Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Encyklopedia gry Wiedźmin 2: Zabójcy królów zawiera informacje, które przydadzą się na każdym etapie gry. Są to między innymi: opis 388 przedmiotów i 71 schematów, kompletne oferty 24 sprzedawców, spis scen erotycznych oraz mini-poradnik do osiągnięć.
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - encyklopedia gry - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów to kontynuacja przygód wiedźmina Geralta – bohatera stworzonego przez polskiego pisarza Andrzeja Sapkowskiego. W grze nie zabrakło nieliniowej, pełnej zwrotów i wyrazistych postaci fabuły oraz dynamicznej i efektownej walki.
Gra The Witcher 2: Assassins of Kings, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 146
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1146
Import postaci z Wiedźmina
Zdolności - trening
Zdolności - magia
Zdolności - szermierka
Zdolności - alchemia
Umiejętności
Aneżka; Bertold Candeleria
Tajemniczy kupiec; Einar Gausel
Żegota; Fioravanti
Cedric; Vilmos Bartok
Mistrz Myron; Felicia Cori
Tajemniczy kupiec; Sprzedawca relikwii
Mael; Uchacz
Isidor Kay; Hagart
Lasota; Sambor
Bras z Ban Ard; Marcus
Felicia Cori; Niesamowity Lockhart
Falas; Uchacz
DLC
Zbroja
Ulepszenie zbroi
Buty
Rękawice
Spodnie
Miecz srebrny
Miecz stalowy
Broń dodatkowa
Broń miotana
Runa
Petarda
Pułapka
Trofeum
Mutagen
Składniki rzemieślnicze i alchemiczne
Zioło
Receptura
Olej
Eliksir
Książka
Zbroja
Ulepszenie zbroi
Buty; Rękawice; Spodnie
Miecz srebrny
Miecz stalowy
Broń miotana; Runa
Pułapka
Składniki rzemieślnicze i alchemiczne
Potwory
Ludzie
M1 Obóz wojsk Foltesta
M2 Zamek La Valette
M3 Podgrodzie zamku La Valette'ów
M4 Podziemia na podgrodziu
M5 Lochy Zamku La Valette
M6 Piwnica w lochach zamku
M7 Flotsam
M8 Okolice Flotsam
M9 Jaskinia #1
M10 Zrujnowany szpital
M11 Laboratorium
M12 Jaskinia #2
M13 Dolina Pontaru
M14 Mgła
M15 Vergen
M16 Stara kopalnia
M17 Obóz Kaedwen
M18 Jaskinia pod obozem
M19 Podziemia starej wieży
M20 Legowisko harpii
M21 Krasnoludzkie katakumby
M22 Tunel założycieli
M23 Kryjówka zabójców
M24 Loc Muinne
M25 Jaskinia #3
M26 Kanały
Encyklopedia gryWiedźmin 2: Zabójcy królów jest uzupełnieniem do poradników z zadaniami oraz opisem ścieżek i zakończeń. Zawiera najpotrzebniejsze informacje, które przydadzą się na każdym etapie gry.
Encyklopedia podzielona została na następujące rozdziały:
Rozwój postaci: rozdział zawiera informacje dotyczące rozwoju Geralta - możliwych do wyboru zdolnościach jak również umiejętnościach pozyskiwanych w trakcie gry;
Postawy: wszelkiej maści informacje, które zaznajomią Cię z fundamentami rozgrywki;
Sceny erotyczne: informacje o scenach, w których występuje nagość oraz o kobietach, z którymi Geralt może uprawiać seks - wraz z opisem jak do tego doprowadzić;
Easter eggs: spis niektórych easter eggów wyłapanych podczas gry;
Oferty sprzedawców: kompletna lista produktów, które mają w swojej ofercie sprzedawców wraz z informacją o ilości oraz prawdopodobieństwie, że dany produkt będą oferowali. Całość podzielona na akty;
Przedmioty: opis dostępnych w grze przedmiotów wraz z informacją o statystykach oraz miejscu gdzie można je pozyskać;
Schematy: informacje o schematach do niektórych przedmiotów, z których można je wykonać. Spis wraz z potrzebnymi składnikami do wyprodukowania, ceną oraz miejscu gdzie można je zdobyć;
Bestiariusz: podzielony na informacje o potworach oraz ludzi, których napotkasz na swej drodze. W przypadku tych drugich zostały przedstawione postacie ważniejsze;
Mapy: zawierają zaznaczone lokalizacje sprzedawców oraz przedmiotów/schematów, które możesz znaleźć w danej lokacji;
Osiągnięcia: lista wszystkich 50 osiągnięć wraz z podziałem na kategorie oraz nieco szczegółowym opisem przybliżającym informacje o pozyskaniu konkretnego osiągnięcia.
