Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2003

Master of Orion III - poradnik do gry ebook

Łukasz "Luk" Kasztelowicz

(0)

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Master of Orion III - poradnik do gry - Łukasz "Luk" Kasztelowicz

Poradnik pozwoli wam poznać zasady rządzące gospodarką, ekonomią, walką, dyplomacją i wieloma, wieloma innymi zagadnieniami w skomplikowanej strategii Master of Orion 3.

Master of Orion III - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Rasy humanoidalne (Ludzie, Evoni, Psilonie)
  • Wojna
  • Dyplomacja
  • Rasy cybernetyczne (Meklarzy, Cynoidzi)
  • Ekonomia, plany rozwoju
  • Wywiad
  • Dyplomacja cd.
  • Ekonomia, plany rozwoju cd.
  • Saurianie (Sakkra, Raas, Grendarl)
  • Ustroje reprezentatywne

Informacja o grze

Master of Orion III to trzecia część cieszącej się dużą popularnością serii strategii turowych w klimatach space opery. Akcja gry osadzona została w dalekiej przyszłości. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną z galaktycznych cywilizacji, a jego zadaniem jest rozwój i ekspansja we Wszechświecie. Deweloperzy ze studia Quicksilver Software przewidzieli możliwość rozgrywki solowej lub multiplayer za pośrednictwem sieci LAN bądź Internetu.

Gra Master of Orion III, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2003 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Opinie o ebooku Master of Orion III - poradnik do gry - Łukasz "Luk" Kasztelowicz

Fragment ebooka Master of Orion III - poradnik do gry - Łukasz "Luk" Kasztelowicz

Master of Orion IIIporadnik do gry

autor: Łukasz "Luk" Kasztelowicz

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=170

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wstęp

Dyplomacja

Dyplomacja cd.

Wywiad

Ekonomia, plany rozwoju

Ekonomia, plany rozwoju cd.

Wojna

Ustrój

Ustroje absolutystyczne

Ustroje reprezentatywne

Ustroje kolektywistyczne

Rasy humanoidalne (Ludzie, Evoni, Psilonie)

Rasy cybernetyczne (Meklarzy, Cynoidzi)

Saurianie (Sakkra, Raas, Grendarl)

Icthytosianie (Trilarianie, Nommo)

Ethereanie (Ismaeis, Eoladi)

Geodic (Silicoid)

Rasy insektoidalne (Klackon, Tachidi)

Harvester (Ithkulowie)

Wstęp

Motto: "Imperium jest z tego świata i nie jest z tego świata. Imperium jest oglądem Boga i porządkuje swoje sprawy zgodnie z naturą kosmosu" - Reinhold Oberlercher

Master of Orion 3 niewątpliwe jest grą bardzo skomplikowaną. Zasady rządzące gospodarką, ekonomią, walką, dyplomacją i wieloma, wieloma innymi zagadnieniami są tak rozbudowane, że nie sposób ich ogarnąć nawet grając w nią setki godzin. Tak więc w tym poradniku z pewnością nie udało mi się całkowicie wytłumaczyć wszystkich zagadnień, ani ująć w pełni problemów na jakie z pewnością natraficie w trakcie Waszej przygody z Master of Orion 3. Poradnik ten jest napisany na podstawie wielu dni poświęconych tej grze, podczas których posiłkowałem się też wieloma poradami, jakie można znaleźć na przeróżnych forach poświęconych tej tematyce. Złożoność Master of Orion 3 jest tak duża, że nie sposób opisać dokładnej i jedynej, zwycięskiej taktyki działania. Poradnik ten bardziej kieruje do początkujących graczy, którzy nie są w stanie z początku się zorientować o co chodzi i jaką strategię obrać, ani też czym się kierować podczas własnej drogi ku zwycięstwu. Oczywiście i Ci, którzy tak samo jak ja spędzili przy grze dużo czasu, znajdą tu - mam nadzieję - coś co przyda im się w ich zapewne już dawno opracowanej taktyce działania. Zastrzegam też, że z nie wszystkimi moimi tezami musicie się zgadzać, gra ta jest tak szeroko rozbudowana, że wielu z Was z pewnością ma inne zdanie na temat zagadnień przeze mnie opisanych. Poniżej postaram się przedstawić i wyjaśnić kilka podstawowych kluczowych zagadnień tj. dyplomacja, wywiad, czy ekonomia, opiszę też moje spojrzenie na wszystkie występujące w Master of Orion 3 ustroje polityczne, a na końcu przedstawię zalety i wady każdego gatunku występującego w grze, jak i proponowaną strategię działania dla każdego z nich. Tak więc zapraszam do lektury

