Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do „Dungeon Lords” zawiera kompletny i szczegółowy opis przejścia, wraz z załączonymi ponad 60 własnoręcznie wykonanymi mapami, opis wszystkich zadań dostępnych w gildiach, domach i organizacjach, a także wiele innych przydatnych informacji.
Dungeon Lords - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Dynamiczna, w pełni trójwymiarowa gra akcji/cRPG z widokiem z perspektywy trzeciej osoby. Gracz przemierza olbrzymi i różnorodny świat, rozwijając swoją postać i wykonując szereg questów.
Gra Dungeon Lords, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 125
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=412
Na północ od Fargrove
Kanały Fargrove
Teatr Fargrove, poziom 1
Teatr Fargrove, poziom 2 i 3
Garrison District
Town Center
Slums District
Monastery
Mausoleum, poziom 1
Mausoleum, poziom 2
Przed opuszczeniem Fargrove
Bolen Fields
Devil's Marsh
Droga do Arindel
Arindale
Trial of Ancient Elders
Poziom główny
Poziom wyżej
Kanały
Talendor
Fire Drakes
Lost Lake
Harrow Ruins
Northern Steppes
Battlefields of the Dead
Skuldoon
Na południe od Skuldoon
Dungeon of the Moors, poziom 1
Dungeon of the Moors, poziom 2a
Dungeon of the Moors, poziom 2b
Dungeon of the moors, poziom 2 - jaskinie
Dungeon of the moors, poziom 2 - Gas Mask
Dungeon of the moors, poziom 3
Poziom 1a
Poziom 1b
Poziom 1
Poziom 2
Poziom główny
Etap 1
Etap 2
Etap 3
Etap 4
Etap 5
Black Swamp
Maze of Irynthabl
Sanctum of Irynthabl, poziom górny
Sanctum of Irynthabl, poziom dolny
Celestial Order
Guild of Fighters
Guild of Mages
Guild of Mystery
House of the Tiger & Dragon
Sisterhood
Witam w poradniku do Dungeon Lords. Gra ta pozwala na zwiedzenie olbrzymiego świata, pełnego przeróżnych tajemnic i zagadek, by w końcu bohatersko uratować go od zła i zniszczenia. Niniejszy poradnik zawiera kompletny i szczegółowy opis jej przejścia, wraz z załączonymi ponad 60 własnoręcznie wykonanymi mapami, a także opis wszystkich zadań dostępnych w gildiach, domach i organizacjach. Znajdziecie w nim także spis ras, klas, umiejętności oraz heraldry (heraldykę), wraz z podpowiedziami, w jaki sposób rozwijać swą postać. Zapraszam do lektury dalszych rozdziałów poradnika.
Zapisuj często grę. Zwłaszcza, że aby ją załadować musisz wyjść do głównego menu, a czynność ta trochę trwa.
Jeśli zginiesz, masz możliwość wskrzeszenia za pomocą klawisza 'r', jednak nie korzystaj z tego, jeśli nie posiadasz zaklęcia przywrócenia, ponieważ tracisz przy tym punkty umiejętności oraz nierozdysponowane punkty doświadczenia.
Przed wyruszeniem na otwarty teren odpoczywaj przy ogniskach do godziny 7-8 rano. Znacznie ułatwi Ci to orientację w okolicy.
Korzystaj z tarczy podczas walki. Blokuje ona każde uderzenie, jak również broni przed zaklęciami.
Wędrówkę po świecie gry ułatwiają Moon Bridge. Aby je aktywować potrzebujesz Moon Stone, który znajdziesz na wyspie na Lost Lake.
Radzę trzymać w zapasie pulę nierozdysponowanych punktów doświadczenia i korzystać z nich, gdy nie możemy rozbroić pułapki, użyć przedmiotu itp.
