The Walking Dead - poradnik do gry - Piotr "Ziuziek" Deja, Maciej "Elrond" Myrcha - ebook
Opis

W poradniku do gry The Walking Dead znajdziesz dokładnie ilustrowany, szczegółowy opis przejścia każdego z dostępnych w grze epizodów. Opracowanie kładzie duży nacisk na przedstawienie wyborów przed którymi staniesz w trakcie przygody i ich konsekwencji.

The Walking Dead - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • 1 - Out of the Frying Pan (Epizod I - A New Day)
  • 4 - What now? (Epizod III - Long Road Ahead)
  • The Walking Dead - wymagania sprzętowe
  • 3 - Hit the Road (Epizod III - Long Road Ahead)
  • 2 - Adventures in Babysitting (Epizod I - A New Day)
  • 5 - It's Just One Bullet - W aptece (Epizod I - A New Day)
  • 3 - In Your Charge (Epizod I - A New Day)
  • 4 - Rock and a Hard Place - Poranek na farmie (Epizod I - A New Day)
  • 7 - Stay Close To Me; Goodbye (Epizod V - No Time Left)
  • 5 - It's Just One Bullet - Biuro (Epizod I - A New Day)

Informacja o grze

The Walking Dead to stworzona przez studio Telltale Games gra przygodowa z rodzaju point'n'click bazująca na popularnym serialu telewizyjnym oraz komiksach autorstwa Roberta Kirkmana. Gracze kierują poczynaniami jednego z nielicznych ludzi, którzy oparli się epidemii zamieniającej wszystkich w krwiożercze zombie. Aby przetrwać muszą stawić czoła żywym trupom oraz nie przebierającym w środkach ocalałym, którzy zrobią wszystko by przetrwać. Rozgrywka polega głównie na prowadzeniu dialogów z bohaterami niezależnymi, eksplorowaniu lokacji, zbieraniu przedmiotów i rozwiązywaniu zagadek.

Gra The Walking Dead: Season One, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier przygodowych. Tytuł premierę światową miał w 2012 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3, PSV. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 211

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Podobne


The Walking Deadporadnik do gry

autorzy: Piotr "Ziuziek" Deja, Maciej "Elrond" Myrcha

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1283

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

The Walking Dead - poradnik do gry

Wskazówki i informacje

Epizod I - A New Day

1 - Out of the Frying Pan

2 - Adventures in Babysitting

3 - In Your Charge

4 - Rock and a Hard Place - Przybycie

4 - Rock and a Hard Place - Poranek na farmie

5 - It's Just One Bullet - W aptece

5 - It's Just One Bullet - Biuro

5 - It's Just One Bullet - Motel

6 - Hey, Bud

7 - Two Enter, One Leaves

Epizod II - Starved for Help

1 - Going Hungry

2 - Conversation Killer - Problem z jedzeniem

2 - Conversation Killer - Andy i Danny

3 - Thank you for shopping at Save Lots! - Przybycie i obchód

3 - Thank you for shopping at Save Lots! - W poszukiwaniu bandytów

3 - Thank you for shopping at Save Lots! - Tajemnica w stodole

4 - Guess Who's Coming to Dinner

5 - Too Much Salt Will Kill You

6 - Taking Charlotte

7 - You Fight Like A Dairy Farmer

Epizod III - Long Road Ahead

1 - Goodbye, She Quietly Says

2 - Bad Blood

3 - Hit the Road

4 - What now?

5 - Handle It - Z Duckiem coraz gorzej

5 - Handle It - Rozmowa z Clementine

6 - Unexpected Delay

7 - Look Behind You

Epizod IV - Around Every Corner

1 - Georgia's First City - Na zewnątrz

1 - Georgia's First City - Wewnątrz

2 - Down By The River

3 - Support Group

4 - Bedside Manor

5 - Georgia's Last City - Przybycie i akumulator

5 - Georgia's Last City - Medykamenty i opuszczenie szkoły

6 - For Whom The Bell Tolls

7 - The Morning After

Epizod V - No Time Left

1 - The Morgue

2 - Rooftop

2 - Gone

2 - Siege

3 - Trapped

4 - The Neighbors

4 - Above River Street

5 - Going Alone

5 - The Gauntlet

6 - The Stranger

7 - Stay Close To Me; Goodbye

The Walking Dead - wymagania sprzętowe

The Walking Dead - poradnik do gry

Poradnik do The Walking Dead zawiera bogato ilustrowany, dokładny opis przejścia gry. Ponieważ poziom trudności nie należy w niej do najwyższych, w poradniku prócz opisu przejścia położono nacisk na to, co w grze najważniejsze - wybory i interakcje z postaciami.

