Alan Wake - PC - poradnik do gry - Artur "Arxel" Justyński, Maciej Jałowiec - ebook
Opis

Poradnik do gry Alan Wake zawiera opis przejścia oraz ogólne porady dotyczące zasad rządzących rozgrywką, a także spis uzbrojenia, wyposażenia i przeciwników występujących w świecie Alana Wake’a. Poradnik został uzupełniony o opis 2 odcinków specjalnych.

Alan Wake - PC - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Wprowadzenie
  • Park Narodowy Elderwood (2) (Odcinek 2- Opętany)
  • Porady ogólne
  • Sen pisarza (Odcinek 1- Koszmar)
  • Leże Mroku (Odcinek 6- Odjazd)
  • Odcinek specjalny 1- Sygnał (1)
  • Ścigany (2) (Odcinek 3- Okup)
  • Ścigany (1) (Odcinek 3- Okup)
  • Przebudzenie w środku koszmaru (Odcinek 1- Koszmar)
  • Park Narodowy Elderwood (1) (Odcinek 2- Opętany)

Informacja o grze

Gra akcji TPP w klimatach horroru, stworzona przez studio Remedy, czyli autorów serii Max Payne. W produkcji wcielamy się w tytułowego pisarza, który przybywa do spokojnego miasteczka wraz z małżonką. Nagle, kobieta znika, a Wake zostaje zaatakowany przez dziwne istoty. Tytuł może poszczycić się niebanalną fabułą, wieloma nawiązaniami do dzieł popkulturowych oraz świetną grafiką.

Gra Alan Wake, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 85

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Podobne


Alan WakeWersja PCporadnik do gry

autorzy: Artur "Arxel" Justyński, "Maciej Jałowiec"

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1217

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Porady ogólne

Odcinek 1- Koszmar

Sen pisarza

Witamy w Bright Falls

Przebudzenie w środku koszmaru

Odcinek 2- Opętany

Biuro szeryfa w Bright Falls

Park Narodowy Elderwood (1)

Park Narodowy Elderwood (2)

Park Narodowy Elderwood (3)

Park Narodowy Elderwood (4)

Odcinek 3- Okup

Ścigany (1)

Ścigany (2)

Mirror Peak (1)

Mirror Peak (2)

Mirror Peak (3)

Mirror Peak (4)

Odcinek 4- Prawda

Cauldron Lake Lodge (1)

Cauldron Lake Lodge (2)

Farma Andersonów (1)

Farma Andersonów (2)

Zaczęło się tamtej nocy

Odcinek 5- Pstrykacz

Nocne życie Bright Falls (1)

Nocne życie Bright Falls (2)

Elektrownia Bright Falls (1)

Elektrownia Bright Falls (2)

Odcinek 6- Odjazd

W drodze nad Cauldron Lake (1)

W drodze nad Cauldron Lake (2)

W drodze nad Cauldron Lake (3)

Leże Mroku

Odcinek specjalny 1- Sygnał (1)

Odcinek specjalny 1- Sygnał (2)

Odcinek specjalny 1- Sygnał (3)

Odcinek specjalny 2- Pisarz (1)

Odcinek specjalny 2- Pisarz (2)

Odcinek specjalny 2- Pisarz (3)

Maszynopis

Odcinek 1- Koszmar

Odcinek 2- Opętany

Odcinek 3- Okup

Odcinek 4- Prawda

Odcinek 5- Pstrykacz

Odcinek 6- Odjazd

Przedmioty kolekcjonerskie (DLC)

Budziki

Tekturowe sylwetki

Gry z serii Night Springs

Wyposażenie

Broń palna

Broń miotana i dodatki

Przeciwnicy

Opętani

Inni

Wprowadzenie

Niniejszy poradnik dotyczy gry Alan Wake, autorstwa fińskiego studia Remedy Entertainment, twórców serii Max Payne. Artykuł zawiera ogólne porady dotyczące zasad rządzących rozgrywką, kompletny opis przejścia wszystkich sześciu odcinków, a także spis uzbrojenia, wyposażenia i przeciwników występujących w świecie Alana Wake'a.

