Cryostasis: Arktyczny Sen - poradnik do gry - Marcin "lhorror" Jaskólski - ebook

Cryostasis: Arktyczny Sen - poradnik do gry ebook

Marcin "lhorror" Jaskólski

0,0

Opis

Poradnik do „Cryostasis: Arktyczny Sen” to dokładny opis przejścia gry zawierający informacje o lokalizacji dokumentów, broni oraz ciał marynarzy na których można użyć umiejętności Mental Echo.

Cryostasis: Arktyczny Sen - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • [Solucja] Light
  • [Solucja] Chronos
  • [Solucja] Forest
  • [Solucja] Dream
  • [Solucja] Swamp
  • [Solucja] Choice
  • Walka
  • [Solucja] Fear cz.1
  • [Solucja] Escape
  • [Solucja] Poison cz.1

Informacja o grze

Mroczne dzieło programistów z ukraińskiego studia Action Forms (twórcy między innymi serii Carnivores i Vivisector). Tym razem mamy do czynienia z mieszanką gatunków: elementy właściwe strzelankom i grom akcji są obficie doprawione klimatem rodem z najlepszych horrorów.

Gra Cryostasis: Sleep of Reason, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 51

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne


Cryostasis: Arktyczny Senporadnik do gry

autor: Marcin "lhorror" Jaskólski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=845

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Walka

[Solucja] Dream

[Solucja] Forest

[Solucja] Swamp

[Solucja] Storm

[Solucja] Glacier

[Solucja] Ties

[Solucja] Darkness

[Solucja] Heart

[Solucja] Stress

[Solucja] Cold

[Solucja] Fear cz.1

[Solucja] Fear cz.2

[Solucja] Escape

[Solucja] Beasts cz.1

[Solucja] Beasts cz.2

[Solucja] Poison cz.1

[Solucja] Poison cz.2

[Solucja] Choice

[Solucja] Heat

[Solucja] Chronos

[Solucja] Light

Wstęp

Witaj w nieoficjalnym poradniku do Cryostasis: Arktyczny Sen (Sleep of Reason). W solucji kolorem pomarańczowym oznaczyłem dokumenty które można odnaleźć w czasie rozgrywki, kolorem niebieskim nazwy broni, kolorem zielonym zwłoki marynarzy na których możemy użyć umiejętności Mental Echo. W sporadycznych sytuacjach będziesz mógł ją wykorzystać w stosunku do żywych.

Akcja gry przenosi nas do roku 1981 w okolice bieguna północnego. Wcielamy się w postać meteorologa Alexandra Nesterova. Dostaje się w pobliże "Północnego Wiatru" - rosyjskiego lodołamacza o napędzie atomowym. Statek od 13 lat uwięziony jest w lodowej pułapce Arktyki i nikt nie wie, co się stało z jego załogą.

Mental Echo to unikalna zdolność naszego bohatera. Dzięki tej umiejętności możemy przenieść się do ciała odnalezionego nieszczęśnika. Jest to podróż w czasie, do ostatnich minut jego życia. Zmieniając jego działania w przeszłości możemy uratować mu życie, a także zmienić teraźniejszość.

Marcin "lhorror" Jaskólski

Walka

Walka

W Cryostasis będziemy toczyć zarówno walki wręcz, jak i strzeleckie. Bronie do walki wręcz nie wymagają szczegółowego omówienia. Pierwszą bronią jaką zdobędziemy w grze jest kłódka z łańcuchem, z której bohater korzysta jak z prowizorycznego kastetu. Możemy blokować uderzenia prawym przyciskiem myszki i zadawać różne ciosy dzięki kombinacjom lewego myszy i klawiszy kierunkowych. Kolejną prowizoryczną bronią jest zawór, który zadaje nieco więcej obrażeń przeciwnikom. Ostatnią bronią do walki wręcz jest topór. Jest on nieco nieporęczny, ale siła jego uderzeń niweluje tą niedogodność. Broni strzeleckiej należy poświęcić więcej uwagi, jako, że będziemy się nią posługiwać znacznie częściej.

Walther AC-1940 - Pistolet sygnałowy na flary, czyli popularna rakietnica. Wystrzeliwuje pociski o wysokiej temperaturze, które wbijają się w przeciwników i płonąc zadają im obrażenia. Dodatkowo wrogowie w grze kierują się ku źródłom ciepła, więc wystrzeliwując race możemy ich zmylić co do naszej lokalizacji. Wadą tej broni jest wolny czas przeładowywania.

