Fallout: New Vegas - atlas świata - poradnik do gry - Artur "Arxel" Justyński - ebook
Opis

Atlas świata jest uzupełnieniem podstawowego poradnika do gry Fallout: New Vegas. Całość została podzielona na rozdziały takie jak - rozwój postaci, porady, zestawienia towarzyszy i usług oraz najważniejszych przedmiotów, mapy, oraz osiągnięcia.

Fallout: New Vegas - atlas świata - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Główne atrybuty (Rozwój postaci)
  • Unikalne bronie (1) (Zestawienia)
  • Umiejętności (Rozwój postaci)
  • Kreacja postaci (Rozwój postaci)
  • Unikalne bronie (2) (Zestawienia)
  • Książki umiejętności (1) (Zestawienia)
  • Cechy (Rozwój postaci)
  • Talenty ukryte (1) (Rozwój postaci)
  • Talenty (1) (Rozwój postaci)
  • Talenty ukryte (2) (Rozwój postaci)

Informacja o grze

Kolejna część słynnej gry RPG o tematyce postapokaliptycznej, wyprodukowana przez Obsidian Entertainment przy współpracy z Bethesda Softworks. W tej części przenosimy się do postnuklearnego New Vegas, w którym będziemy świadkami sporu między trzema frakcjami. Nowe lokacje, postacie, przedmioty, perki, przeciwnicy i zadania, to tylko namiastka tego co nas czeka. Gra posiada rewelacyjny klimat za sprawą bogatej fabuły, a oprawa audiowizualna wciąż robi wrażenie, pomimo tego, że produkcja korzysta z silnika Fallout 3.

Gra Fallout: New Vegas, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku klasycznych RPG. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 100

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Popularność

Podobne


Fallout: New VegasAtlas Świataporadnik do gry

autor: Artur "Arxel" Justyński

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1075

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Rozwój postaci

Kreacja postaci

Główne atrybuty

Umiejętności

Cechy

Talenty (1)

Talenty (2)

Talenty (3)

Talenty (4)

Talenty (5)

Talenty (6)

Talenty ukryte (1)

Talenty ukryte (2)

Podstawy

Pip-Boy

Ogólne

Walka

Hazard (1)

Hazard (2)

Zestawienia

Wprowadzenie

Segment A

Segment B

Segment C

Segment D

Segment E

Segment F

Segment G

Towarzysze

Usługi

Śnieżne kule

Książki umiejętności (1)

Książki umiejętności (2)

Książki umiejętności (3)

Czasopisma umiejętności

Gwiazdy Sunset Sarsaparilla (1)

Gwiazdy Sunset Sarsaparilla (2)

Gwiazdy Sunset Sarsaparilla (3)

Gwiazdy Sunset Sarsaparilla (4)

Unikalne bronie (1)

Unikalne bronie (2)

Mapa świata

Segment A

Segment B

Segment C

Segment D

Segment E

Segment F

Segment G

Wprowadzenie

Do niniejszej gry dostępny jest również poradnik, w którym znajduje się opis zadań (questów).

Niniejszy Atlas świata jest uzupełnieniem podstawowego poradnika do gry Fallout: New Vegas. Całość została podzielona na kilka rozdziałów:

1. Rozwój postaci: opis wszystkich atrybutów, umiejętności oraz talentów wraz z drobnymi poradami i komentarzami.

2. Porady: krótki opis podstaw rozgrywki oraz aktywności dodatkowych, jak na przykład HUD, tryb hardkora, reputacja, walka czy hazard.

3. Zestawienia: spis, wraz z obrazkami pomocniczymi i lokalizacją, towarzyszy i usług oraz najważniejszych przedmiotów: kul śnieżnych, ksiąg umiejętności, kapsli z gwiazdami i unikalnych broni.

4. Mapy: lokalizacja głównych lokacji na pustkowiach, z podziałem na odpowiednie segmenty.

5. Osiągnięcia: lista wszystkich osiągnięć, które możesz zdobyć w grze.

Artur "Arxel" Justyński (www.gry-online.pl)

Rozwój postaci

Kreacja postaci

Etap kreacji bohatera jest niewątpliwie najważniejszym momentem rozgrywki. Nieprzemyślana postać może często okazać się niegrywalna tym samym psując radość, która powinna płynąć z rozgrywki.

