Red Dead Redemption - opis przejścia, wyzwania, aktywności - poradnik do gry - Artur "Arxel" Justyński - ebook
Opis

W poradniku do gry Red Dead Redemption znajduje się nim nie tylko opis przejścia kampanii, ale również informacje na temat minigier, broni, wyzwań i ukrytych postaci zwanych nieznajomymi.

Red Dead Redemption - opis przejścia, wyzwania, aktywności - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Ogólne (Podstawy)
  • Jak ukończyć grę na 100% (Podstawy)
  • Arsenał (Podstawy)
  • Nieznajomi (1) (Aktywności dodatkowe)
  • Stroje (2) (Aktywności dodatkowe)
  • Poker i blackjack (Aktywności dodatkowe)
  • Wprowadzenie
  • Stroje (1) (Aktywności dodatkowe)
  • Honor i przestępstwa (Podstawy)
  • The Frontier (1) (Opis przejścia)

Informacja o grze

Red Dead Redemtion to osadzona w klimatach dzikiego zachodu gra akcji wyprodukowana przez firmę Rockstar Games. Gracze kierują poczynaniami rzezimieszka Johna Marstona, który uwikłany zostaje w skomplikowaną intrygę z kowbojami, indianami i przemysłowcami w rolach głównych. Tytuł bazuje na silniku RAGE i stanowi kontynuację wydanej w 2004 roku gry Red Dead Revolver.

Gra Red Dead Redemption, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformach: X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 110

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Popularność

Podobne


Red Dead RedemptionOpis przejścia, wyzwania i aktywnościporadnik do gry

autor: Artur "Arxel" Justyński

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1008

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Podstawy

Ogólne

Arsenał

Honor i przestępstwa

Jak ukończyć grę na 100%

Lista zadań

Mapy

Lokacje

Flora i fauna

Kryjówki gangów i łowca nagród

Nieznajomi i mieszkania

Aktywności dodatkowe

Poker i blackjack

Pozostałe

Stroje (1)

Stroje (2)

Kryjówki gangów (1)

Kryjówki gangów (2)

Łowca nagród

Przypadkowe zdarzenia

Nieznajomi (1)

Nieznajomi (2)

Nieznajomi (3)

Nieznajomi (4)

Wyzwania

Sharpshooter

Survivalist

Master Hunter

Treasure Hunter (1)

Treasure Hunter (2)

Opis przejścia

The Frontier (1)

The Frontier (2)

The Frontier (3)

The Frontier (4)

The Frontier (5)

Northern Mexico (1)

Northern Mexico (2)

Northern Mexico (3)

Northern Mexico (4)

The North (1)

The North (2)

The North (3)

The North (4)

Wprowadzenie

Poradnik do gry Red Dead Redemption, autorstwa uznanej firmy Rockstar Games, twórców serii Grand Theft Auto, to kompendium wiedzy zawierające wszystkie potrzebne informacje o tej elektronicznej wersji dzikiego zachodu. Znajdziesz tutaj kompletny opis wszystkich misji, zarówno tych z głównego wątku fabularnego jak i pobocznych (przyznawanych przez nieznajomych). Nie może zabraknąć mnóstwa porad o mechanice rozgrywki jak i panujących w grze zasadach.

Poradnik wzbogacony jest o mapy prezentujące wszystkie potrzebne i ważne informacje, takie jak lokalizacja flory i fauny, nieznajomych, kryjówek gangów, łowców nagród, mieszkań czy też ważnych lokacji w grze. Prócz samych map, zawarto dokładny opis tych wszystkich aktywności dodatkowych, którymi możesz się zająć podczas przemierzania prerii.

Dla osób lubiących wyzwania, znajdzie się również specjalny rozdział poświęcony zadaniom wymagającym niesamowitej precyzji, cierpliwości, nerwów ze stali i prawdziwych cojones.

Kolorpomarańczowy prezentuje ważne postacie, kolor zielony niektóre przedmioty, natomiastniebieskim zaznaczono wszelkiej maści lokalizacje. Odwołania do zdjęć oznaczone zostały kolorem brązowym, #1 - zdjęcie po lewej, #2 - zdjęcie po prawej.