Mosin-Nagant 1891 - Pierwsza broń strzelecka z prawdziwego zdarzenia. Mieści w magazynku pięć naboi, ale za każdym strzałem trzeba ją przeładowywać. Gdy wystrzelasz wszystkie naboje, czas załadowania kolejnego magazynka wydłuża się w nieskończoność. Ze względu na wolne tempo przeładowywania, warto ją używać z większej odległości. W grze spotkamy się także z drugim rodzajem tej broni, wyposażonej w celownik optyczny. Wykorzystuje się ją rzadko, tym niemniej w kilku momentach może nam się przydać.

Tokarev SVT-40 - Z tym karabinem możemy ryzykować bardziej dynamiczne walki strzeleckie, na mniejszym dystansie, jako, że przeładowujemy go dopiero gdy wystrzelamy zawartość całego magazynka (10 nabojów).

PPSH-41 - Pepesza jest jedyną bronią maszynową dostępną w grze. Warto oszczędzać do niej amunicję, bowiem może się okazać jedynym skutecznym argumentem przeciwko wyjątkowo silnym przeciwnikom.

W grze nie występują apteczki. Jedynym sposobem zwiększenia energii jest ogrzanie się przy ognisku, rurze ciepłowniczej, czy nawet przy żarówce.

[Solucja] Dream

DREAM

Otwórz właz i wejdź do środka. Po krótkiej wędrówce dotrzesz do pokrywy. Otwórz ją i zeskocz na dół, a automatycznie podniesiesz latarkę (obsługujesz ją klawiszem F).

Przejdź przez tunel, a na jego końcu zobaczysz drzwi. Przechodź przez kolejne drzwi, aż przed twoimi oczami pojawi się martwe ciało. Zauważ, że okolice jego serca jarzą się czerwonym kolorem. Podejdź do nich, a zobaczysz ostatnie chwile życie tego człowieka. Na razie nic więcej nie można tu zrobić, więc idź dalej. Wkrótce dotrzesz do schodów prowadzących na górę. Gdy wejdziesz na górę, przy zerwanej kładce zmaterializują się kolejne zwłoki. Podejdź do nich, a będziesz świadkiem kolejnej wizji. Podczas niej nadal nie będziesz mógł nic zrobić, a jedynie się rozglądać.

Gdy wizja się skończy, okaże się, że znalazłeś się po drugiej stronie pomieszczenia i możesz kontynuować drogę na górę. Przejdź przez drzwi i wejdź na kładkę prowadzącą przez centrum pomieszczenia. Wkrótce przed tobą zmaterializuje się ludzkie ciało. Podejdź do niego, a zobaczysz kolejną wizję. Gdy wizja się skończy, spójrz na dół, a zobaczysz leżące tam ciało z jarzącym się na czerwono sercem.

Zejdź na dół i podejdź do trupa. Tym razem twój bohater wyciągnie w jego kierunku rękę i będziesz mógł po raz pierwszy w grze wykorzystać umiejętność Mental Echo. Gdy wciśniesz prawy przycisk myszy przeniesiesz się w jego ciało i przejmiesz nad nim kontrolę. Tym razem człowiek nie ginie w czasie upadku, gdy zawali się lód. Zwróć uwagę na psa szczekającego na górze. Podnieś dokument leżący na ziemi, wyjdź z dziury i podążaj za psem.

Uważaj na lodowe szczeliny i podążaj za szczekaniem psa. Musisz podejść do statku z jego lewej strony. W pewnym momencie zauważysz ścieżkę prowadzącą w kierunku okrętu. Gdy dotrzesz do jej końca, zauważysz dziurę w poszyciu statku, ale nie będziesz mógł się tam dostać. Ścieżka za tobą zawali się, otwierając równocześnie przejście do dziury, więc musisz odrobinę się cofnąć. Wskocz na windę i wejdź do środka statku. Podnieś dokument leżący na ziemi.

Spójrz w dół, a zobaczysz oznaczony na czerwono właz. Przejdź przez niego i idź do przodu, aż znajdziesz się w pomieszczeniu z dwoma drzwiami. Jedne są nienaruszone, a drugie wyrwane i zablokowane rurą. Przejdź przez drzwi, a znajdziesz się w pomieszczeniu z silnikiem. Obok silnika znajdują się przymarznięte zwłoki, które blokują ci dalszą drogę. Zwróć uwagę na przełącznik na ścianie i uruchom silnik. Gdy silnik się rozkręci, będziesz mógł ogrzać przy nim ręce, jednak w dalszym ciągu nie możesz przejść dalej.

Wyjdź z