Thief: Deadly Shadows - poradnik do gry - Piotr "Zodiac" Szczerbowski, Magdalena "Madzia" Wasztyl - ebook

Thief: Deadly Shadows - poradnik do gry ebook

Magdalena "Madzia" Wasztyl, Piotr "Zodiac" Szczerbowski

3,0

Opis

Poradnik do Thief 3: Deadly Shadow zawiera wszystkie informacje do przejścia gry, wraz z jej ukrytymi misjami oraz dokładnym opisem lokacji, charakterystykę zadań do wykonania dla każdej misji czy dnia oraz wiele informacji dodatkowych.

Thief: Deadly Shadows - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • End of the Bloodline [Opis 2] (Misja 1)
  • Poganie - zadania
  • End of the Bloodline [Opis 5] (Misja 1)
  • End of the Bloodline [Opis 1] (Misja 1)
  • End of the Bloodline [Info] (Misja 1)
  • St. Edgar’s Eve [Info] (Misja 2)
  • The House of Widow Moira [Opis 5] (Misja 4)
  • Dzień dziewiąty [Info] (Miasto)
  • End of the Bloodline [Opis 4] (Misja 1)
  • Dzień pierwszy [Opis 1] (Miasto)

Informacja o grze

Thief: Deadly Shadows jest trzecią odsłoną uznanego cyklu pierwszoosobowych skradanek. Gra wyprodukowana została przez studio Ion Storm. Gracz wciela się w postać średniowiecznego złodzieja imieniem Garrett, który próbuje powstrzymać nadejście przepowiedzianej przed wiekami "ery ciemności". Rozgrywka łączy elementy gry akcji, cRPG i przygodówki.

Gra Thief: Deadly Shadows, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformach: PC, XBX. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 159

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
3,0 (1 ocena)
0
0
1
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne


Thief: Deadly Shadowsporadnik do gry

autorzy: Piotr "Zodiac" Szczerbowski, Magdalena "Madzia" Wasztyl

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=293

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Informacje o poradniku

Informacje ogólne o grze

Broń i przedmioty

Miasto i jego prawa

Sklepy i komisy

Frakcje w mieście

Hammeryci - zadania

Poganie - zadania

Trening

Checking Inn - Cashing Out [Info]

Checking Inn - Cashing Out [Opis 1]

Checking Inn - Cashing Out [Opis 2]

Misja 1

End of the Bloodline [Info]

End of the Bloodline [Opis 1]

End of the Bloodline [Opis 2]

End of the Bloodline [Opis 3]

End of the Bloodline [Opis 4]

End of the Bloodline [Opis 5]

Miasto

Dzień pierwszy [Info]

Dzień pierwszy [Opis 1]

Dzień pierwszy [Opis 2]

Dzień pierwszy [Opis 3]

Dzień pierwszy [Opis 4]

Dzień pierwszy [Opis 5]

Dzień pierwszy [Opis 6]

Dzień pierwszy [Opis 7]

Misja 2

St. Edgar's Eve [Info]

St. Edgar's Eve [Opis 1]

St. Edgar's Eve [Opis 2]

St. Edgar's Eve [Opis 3]

St. Edgar's Eve [Opis 4]

Miasto

Dzień drugi [Info]

Dzień drugi [Opis]

Misja 3

Into the Pagan Sanctuary [Info]

Into the Pagan Sanctuary [Opis 1]

Into the Pagan Sanctuary [Opis 2]

Into the Pagan Sanctuary [Opis 3]

Into the Pagan Sanctuary [Opis 4]

Into the Pagan Sanctuary [Opis 5]

Miasto

Dzień trzeci [Info]

Dzień trzeci [Opis 1]

Dzień trzeci [Opis 2]

Dzień trzeci [Opis 3]

Dzień trzeci [Opis 4]

Dzień trzeci [Opis 5]

Dzień trzeci [Opis 6]

Dzień trzeci [Opis 7]

Dzień trzeci [Opis 8]

Dzień trzeci [Opis 9]

Misja 4

The House of Widow Moira [Info]

The House of Widow Moira [Opis 1]

The House of Widow Moira [Opis 2]

The House of Widow Moira [Opis 3]