Każda trudna decyzja została szczegółowo przedstawiona wraz z konsekwencjami i wpływem na towarzyszy. Podobnie ma się rzecz z rozmowami - jeśli coś, co powie główny bohater może mieć swoje konsekwencje w przyszłości, zostało to wyszczególnione.

Gorąco polecam z zapoznaniem się z działem "Wskazówki i informacje", który nie zawiera spoilerów, a doskonale zapoznaje z zasadami rządzącymi grą. Będzie on szczególnie cenny dla osób, które nie mają żadnego doświadczenia z wcześniejszymi produkcjami studia Telltale Games.

Legenda

Kolorem

pomarańczowym

w tekście zostały oznaczone postacie.

Kolorem

niebieskim

w tekście zostały oznaczone wszelkie przedmioty / osoby, na które można popatrzeć.

Kolorem

zielonym

w tekście zostały oznaczone wszelkie przedmioty / osoby, z którymi można wejść w interakcję - bezpośrednio lub z wykorzystaniem innych, znalezionych wcześniej przedmiotów.

Kolorem

czerwonym

w tekście zostały oznaczone dialogi bohaterów i powiadomienia, jakie pokazuje gra.

Słowa

[POCZĄTEK AKCJI]

i

[KONIEC AKCJI]

pokazują, gdzie zaczyna się i kończy QTE (Quick Time Event), czyli moment, w którym gracz musi wciskać pokazane na ekranie przyciski lub wykonywać inne czynności. Jeśli z tym nie zdąży, zginie.

Słowa

[TRUDNY WYBÓR #x]

oznaczają moment z tzw. trudnym wyborem. W każdym epizodzie jest ich pięć (x to numer w obrębie epizodu), a twoje decyzje są podsumowywane na końcu każdego z nich. Trudne wybory mają wpływ na dalsze wydarzenia, również w kolejnych epizodach - np. można uratować tylko jedną postać z dwóch.

Dialogi

Numer dialogu w obrębie rozdziału i tekst z gry pojawiający się przed tym wyborem.

(1): Tekst opcji 1 z gry.

Konsekwencje wybrania opcji (1).

(2): Tekst opcji 2 z gry.

Konsekwencje wybrania opcji (2).

itd.

itd.

Należy zwrócić uwagę, że kolejność opcji dialogowych może się różnić od tej z gry. Jest losowa podczas kolejnych przejść, różnice mogą też wystąpić ze względu na platformę.

The Walking Dead - PORADNIK UKOŃCZONY

Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres redakcja@gry-online.pl.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.

DZIENNIK ZMIAN

7 lutego 2013 - opublikowano opisy wszystkich rozdziałów piątego epizodu - No Time Left.

24 października 2012 - dodano dokładny opis całego czwartego epizodu - Around Every Corner, wraz ze wszystkimi ścieżkami i decyzjami które można podjąć w trakcie przygody.

11 października 2012 - załączono porady ogólne oraz szczegółowe opisy wszystkich rozdziałów pierwszych trzech epizodów - A New Day, Starved for Help i Long Road Ahead.

Piotr "Ziuziek" Deja & Elrond (www.gry-online.pl)

Wskazówki i informacje

Dialogi

Większość część gry spędzisz na rozmawianiu z innymi osobami. W znacznej większości przypadków będziesz musiał wybrać którąś z odpowiedzi, zanim skończy się czas (choć możesz po prostu zapauzować grę i wybrać na spokojnie). Jeśli się skończy, oznacza to automatyczny wybór opcji "milczenie". Czasami zdarzą się sytuacje, w których licznika czasu nie ma. Wtedy gra nie ruszy dalej, póki nie wybierzesz którejś z odpowiedzi.

Milczenie można wybrać samemu - to równie właściwy wybór co każda inna opcja, czasami wręcz najwłaściwszy, choć rzadko (nie ma znaczenia, czy czekasz na koniec czasu, czy wybierzesz opcję "..."). Jeśli nie chcesz milczeć, wybierz jedną z pozostałych odpowiedzi. W większości przypadków nie ma znaczenia, co wybierzesz - co najwyżej postać, z którą rozmawiasz, da ci inną odpowiedź, ale nie wpłynie to na przyszłe jej zachowanie.

