Empire Earth II - poradnik do gry - Piotr "Ziuziek" Deja - ebook

Empire Earth II - poradnik do gry ebook

Piotr "Ziuziek" Deja

0,0

Opis

Poradnik do Empire Earth II zawiera informacje, których nie znajdziecie w grze ani w instrukcji – opis przejścia wszystkich misji, włącznie z punktami zwrotnymi, okraszony obrazkami ilustrującymi sytuację taktyczną oraz mapami.

Empire Earth II - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Jednostki
  • [Korea] Misja 1 cz.1
  • [Korea] Misja 1 cz.2
  • Trening
  • [Korea] Misja 4 cz.1
  • [Korea] Misja 3 cz.1
  • [Korea] Misja 5 cz.1
  • [Korea] Misja 5 cz.2
  • [Niemcy] Misja 1 cz.1
  • [Niemcy] Misja 1 cz.3

Informacja o grze

Druga część znanej gry strategicznej rozgrywanej w czasie rzeczywistym, w której zadaniem gracza jest stanąć na czele jednej z czternastu cywilizacji i poprowadzić ją od epoki kamienia łupanego do ery lotów kosmicznych, badając nowe technologie, produkując wojsko i stawiając czoła konkurencyjnym nacjom.

Gra Empire Earth II, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 97

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność



Podobne


Empire Earth IIporadnik do gry

autor: Piotr "Ziuziek" Deja

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=395

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Trening

Jednostki

[Korea] Misja 1 cz.1

[Korea] Misja 1 cz.2

[Korea] Misja 1 cz.3

[Korea] Misja 2 cz.1

[Korea] Misja 2 cz.2

[Korea] Misja 3 cz.1

[Korea] Misja 3 cz.2

[Korea] Misja 4 cz.1

[Korea] Misja 4 cz.2

[Korea] Misja 4 cz.3

[Korea] Misja 5 cz.1

[Korea] Misja 5 cz.2

[Korea] Misja 5 cz.3

[Korea] Misja 6 cz.1

[Korea] Misja 6 cz.2

[Korea] Misja 6 cz.3

[Korea] Misja 7 cz.1

[Korea] Misja 7 cz.2

[Korea] Misja 7 cz.3

[Korea] Misja 8 cz.1

[Korea] Misja 8 cz.2

[Niemcy] Misja 1 cz.1

[Niemcy] Misja 1 cz.2

[Niemcy] Misja 1 cz.3

[Niemcy] Misja 2 cz.1

[Niemcy] Misja 2 cz.2

[Niemcy] Misja 2 cz.3

[Niemcy] Misja 3 cz.1

[Niemcy] Misja 3 cz.2

[Niemcy] Misja 3 cz.3

[Niemcy] Misja 4 cz.1

[Niemcy] Misja 4 cz.2

[Niemcy] Misja 5 cz.1

[Niemcy] Misja 5 cz.2

[Niemcy] Misja 6 cz.1

[Niemcy] Misja 6 cz.2

[Niemcy] Misja 6 cz.3

[Niemcy] Misja 7 cz.1

[Niemcy] Misja 7 cz.2

[Niemcy] Misja 7 cz.3

[Niemcy] Misja 8 cz.1

[Niemcy] Misja 8 cz.2

[Ameryka] Misja 1 cz.1

[Ameryka] Misja 1 cz.2

[Ameryka] Misja 1 cz.3

[Ameryka] Misja 2 cz.1

[Ameryka] Misja 2 cz.2

[Ameryka] Misja 2 cz.3

[Ameryka] Misja 3 cz.1

[Ameryka] Misja 3 cz.2

[Ameryka] Misja 3 cz.3

[Ameryka] Misja 4 cz.1

[Ameryka] Misja 4 cz.2

[Ameryka] Misja 4 cz.3

[Ameryka] Misja 5 cz.1

[Ameryka] Misja 5 cz.2

[Ameryka] Misja 5 cz.3

[Ameryka] Misja 6 cz.1

[Ameryka] Misja 6 cz.2

[Ameryka] Misja 6 cz.3

[Ameryka] Misja 7 cz.1

[Ameryka] Misja 7 cz.2

[Ameryka] Misja 7 cz.3

[Ameryka] Misja 8 cz.1

[Ameryka] Misja 8 cz.2

[Ameryka] Misja 8 cz.3

[Punkty Zwrotne] Normandia - Alianci cz.1

[Punkty Zwrotne] Normandia - Alianci cz.2

[Punkty Zwrotne] Normandia - Alianci cz.3