Artur "Arxel" Justyński (www.gry-online.pl)
Poniższe opisy skupiają omówienie tylko najważniejszych kwestii encyklopedii, z którymi warto zaznajomić czytelnika już na samym początku, aby ułatwić mu poruszanie się po poradniku.
Oferty sprzedawców
Rozdzielone są na poszczególne akty, w celu ułatwienia szukania. Każda strona zwiera po dwóch sprzedawców - obok nazwy jest informacja o ich lokalizacji.
Zawarta niżej lista przedmiotów to wszystkie produkty, które posiada sprzedawca. Jeśli posiada więcej niż jeden, w nawiasie jest informacja o ilości. Prawdopodobieństwo posiadania przedmiotu, jeśli mniejsze niż 100%, znajduje się w nawiasach kwadratowych.
Przedmioty
Pole z nazwą przedmiotu zawiera również dodatkowe informacje, takie jak ilość slotów, typ przedmiot oraz czy można go stworzyć przy pomocy schematu.
Nastepne są statystyki dotyczące konkretnego przedmiotu. W niektórych przypadkach należy posiadać rozwiętą pewną zdolność by podnieść statystyki.
Na końcu znajduje się informacja o tym, gdzie można zdobyć dany przedmiot. Jeśli znajduje się w ofercie przynajmniej jednego sprzedawcy, zostali oni wypisani. Niekiedy przedmiot można znaleźć gdzieś w skrzyni (podana lokalizacja), czasem związane są z jakimś zadaniem.
Schematy
W tej tabeli zostały zawarte informacje o cenie schematu, jak również kwocie, którą należy uiścić już za samo wykonanie produktu u rzemieślnika.
Następnie znajduje się lista składników rzemieślniczych wymaganych do stworzenia danego przedmiotu.
Ostatnia kolumna zawiera informacje miejscu pozyskania schematu. Podobnie jak w przypadku samych przedmiotów, jeśli schemat znajduje się w ofercie co najmniej jednego kupca, zostali oni wypisani.
Bestiariusz
Bestiariusz zawiera podstawowe informacje o przeciwnikach - ich poziom (niekiedy może być różny, na przykład jeśli natrafiamy na ten sam typ potworów w innych aktach), obrażenia jakie zadają, ich żywotności oraz listę pozostałych statystyk.
Pod obrazkami natomiast spisane są dodatkowe informacje, takie jak przedmioty, które może posiadać zabity przeciwnik jak również rzeczy powiązane (jeśli takowe istnieją), takie jak pułapki, czy też książki na ich temat.
Tuż przed przystąpieniem do rozgrywki isntieje możliwość załadowania zapisanego stanu gry z pierwszej części gry. Dzięki temu będziesz w stanie rozpocząć swoją przygodę z odrobinę lepszymi przedmiotami niż te startowe oraz niewiele większą ilością orenów.
Również kilka wyborów, których dokonałeś, ukształtuje (w mało znaczącym stopniu) drugą część gry.
Jeśli posiadasz zainstalowaną już pierwsza część gry, nie musisz podejmować żadnych dodatkowych kroków. Jeśli natomiast tak nie jest, musisz umieścić zapisane stany gry w konkretnym folderze:
C:\Users\[twoja_nazwa]\Documents\The Witcher\saves
Następnie, po uruchomieniu drugiej części gry, w menu Nowa gra będziesz miał możliwość wczytania satrego save'a.
Uwaga! Twój zapis stanu gry musi pochodzić z epilogu.
W zależności od tego, jakie przedmioty zdobyłeś w pierwszej części, istnieje kilka, które zostaną importowane:
Zbroja Kruka
[3] [Rzadki]
Redukcja obrażeń +7
Żywotność +15
Odporność na krwawienie +15%
Odporność na truciznę +15%
Księżycowe Ostrze
[3] [Magiczny]
Obrażenia: 14-22
Krwawienie +25%
Premia do obrażeń od Znaków +5
Aerondight
[3] [Magiczny]
Obrażenia: 11-18
Krwawienie +5%
Runiczny mahakamski sihil
[3] [Magiczny]
Obrażenia: 10-12
Szansa na natychmiastowe zabicie przeciwnika +2%
Gwalhir
[1] [Normalny]
Obrażenia: 9-13
D'yaebl
[1] [Normalny]
Obrażenia: 9-13
Szansa na natychmiastowe zabicie przeciwnika +1%
Ard'aenye
[1] [Normalny]
Obrażenia: 7-15
Dodatkowo zostanie dodana niewielka część zdobytych orenów.