The House of Widow Moira [Opis 4]

The House of Widow Moira [Opis 5]

Miasto

Dzień czwarty [Info]

Dzień czwarty [Opis]

Misja 5

The Sunken Citadel [Info]

The Sunken Citadel [Opis 1]

The Sunken Citadel [Opis 2]

The Sunken Citadel [Opis 3]

The Sunken Citadel [Opis 4]

The Sunken Citadel [Opis 5]

Miasto

Dzień piąty [Info]

Dzień piąty [Opis]

Misja 6

Killing Time [Info]

Killing Time [Opis 1]

Killing Time [Opis 2]

Killing Time [Opis 3]

Killing Time [Opis 4]

Killing Time [Opis 5]

Killing Time [Opis 6]

Miasto

Dzień szósty [Info]

Dzień szósty [Opis 1]

Dzień szósty [Opis 2]

Dzień szósty [Opis 3]

Dzień szósty [Opis 4]

Dzień szósty [Opis 5]

Dzień szósty [Opis 6]

Dzień szósty [Opis 7]

Misja 7

Of Bretren... and Byetrayers [Info]

Of Bretren... and Byetrayers [Opis 1]

Of Bretren... and Byetrayers [Opis 2]

Of Bretren... and Byetrayers [Opis 3]

Of Bretren... and Byetrayers [Opis 4]

Of Bretren... and Byetrayers [Opis 5]

Miasto

Dzień siódmy [Info]

Dzień siódmy [Opis 1]

Dzień siódmy [Opis 2]

Dzień siódmy [Opis 3]

Dzień siódmy [Opis 4]

Misja 8

Robbing the Cradle [Info]

Robbing the Cradle [Opis 1]

Robbing the Cradle [Opis 2]

Robbing the Cradle [Opis 3]

Robbing the Cradle [Opis 4]

Robbing the Cradle [Opis 5]

Robbing the Cradle [Opis 6]

Miasto

Dzień ósmy [Info]

Dzień ósmy [Opis 1]

Dzień ósmy [Opis 2]

Dzień ósmy [Opis 3]

Dzień ósmy [Opis 4]

Misja 9

Still Life with Blackjack [Info]

Still Life with Blackjack [Opis 1]

Still Life with Blackjack [Opis 2]

Still Life with Blackjack [Opis 3]

Still Life with Blackjack [Opis 4]

Still Life with Blackjack [Opis 5]

Still Life with Blackjack [Opis 6]

Still Life with Blackjack [Opis 7]

Miasto

Dzień dziewiąty [Info]

Dzień dziewiąty [Opis 1]

Dzień dziewiąty [Opis 2]

Opcja

Więzienie [Info]

Więzienie [Opis 1]

Więzienie [Opis 2]

Wprowadzenie

Thief: Deadly Shadows to kontynuacja popularnych gier Thief: The Dark Project oraz Thief II: The Metal Age. Jako złodziej poruszający się po średniowiecznym świecie, musisz rozwiązać problem nadchodzącej Ery Ciemności. Tym razem poza wykonywaniem standardowych misji, możesz również udać się na wędrówkę po mieście.

Zachowując niezwykły klimat rozgrywki, dodano kilka nowości, związanych głównie z funkcjonowaniem i poruszaniem się po mapach. Teraz można sprzedać skradzione przedmioty i za "zarobione" w ten sposób pieniądze zaopatrzyć się w sklepach w potrzebne przedmioty. Te zaś można wykorzystać podczas zwiedzania kolejnych lokacji, do omijania napotkanych oponentów, czy też w ostateczności - do ich likwidowania.

Nowy Thief jest jedną z najlepszych ostatnio wydanych gier, spełnia stawiane przed nim oczekiwania dobrej kontynuacji i zapewnia wiele długich godzin zabawy. Po szczegóły zapraszam do recenzji, w tym poradniku natomiast zajmę się już udzielaniem konkretnych porad oraz opisem przejścia gry.

Informacje o poradniku

Informacje ogólne

Poradnik ten jest artykułem zawierającym wszystkie informacje do przejścia gry, wraz z jej ukrytymi misjami oraz lokacjami. Znajdziesz tutaj:

- Lokacje wszystkich przedmiotów, na jakie można natknąć się podczas gry.

