od ataków przeciwników lub upadniesz ze zbyt wysoka, umrzesz. Na szczęście śmierć w Star Wars: The Old Republic nie jest permanentna, ale nieco uciążliwa. Poniżej wszystko, co trzeba wiedzieć na temat tego, co się dzieje po śmierci postaci:

możesz zostać wskrzeszony w tym samym miejscu za pomocą droida medycznego, w którym poległeś. Jeśli giniesz zbyt często, czas do następnego odrodzenia się będzie coraz dłuższy (nawet i 10 minut).

możesz zostać przeniesiony do najbliższego ośrodka medycznego (oznaczone na mapach poradnika literą

[M]

). Jeśli giniesz zbyt często, czas do następnego przeniesienia się będzie coraz dłuższy, chociaż nigdy nie aż tak długi, jak wskrzeszanie się za pomocą droida medycznego.

możesz zostać wskrzeszony przez innego gracza, o ile jest w pobliżu, zrobi to, a ty to zaakceptujesz.

Walka

Klasy postaci

To właśnie do walki przeznaczona jest ogromna większość twoich umiejętności. Pamiętaj, aby uzupełniać je poprzez kupno zdolności u trenerów w miarę osiągania kolejnych poziomów. Rodzaj walki ściśle zależy jest od klasy twojej postaci i może się zmienić po wybraniu jednej z dwóch podklas (poradnik nie obejmuje ich tematu). Każda klasa ma lustrzany odpowiednik w przeciwnej:

Jasna strona mocy

Ciemna strona mocy

Rodzaj walki

Trooper

Bonuty Hunter

Walka na dystans

Smuggler

Imperial Agent

Walka na dystans z ukrywaniem się

Jedi Knight

Sith Warrior

Walka bezpośrednia

Jedi Consular

Sith Inquistor

Walka bezpośrednia i na średni dystans

Współczynniki

Każda z nich ma własny zasięg (

Range

), z którego można ją użyć. Niektóre klasy opierają się na walce dystansowej, podczas gdy inne na walce bezpośredniej (choć warto odnotować, że nawet umiejętności do walki wręcz mają sporo większy zasięg, niż mogłoby się to wydawać).

Jeśli użycie umiejętności trwa jakiś czas, podany jest on pod nazwą (

Channeled

)

Koniecznie poznaj czas, po którym będzie można użyć danej umiejętności ponownie (

Cooldown

)

Jeśli umiejętności używa się od razu, to wtedy jest to umiejętność natychmiastowa (

Instant

)

Jeśli rozpoczęcie używania umiejętności trwa jakiś czas, podany jest on pod jej nazwą (

Activation

)

Dodatkowo użycie niektórych z umiejętności zabiera lub daje określoną ilość "energii" - różnej dla każdej klasy.

Zadawane obrażenia mogą być obszarowe (

Area

) - oznacza to, że działają one na obszar, np. wybuch granatu raniący kilku przeciwników.

Niektóre umiejętności mogą również (lub tylko) unieruchamiać przeciwników przez podany czas.

Walka i jej unikanie

Zanim podejmiesz jakąś walkę (czasami oczywiście będziesz do niej zmuszony), upewnij się, że masz jakiekolwiek szanse. Zwracaj uwagę na rodzaj przeciwników (ukazany obok ich nazwy) - wrogowie ze srebrnym odznaczeniem [+], elitarni[*] i bossowie [#] należą do tych bardziej wymagających przeciwników.

Tu ogromne znaczenie ma także poziom - jeśli masz poziom 10-ty, zaś przeciwnik [#] 6-ty, to poradzisz sobie z taką walką. Jeśli masz poziom 6-ty, a przeciwnik [*] 9-ty, raczej samemu nie masz co liczyć na zwycięstwo. W drugim przypadku zdobądź trochę punktów doświadczenia, aby uzyskać przynajmniej 8-my poziom.

Najlepiej jest testować umiejętności i czytać ich opisy. Są np. umiejętności wspomagające, których należy użyć przed walką (w tym i ukrycie się za zasłoną - Cover - w przypadku Bounty Huntera i Imperial Agenta). Warto ich używać przed naprawdę wymagającą walką.

Idea walki jest taka, jak w większości gier MMO - należy zbudować jak najefektywniejszy "łańcuch" używania kolejnych umiejętności biorąc pod uwagę zadawane przez nie obrażenia, zmieniane współczynniki i wszelkie czasy (Cooldown, Activation, Channeled), zależnie od sytuacji.

Niektóre umiejętności regenerują się wolno