Jednak jest sporo opcji, które taki wpływ mają - i właśnie one zostały wyszczególnione w poradniku w postaci tabelek lub w tekście czerwoną czcionką. Po wybraniu takiej mającej wpływ odpowiedzi gra powiadomi cię o tym (o ile włączyłeś odpowiednią opcję w ustawieniach gry, domyślnie powiadomienia są włączone). Zdarzają się również takie odpowiedzi, po których nie zobaczysz powiadomienia, a które wpłyną na to, co postać powie lub zrobi w późniejszej grze.

Znaczna większość różnic polega właśnie na tym, co postacie do ciebie mówią, a dokładniej - jak. Budowanie relacji z postaciami jest niezwykle istotną częścią gry i warto zdecydować się, po której stronie staniemy (a będzie to trzeba robić całkiem często) i pozostać konsekwentnym.

Są sytuacje, w których towarzysze są rozlokowani w różnych miejscach. Do każdego możesz podejść i porozmawiać z nim, lecz twoim głównym zadaniem będzie rozwiązanie jakiejś zagadki. W tych przypadkach nie uzyskujesz kilku możliwych odpowiedzi, z których możesz wybrać jedną, ale tematy rozmów, które można wybierać w dowolnej kolejności. Poznasz taką sytuację, jeśli ostatnią opcją będzie zakończenie rozmowy, czyli "Exit".

Czasami będziesz musiał - mówiąc dosłownie - "użyć jakiegoś przedmiotu na osobie". Masz dwie możliwości, a jedną z nich jest rozpoczęcie rozmowy i wybranie odpowiedniego tematu. Możesz także wybrać odpowiednią ikonę i wskazać postać.

Eksploracja, oglądanie przedmiotów i interakcja z nimi

Po rozmowach eksploracja, w tym oglądanie przedmiotów i wchodzenie z nimi w interakcję, to druga rzecz, na której spędzisz najwięcej czasu w grze. Warto tu nadmienić, że informacje na temat sterowania można znaleźć w menu ustawień (Controls).

Zacznijmy od poruszania się. Jedyną rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę jest to, że czasami na jednym ujęciu kamery nie jesteś w stanie wykonać jakichś czynności. Dopiero po przejściu w jeden z "końców ekranu" - czyli lewo, prawo, głąb ekranu lub w stronę ekranu - ujęcie się zmieni. Pamiętaj o tym podczas eksploracji otoczenia. Jeśli ujęcie się nie zmieniło, oznacza to, że po prostu jest tam "niewidzialna ściana" i nie można dalej przejść. Czasami ujęcie zmieni się w taki sposób, abyś mógł lepiej obejrzeć jakiś ważny przedmiot.

Oglądanie przedmiotów jest czasami konieczne, aby pchnąć wydarzenia do przodu, np. trzeba obejrzeć jakiś przedmiot, żeby go potem użyć. Takie sytuacje zostały wyszczególnione w poradniku. Jednak w znacznej większości oglądanie przedmiotów jest opcjonalne, choć nierzadko dostarcza np. wskazówek do zagadki lub informacji o tle fabularnym. Oglądanie odpowiada ikonie oka.

Interakcja z przedmiotami jest o wiele ważniejszą czynnością. Możesz podnosić przedmioty lub próbować zrobić coś z tymi, których nie możesz podnieść (np. otwieranie drzwi). Wszystko to oznaczone jest ikoną ręki. Dodatkowo możesz używać przedmiotów na innych, wtedy wybierz kolejną z ikon odpowiadającą danemu przedmiotowi.

Aby porozmawiać z postacią, wskaż ją i wybierz ikonę dymka komiksowego, a potem zatwierdź właściwym przyciskiem. Niezwykle często rozmowa z jakąś postacią jest tym, bez czego nie popchniesz wydarzeń do przodu.

Akcje (Quick Time Events)

Są to te momenty w grze, w których możesz zginąć. Jeśli to się stanie, rozpoczniesz grę od poprzedniego zapisu. Początek takiego momentu został oznaczony słowami [POCZĄTEK AKCJI], zaś jego koniec - [KONIEC AKCJI].

W czasie akcji musisz wykonywać wskazane czynności. Może to być:

jak najszybsze wciskanie wskazanego przycisku;

jak najszybsze wciskanie wskazanego przycisku, a potem jednokrotne wciśnięcie kolejnego;

uderzanie lub strzelanie - wtedy pojawi się czerwony celownik;

jakakolwiek inna interakcja, w tym i uderzenie, i strzelanie, ale nie tylko - np. wzięcie przedmiotu z rąk innej osoby, zamknięcie drzwi, etc.

poruszanie się w odpowiednim kierunku (najczęściej wycofywanie się).