Drzewko treningowe zawiera co prawda tylko sześć zdolności, aczkolwiek przyjdzie Ci tu wydać co najmniej 6 talentów, gdyż jest to wymagane minumim nim odblokują się pozostałe drzewka zdolności. Zdecydowanie najbardziej przydatnymi zdolnościami są Hart Ciała, który na drugim poziomie zwiększy Twoją żywotność o zauważalną liczbę punktów - co przydaje się na początku gry, oraz Hart ducha - regeneracja wigoru w walce jest bardzo ważnym czynnikiem, w który warto zainwestować. Jeden punkt musisz więc wydać na Parowanie, szósty proponuję przeznaczyć naRegenerację wigoru bądź Odbijanie strzał.
Tak naprawdę kluczowym wyborem będzie jedno z trzech pozostałych drzew zdolności, gdyż to ono zdefiniuje charakter Twojej postaci.
Regeneracja wigoru [1] + Hart Ciała [2] -> Parowanie [1] -> Hart ducha [2]
Łącznie: 6 talentów
Uwaga! Istnieje możliwość zrestartowania i przydzielenia od nowa talentów po wykonaniu zadania Sprzed stuleci, gdzie istnieje możliwość wybrania takiej właśnie opcji.
Nazwa
Poziom 1
Poziom 2
1. Regeneracja wigoru
Regeneracja wigoru poza walką +25%.
Regeneracja wigoru poza walką +25%.
Regeneracja wigoru w walce +25%.
2. Hart ciała
Żywotność +10.
Żywotność +50.
3. Parowanie
Odblokowuje parowanie ciosów z wszystkich kierunków.
Odblokowuje parowanie ciosów z wszystkich kierunków.
Redukcja obrażeń podczas bloku: 100%.
4. Rzucanie sztyletem
Odblokowuje możliwość rzucania sztyletem.
Odblokowuje możliwość rzucania sztyletem.
Obrażenia zadawane przez sztylety +20.
5. Odbijanie strzał
Slot: tak
Odblokowuje możliwość odbijania strzał.
Odblokowuje możliwość odbijania strzał w kierunku strzelca.
6. Hart ducha
Slot: tak
Regeneracja wigoru w walce +10%.
Wigor +1.
Regeneracja wigoru w walce +10%.
Zmysł magiczny - zdolność, o której warto wspomnieć już na samym początku. Znak Heliotropu pozwala na utworzenie czegoś w postaci bariery, wewnątrz której czas płynie wolniej, jednak tylko dla przeciwników. Idealnie sprawdza się w walce z przeważającą siłą wroga. Na początku warto wybrać Ulepszony znak Axii bądź Niszczącą magię, która to na drugim poziomie zwiększa Wigor (rozwinięcie atrybutu można zostawić na później). Przymusowym wyborem jest Ulepszony znak Quen, który to jednak warto ulepszyć do drugiego poziomu, gdyż dodatkowa zdolność odbijania obrażeń i długi czas trwania znaku czynią go niesamowicie przydatnym. W tym momencie musisz podjąć decyzję, którą z dwóch "ścieżek" zdolności obierzesz - dwóch, gdyż w pierwszej kolejności warto się zastanowić czy lepiej rozwinąć umiejętności numer 4 i 7 czy też 6 i 9. Wybór ten jakoby podyktowany jest wcześniej rozwiniętymi zdolnościami, mianowicie jeśli wybrałeś:
Niszczącą magię
- rozwiń umiejętność
Wyładowanie
i
Ulepszony znak Igni
. W obu tych przypadkach warto rozwinąć zdolności na drugi poziom.
Ulepszony znak Axii
- rozwiń umiejętność
Spotęgowanie magii
i
Fatalne zauroczenie
. Oczywistym wydaje się rozwinięcie drugiej zdolności na drugi poziom z uwagi na powiększenie liczby kontrolowanych przeciwników.
Kolejna wymuszona zdolności, czyli Wzmocnienie glifu - przydatne tylko przy zdecydowanie większej liczbie przeciwników. Zamiast ulepszać na drugi poziom, punkt talentu lepiej przeznaczyć na którąś ze zdolności zwiększające obrażenia od Znaków. Ponownie stajesz przed wyborem jednej z trzech zdolności:
Ulepszony znak Yrden
- tylko jeśli postanowiłeś rozwinąć zdolność numer 10 na drugi poziom.
Przepływ energii
- zdolność, która na drugim poziomie bardzo wspomaga działanie Znaków i pozwala jeszcze szybciej eliminować wrogów.
Magiczna witalność
- tę zdolność warto wybrać, jeśli zauważyłeś, że Twój bohater szybko traci energię życiową.
Ostatnie dwie zdolności, Zmysł magiczny i Kontrola mocy, dodają postaci ogromnego "kopniaka" i pozwalają na bezproblemową walkę nawet na najwyższym poziomie trudności.