- Dokładny i przejrzysty opis lokacji.

- Szczegółowy opis przejścia (solucja), zawierający również dodatkowe misje.

- Informacje ułatwiające rozgrywkę, znajdujące się na początku opisu każdej lokacji.

- Krótką charakterystykę zadań do wykonania dla każdej misji czy dnia.

- Informacje dodatkowe, jak spis przedmiotów specjalnych oraz miejsce startu.

Sposób odczytywania poradnika

Pojedyncza misja składa się z dwóch oddzielnych opisów:

1. Część "INFO", w której znajdują się informacje wstępne, dodatkowe oraz spis zadań do wykonania wraz z mapami okolicy (jeśli takowe występują w grze), wraz z zaznaczonymi przeze mnie newralgicznymi punktami.

2. Część główna, będąca szczegółowym opisem przejścia, zawierająca informacje o lokalizacji wszystkich wartościowych przedmiotów oraz wskazówki, jak wykonać misję (najczęściej w sposób najszybszy i najprzyjemniejszy, oczywiście w moim, subiektywnym odczuciu).

Opis przejścia

W części głównej znajdują się:

Nazwy zadań do wykonania, przetłumaczone przeze mnie z języka angielskiego na polski (jako że nie jestem zawodowym tłumaczem, mogły wkraść się jakieś niewielkie błędy lub niedomówienia, jednak starałem się do takich sytuacji nie doprowadzić) - zdania oznaczone kolorem brązowym

Nazwy dzielnic lub lokacji, które jeśli muszą być odwiedzone ponownie, mają obok siebie numerek (np. [#2], co oznacza, że należy wykonać jakąś czynność w tej lokacji, odwiedzając ją ponownie, a wzmianka o niej w tej misji lub w tym dniu jest już druga) - nazwy własne oznaczone jako tekst pogrubiony

Oznaczenie przedmiotów wartościowych, które można zabrać, by potem sprzedać w mieście. W nawiasie obok nazwy przedmiotu znajduje się jej wartość, na misjach będzie tam też procentowa ilość zebranych przedmiotów, jeśli gracz kolekcjonuje je zgodnie z opisem - słowa oznaczone kolorem zielonym

Nazwy przedmiotów możliwych do użycia, jako broń lub w innym celu (np. gaszenie pochodni wodną strzałą), które można znaleźć podczas gry lub wykupić w sklepach - słowa oznaczone kolorem niebieskim

Nazwy przedmiotów użytecznych, takich jak klucze czy przedmioty wymagane do wykonania misji (jednak nie będące przedmiotami specjalnymi) - słowa oznaczone kolorem brązowym

Nazwy przedmiotów specjalnych, ich zebranie determinuje wybrany poziom trudności - słowa oznaczone kolorem pomarańczowym

Informacje ogólne o grze

Podstawową sprawą w grach z serii Thief jest walka. W skrócie - chodzi o to, by było jej jak najmniej. Złodziej nie jest osobnikiem wyuczonym fachu wojennego i dlatego powinien unikać starć, kryjąc się w cieniu i ewentualnie ogłuszać strażników czy innych napotkanych przeciwników swoją niezastąpioną pałką. Ale po kolei, przyjrzyjmy się głównym elementom rozgrywki.

Cień - największy sprzymierzeniec

Chowanie się w cieniu to trzon rozgrywki. Zwracaj uwagę na klejnot zlokalizowany na dole ekranu - im jest ciemniejszy, tym trudniej strażnikowi Cię zauważyć. Staraj się zawsze chować w ciemne miejsca i twórz nowe, gasząc wszelkiego rodzaju pochodnie czy lampy. Pochodnie zgasisz za pomocą wodnej strzały, świece w większości możesz zgasić zbliżając się do nich i "używając" takiego przedmiotu.

Działające na prąd lampy to już trudniejsza sprawa. Najczęściej by je wyłączyć, będziesz musiał odnaleźć odpowiedni przełącznik. W tej części natkniesz się na dynamiczne źródła światła, które mogą się zmieniać zależnie od tego, czy np. promienie palącej się pochodni nie zasłania jakiś przedmiot.