Trudne wybory

Każdy z epizodów ma pięć tzw. trudnych wyborów, w których musisz podjąć ważną decyzję. Niektóre mają wpływ na dalsze wydarzenia, dlatego warto się dobrze zastanowić. Najczęściej też trzeba to zrobić szybko (licznik czasu). Miej na uwadze to, że czasami nie wpłyniesz na zmianę wydarzeń - postać, która ma zginąć, i tak to zrobi, a ty możesz próbować ją uratować lub nie, ew. uratować inną - i to, co zrobiłeś, wpłynie na zachowanie innych osób.

Trudne wybory zostały wyszczególnione w poradniku za pomocą słów [TRUDNY WYBÓR]. Pod koniec każdego epizodu twoje decyzje zostaną podsumowane. Będziesz mógł zobaczyć, jak mają się one do wyborów innych graczy.

Należy też nadmienić, że w przeciwieństwie do większości gier, nie ma tu "dobrych" i "złych" wyborów. Jest to raczej zależne, z kim chcesz mieć dobre stosunki kosztem stosunków z inną postacią. Warto wiedzieć, że nie da się żyć dobrze i zgodnie ze wszystkimi.

Epizod I - A New Day

1 - Out of the Frying Pan

Rozdział 1 - Out of the Frying Pan

Grę rozpoczynasz w samochodzie policyjnym. Jeśli chcesz, aby rozmowa z policjantem trwała jak najdłużej, nie odpowiadaj nic na pierwsze pytanie ("..."). Pomiędzy kolejnymi fragmentami rozmowy możesz spoglądać w lusterko (Look At: Rear View Window), zaś po drugim komunikacie radiowym - na radio (Look At: Radio). Możesz to zrobić więcej niż jeden raz.

Możesz się dowiedzieć więcej o przeszłości głównego bohatera - Lee Everetta - podtrzymując rozmowę zpolicjantem. W tym celu wybieraj właściwe odpowiedzi - po stwierdzeniu, że jesteś z Macon, wybierz "You're from Macon then.", a później - kiedy policjant zapyta, czy chcesz usłyszeć jego opinię - odpowiedz "Not really." lub"I got much choice?" . Twoje pozostałe odpowiedni nie mają znaczenia.

Po przebudzeniu się możesz spojrzeć w lewo, aby obejrzeć przez okno ciało policjanta (Look At: Cop). Możesz też zwrócić uwagę na kajdanki (Look At: Handcuffs), którymi nadal jesteś skuty. Przede wszystkim jednak spójrz w prawo i zacznij kopać w szybę samochodu (Kick: Window). Kopnij cztery razy, a kiedy ją stłuczesz, przybliż się do niej, a potem wyjdź przez rozbite okno na zewnątrz (Climb Out: Window).

Obejdź samochód policyjny trzymając przycisk "do przodu". Możesz zerknąć na glinę (Look At: Cop) i strzelbę (Look At: Shotgun), możesz też wziąć amunicję do strzelby (Take: Shotgun Shell). Podejdź do ciała policjanta. Kiedy scena się zmieni (widok z góry na ciało gliny), podnieś kluczyki przyczepione do pasa policjanta (Take: Keys), którymi rozepnij kajdanki (Unlock: Handcuffs). Kluczyki ci wypadną, podnieś je więc raz jeszcze (Take: Keys) i ponów próbę uwolnienia się - użyj kluczy dwa razy (Unlock: Handcuffs).

[POCZĄTEK AKCJI]

(1) Kiedy tylko odzyskasz kontrolę nad postacią, zacznij trzymać przycisk odpowiedzialny za cofanie się, aż walniesz plecami w samochód. Po drodze możesz spoglądać na policjanta w celu usłyszenia komentarzy (Look At: Cop), choć jest to niebezpieczne.

(2) Rozejrzyj się - jeśli nie wziąłeś wcześniej amunicji, zrób to teraz. Leży po prawej - podnieś ją (Take:Shotgun Shell), a potem spójrz w lewo i podnieś strzelbę (Pick Up: Shotgun). Nabój wypadnie ci z rąk. Podnieś go ponownie (leży po prawej, obok twojej nogi) (Take:Shotgun Shell).

(3) Po naładowaniu broni wyceluj w głowę zombie-policjanta i oddaj strzał.

