Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - encyklopedia gry - poradnik do gry - Artur "Arxel" Justyński - ebook
Opis

Encyklopedia gry Wiedźmin 2: Zabójcy królów zawiera informacje, które przydadzą się na każdym etapie gry. Są to między innymi: opis 388 przedmiotów i 71 schematów, kompletne oferty 24 sprzedawców, spis scen erotycznych oraz mini-poradnik do osiągnięć.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - encyklopedia gry - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Sceny erotyczne
  • Import postaci z Wiedźmina (Rozwój postaci)
  • Zdolności - szermierka (Rozwój postaci)
  • Zdolności - trening (Rozwój postaci)
  • Zdolności - magia (Rozwój postaci)
  • Umiejętności (Rozwój postaci)
  • Podstawy
  • Easter eggs
  • Składniki rzemieślnicze i alchemiczne (Przedmioty)
  • Zdolności - alchemia (Rozwój postaci)

Informacja o grze

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów to kontynuacja przygód wiedźmina Geralta – bohatera stworzonego przez polskiego pisarza Andrzeja Sapkowskiego. W grze nie zabrakło nieliniowej, pełnej zwrotów i wyrazistych postaci fabuły oraz dynamicznej i efektownej walki.

Gra The Witcher 2: Assassins of Kings, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360.  Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 146

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Popularność

Podobne


Wiedźmin 2: Zabójcy KrólówEncyklopedia gryporadnik do gry

autor: Artur "Arxel" Justyński

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1146

[email protected]

Spis treści

Encyklopedia gry - Wprowadzenie

Rozwój postaci

Import postaci z Wiedźmina

Zdolności - trening

Zdolności - magia

Zdolności - szermierka

Zdolności - alchemia

Umiejętności

Podstawy

Sceny erotyczne

Easter eggs

Oferty sprzedawców - akt 1

Aneżka; Bertold Candeleria

Tajemniczy kupiec; Einar Gausel

Żegota; Fioravanti

Cedric; Vilmos Bartok

Oferty sprzedawców - akt 2

Mistrz Myron; Felicia Cori

Tajemniczy kupiec; Sprzedawca relikwii

Mael; Uchacz

Isidor Kay; Hagart

Lasota; Sambor

Oferty sprzedawców - akt 3

Bras z Ban Ard; Marcus

Felicia Cori; Niesamowity Lockhart

Falas; Uchacz

Składniki alchemiczne

Przedmioty

DLC

Zbroja

Ulepszenie zbroi

Buty

Rękawice

Spodnie

Miecz srebrny

Miecz stalowy

Broń dodatkowa

Broń miotana

Runa

Petarda

Pułapka

Trofeum

Mutagen

Składniki rzemieślnicze i alchemiczne

Zioło

Receptura

Olej

Eliksir

Książka

Schematy

Zbroja

Ulepszenie zbroi

Buty; Rękawice; Spodnie

Miecz srebrny

Miecz stalowy

Broń miotana; Runa

Pułapka

Składniki rzemieślnicze i alchemiczne

Bestiariusz

Potwory

Ludzie

Mapy - prolog

M1 Obóz wojsk Foltesta

M2 Zamek La Valette

M3 Podgrodzie zamku La Valette'ów

M4 Podziemia na podgrodziu

M5 Lochy Zamku La Valette

M6 Piwnica w lochach zamku

Mapy - akt 1

M7 Flotsam

M8 Okolice Flotsam

M9 Jaskinia #1

M10 Zrujnowany szpital

M11 Laboratorium

M12 Jaskinia #2

Mapy - akt 2

M13 Dolina Pontaru

M14 Mgła

M15 Vergen

M16 Stara kopalnia

M17 Obóz Kaedwen

M18 Jaskinia pod obozem

M19 Podziemia starej wieży

M20 Legowisko harpii

M21 Krasnoludzkie katakumby

M22 Tunel założycieli

M23 Kryjówka zabójców

Mapy - akt 3

M24 Loc Muinne

M25 Jaskinia #3

M26 Kanały

Osiągnięcia

Encyklopedia gry - Wprowadzenie

Encyklopedia gryWiedźmin 2: Zabójcy królów jest uzupełnieniem do poradników z zadaniami oraz opisem ścieżek i zakończeń. Zawiera najpotrzebniejsze informacje, które przydadzą się na każdym etapie gry.