Dla osób chcących dogłębnie poznać fabułę tej produkcji, przygotowano rozdział zatytułowany "Maszynopis", w którym zamieszczono spis wszystkich kartek z maszynopisu (w tym również i tych dostępnych na najwyższym poziomie trudności) wraz ze wskazówkami, jak je znaleźć.

Poradnik powstał w oparciu o polską wersję językową gry, jest on skierowany głównie do osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z gatunkiem gier akcji, i w związku z tym dotyczy on niższych poziomów trudności. Dokładny opis słowny, liczne wskazówki i sugestie oraz całe mnóstwo obrazków z pewnością ułatwią zrozumienie rozgrywki i znalezienie wyjścia z każdej kłopotliwej sytuacji, z jaką można się zetknąć w trakcie zabawy.

Poradnik został uzupełniony o opis przejścia dwóch dodatkowych odcinków specjalnych - Sygnał i Pisarz, jak również opisu lokalizacji ukrytych w tych odcinkach przedmiotów kolekcjonerskich.

Uzupełnienie i poprawki w wersji PC: Artur "Arxel" Justyński (www.gry-online.pl)

Autor: Maciej "Sandro" Jałowiec (www.gry-online.pl)

Porady ogólne

1. Zbieraj wszystko, co tylko znajdziesz na swojej drodze. W grze nie ma przedmiotów nieprzydatnych lub zaśmiecających Twój ekwipunek. Baterie, amunicja i broń zawsze mogą się przydać.

2. Światło Twojej latarki jest niezwykle przydatne. Służy ono nie tylko do eliminowania wrogów, ale i do wyszukiwania pułapek (sidła błyszczą w świetle) oraz składów amunicji (droga do nich jest oznaczona fluorescencyjną farbą). Używaj jej często, aczkolwiek pamiętaj że skupianie światła latarki (za pomocą prawego przycisku myszy lub klawisza [LT] jeżeli grasz na padzie) nie zawsze jest konieczne do osiągnięcia pożądanego celu.

3. Bateria w latarce rozładowuje się pod wpływem skupiania światła za pomocą prawego przycisku myszy lub klawisza [LT] (jeżeli grasz na padzie). Naciskając [Q] (lub[Y] na padzie), możesz wkładać do latarki kolejne baterie, przedłużając jej "żywotność". Jest to szczególnie przydatne w walce z mocnymi przeciwnikami. Jeżeli jednak nie masz lub nie chcesz tracić baterii, wiedz że jej poziom regeneruje się samoczynnie, gdy nie skupiasz światła latarki w jednym miejscu.

4. Światło jest jak zbawienie w świecie Alana Wake'a. Pod świecącymi latarniami możesz regenerować swoją energię, a wrogowie nie mogą Cię atakować w ich świetle. Stanowią więc swego rodzaju azyl. Jeśli tylko jest to możliwe, staraj się uruchamiać stojące na Twojej drodze latarnie, lampy, itd. Źródła światła o słabszej mocy (reflektory, latarka, itd.) pomagają natomiast w odpędzaniu od siebie przeciwników.

5. W trakcie walki staraj się trzymać swoich wrogów na dystans. Większość z nich nie potrafi atakować Alana na odległość. Oznacza to, że masz zawsze szansę ich wykończyć nim do Ciebie podejdą i Cię zaatakują. Wyjątkiem są tylko ci Opętani, którzy mogą rzucać nożami i innymi ostrymi narzędziami w bohatera gry. Tych staraj się eliminować w pierwszej kolejności.

6. Staraj się unikać lecących w Twoim kierunku noży i innych narzędzi. Możesz to robić albo zwyczajnie robić krok w bok lub wykonując unik z użyciem przycisku [Shift] (klawisz[LB] na padzie). Gdy uciekasz przed przeciwnikami, staraj się biec zygzakiem, by nie dostać ostrzem w plecy.

7. Gdy Alan ucieka sprintem przed przeciwnikami, męczy się i biegnie coraz wolniej. Przeciwnicy nie męczą się, a zatem na dłuższym dystansie zawsze dopadną oni pisarza. By utrudnić wrogom pościg, od czasu do czasu odwracaj się i świeć w ich stronę latarką. Dzięki temu zatrzymasz ich, a sam trochę odsapniesz i zyskasz nieco sił do dalszego biegu.