Należy nie zapominać również o zdolności Magiczny wigor, którą warto się zainteresować między rozwojem zdolności pod koniec drzewka. Zwiększenie liczby wigoru o dodatkowe dwa punkty, przy rozwiniętym Znaku Quen oraz Igni umożliwi Ci zadawanie większej liczby obrażeń.
Niszcząca magia [2] -> Ulepszony znak Quen [2] -> Wyładowanie [2] + Ulepszony znak Igni [2] -> Wzmocnienie glifu [1] -> Przepływ energii [2] -> Zmysł magiczny [2] + Kontrola mocy [2] + Magiczny wigor [2]
Łącznie: 17 talentów (+6 talentów zdolności treningowe)
Ulepszony znak Axii [2] -> Ulepszony znak Quen [1] -> Magiczny wigor [2] + Fatalne zauroczenie [2] -> Wzmnocnienie glifu [2] -> Ulepszony znak Yrden [2] -> Zmysł magiczny [2] + Kontrola mocy [2]
Łącznie: 15 talentów (+6 talentów zdolności treningowe)
Uwaga! Istnieje możliwość zrestartowania i możliwość przydzielenia od nowa talentów po wykonaniu zadania Sprzed stuleci, gdzie istnieje możliwość wybrania takiej właśnie opcji.
Nazwa
Poziom 1
Poziom 2
1. Ulepszony Znak Aard
Odblokowuje II poziom Znaku Aard.
Zasięg znaku +2m.
Odblokowuje III poziom Znaku Aard.
Znak Aard ma działanie obszarowe.
Zasięg Znaku +6m.
2. Niszcząca magia
Obrażenia od Znaków +5.
Obrażenia od Znaków +10.
Wigor +1.
3. Ulepszony Znak Axii
Odblokowuje II poziom Znaku Axii.
Zauroczony przeciwnik otrzymuje: Żywotność +20%, Zadawane obrażenia +20%.
Odblokowuje III poziom Znaku Axii.
Zauroczony przeciwnik otrzymuje: Żywotność +50%, Zadawane obrażenia +50%.
4. Spotęgowanie magii
Moc Znaków +1.
Moc Znaków +2.
Redukcja obrażeń +5%.
5. Ulepszony Znak Quen
Odblokowuje II poziom Znaku Quen.
Quen odbija 20% obrażeń.
Czas trwania Znaku +20s.
Odblokowuje III poziom Znaku Quen.
Quen odbija 50% obrażeń.
Czas trwania Znaku +60s.
6. Wyładowanie
Quen przenosi odbite obrażenia na więcej celów.
Liczba rażonych celów: 2.
Quen przenosi odbite obrażenia na więcej celów.
Liczba rażonych celów: 3.
7. Fatalne zauroczenie
Umożliwia zauroczenie Znakiem Axii do dwóch przeciwników.
Umożliwia zauroczenie Znakiem Axii do trzech przeciwników.
8. Magiczny wigor
Wigor +1.
Wigor +2.
9. Ulepszony Znak Igni
Odblokowuje II poziom Znaku Igni.
Igni ma szansę na podpalenie przeciwnika.
Zasięg Znaku +3m.
Odblokowuje III poziom Znaku Igni.
Igni ma szansę na podpalenie przeciwnika.
Igni ma działanie obszarowe.
Zasięg Znaku +6m.
10. Wzmocnienie glifu
Pułapki Yrden łączą się ze sobą, uniemożliwiając wrogom przejście pomiędzy glifami.
Pułapki Yrden łączą się ze sobą.
Glif zadaje wrogom obrażenia: 5/s.
11. Ulepszony Znak Yrden
Slot: tak
Odblokowuje II poziom Znaku Yrden.
Pozwala zastawić dwie pułapki.
Odblokowuje III poziom Znaku Yrden.
Pozwala zastawić trzy pułapki.
12. Przepływ energii
Szansa na efekty krytyczne Znaków +5%.
Szansa na efekty krytyczne Znaków +25%.
13. Magiczna witalność
Żywotność +50.
Żywotność +50.
Wszystkie odporności +5%.
14. Zmysł magiczny
Slot: tak
Odblokowuje Znak Heliotropu uruchamiany po naładowaniu paska adrenaliny.
Pozwala generować adrenalinę Znakami.
Odblokowuje Znak Heliotropu.
Pozwala generować adrenalinę Znakami.
Wszystkie odporności +5%.
Generowanie adrenaliny Znakami +50%.
15. Kontrola mocy
Slot: tak
Wszystkie odporności +20%.
Obrażenia od Znaków +3.
Generowanie adrenaliny Znakami 10%.
Wszystkie odporności +30%.
Obrażenia od Znaków +7.
Generowanie adrenaliny Znakami +65%.
Zmysł walki - zdolność, o