Informacje o bohaterze

Opis 388 przedmiotów i 71 schematów

Kompletne oferty 24 sprzedawców

Spis scen erotycznych

Mini-poradnik do osiągnięć

Encyklopedia podzielona została na następujące rozdziały:

Rozwój postaci: rozdział zawiera informacje dotyczące rozwoju Geralta - możliwych do wyboru zdolnościach jak również umiejętnościach pozyskiwanych w trakcie gry;

Postawy: wszelkiej maści informacje, które zaznajomią Cię z fundamentami rozgrywki;

Sceny erotyczne: informacje o scenach, w których występuje nagość oraz o kobietach, z którymi Geralt może uprawiać seks - wraz z opisem jak do tego doprowadzić;

Easter eggs: spis niektórych easter eggów wyłapanych podczas gry;

Oferty sprzedawców: kompletna lista produktów, które mają w swojej ofercie sprzedawców wraz z informacją o ilości oraz prawdopodobieństwie, że dany produkt będą oferowali. Całość podzielona na akty;

Przedmioty: opis dostępnych w grze przedmiotów wraz z informacją o statystykach oraz miejscu gdzie można je pozyskać;

Schematy: informacje o schematach do niektórych przedmiotów, z których można je wykonać. Spis wraz z potrzebnymi składnikami do wyprodukowania, ceną oraz miejscu gdzie można je zdobyć;

Bestiariusz: podzielony na informacje o potworach oraz ludzi, których napotkasz na swej drodze. W przypadku tych drugich zostały przedstawione postacie ważniejsze;

Mapy: zawierają zaznaczone lokalizacje sprzedawców oraz przedmiotów/schematów, które możesz znaleźć w danej lokacji;

Osiągnięcia: lista wszystkich 50 osiągnięć wraz z podziałem na kategorie oraz nieco szczegółowym opisem przybliżającym informacje o pozyskaniu konkretnego osiągnięcia.

Artur "Arxel" Justyński (www.gry-online.pl)

Niniejszy poradnik, przez wzgląd na zawarte w nim treści, przeznaczony jest wyłącznie dla czytelników pełnoletnich.

Nawigacja po encyklopedii

Poniższe opisy skupiają omówienie tylko najważniejszych kwestii encyklopedii, z którymi warto zaznajomić czytelnika już na samym początku, aby ułatwić mu poruszanie się po poradniku.

Oferty sprzedawców

Rozdzielone są na poszczególne akty, w celu ułatwienia szukania. Każda strona zwiera po dwóch sprzedawców - obok nazwy jest informacja o ich lokalizacji.

Zawarta niżej lista przedmiotów to wszystkie produkty, które posiada sprzedawca. Jeśli posiada więcej niż jeden, w nawiasie jest informacja o ilości. Prawdopodobieństwo posiadania przedmiotu, jeśli mniejsze niż 100%, znajduje się w nawiasach kwadratowych.

Przedmioty

Pole z nazwą przedmiotu zawiera również dodatkowe informacje, takie jak ilość slotów, typ przedmiot oraz czy można go stworzyć przy pomocy schematu.

Nastepne są statystyki dotyczące konkretnego przedmiotu. W niektórych przypadkach należy posiadać rozwiętą pewną zdolność by podnieść statystyki.

Na końcu znajduje się informacja o tym, gdzie można zdobyć dany przedmiot. Jeśli znajduje się w ofercie przynajmniej jednego sprzedawcy, zostali oni wypisani. Niekiedy przedmiot można znaleźć gdzieś w skrzyni (podana lokalizacja), czasem związane są z jakimś zadaniem.

Jeśli przedmiot można pozyskać tylko poprzez utworzenie go ze schematu, została zawarta taka właśnie ifnormacja. Należy wtedy przejść do rozdziału ze schematami i tam odczytać, gdzie można go zdobyć.
W przypadku, gdy schemat można znaleźć w jakiejś skrzyni itp. została podana tylko lokalizacja. Opis jest dokładniejszy, jeśli na przykład schemat otrzymujemy w nagrodę za wykonanie zadania.

Schematy

W tej tabeli zostały zawarte informacje o cenie schematu, jak również kwocie, którą należy uiścić już za samo wykonanie produktu u rzemieślnika.

Następnie znajduje się lista składników rzemieślniczych wymaganych do stworzenia danego przedmiotu.