8. Gdy zostajesz otoczony przez wrogów, najlepiej jest odpalić racę sygnałową. Przedmiot ten raczej nie sprawdza się w walce, ale za to swoim światłem skutecznie odpędza wrogów. Opcjonalnie można też użyć rakietnicy lub granatu błyskowego (strzel/rzuć sobie pod nogi, by przegonić lub zabić przeciwników).

Odcinki specjalne:

Podczas gry zapoznasz się z mocą słów - gdzieniegdzie będą wyświetlane w powietrzu słowa, które możesz aktywować wypalając je latarką. Mają one różne zastosowanie - natrafisz na powiązane bezpośrednio z grą (na przykład utworzenie mostu itp.) jak również wspomagające Cię w walce (wybuch, fajerwerki) oraz standardowo takie z narzędziami (baterie, amunicja itp.).

Odcinek 1- Koszmar

Sen pisarza

Gdy obejmiesz kontrolę nad postacią, spójrz na źródło światła nad Alanem. Zdecyduj, czy chcesz zmienić ustawienia sterowania wybierając odpowiednią opcję. Ruszaj przed siebie. Musisz dostać się do latarni. Z głównej drogi wejdź na kładkę po prawej stronie i kontynuuj wędrówkę.

Po drobnym przerywniku ruszaj wciąż przed siebie. Droga jest prosta i bardzo wąska, nie sposób się tutaj zgubić. W pewnej chwili pojawi się upiór z Twojej powieści, który zacznie niszczyć kładkę, po której stąpasz - biegnij cały czas przed siebie. Kawałek dalej natkniesz się na belkę, którą możesz przeskoczyć naciskając [spację] (klawisz[A] na padzie).

Następnie natkniesz się na wroga uzbrojonego w siekierę. Korzystając z przycisku [Shift] oraz przycisków ruchu wykonaj kilka uników nim dosięgnie Cię siekiera przeciwnika (klawisz [RB] i lewa gałka analogowa na padzie). Zjawa zniknie i będzie można kontynuować podróż do latarni.

Znajdująca się nieopodal furtka otworzy się. Skorzystaj z tego faktu i ruszaj dalej. Po chwili za Tobą utworzy się wir otchłani - biegnij przed siebie, aż trafisz na mostek. Przebiegnij na drugą stronę do Clay'a.

Wejdź do chatki Clay'a i obejrzyj przerywnik filmowy. Gdy się skończy, poczekaj chwilę, a tylne drzwi chatki otworzą się i będzie można kontynuować rozgrywkę. Twoja postać trochę na tym ucierpi - aby zregenerować energię musisz wejść w światło latarni.

Gdy schody przed Tobą złożą się w jedną całość, zejdź po nich i ruszaj dalej w kierunku latarni. Po raz kolejny natkniesz się na przeciwnika z siekierą. Wpierw, podnieś latarkę leżącą na pniaku po lewej, skieruj jej światło na wroga i przytrzymaj prawy przycisk myszy ([LT] na padzie), by wypalić z niego mrok. Następnie podnieś z pniaka rewolwer i zastrzel oponenta naciskając lewy przycisk myszy ([RT] na padzie). Pamiętaj, że w pobliżu znajduje się skrzynka z amunicją.

Ruszaj dalej. Natkniesz się na kolejnego przeciwnika. Postąp z nim tak samo jak z poprzednim - najpierw potraktuj światłem, potem nabojami. W krzakach przed Tobą czai się dwóch kolejnych przeciwników, zatem podchodź do nich ostrożnie. Gdy tylko na Ciebie wyskoczą, cofnij się i ich wykończ.

Na dalszej drodze natkniesz się na skrzynkę. Otwórz ją i weź z niej rakietnicę i flary pełniące rolę amunicji.

Korzystając z klawiszów [1]-[5] (przycisków D-pada) możesz wybierać między różnymi typami posiadanej broni. Kawałek dalej zaatakuje Cię kilku wrogów. Aby pozbyć się ich szybko możesz wybrać zdobytą przed chwilą rakietnicę i wystrzelić jedną flarę w sam środek towarzystwa bądź na spokojnie pozbyć się każdego po kolei.

Kontynuuj