Uważaj też na ludzi niosących pochodnie przy sobie, gdyż mogą Cię bez problemu zobaczyć. Zwracaj też uwagę na własny cień, jeśli przeciwnik go zauważy, może zorientować się o Twojej obecności.

Cisza - przyjaciółka w trudnych chwilach

Chowanie się w cieniu nic nie da, jeśli będziesz głośny jak lokomotywa. By nie zostać usłyszanym, staraj się chodzić powoli (dwa tryby wolnego chodzenia aktywujesz trzymając Shift lub Carl).Używaj opcji "przytulania" się do ścian oraz kucania - obie zmniejszają ryzyko wykrycia.

Zwracaj też uwagę na posadzkę, po jakiej stąpasz. Chodzenie po dywanie jest ciche i przyjemne, ale metal będzie wydawał charakterystyczny dźwięk nawet przy powolnym chodzeniu. Tutaj przyda się strzała z mchem, która użyta na każdej posadzce spowoduje, iż będzie się po niej stąpać, niczym po dywanie.

Walka

Jeżeli do niej dojdzie, staraj się unikać starć na miecze. Nawet odskakując do tyłu, by uniknąć ciosu oponenta, trudno będzie wygrać większe potyczki. Używając strzał, możesz trafić oponenta w tors, co jeśli ten będzie stał spokojnie (nie zwęszy twojej obecności), zabije go od razu.

Pamiętaj, że zabójstwo pozostawia zawsze ślad krwi (nie mówiąc o ciele). Ciało możesz przenieść w jakiś ciemny zaułek, a krew zmyć wodną strzałą. Użyteczna sprawa, jeśli nie chcesz mieć na głowie całej masy strażników.

Strażnicy w mieście "odradzają się" co jakiś czas, tak więc walka z nimi nie ma sensu. Staraj się ich unikać lub umykać im w ciemne miejsca. Pamiętaj, że po opuszczeniu danej części mapy, jak tylko do niej wrócisz, oponenci będą znowu Cię ścigać!

Ogłuszenie oponentów

Możliwe do wykonania na kilka sposobów. Możesz ich po prostu zajść od tyłu i zaatakować drewnianą pałką. Taki oponent pada na ziemię i do końca dnia (lub misji) będzie tak sobie leżał (póki nie sprzątniesz ciała w bezpieczne miejsce).

Błędem gry jest brak możliwości ogłuszenia siedzących strażników przy pomocy pałki. Musisz w tym celu użyć innego środka, najlepiej jakiegoś zamiennego, wymienionego powyżej.

Co warto wiedzieć

Nowością w grze jest system "Body Awarness", dzięki któremu jesteś w stanie zaobserwować, co w danej chwili robi Twój bohater. Czy to walczy, wspina się, czy też wyłamuje zamek, w obu przypadkach zobaczysz jego ręce i nogi wykonujące odpowiednie czynności.

Wspinanie się po ścianach jest możliwe dopiero po wykupieniu specjalnych rękawic. Mając je, jesteś w stanie wdrapać się na każdą zbudowaną z cegieł ścianę. Jest to swego rodzaju rekompensata za brak strzały z liną.

Nie próbuj nurkować w wodzie. Garrett od ostatniej części zapomniał jak się pływa i teraz każda próba zanurzenia się w chłodnej wodzie może nie tylko ostudzić jego zapały, ale też doprowadzić do śmierci biednego złodziejaszka.

Musisz nauczyć się sprawnie wyłamywać zamki. Ogólnie zadanie jest prostsze, niż mogłoby się wydawać. Na początku widzisz swoje ręce i jakieś kółka w rogu ekranu. Ruszaj myszką tak, by igła w kółku (będąca wizerunkiem wytrycha) najechała na miejsce z lekkim uszczerbkiem w mechanizmie. Wtedy Garrett ustawi ręce bardziej pionowo. Wyreguluj jeszcze troszkę ręce, by usłyszeć charakterystyczne kliknięcie. Po wyłamaniu w ten sposób wszystkich kółek (których ilość zmienia się) wyłamiesz zamek. Pamiętaj, że jeśli w połowie drogi przerwiesz pacę i gdzieś sobie pójdziesz, potem NIE musisz zaczynać wszystkiego od nowa.