Artur "Arxel" Justyński ( www.gry-online.pl)

Podstawy

Ogólne

Zapisywanie stanu gry

Zapisywanie stanu gry w zakupionym/wynajętym pokoju możliwe jest po uprzednim położeniu się do łóżka. Sen trwa sześć godzin czasu gry. Dodatkowo, tuż obok łóżka znajdziesz skrzynię, z której możesz dobrać amunicję. Możesz również zmienić swój strój.

Jeśli jesteś w trasie, możesz rozbić obóz. Podstawowa wersja umożliwia zmianę stroju, zapis stanu gry oraz szybką podróż (do dowolnego miasteczka bądź miejsca dowolnie zaznaczonego na mapie). Podobnie jak w przypadku mieszkania, odpoczynek dodaje sześć godzin czasu w grze. Zaawansowana wersja obozowiska (do kupienia w sklepach) prócz powyższych czynności odnawia zapas amunicji (tylko w przypadku gdy Ci się skończyła całkowicie). Obozu nie możesz rozbić w okolicach wody, kryjówki gangu, miasteczek oraz na nierównych powierzchniach (góry, kamienie itp.), podczas wykonywania misji, podczas pościgu oraz podobnych akcji.

Dead Eye

Umiejętność Dead Eye spowalnia czas, umożliwiając Ci zawładnięcie nad niesamowitą (punktem odniesienia oponentów) szybkością oddawania strzałów. Aby ją aktywować, wpierw wyciągnij broń i wyceluj lewym spustem (LT) po czym wciśnij prawą gałkę analogową (RS).Dostępne są trzy poziomy tejże umiejętności.

Poziom pierwszy tylko i wyłącznie spowalnia czas. Możliwe oddanie tylko jednego strzału.

Poziom drugi automatycznie zaznacza Ci cele na oponentach zaraz po nakierowaniu na nich celownika. Ilość strzałów - tyle ile naboi w magazynku.

Poziom trzeci pozwala Ci własnoręcznie zaznaczyć, w które miejsce strzelisz (prawy przycisk (RB)). Ilość strzałów - tyle ile naboi w magazynku.

Pasek ukazujący dostępność umiejętności możesz bardzo szybko napełnić poprzez spektakularne strzały (np. w głowę) bądź po zakupieniu odpowiednich trunków w sklepach. Po wypełnieniu odpowiedniego wyzwania sam będziesz w stanie wytwarzać sobie takie mikstury.

Pojedynki

Pojedynki nie należą do najtrudniejszych w grze, lecz i nie są łatwe. Przebiegają one następująco:

1. Kamera najeżdża na przeciwnika, przybliżając się do niego - następuje etap koncentracji. Możesz już teraz wyciągnąć broń, lecz nie jest to wskazane.

2. Po pojawieniu się napisu informującym, aby wyciągnąć broń (DRAW), czas spowolni. Broń wyciągasz przy pomocy ruchów prawą gałką analogową - wpierw w dół (aby sięgnąć po rewolwer), następnie w górę (aby zacząć celować).

3. Kolejnym etapem jest celowanie. Jest to najważniejszy moment w pojedynku. Przy pomocy prawego przycisku (RB) wybierz cele na przeciwniku. Staraj się wybierać je w momencie, gdy celownik będzie najmniejszy (kolor biały).

4. Następuje wystrzelenie - paski po prawej stronie informują, kto zdobył większą przewagę przy celowaniu. U kogo pasek jest bardziej napełniony, ten wygrywa. Im celownik przy zaznaczonym celu był mniejszy, tym pasek zapełnia się szybciej.

W przypadku pojedynków zaproponowanych przez nieznajomych, staraj się odstrzelić im rewolwer - w tym przypadku zdobędziesz więcej punktów honoru, aniżeli pozbawiłbyś ich życia. Utrafienie celu gdy celownik jest najmniejszy skutkuje z napełnieniem paska do maksimum.