Wygląd zewnętrzny

Na początku podajesz swoje imię - domyślnie "Kurier". Po chwili otrzymujesz panel, na którym dopasujesz swój wygląd: płeć, rasę, twarz, włosy. Możesz również wygenerować losową postać.

Rozwój

Kiedy określisz swój wygląd będziesz musiał dopasować główne atrybuty oraz wybrać umiejętności i cechy. Co istotne - kiedy wyjdziesz poza teren Goodsprings i zaczniesz zbliżać się do Stripu, wyświetli się okienko umożliwiające ponowne rozlokowanie wszystkich punktów od zera. Dobrze jednak jest już na samym początku dokładnie przemyśleć swoją postać, by uniknąć w przyszłości problemów. O ile najważniejsze są atrybuty i umiejętności, o tyle musisz wpierw dokładnie przejrzeć listę wszystkich dostępnych talentów. Jako, że wszystkie statystyki są wzajemnie powiązane należy właśnie zacząć od końca. Z ogromnej bazy talentów wybierz te, które Cię interesują, które to zdefiniują Twojego bohatera. Talenty wymagają odpowiednio rozwiniętych umiejętności i konkretnych atrybutów.

GŁÓWNE ATRYBUTY

Każdy z głównych atrybutów może przyjąć wartości od 1 do 10, staraj się jednak unikać wartości skrajnych. Jedynym dodatkowym sposobem na zwiększenie, na stałe, tej wartości jest zakupienie Implantu (więcej szczegółów znajdziesz w rozdziale [Talenty ukryte]), który to dodaje do konkretnego atrybutu +1.

UMIEJĘTNOŚCI

Minimalna wartość umiejętności to 7, maksymalna zaś 100. Dodatkowo, w zależności które trzy umiejętności wybrałeś podczas kreacji bohatera, otrzymasz dodatkowe +15 do każdej z nich. Dodatkowo, możesz zwiększyć wartości poprzez książki - dodają na stałe +3 (bądź +4 z wykorzystaniem odpowiedniego talentu) bądź magazyny - dodają tymczasowo +10 (bądź +20 z wykorzystaniem odpowiedniego talentu).

TALENTY

Talenty dzielą się na kilka grup:

talenty główne: dostępne do wglądu od początku, co każde dwa poziomy jesteś w stanie wybrać jeden z nich;

talenty towarzyszy: otrzymujesz w momencie, kiedy dołączy do Ciebie jeden z dostępnych towarzyszy;

implanty: do zakupienia u Doktor Usanagi w Klinice Nowego Vegas;

talenty wyzwań: otrzymujesz je po wykonaniu konkretnych wyzwań, początkowo niedostępnych do odczytania.

Główne atrybuty

Każdy z głównych atrybutów może przyjąć wartości od 1 do 10, do przydzielenia masz łącznie 40 punktów. Każdy współczynnik ma wpływ na kreację bohatera i kierunek, w którym będzie rozwijany. W poniższej tabeli znajdziesz zawarte wszystkie informacje o konkretnych aspektach postaci, na które wpływa dany atrybut, czyli statystyki, umiejętności oraz talenty.

Każdy wydany punkt zwiększa odpowiednie statystyki poczynając od +2 punktów dla poziomu pierwszego i kończąc na +20 na poziomie dziesiątym.

UWAGA: Wyjątkiem jednak jest atrybut Szczęście, w przypadku którego statystyki zwiększają się inaczej:

Poziom 1 i 2: +1

Poziom 3 i 4: +2

Poziom 5 i 6: +3

Poziom 7 i 8: +4

Poziom 9 i 10: +5

SIŁA

Siła określa jak łatwo kowboj dźwiga swe siodło i większe spluwy oraz jak spisuje się w barowych zadymach.