[Punkty Zwrotne] Normandia - Niemcy cz.1

[Punkty Zwrotne] Normandia - Niemcy cz.2

[Punkty Zwrotne] Trzy królestwa - Wei cz.1

[Punkty Zwrotne] Trzy królestwa - Wei cz.2

[Punkty Zwrotne] Trzy królestwa - Wei cz.3

[Punkty Zwrotne] Trzy krolestwa - Wu cz.1

[Punkty Zwrotne] Trzy krolestwa - Wu cz.2

[Punkty Zwrotne] Trzy krolestwa - Wu cz.3

Wstęp

Witam w nieoficjalnym poradniku do Empire Earth II. Ponieważ w samej grze znajduje się mnóstwo informacji - w postaci misji treningowych i encyklopedii - starałem się, by informacje nie były dublowane. Dlatego w poradniku tym znajdziecie to, czego nie ma w grze ani w instrukcji - opis przejścia wszystkich misji, włącznie z punktami zwrotnymi. Opisy okraszone są obrazkami i mapami, które niewątpliwie ułatwią orientację w grze. Kolor strzałek jest taki sam jak kolor gracza, którego dotyczą, natomiast numery obrazków w lewym górnym rogu odnoszą się do punktów na mapie. Po tym krótkim wyjaśnieniu zapraszam do lektury.

Trening

Przed rozpoczęciem gry w kampanie czy punkty zwrotne, musisz koniecznie przejść kampanię treningową - dla Azteków. Nie ma sensu tłumaczyć wszystkiego, co w praktyce można przećwiczyć w misjach. Pierwsza misja zapoznaje z ogólnymi komendami, wydobywaniem surowców i sposobami poruszania się po ekranie opcji, druga uczy walki lądowej i budowy struktur, trzecia walki morskiej, transportu i handlu, natomiast czwarta - z walką powietrzną, systemem koron, technologiami i atakiem nuklearnym.

Właściwie przez wszystkie trzy misje i połowę czwartej gracz jest prowadzony całkowicie za rączkę i nie ma szansy przegrać, czy ponieść porażkę. Schody zaczynają się w misji czwartej, bo tam nie masz już przeważającego liczebnie wojska i musisz sam je wybudować i sam zaatakować wroga. Wróg zaatakuje cię po tym jak zrzucisz na niego bombę atomową, i jeśli odpowiednio się nie przygotujesz, to zniszczy twój silos i pobliski posterunek. Poniżej znajduje się mapa misji:

Jednak nawet wtedy nie warto rozpaczać - bo dopiero wtedy właśnie zaczyna się prawdziwa zabawa. Przez całą misję możesz budować jednostki lub zrobić to dopiero, jak dostaniesz zadanie zaatakowania Inków i zniszczenia ich głównego budynku. Dlatego rozpocznij budowę wojsk - spójrz do punktu (1).

Masz tutaj dwa budynki, w którym produkowane są jednostki - po lewej jest to fabryka, po prawej - koszary. Na pewno masz bardzo dużą ilość surowców, więc po prostu zacznij produkować jednostki. W tym samym czasie odkrywaj technologie. Ustaw punkty zbiórki (sposób ich ustawiania był objaśniony w pierwszej misji treningowej), tak aby wojska zbierały się w jednym miejscu. Pokazuje to powyższy obrazek. Znajdź także lotnisko i produkuj samoloty - ustaw punkt zbiórki w innym miejscu. Teraz musisz czekać, aż będziesz miał przynajmniej kilkadziesiąt jednostek, im więcej tym lepiej. Do tego dochodzą samoloty. Teraz lądowe jednostki (wraz z przywódcą militarnym!) oznacz jako grupę 1, a samoloty - jako grupę 2. Teraz spójrz na obrazek (2) i punkt (2) na mapie.