Transport

Konie

Konie to główny środek transportu w grze. Ilość możliwych gatunków do wyboru jest niemała, każdy z koni różni się szybkością oraz odpornością na doznawane obrażenia. Każdy koń posiada również poziom wytrzymałości (im niższa klasa, tym się szybciej męczy), który zwiększa się jeśli jeździsz na danym koniu dłuższy czas. Im szybciej wciskasz przycisk (A), tym koń przechodzi ze stępu, przez kłus, galop aż do cwału. Ponadto jazda po bezdrożach jest bardziej wymagająca, koń szybciej się męczy. Jeśli komuś towarzyszysz możesz wcisnąć (A), dzięki czemu będziesz podążał identyczną prędkością i nie będziesz musiał martwić się o wytrzymałość konia.

W każdym momencie możesz przywołać do siebie konia poprzez wciśnięcie na krzyżaku kierunkowym (D-pad) "w górę". Jeśli Twój koń zginie, musisz odczekać chwilę, nim pojawi się jakiś nowy.

Możesz ukraść czyjegoś konia (po wypełnieniu odpowiedniego wyzwania nie będziesz otrzymywał za to kary), ujarzmić dziką bestię czy też zakupić w sklepie (wpierw musisz ujarzmić odpowiedni gatunek by był dostępny).

Dyliżans/fura/itp. pozwala Ci przedostać się z jednego miejsca do drugiego w krótkim czasie (w przypadku dyliżansów, jeśli sam ich nie prowadzisz). Dyliżanse są płatną formą transportu (darmową po wypełnieniu odpowiedniego wyzwania), lecz pozwalają Ci błyskawicznie przedostać się w miejsce docelowe. Posiadają możliwość pominięcia podróży.

Pociąg to darmowa forma transportu, mająca jednak wadę niemożliwości pominięcia podróży. Dodatkowym minusem jest fakt, że w kraju krąży tylko jeden pociąg, czas oczekiwania na niego wydłuża czas transportu.

Szybka podróż dostępna jest tylko w przypadku rozbicia obozu. Obozu nie możesz rozbić w okolicach wody, kryjówki gangu, miasteczek oraz na nierównych powierzchniach (góry, kamienie itp.), podczas wykonywania misji, podczas pościgu oraz podobnych akcji. Szybka podróż jest darmowa.

Arsenał

W grze dostępnych jest łącznie 28 unikalnych broni. Broń możesz zmienić swobodnie kiedy tylko chcesz. Wciśnij i przytrzymaj lewy przycisk (LB), przy pomocy prawej gałki analogowej (RS) wybierasz rodzaj broni, a następnie przy pomocy krzyżaka kierunkowego (D-pada) wybierasz konkretną broń. Możesz również wybrać z poziomu menu.

Każda broń może zostać opisana przy pomocy pięciu czynników: Power (siła obrażeń), Range (zasięg ognia), Rate of Fire (szybkostrzelność), Reload Speed (czas przeładowania), Ammo Capacity (ilość amunicji w magazynku). W zależności od sytuacji, w której się znajdujesz, może się zdarzyć, że lepiej będzie skorzystać z broni o mniejszej sile (np. podczas eksterminacji drobnych wgryzoniów).

Rewolwery i pistolety

Otrzymujesz na początku gry
Otrzymujesz od Landona w misji "The Gunslinger's Tragedy"
Do kupienia u rusznikarza w Armadillo

Otrzymasz po ukończeniu kryjówki Twin Rocks

Otrzymasz od Rossa w misji "Bear One Another's Burdens"
Do kupienia u rusznikarza w Blackwater

Rzadki rodzaj broni

Do kupienia u rusznikarza w Escalera

Rzadki rodzaj broni

Do kupienia u rusznikarza w Escalera

Znajdziesz w skrzyni po ukończeniu kryjówki Fort Mercer

Znajdziesz w skrzyni po ukończeniu kryjówki Tesoro Azul

Broń miotana

Otrzymasz w misji "The Demon Drink"

Zdobędziesz po ukończeniu kryjówki Nosalida

Otrzymasz w misji "The Great Mexican Train Robbery"