[KONIEC AKCJI]

Kiedy będzie już po wszystkim, możesz ponownie obejrzeć ciało policjanta (Look At: Cop). Zawołaj następnie tajemniczą postać stojącą w głębi lasu (Call Out To Mysterious Figure). Po ujrzeniu bohatera w pełnej krasie zerknij w prawo - na skały obok samochodu policyjnego.

2 - Adventures in Babysitting

Rozdział 2 - Adventures in Babysitting

Po animacji znajdziesz się na tyłach domu jednorodzinnego. Możesz obejrzeć domek na drzewie (Look At: Treehouse), zestaw do herbaty pod drzewem (Look At: Tea Set), pokrywę basenu (Look At: Pool Cover) i bramę po lewej stronie (Look At: Gate). Możesz również spróbować nawiązać kontakt z kimś, kto ukrywa się w domku na drzewie (Talk to: Treehouse) - nie uzyskasz jednak odpowiedzi.

Aby więc posunąć akcję do przodu, udaj się w stronę ekranu, a potem zakręć i wejdź po krótkich schodkach na werandę. Przybliż się do szklanych drzwi, zerknij na nie (Look At: Sliding Glass Door) i zapukaj (Sliding Glass Door). Pukaj do skutku lub po prostu je otwórz, aby wejść do środka (Open:Sliding Glass Door).

Niedaleko szklanych drzwi możesz zerknąć na kosz z owocami na stole przy ekranie (Look At: Bowl of Fruit), kałużę krwi na podłodze przy wejściu do kuchni (Look At: Pool of Blood) i kolorowankę po prawej na blacie (Look At: Coloring Book). Wejdź do kuchni i nie przejmuj się, że twój bohater wywinie orła.

Zaczniemy od lewej. Zerknij na notatkę na lodówce (Examine: Note), a potem którąkolwiek z dwóch szerokich szuflad naprzeciwko bohatera (Open: Drawer). Znajdziesz krótkofalówkę. Nie ma sensu przeszukiwać pozostałych szuflad i szafek, bo nic tam nie znajdziesz. Możesz jednak napić się wody - stoi w kubku obok zlewu (Take: Cup of Water). Wyjdź z kuchni.

Obejrzyj telefon z automatyczną sekretarką (Look At: Answering Machine), ale na razie nie odsłuchuj wiadomości. Idź w lewo, aż do końca. Po drodze możesz obejrzeć blokujący drzwi na górę, przewrócony regał (Look At: Bookshelf), a dalej - wiszące na ścianach, dziecięce malowidła (Look At: Kid's Paintings), okno po lewej (Look At: Windows) i telewizor (Look At: Television).

Dopiero teraz odsłuchaj wiadomości (Use: Answering Machine). Jeśli do tego masz krótkofalówkę, to po odsłuchaniu wiadomości skontaktuje się z tobą tajemnicza postać, którą widziałeś już w lesie. To ośmioletnia dziewczynka imieniem Clementine, z którą zaczniesz rozmowę. Jeśli będziesz milczał, Clementine będzie się zastanawiała, dlaczego nic nie mówisz. Zadawaj pytania dotąd, aż rozmowa zostanie przerwana.

[POCZĄTEK AKCJI]

(1) Wciskaj pokazany przycisk, aż na ekran zawita następny - wciśnij go, by odepchnąć zombie-opiekunkę i zacząć uciekać.

(2)Lee będzie próbował uciec z kuchni, niestety - ponownie wywróci się na kałuży krwi. Kopnij opiekunkę w głowę nie zważając na rozmyty ekran.

(3) Opiekunka złapie Lee za mogę, co sprawi, że bohater ponownie się przewróci. Odpłać opiekunce solidnym kopniakiem i cofaj się w stronę szklanych drzwi.

(4) Kiedy opiekunka rzuci się na Lee, wciskaj pokazany przycisk, aż pojawi się następny - wciśnij go, by zrzucić zombie-opiekunkę z bohatera.

(5) Jak najszybciej umieść kursor na stojącej za szybą Clementione i prędko weź od niej młotek. Co prawda możesz kopnąć opiekunkę w twarz, jednak w żaden sposób nie rozwiąże to twojej dramatycznej sytuacji.

(6) Uderz młotkiem w głowę zombie-opiekunki. Kiedy Lee ją przewróci i na niej stanie, uderzaj młotkiem w jej głowę dotąd, aż będziesz miał pewność, że jest "martwa na dobre".

[KONIEC AKCJI]

3 - In Your Charge

Rozdział 3 - In Your Charge

Rozdział rozpoczniesz od rozmowy z Clementine.

1. "Did you kill it?"