Najpierw przeprowadź wojska lądowe drogą pokazaną przez białą strzałkę na mapie. Potem dołącz samoloty (są szybsze i nie muszą używać mostów). A potem... atakuj! Najpierw samolotami zniszcz wieżyczki przeciwlotnicze, a jednostkami lądowymi posterunki i wrogie jednostki. Potem po prostu pacyfikuj teren. Gdy już sytuacja będzie opanowana, a wokół zostaną tylko struktury przeciwnika, zostaw jednostki - niech same niszczą przeciwnika. Ty natomiast wróć się do bazy i wybierz kilku obywateli, a następnie rozkaż im iść na terytorium Inków - do (2). Tam najpierw zniszcz wojskiem centrum miejskie Inków, a potem wybuduj swoje. To zakończy misję.

Jednostki

Dokładny opis każdej z jednostek znajdziecie w encyklopedii, więc tutaj nie ma sensu podawać tych samych opisów. Jednak tabela powinna Wam pomóc w szybkim przypomnieniu sobie, co i czym atakować. Jak wiecie, jednostki podzielone są na sześć typów, a każdy typ ma jakieś premie - większą i mniejszą - gdy atakuje inne typy. Poniższa tabela przedstawia wszystkie typy jednostek i pokazuje, czy kierując danym typem atakować od razu, atakować z zastanowieniem, czy lepiej szybko uciekać.

Górny rząd to typy jednostek, które atakują, natomiast lewy - to potencjalne ofiary. Oznaczenia znajdują się pod tabelą.

Lekka piechota

Ciężka piechota

Lekka jazda

Ciężka jazda

Lekka artyleria

Ciężka artyleria

Lekka piechota

-

x

-

O

o

X

Ciężka piechota

o

-

X

-

x

O

Lekka jazda

-

O

-

x

X

o

Ciężka jazda

X

-

o

-

O

x

Lekka artyleria

x

o

O

X

-

-

Ciężka artyleria

O

X

x

o

-

-

"O" - typ zyskuje dużą premię wobec atakowanego celu;

"o" - typ zyskuje mniejszą premię wobec atakowanego celu;

"-" - typ nie zyskuje, ani nie traci premii wobec atakowanego celu;

"x" - typ nie zyskuje premii, natomiast atakowany cel ma mniejszą premię;

"X" - typ nie zyskuje premii, natomiast atakowany cel ma mniejszą premię.

Przykładowo, mając oddział jednostek należących do typu ciężkiej jazdy, najlepiej jest atakować lekką piechotę - dobrze też jest przetrzepać skórę ciężkiej artylerii. Nic nie stracimy, ani nic nie zyskamy, jeśli zaatakujemy ciężką piechotę czyciężką jazdę. W ostateczności powinniśmy natomiast atakować lekką jazdę (gdyż ma ona wobec naszych jednostek małą premię), a już bardzo powinniśmy się wystrzegać lekkiej artylerii, która wobec ciężkiej jazdy ma premię dużą.

[Korea] Misja 1 cz.1

No to zaczynamy od pierwszej misji... Jeśli myślisz że będzie tu łatwo, to grubo się mylisz. Na początku trzeba działać szybko i w odpowiednim czasie podejmować decyzje, bo inaczej nie będziesz miał szansy przeżyć. Potem czeka cię walka, jednak będziesz miał nieograniczoną ilość czasu, żeby się do niej przygotować. Na razie jednak musimy skupić się na założeniu miasta. Pamiętaj - Tangun nie może zginąć, podobnie jak i obywatele (dopóki nie założysz miasta).

Pierwsze co musisz zrobić, to oddzielić obywateli od reszty wojska i zostawić ich w tyle. Lepiej ich do walki nie używać. Resztą natomiast - z wodzem na czele - idź w prawo, aż trafisz do miejsca, które przedstawia obrazek (1).

Tutaj czeka cię pierwsza walka - ponieważ masz ogromną przewagę liczebną, nie powinieneś mieć problemu z pokonaniem wojsk rozbójników. Po oczyszczeniu terenu idź razem z obywatelami do miejsca wskazanego przez punkt na mapie i obrazek (2).