Ostatnia kolumna zawiera informacje miejscu pozyskania schematu. Podobnie jak w przypadku samych przedmiotów, jeśli schemat znajduje się w ofercie co najmniej jednego kupca, zostali oni wypisani.

Bestiariusz

Bestiariusz zawiera podstawowe informacje o przeciwnikach - ich poziom (niekiedy może być różny, na przykład jeśli natrafiamy na ten sam typ potworów w innych aktach), obrażenia jakie zadają, ich żywotności oraz listę pozostałych statystyk.

Pod obrazkami natomiast spisane są dodatkowe informacje, takie jak przedmioty, które może posiadać zabity przeciwnik jak również rzeczy powiązane (jeśli takowe istnieją), takie jak pułapki, czy też książki na ich temat.

Rozwój postaci

Import postaci z Wiedźmina

Tuż przed przystąpieniem do rozgrywki isntieje możliwość załadowania zapisanego stanu gry z pierwszej części gry. Dzięki temu będziesz w stanie rozpocząć swoją przygodę z odrobinę lepszymi przedmiotami niż te startowe oraz niewiele większą ilością orenów.

Również kilka wyborów, których dokonałeś, ukształtuje (w mało znaczącym stopniu) drugą część gry.

Import save'a

Brak zapisu stanu gry z pierwszej części i nie stawia Cię w gorszej pozycji od pozostałych graczy.

Jeśli posiadasz zainstalowaną już pierwsza część gry, nie musisz podejmować żadnych dodatkowych kroków. Jeśli natomiast tak nie jest, musisz umieścić zapisane stany gry w konkretnym folderze:

C:\Users\[twoja_nazwa]\Documents\The Witcher\saves

Następnie, po uruchomieniu drugiej części gry, w menu Nowa gra będziesz miał możliwość wczytania satrego save'a.

Uwaga! Twój zapis stanu gry musi pochodzić z epilogu.

Możliwe do zaimportowania przedmioty

W zależności od tego, jakie przedmioty zdobyłeś w pierwszej części, istnieje kilka, które zostaną importowane:

Zbroja Kruka

[3] [Rzadki]

Redukcja obrażeń +7

Żywotność +15

Odporność na krwawienie +15%

Odporność na truciznę +15%

Księżycowe Ostrze

[3] [Magiczny]

Obrażenia: 14-22

Krwawienie +25%

Premia do obrażeń od Znaków +5

Aerondight

[3] [Magiczny]

Obrażenia: 11-18

Krwawienie +5%

Runiczny mahakamski sihil

[3] [Magiczny]

Obrażenia: 10-12

Szansa na natychmiastowe zabicie przeciwnika +2%

Gwalhir

[1] [Normalny]

Obrażenia: 9-13

D'yaebl

[1] [Normalny]

Obrażenia: 9-13

Szansa na natychmiastowe zabicie przeciwnika +1%

Ard'aenye

[1] [Normalny]

Obrażenia: 7-15

Dodatkowo zostanie dodana niewielka część zdobytych orenów.

Zdolności - trening

Zdolności - trening

Drzewko treningowe zawiera co prawda tylko sześć zdolności, aczkolwiek przyjdzie Ci tu wydać co najmniej 6 talentów, gdyż jest to wymagane minumim nim odblokują się pozostałe drzewka zdolności. Zdecydowanie najbardziej przydatnymi zdolnościami są Hart Ciała, który na drugim poziomie zwiększy Twoją żywotność o zauważalną liczbę punktów - co przydaje się na początku gry, oraz Hart ducha - regeneracja wigoru w walce jest bardzo ważnym czynnikiem, w który warto zainwestować. Jeden punkt musisz więc wydać na Parowanie, szósty proponuję przeznaczyć naRegenerację wigoru bądź Odbijanie strzał.

Tak naprawdę kluczowym wyborem będzie jedno z trzech pozostałych drzew zdolności, gdyż to ono zdefiniuje charakter Twojej postaci.

Proponowany rozwój bohatera

Regeneracja wigoru [1] + Hart Ciała [2] -> Parowanie [1] -> Hart ducha [2]

Łącznie: 6 talentów

Uwaga! Istnieje możliwość zrestartowania i przydzielenia od nowa talentów po wykonaniu zadania Sprzed stuleci, gdzie istnieje możliwość wybrania takiej właśnie opcji.