Nie ma możliwości oczyszczenia mapy z wrogów. Gdy zabijesz jedną z atakujących Cię grup, na pewno zaraz zjawi się następna. Dlatego, gdy chcesz zwiedzać teren, a nie chcesz walczyć warto zostawić przy życiu jednego członka z grupy wrogów i pozwolić mu za sobą biegać. Wtedy rzadko zdarza się, aby szybko zaatakowała Cię kolejna grupa.
Nawet jeśli masz słabo rozwiniętą umiejętność używania danego przedmiotu, możesz go nosić ponosząc określoną karę. Czasem warto korzystać z takowych przedmiotów, gdy jest ona niska.
Wykorzystuj fakt, iż Twoi przeciwnicy przy ataku zadają obrażenia także swoim sprzymierzeńcom. Szczególnie odnosi się to do magów. Warto ustawić się tak, aby wrogowie atakujący wręcz stali pomiędzy Tobą, a rzucającym zaklęcia magiem.
Otwieranie zamków lub rozbrajanie pułapek to prosta gra zręcznościowa. Polega ona na tym, aby obrazek z dolnej belki wciskać wtedy, gdy na górnej belce przesuwa się po nim wskaźnik. Jego szybkość zależy od Twoich umiejętności, może być także zmniejszana poprzez użycie wytrychów. Natomiast to, czy widzisz obrazki na górnej belce przed rozpoczęciem rozbrajania, zależy od umiejętności Inspect.
Czerwone kwadraty na mapach oznaczają położenie skrzyń, beczek, pudeł itp.
Brązowe przejścia oznaczają drzwi, przez które można przejść od razu lub dopiero po ich odblokowaniu.
Cyfra w nawiasie kwadratowym oznacza poziom zabezpieczenia skrzyń lub drzwi.
Zielone cyfry w nawiasie okrągłym są odnośnikiem do punktów na załączonych mapach.
Czerwone cyfry w nawiasie okrągłym są odnośnikiem do załączonych obrazków.
Brązowe cyfry w nawiasie okrągłym są odnośnikiem do punktów oznaczonych na mapie świata.
Strength -Wysoki jej poziom pozwala Ci używać ciężkiej broni oraz noszenie takowych zbroi. Podnosi także obrażenia, które zadajesz w walce bronią. Rozwijaj ten atrybut przede wszystkim, gdy potrzebujesz użyć przedmiotów wymagających wysokiej wartości siły.
Intellect -Pozwala na łatwiejszą naukę magii, a także umiejętności (obniża koszt rozwoju), dlatego też jest bardzo ważną umiejętnością dla każdej z postaci, a szczególnie dla magów.
Dexterity -Wpływa na efektywność atakowania przeciwnika za pomocą broni. Jest podstawowym atrybutem dla Wojowników.
Agility -Przekłada się na szybkość oraz refleks podczas walki. Przydatny, choć nie najważniejszy atrybut dla wszystkich postaci.
Vitality -Określa poziom żywotności Twojej postaci. Istotna dla Wojowników. W przypadku innych klas proponuję rozwój tego atrybutu dopiero w dalszych etapach gry.
Honor -Jest miernikiem Twojego heroizmu i odwagi w walce. Oddziałuje również na wysokość cen u kupców. Ponieważ pieniędzy w grze nie brakuje, jest on praktycznie nieprzydatny.
Wybór rasy determinuje rozwój postaci w całej grze. Od tego, jaką wartość atrybutów posiada bazowo dana rasa zależy, ile punktów doświadczenia będziemy musieli poświęcić na jej dalszy rozwój. Dlatego też różnica pomiędzy atrybutami wbrew pozorom jest bardzo istotna. Dla przykładu awans człowiekiem mężczyzną na 14 poziom dexterity kosztuje 1231 punktów, natomiast awans Urgothem na 10 poziom wynosi 2639 punktów.