Czas założyć miasto. Wybuduj budynek główny w miejscu, który pokazuje powyższy obrazek. Surowce są również pokazane na obrazku, nie ma jedynie kamienia, którego złóż trzeba poszukać gdzieś niedaleko na południowym wschodzie. Na początku wybierz wszystkich obywateli i zacznij zbierać żywność. Potem odłącz jednego i zbieraj drewno. Po chwili powinien przybyć do ciebie wódz wioski Kunsan, znajdującej się na północnym zachodzie. Poprosi on o ofiarowanie 400 jednostek żywności do października - tu zaczyna się odliczanie. Jednak nie spiesz się z tym. Uważaj w międzyczasie na małe ataki bandytów, które mogą nadchodzić z miejsca pokazanego na obrazku czerwoną strzałką (również na mapie).

[Korea] Misja 1 cz.2

Możesz dobudować nowych obywateli (kilku, nie więcej), ale przez cały czas miej na stanie przynajmniej 540 jednostek żywności - gdyż tyle musisz ofiarować (400 jednostek + 35% podatku). Co dalej? Podczas gdy twoi obywatele zajmują się zbiorem surowców, postaw jak najszybciej koszary, potem drugie - jak widać na obrazku (3). Musisz wybudować jak najwięcej wojska, zanim termin oddania surowców dobiegnie końca - dlatego, że zaraz później czeka cię trudna walka. Wytrenuj około dwudziestu wojowników z maczugami i dziesięciu łuczników, im więcej tym lepiej. Nie zapominaj jednak że musi ci zostać 540 jednostek żywności! Gdy październik będzie się kończył, zapisz szybko grę i wejdź do opcji dyplomacji.

Kliknij na pomarańczowe pole ("Wioska Kunsan"), potem na przycisk "Surowce", a następnie cztery razy na licznik surowców obok pomarańczowego pola. Potem kliknij na "Wyślij" u dołu ekranu. Po wysłaniu trybutu po chwili włącz okno jeszcze raz, a cel misji zostanie wykonany. Ale nie możesz jeszcze odetchnąć - jak najszybciej zbierz wszystkie wojska i gnaj do Wioski Kunsan, do punktu (4) (spójrz na mapę, pokazuje to druga niebieska strzałka).

Jeśli masz za mało wojska, to polegniesz. Jeśli wystarczająco dużo - wygrasz. I w tym zamyka się cała filozofia. Obrazek (4) pokazuje drogę twoją (niebieska strzałka), sojuszników (pomarańczowa) i wrogów (czerwona). Zniszcz wszystkie jednostki wrogów - gdy to zrobisz i pokaże się komunikat o wykonaniu celu misji, możesz wrócić wojskiem do bazy. Powinno udać ci się wykonać opcjonalny cel (obrona świątyni Kunsan), dzięki czemu otrzymasz sześciu kapłanów.

Teraz wróć się do bazy. Czeka cię żmudne przygotowanie ataku. Rozbuduj bazę - postaw świątynię, uniwersytet, warsztat oraz kilka domów. Wybuduj wojsko - minimalnie będzie to trzydziestu wojowników, dziesięciu łuczników i dwa miotacze kamieni. Pamiętaj, że teraz potrzebne ci są różne surowce, więc odpowiednio do ich zbioru przydzielaj obywateli. Możesz wytrenować kolejnych. Im więcej wojska tym lepiej. Zielona strzałka na mapie pokazuje alternatywną drogę ataku, od tyłu bazy przeciwnika. Jednak wielkiej różnicy nie ma, bo i tak wygrana zależy tu od liczby wojska, a nie taktyki jaką obierzesz. Idź całym wojskiem do punktu (5) na mapie i zniszcz pierwszych wrogów (pokazuje to obrazek (5)). Zapisz oczywiście grę wcześniej.

[Korea] Misja 1 cz.3

Dalej na wschód - spotkasz bardzo dużą liczbę łuczników chroniących budynek główny wroga. Najpierw rozpraw się z nimi, gdyż są niebezpieczniejsi (6). Po chwili z prawej wyjdzie kilkunastu wrogich wojowników z maczugami. Gdy zniszczysz większą część wojsk przeciwnika, zatrzymaj grę i rozdziel wojsko na dwie grupy.

Niech