Nazwa

Poziom 1

Poziom 2

1. Regeneracja wigoru

Regeneracja wigoru poza walką +25%.

Regeneracja wigoru poza walką +25%.

Regeneracja wigoru w walce +25%.

2. Hart ciała

Żywotność +10.

Żywotność +50.

3. Parowanie

Odblokowuje parowanie ciosów z wszystkich kierunków.

Odblokowuje parowanie ciosów z wszystkich kierunków.

Redukcja obrażeń podczas bloku: 100%.

4. Rzucanie sztyletem

Odblokowuje możliwość rzucania sztyletem.

Odblokowuje możliwość rzucania sztyletem.

Obrażenia zadawane przez sztylety +20.

5. Odbijanie strzał

Slot: tak

Odblokowuje możliwość odbijania strzał.

Odblokowuje możliwość odbijania strzał w kierunku strzelca.

6. Hart ducha

Slot: tak

Regeneracja wigoru w walce +10%.

Wigor +1.

Regeneracja wigoru w walce +10%.

Zdolności - magia

Zdolności - magia

Zmysł magiczny - zdolność, o której warto wspomnieć już na samym początku. Znak Heliotropu pozwala na utworzenie czegoś w postaci bariery, wewnątrz której czas płynie wolniej, jednak tylko dla przeciwników. Idealnie sprawdza się w walce z przeważającą siłą wroga. Na początku warto wybrać Ulepszony znak Axii bądź Niszczącą magię, która to na drugim poziomie zwiększa Wigor (rozwinięcie atrybutu można zostawić na później). Przymusowym wyborem jest Ulepszony znak Quen, który to jednak warto ulepszyć do drugiego poziomu, gdyż dodatkowa zdolność odbijania obrażeń i długi czas trwania znaku czynią go niesamowicie przydatnym. W tym momencie musisz podjąć decyzję, którą z dwóch "ścieżek" zdolności obierzesz - dwóch, gdyż w pierwszej kolejności warto się zastanowić czy lepiej rozwinąć umiejętności numer 4 i 7 czy też 6 i 9. Wybór ten jakoby podyktowany jest wcześniej rozwiniętymi zdolnościami, mianowicie jeśli wybrałeś:

Niszczącą magię

- rozwiń umiejętność

Wyładowanie

i

Ulepszony znak Igni

. W obu tych przypadkach warto rozwinąć zdolności na drugi poziom.

Ulepszony znak Axii

- rozwiń umiejętność

Spotęgowanie magii

i

Fatalne zauroczenie

. Oczywistym wydaje się rozwinięcie drugiej zdolności na drugi poziom z uwagi na powiększenie liczby kontrolowanych przeciwników.

Kolejna wymuszona zdolności, czyli Wzmocnienie glifu - przydatne tylko przy zdecydowanie większej liczbie przeciwników. Zamiast ulepszać na drugi poziom, punkt talentu lepiej przeznaczyć na którąś ze zdolności zwiększające obrażenia od Znaków. Ponownie stajesz przed wyborem jednej z trzech zdolności:

Ulepszony znak Yrden

- tylko jeśli postanowiłeś rozwinąć zdolność numer 10 na drugi poziom.

Przepływ energii

- zdolność, która na drugim poziomie bardzo wspomaga działanie Znaków i pozwala jeszcze szybciej eliminować wrogów.

Magiczna witalność

- tę zdolność warto wybrać, jeśli zauważyłeś, że Twój bohater szybko traci energię życiową.

Ostatnie dwie zdolności, Zmysł magiczny i Kontrola mocy, dodają postaci ogromnego "kopniaka" i pozwalają na bezproblemową walkę nawet na najwyższym poziomie trudności.

Należy nie zapominać również o zdolności Magiczny wigor, którą warto się zainteresować między rozwojem zdolności pod koniec drzewka. Zwiększenie liczby wigoru o dodatkowe dwa punkty, przy rozwiniętym Znaku Quen oraz Igni umożliwi Ci zadawanie większej liczby obrażeń.