Dwarf- rasę tą charakteryzuje niski wzrost oraz krępa budowa ciała. Posiadają natomiast wysoką siłę oraz witalność, dzięki czemu mogą nosić najcięższy ekwipunek i wytrzymać dosyć duży atak. Przyzwoita zręczność pozwala im również na efektywne zadawanie ciosów, czyniąc z nich tym samym świetny materiał na Wojowników.
Strength 18
Intellect 10
Dexterity 12
Agility 10
Vitality 16
Honor 10
Life 52
Strike 12
Damage +0
Speed +0
Parry 0
Influence 10
Elf female- to postacie starożytne, bardzo mądre i długo żyjące. Oprócz ich inteligencji, zauważalna jest również zwinność i gibkość. Niestety są rasą dosyć kruchą i wątłą. Pomimo niskiej witalności polecam tą postać do gry magiem.
Strength 10
Intellect 17
Dexterity 15
Agility 15
Vitality 8
Honor 10
Life 36
Strike 15
Damage +0
Speed +7
Parry 2
Influence 11
Elf male- to postacie starożytne, bardzo mądre i długo żyjące. Oprócz ich inteligencji, zauważalna jest również zwinność i gibkość. Niestety są rasą dosyć kruchą i wątłą. Świetnie nadają się do gry magiem bądź złodziejem.
Strength 12
Intellect 15
Dexterity 15
Agility 14
Vitality 10
Honor 10
Life 40
Strike 15
Damage +0
Speed +5
Parry 2
Influence 10
Human female- są jedną z dominujących ras w grze, w porównaniu do innych mają stosunkowo równo rozłożone punkty zdolności. Dzięki temu sprawdzają się oni w każdej klasie. Kobiety są lepsze od mężczyzn w klasach magicznych oraz złodziejskich.
Strength 13
Intellect 14
Dexterity 13
Agility 13
Vitality 12
Honor 10
Life 44
Strike 13
Damage +0
Speed +2
Parry 1
Influence 11
Human male- są jedną z dominujących ras w grze, w porównaniu do innych mają stosunkowo równo rozłożone punkty zdolności. Dzięki temu sprawdzają się oni w każdej klasie. Mężczyźni bardziej nadają się do gry wojownikami od kobiet.
Strength 15
Intellect 12
Dexterity 13
Agility 12
Vitality 14
Honor 10
Life 48
Strike 13
Damage +0
Speed +0
Parry 1
Influence 10
Thrall- to rasa demigothów niskiej postawy. Są zdumiewająco szybcy i sprytni, ale dosyć niscy, dlatego w walce uciekają się do oszustw i podstępów. Powoduje to, że dzięki tym zdolnościom będą dobrymi magami bądź złodziejami.
Strength 10
Intellect 14
Dexterity 16
Agility 16
Vitality 10
Honor 10
Life 40
Strike 16
Damage +0
Speed +10
Parry 3
Influence 10
Urgoth- Te ogromne, muskularne postacie wywołują ogólny strach, ale także poszanowanie w całym świecie. Silni jak woły i niezbyt bystrzy Urghoci są zdolni używać najcięższego ekwipunku. Wielka witalność sprawia, że są oni najbardziej wytrzymałą rasą w grze. Jednakże niski poziom zręczności, intelektu i szybkości powoduje, iż nadają się ewentualnie tylko na wojowników.
Strength 20
Intellect 8
Dexterity 9
Agility 9
Vitality 20
Honor 10
Life 60
Strike 9
Damage +0
Speed +0
Parry 0
Influence 10
Wylvan- to chytrzy i przebiegli ludzie-zwierzęta. Należą do rasy demigothów charakteryzujących się bardzo dużą szybkością, ale także ponurym usposobieniem. Są posiadaczami niezwykle przebiegłych umysłów, a także niepohamowanej prędkości. W przeciwieństwie do większości demigothów są jednak bardziej kruchej budowy. Dobry materiał do gry złodziejem.