Wpływa na:

Statystyki: Waga ekwipunku (10 kilogramów na każdy zainwestowany punkt poczynając od wartości 160 dla 1. poziomu)

Umiejętności: Broń biała, Walka wręcz

Talenty: I… w górę!; Ekstra walnięcie; Kamienna ściana; Mocny grzbiet; Niepowstrzymana siła; Pewny chwyt; Implant siły.

PERCEPCJA

Spostrzegawczy kowboj zawsze wie, czy w pobliżu znajduje się laska dynamitu… albo gdy podkradają się do niego hultaje.

Wpływa na:

Statystyki: Celność, Zasięg kompasu

Umiejętności: Materiały wybuchowe, Otwieranie zamków, Broń energetyczna

Talenty: Nocny marek; Snajper; Na paluszkach; Człowiek-Demolka; Infiltrator; Implant percepcji.

WYTRZYMAŁOŚĆ

Nie pokonasz dobrego kowboja, jeśli jest wytrzymały… i jeśli ma rewolwer wielki jak cała preria.

Wpływa na:

Statystyki: Odporność, Zdrowie (20 punktów zdrowia na każdy zainwestowany punkt poczynając od wartości 120 dla 1. poziomu)

Umiejętności: Walka wręcz

Talenty: Brzuch z ołowiu; Odporność; Kamienna ściana; Mocny grzbiet; Ołowiany fartuch; Ciężarowiec; Życiodajna moc; Zasilanie słoneczne; Pochłanianie promieniowania; Implant wytrzymałości.

CHARYZMA

Przekonasz się, że istnieją kowboje z niezłą gadką i głosem jak harfy anielskie.

Wpływa na:

Statystyki: Odwaga towarzyszy

Umiejętności: Handel, Retoryka

Talenty: Dzika lojalność; Przyjaciel zwierząt; Implant charyzmy.

INTELIGENCJA

Mądry kowboj jest dobry prawie we wszystkim, od wysysania trucizny po ukąszeniu grzechotnika aż po naprawę złamanej osi w wozie.

Wpływa na:

Statystyki: Punkty umiejętności (0.5 punktu na każdy zainwestowany punkt poczynając od wartości 10.5 dla 1. poziomu)

Umiejętności: Nauki ścisłe, Naprawa, Medycyna

Talenty: Pojętny uczeń; Retencja; Entomolog; Erudycja; Pojmowanie; Paker; Szał kujona!; Komputerowiec; Implant inteligencji.

ZWINNOŚĆ

Jeśli rewolwerowiec w czasie strzelaniny oddaje sześć strzałów, zanim drugi gość zdąży strzelić choć raz, to znaczy że jest zwinny/

Wpływa na:

Statystyki: Szybkość, Odzyskiwanie punktów akcji (3 punkty akcji na każdy zainwestowany punkt poczynając od wartości 68 dla 1. poziomu)

Umiejętności: Broń palna, Skradanie się

Talenty: Szybkie przeładowanie; Szybkie dobycie broni; Cichobieg; Snajper; Na paluszkach; Człowiek czynu; Siepacz; Stalowe nerwy; Implant zwinności.

SZCZĘŚCIE

Niektórzy twierdzą, że nie wierzą w szczęście, ale po przegranym pojedynku mówią "A to szczęśliwy sukinkot"!

Wpływa na:

Statystyki: Trafienia krytyczne, Pech przeciwnika

Umiejętności: Wszystkie umiejętności

Talenty: Poszukiwacz skarbów; Towar z odzysku; Pani fortuna; Tajemniczy nieznajomy; Człowiek-demolka; Implant szczęścia.

Umiejętności

Umiejętności są powiązane zarówno z atrybutami jak i talentami. Minimalna wartość umiejętności to 7, maksymalna zaś 100. Punkty umiejętności otrzymujesz po awansowaniu na kolejny poziom - ich ilość uzależniona jest od poziomu atrybutu Inteligencja, począwszy od 10.5 punktu na pierwszym poziomie aż do 15 na ostatnim.

BROŃ BIAŁA

Umiejętność posługiwania się bronią białą określa twoją skuteczność w walce każdą bronią krótkodystansową, od zwykłej ołowianej rurki po Supermłot.