Proponowany rozwój bohatera (postać ofensywna)

Niszcząca magia [2] -> Ulepszony znak Quen [2] -> Wyładowanie [2] + Ulepszony znak Igni [2] -> Wzmocnienie glifu [1] -> Przepływ energii [2] -> Zmysł magiczny [2] + Kontrola mocy [2] + Magiczny wigor [2]

Łącznie: 17 talentów (+6 talentów zdolności treningowe)

Proponowany rozwój bohatera (postać defensywna)

Ulepszony znak Axii [2] -> Ulepszony znak Quen [1] -> Magiczny wigor [2] + Fatalne zauroczenie [2] -> Wzmnocnienie glifu [2] -> Ulepszony znak Yrden [2] -> Zmysł magiczny [2] + Kontrola mocy [2]

Łącznie: 15 talentów (+6 talentów zdolności treningowe)

Uwaga! Istnieje możliwość zrestartowania i możliwość przydzielenia od nowa talentów po wykonaniu zadania Sprzed stuleci, gdzie istnieje możliwość wybrania takiej właśnie opcji.

Nazwa

Poziom 1

Poziom 2

1. Ulepszony Znak Aard

Odblokowuje II poziom Znaku Aard.

Zasięg znaku +2m.

Odblokowuje III poziom Znaku Aard.

Znak Aard ma działanie obszarowe.

Zasięg Znaku +6m.

2. Niszcząca magia

Obrażenia od Znaków +5.

Obrażenia od Znaków +10.

Wigor +1.

3. Ulepszony Znak Axii

Odblokowuje II poziom Znaku Axii.

Zauroczony przeciwnik otrzymuje: Żywotność +20%, Zadawane obrażenia +20%.

Odblokowuje III poziom Znaku Axii.

Zauroczony przeciwnik otrzymuje: Żywotność +50%, Zadawane obrażenia +50%.

4. Spotęgowanie magii

Moc Znaków +1.

Moc Znaków +2.

Redukcja obrażeń +5%.

5. Ulepszony Znak Quen

Odblokowuje II poziom Znaku Quen.

Quen odbija 20% obrażeń.

Czas trwania Znaku +20s.

Odblokowuje III poziom Znaku Quen.

Quen odbija 50% obrażeń.

Czas trwania Znaku +60s.

6. Wyładowanie

Quen przenosi odbite obrażenia na więcej celów.

Liczba rażonych celów: 2.

Quen przenosi odbite obrażenia na więcej celów.

Liczba rażonych celów: 3.

7. Fatalne zauroczenie

Umożliwia zauroczenie Znakiem Axii do dwóch przeciwników.

Umożliwia zauroczenie Znakiem Axii do trzech przeciwników.

8. Magiczny wigor

Wigor +1.

Wigor +2.

9. Ulepszony Znak Igni

Odblokowuje II poziom Znaku Igni.

Igni ma szansę na podpalenie przeciwnika.

Zasięg Znaku +3m.

Odblokowuje III poziom Znaku Igni.

Igni ma szansę na podpalenie przeciwnika.

Igni ma działanie obszarowe.

Zasięg Znaku +6m.

10. Wzmocnienie glifu

Pułapki Yrden łączą się ze sobą, uniemożliwiając wrogom przejście pomiędzy glifami.

Pułapki Yrden łączą się ze sobą.

Glif zadaje wrogom obrażenia: 5/s.

11. Ulepszony Znak Yrden

Slot: tak

Odblokowuje II poziom Znaku Yrden.

Pozwala zastawić dwie pułapki.

Odblokowuje III poziom Znaku Yrden.

Pozwala zastawić trzy pułapki.

12. Przepływ energii

Szansa na efekty krytyczne Znaków +5%.

Szansa na efekty krytyczne Znaków +25%.

13. Magiczna witalność

Żywotność +50.

Żywotność +50.

Wszystkie odporności +5%.

14. Zmysł magiczny

Slot: tak

Odblokowuje Znak Heliotropu uruchamiany po naładowaniu paska adrenaliny.

Pozwala generować adrenalinę Znakami.

Odblokowuje Znak Heliotropu.

Pozwala generować adrenalinę Znakami.

Wszystkie odporności +5%.

Generowanie adrenaliny Znakami +50%.

15. Kontrola mocy

Slot: tak

Wszystkie odporności +20%.

Obrażenia od Znaków +3.

Generowanie adrenaliny Znakami 10%.

Wszystkie odporności +30%.

Obrażenia od Znaków +7.

Generowanie adrenaliny Znakami +65%.

Zdolności - szermierka

Zdolności - szermierka

Zmysł walki - zdolność, o