Strength 11
Intellect 13
Dexterity 14
Agility 16
Vitality 11
Honor 10
Life 42
Strike 14
Damage +0
Speed +10
Parry 2
Influence 10
Zaur- tych gadów demigothów charakteryzuje szybkość i siła. Ich szeroki jaszczurzy "uśmiech" szkodzi wzrokowi większości cywilizowanych ras. Zaury nie są szczególnie bystre i zwinne, ale posiadają dużą siłę i witalność. Nie będą najgorszymi wojownikami.
Strength 17
Intellect 9
Dexterity 10
Agility 14
Vitality 16
Honor 10
Life 52
Strike 10
Damage +0
Speed +5
Parry 1
Influence 10
Gildie, domy oraz organizacje występujące w grze dają możliwość rozwoju klas. Dostępnych jest pięć miejsc na klasy, z czego dwa można przeznaczyć na klasy pierwszego rzędu. Kolejne dwa na klasy drugiego rzędu, a ostatnie miejsce na klasę z trzeciego rzędu. Dla przykładu: gdy podczas tworzenia postaci wybierzemy Adepta, to możemy wybrać dla niego jedną z klas drugiego rzędu (Celestial, Paladin, Monk), a następnie jedną z trzeciego rzędu (przypisaną do rzędu drugiego np. Monk -> Shaolei Master, szczegóły w rozdziale z zadaniami dla gildii, domów, i organizacji). Dodatkowo możemy wybrać sobie kolejną klasę z pierwszego rzędu i rozwinąć ją do rzędu drugiego.
W tabeli znajdują się wymagania danej klasy (w chwili obecnej nie działają, oznacza to, że możemy zdobyć daną klasę nie spełniając ich). W następnej kolumnie wypis umiejętności, których dana klasa szybciej się uczy, a w ostatniej nowe umiejętności, które przychodzą wraz z nią.
Adept: klasa wybierana podczas tworzenia postaci
Armors, Shields, Celestial magic, Magic weaponry
Magic weaponry
Celestial: Strength 20, Intellect 25, Dexterity 20, Agility 20, Vitality 25, Honor 20, Light weapons 5, Parry 3, Light armor 5, Celestial magic 5
Rune magic
Channel
Monk: Strength 20, Intellect 20, Dexterity 25, Agility 25, Vitality 20, Honor 20, Light weapons 3, Light pole weapons 3, Archery 3, Parry 5, Celestial magic 3
Rune magic, Parry, Light pole weapons, Archery
Ninjutsu, Channnel
Paladin: Strength 25, Intellect 25, Dexterity 20, Agility 20, Vitality 25, Honor 20, Medium weapons 5, Parry 5, Medium armor 3, Celestial magic 5, Rune magic 3
Weapons, Parry, Rune magic
Channel, Heavy weapons, Heavy armors, Heavy shields
Crusader: Strength 40, Intellect 40, Dexterity 35, Agility 30, Vitality 40, Honor 35, Heavy weapons 10, Parry 10, Heavy armor 7, Celestial magic 10, Rune magic 10
Brak
Crushing blow
Shaolei Master: Strength 30, Intellect 35, Dexterity 45, Agility 45, Vitality 35, Honor 35, Light weapons 7, Ninjutsu 7, Light pole weapons 7, Archery 7, Parry 7, Celestial magic 7
Ninjutsu, Pole arms, Athletics, Channel
Critical strike
StarGazer: Strength 30, Intellect 45, Dexterity 35, Agility 35, Vitality 40, Honor 35, Light weapons 10, Parry 10, Light armor 10, Celestial magic 10
Channel
Iron will
Fighter: klasa wybierana podczas tworzenia postaci
Weapons, Armors, Shields, Parry
Brak
Knight: Strength 25, Intellect 20, Dexterity 20, Agility 20, Vitality 25, Honor 20, Medium weapons 5, Parry 5, Medium armor 5, Medium shields 3
Brak