Tylko kilka przedmiotów wartych jest inwestowania w te umiejętność. Niestety pojawiają się dość późno w grze, co zasadniczo czyni tę umiejętność mniej przydatną.

Powiązane z:

Atrybut: Siła

Talenty: Ekstra walnięcie; Kowboj; Niepowstrzymana siła; Ninja.

BROŃ ENERGETYCZNA

Umiejętność "Broń energetyczna" określa twoją skuteczność w posługiwaniu się bronią wykorzystującą jako amunicję: małe ogniwa energetyczne, ogniwa termojądrowe, pakiety energetyczne lub paliwo do miotacza ognia.

Zdecydowanie bardziej polecam rozwijanie broni energetycznej niż palnej, gdyż w tej kategorii znajduje się spory i ciekawy arsenał broni zarówno plazmowej jak i laserowej. Warto wspomnieć również o dość potężnym Archimedesie.

Powiązane z:

Atrybut: Percepcja

Talenty: Szalony rewolwerowiec; Spazm plazmowy; Topnienie; Skoncentrowany ostrzał; Porucznik laser.

BROŃ PALNA

Umiejętność "Broń palna" określa twoją skuteczność w używaniu broni wykorzystującej zwykłą amunicję (.22 LR, .357 Magnum, 5 mm, 10 mm, 5,56 mm, .308, 45-70 Gov't itp.).

Jedna umiejętność odpowiedzialna za wszystkie typy broni palnej - lekkiej, ciężkiej itd. Jeśli nie jesteś fanem laserów i plazm, ta umiejętność jest dla Ciebie. W grze znajdziesz cały arsenał niszczycielskich karabinów czy też minigunów.

Powiązane z:

Atrybut: Siła, Zwinność

Talenty: Szybkie przeładowanie; Szalony rewolwerowiec; Chirurgia ze strzelbą; Kowboj; Bierz na klatę!; Skoncentrowany ostrzał.

HANDEL

Umiejętność "Handel" wpływa na ceny, które proponują ci postacie podczas kupna i sprzedaży przedmiotów. Ogólnie rzecz biorąc, im wyższy poziom tej umiejętności tym niższe ceny kupowanych towarów.

Prócz lepszych cen u sprzedawców, umiejętność wykorzystywana jest w opcjach dialogowych - głównie skupiająca się na wytargowaniu lepszej zapłaty itp., nie warto przesadzać z inwestowaniem punktów.

Powiązane z:

Atrybut: Charyzma

Talenty: Paker; Ciężarowiec.

MATERIAŁY WYBUCHOWE

Ta umiejętność określa twoją skuteczność w rozbrajaniu ładunków i materiałów wybuchowych, jak również skuteczność tych używanych przez ciebie (wszystkich min, granatów, wyrzutni rakiet, Grubasów, itp.).

Przydatna umiejętność zarówno przeciw większym grupom przeciwników (których to w grze nie brakuje) jak i silniejszym wrogom.

Powiązane z:

Atrybut: Percepcja

Talenty: I… w górę!; Bombowy gość; Fala uderzeniowa; Padnij; Piroman.

MEDYCYNA

Znajomość medycyny określa liczbę Punktów Wytrzymałości odzyskiwanych podczas korzystania ze Stimpaków, a także skuteczność pakietów Rad-X oraz AntyRadu.

W trybie "Jestem Hardkorem!" umiejętność mało przydatna, gdyż do leczenia uszkodzonych kończyn potrzeba torby lekarskiej, stimpaki nic nie zdziałają. Na niższych poziomach trudności warto zainwestować kilka punktów, lecz nie należy przesadzać.

Powiązane z:

Atrybut: Inteligencja

Talenty: Znawca anatomii; Chemik; Odporność na prochy.

NAPRAWA

Umiejętność "Naprawa" umożliwia dbanie o dobry stan wszelkich urządzeń oraz broni. Dodatkowo, im wyższa wartość tej umiejętności, tym lepszy początkowy stan techniczny każdej własnoręcznie zbudowanej broni.

Umiejętność warto