(1): I don't know. I think so.

Clementine zapamięta, co powiedziałeś.

(2): Something else did.

Clementine zapamięta, co powiedziałeś.

(3): Yes.

Clementine zapamięta, co powiedziałeś.

(4): ...

Clementine się przestraszy.

Od drugiej odpowiedzi zależy, jaki będzie dalszy plan Lee i Clementine. Pierwsza odpowiedź to czekanie do zmroku, druga zaś - natychmiastowa ucieczka z miasteczka. Różnice zostały przedstawione poniżej.

2. "What do we do now?"

(1): Look for help, before it gets dark

Ucieczka przed zachodem słońca.

(2): Get out of here once the sun goes down.

Ucieczka po zachodzie słońca.

Ucieczka przed zachodem słońca

Zejdź z werandy. Jeśli wcześniej przeszukałeś to miejsce, jedyną rzeczą, jaką teraz możesz zrobić, jest udanie się w stronę bramy (w międzyczasie obejrzysz krótką animację) i otworzenie jej (Open: Gate). Tuż przed tym Clementine zada ci pytanie, ale nie ma znaczenia, co odpowiesz.

Kiedy brama stanie otworem, powitają cię Chet i Shawn Greene. Po chwili będziesz musiał powiedzieć, kim właściwie jesteś dla Clementine. Jeśli będziesz milczał, Shawn uzna cię po prostu za dobrą osobę. Jeśli skłamiesz, ojciec Shawna - Hershel Greene - wytknie ci to w następnym rozdziale.

3a. "I'm not her dad. I'm..."

(1): ...just some guy.

Shawn zapamięta, co powiedziałeś.

(2): ...her babysitter.

Shawn pomyśli, że jesteś opiekunem Clementine.

(3): ...a neighbor.

Shawn zapamięta, co powiedziałeś.

(4): ...

Shawn wyciągnie własny wniosek.

[POCZĄTEK AKCJI]

Nie ma chwili do stracenia! Zombie zaczynają was otaczać. Jednak ucieczka nie sprawi żadnych trudności - po prostu trzy razy popchnij wrak wraz z Shawnem, a potem również z Clementine, po czym wszyscy wsiądziecie do samochodu i bezpiecznie odjedziecie (spójrz teraz do sekcji "Podsumowanie").

[KONIEC AKCJI]

Ucieczka po zachodzie słońca

Zejdź z werandy. Jeśli wcześniej przeszukałeś to miejsce, jedyną rzeczą, jaką teraz możesz zrobić, jest udanie się w stronę bramy (w międzyczasie obejrzysz krótką animację) i otworzenie jej (Open: Gate). Po wyjściu na ulicę idź w lewo, aż usłyszycie strzały. Clementine zada ci pytanie:

3b. "Are we going to die?"

(1): They're after me, not you.

-

(2): I don't know.

-

(3): No.

Pomogłeś Clementine uspokoić się trochę.

(4): ...

Clementine jest bardzo zasmucona.

Musisz coś odpowiedzieć na pytanie policjanta, jeśli chcesz pchnąć fabułę do przodu. Warto zwrócić uwagę, że jeśli wybierzesz opcję "I'll come quietly!", policjant zada ci dodatkowe pytanie - lecz twoja odpowiedź nie ma znaczenia. Po chwili będziesz musiał powiedzieć, kim właściwie jesteś dla Clementine. Jeśli będziesz milczał, Shawn uzna cię po prostu za dobrą osobę. Jeśli skłamiesz, ojciec Shawna - Hershel Greene - wytknie ci to w następnym rozdziale.

4b. "I'm not her dad. I'm..."

(1): ...just some guy.

Shawn zapamięta, co powiedziałeś.

(2): ...her babysitter.

Shawn pomyśli, że jesteś opiekunem Clementine.

(3):...a neighbor.

Shawn zapamięta, co powiedziałeś.

(4): ...

Shawn wyciągnie własny wniosek.

Dalszą rozmowę przejmie poszukiwany przez Shawna i policjanta Chet, który owszem, odnajdzie się, ale już nie jako człowiek. Obejrzyj animację do końca i spójrz teraz do sekcji "Podsumowanie".

Podsumowanie

Podsumowując, jeśli wyruszysz w dzień, wrócisz z Shawnem i Chetem (żywym), jeśli w nocy - wrócisz z Shawnem i Andre, zaś Chet przemieni się w zombie. Niezależnie od dokonanego wyboru, zostaniesz zabrany wraz z Clementine na farmę.