Dyplomacja

Początkowe relacje między gatunkami:

GATUNEK

HUMANOID

CYBERNETIK

SAURIAN

ICHTHYTOSIAN

ETHEREAN

GEODIC

INSECTOID

HUMANOID

0

-60

+30

+50

0

-38

+14

CYBERNETIK

-60

0

-14

+38

-65

+38

0

SAURIAN

+30

-14

0

-140

+13

+30

+24

ICHTHYTOSIAN

+50

+38

-140

0

+40

0

0

ETHEREAN

0

-65

+14

+40

0

+40

0

GEODIC

-38

+38

+30

0

+40

0

-64

INSECTOID

+14

0

+24

0

0

-64

0

HARVESTER

-150

-150

-150

-150

-150

-150

-150

Dyplomacja w Master of Orion 3 została całkowicie zmieniona w porównaniu ze swoimi poprzedniczkami. Pierwsze co się rzuca w oczy, to fakt rozbudowy dostępnych opcji dyplomatycznych, mamy różnego rodzaju traktaty handlowe, wojskowe, ekonomiczne, czy wywiadowcze. Jest kilka różnych rodzajów zawarcia pokoju, czy też sposobów kapitulacji. Aby było jeszcze ciekawiej dostępny jest też Senat Oriona, dzięki któremu gra się jeszcze bardziej komplikuje.

Przede wszystkim musicie zdać sobie sprawę, że dyplomacja może być bardzo przydatna szczególnie jeśli chodzi o potencjalne wpływy budżetowe z dobrze zwartych traktatów handlowo-ekonomicznych, jak i przede wszystkim dzięki wymianom technologicznym, które w Master of Orion III stanowią kluczową rolę w rozwoju badań wielu ras.

Chciałbym zwrócić Wam uwagę, że powyższa tabelka, na której widać początkowe stosunki dyplomatyczne pomiędzy gatunkami jest bardzo ważna dla całej rozgrywki. Otóż sztuczna inteligencja komputera bardzo uważnie stosuje się do początkowych chęci, bądź niechęci pomiędzy cywilizacjami. Wybierając rasę, której powszechnie większość społeczności międzygalaktycznej nie lubi, skazujecie się z początku na izolacje i już na samym początku możecie być wręcz zaskoczeni ilością wiadomości od innych cywilizacji wypowiadających Wam wojnę, bądź wprowadzających sankcje, czy embarga. Tę sytuacje będzie bardzo ciężko zmienić i dlatego warto jest wybrać jedną, ewentualnie dwie rasy, które są najmniej nieprzychylne Waszemu społeczeństwu i próbować żmudnymi, trudnymi i kosztownymi krokami zaskarbić sobie ich przychylność, dzięki czemu nie tylko uzyskacie dobrych sojuszników, ale też będziecie w stanie wymieniać się technologiami, co bardzo przyspieszy projekty badawcze.

Dyplomacja cd.

Jeśli natomiast zaczniecie swą nową rozgrywkę wcielając się np. w rasę ludzką to otworzą się dla Was ogromne możliwości dyplomatyczne, które po prostu trzeba wykorzystać. Nie tylko większość ras będzie się sama starała zaskarbić sobie Waszą przychylność, ale też większość dyplomatycznych kontaktów inicjowana będzie przez inne cywilizacje. W tych wypadkach powinniście jak najczęściej zgadzać się na proponowane traktaty, gdyż z pewnością przyniosą one pozytywny skutek dla Waszej cywilizacji. Czasami jednak sami też powinniście inicjować niektóre ruchy, np. w dziedzinie technologicznej - bardzo często będziecie w stanie uzyskać naprawdę dobre wyniki na polu współpracy badawczej i co ciekawe nie odbywa się ta wymiana technologiczna w sposób znany z gry Civilization 3 tzn. za jedną technologię już nie będziecie musieli swoim adwersarzom oddawać 4-5 swoich i to jeszcze bardziej zaawansowanych, wyników badań.

Mimo, że dyplomacja