Karabiny snajperskie

Otrzymasz od De Santy w misji "Empty Promises"
Do kupienia u rusznikarza w Blackwater

Rzadki rodzaj broni

Karabiny

Otrzymasz od Bonnie w misji "New Friends, Old Problems"
Do kupienia u rusznikarza w Armadillo

Otrzymasz w misji "Spare the Rod, Spoil the Bandit"

Do kupienia u rusznikarza w Thieves' Landing

Otrzymasz po ukończeniu kryjówki Gaptooth Breach

Otrzymasz podczas misji "We Shall be Together In Paradise"

Do kupienia u rusznikarza w Escalera

Znajdziesz w misji "The Gates of El Presidio"

Otrzymasz po ukończeniu kryjówki Nosalida
Do kupienia u rusznikarza w Blackwater

Rzadki rodzaj broni

Do kupienia u każdego rusznikarza

Otrzymasz po zdobyciu poziomu 5 wyzwania Master Hunter

Shotguny

Do kupienia u rusznikarza w Armadillo
Otrzymasz po ukończeniu kryjówki Pike's Basin
Otrzymasz w misji "And The Truth Will Set You Free"
Do kupienia u rusznikarza w Escalera

Rzadki rodzaj broni

Pozostałe

Otrzymujesz na początku gry
Otrzymasz od Bonnie w misji "Wild Horses, Tamed Passions"

Honor i przestępstwa

Honor i sława

Wszystkie Twoje decyzje jakie podejmiesz podczas rozgrywki mają wpływ na postrzeganie Ciebie przez mieszkańców. Sławę (Fame) zdobywasz poprzez zabijanie bandytów, wykonywanie prac, wykonywanie wyzwań, pomoc nieznajomym, wygrywanie pojedynków oraz wygrywanie gier. Wszystkie korzyści jakie zyskujesz po osiągnięciu odpowiedniego poziomu sławy znajdziesz w tabelce poniżej.

Niejednokrotnie staniesz również przed decyzją czy akcją mającą wpływ na Twój poziom Honoru (Honor), zarówno pozytywnie jak i negatywnie. Pozytywne punkty honoru zyskasz za pojmowanie bandytów żywcem. Ranga Drifter jest neutralna (otrzymujesz ją na początku gry), im wyżej tym mniej punktów honoru, im niżej w tabeli tym więcej punktów honoru.

Chusta (bandana) - do kupienia w każdym sklepie, ukrywa Twoją tożsamość. Kiedy ją nosisz, niezależnie od Twoich akcji i czynów (dobrych czy złych) Twój poziom sławy i honoru pozostaje bez zmian.

Honor

Ranga

Korzyści

Desperado

Świadkowie nie zgłaszają przestępstw poniżej morderstwa, stróże prawa tak (jeśli zauważą)

Road Agent

Wyższe o 50% ceny sprzedaży i niższe o 50% ceny skupu we wszystkich sklepach w Thieves' Landing

Konie czarnej maści reagują na Twoje gwizdy (jeśli utrzymasz rangę poniżej Drifter)

Rustler

Koszt łapówki świadka przestępstwa zredukowany o 50%

Drifter

Brak korzyści

Honest Joe

Zwiększenie dwukrotnie płac wszystkich prac

Peacemaker

Niższe o 50% ceny i wyższe ceny skupu o 50% we wszystkich sklepach w Thieves' Landing

Hero

Świadkowie oraz stróże prawa zgłaszają przestępstwa tylko w przypadku morderstwa z zimną krwią

Sława

Ranga

Korzyści

Nobody

Brak korzyści

Greenhorn

Ludzie zaczynają prosić Cię o pomoc (aktywności dodatkowe - przypadkowe zdarzenia)

Buckaroo

Koszt łapówki dla stróża prawa zredukowany o 25%

Mercenary

Zwiększa czas między pościgami z 24 godzin do 48 godzin

Gunslinger

Nigdy nie będziesz ścigany za kradzież bądź porwanie konia

Legend

Wszystkie kary za występki są zredukowane o połowę

Przestępstwa i grzywny