Broń i przedmioty

W Thief: Deadly Shadows spotkasz standardowo przedmioty znane z poprzednich części. Zabrakło tylko strzały z liną, którą zastąpiły specjalne rękawice. Doszło też kilka nowych. Pamiętaj, że ilość posiadanych przy sobie strzał jest z góry ograniczona. Jeśli będziesz miał już maksymalną możliwą ilość i weźmiesz kolejną, to po prostu taki przedmiot przepadnie.

Drewniana pałka

Blackjack

Możesz z jej pomocą ogłuszać oponentów. Będzie to najczęściej używana przez Ciebie broń. By ogłuszyć przeciwnika, musisz ustawić się za jego plecami i uderzyć w tył głowy. W momencie, gdy znajdziesz się za jego plecami, Garrett podniesie rękę - tylko wtedy masz pewność, że uderzenie będzie celne.

Nie można w ten sposób atakować oponentów, którzy są w stanie bojowym (wiedzą o Twojej obecności) ani nieumarłych. Na posągi znajdziesz sposób w odpowiednim czasie.

Sztylet

Dagger

Nie pomyl go z mieczem. Ta słaba broń nie umożliwi Ci wygrania potyczki z oponentami, ale jest jedyną bronią wartą zainteresowania podczas walki ramię w ramię.

Strzała

Broadhead Arrow

Maks ilość: 30

Używając strzał możesz załatwić oponenta na odległość. Pamiętaj tylko, że strzała lecąc do celu nie utrzymuje stałego poziomu, tylko leci tzw "lobem" (po zakrzywionej prostej).

Po dłuższym przytrzymaniu klawisza strzału, będziesz mógł obejrzeć cel z bliska. Garrett od razu skupi się na celowniku, umożliwiając dokładniejsze wycelowanie i pewniejsze trafienie.

Strzelając do oponenta nie mającego pojęcia o twojej obecności, jeden strzał wystarczy. Jeśli strzała trafi w jakiś drewniany element, możesz ją odzyskać.

Ognista strzała

Fire Arrow

Maks ilość: 15

Ognista strzała to bardzo niebezpieczna broń. Znajdziesz ją zazwyczaj w pochodniach, kominkach, piecach lub innych gorących miejscach. Jako że ma sporą siłę rażenia, możesz jej z powodzeniem użyć do walki. Jeden strzał załatwi nieumarłego.

Możesz także użyć tej strzały do ponownego zapalenia lamp i pochodni. Pamiętaj tylko, że jej użycie powoduje głośną eksplozję, a strzała (w przeciwieństwie do poprzednich części) zachowuje się jak każda inna, czyli leci "lobem".

Gazowa strzała

Gas Arrow

Maks ilość: 5

Gazowa strzała dla odmiany nie powoduje żadnych obrażeń. Znajdziesz ją najczęściej w korytarzach wentylacyjnych czy innych miejscach "na powietrzu".

Gdy jej użyjesz, wszystko w okolicy miejsca wybuchu (chmura gazu) zostanie uśpione. Efekt podobny do ogłuszenia pałką, z tym że tutaj można załatwić w ten sposób nawet kilku przeciwników.

Gazowa strzała może zostać używa również jako alternatywa (nieopłacalna) dla wodnej strzały, do gaszenia pochodni.

Strzała z mchem

Moss Arrow

Maks ilość: 20

Ten rodzaj strzał jest używane głównie do wyciszania wszelkiego rodzaju posadzki, po której stąpanie może dawać w rezultacie głośny odgłos. Strzały tego rodzaju znajdziesz najczęściej w okolicy drzew i innych roślin.

Możesz też użyć tej strzały do ogłuszenia przeciwnika. Wyceluj w jego twarz (twarz, nie tył głowy) i obserwuj dławiącego się roślinnością oponenta. Chwilowe ogłuszenia potrwa kilkanaście sekund, lub do czasu, w którym użyjesz przeciwko niemu broni.

Hałaśliwa strzała

Noisemaker Arrow

Maks ilość: 5

Hałaśliwa strzała również nie powoduje uszczerbku na zdrowiu oponenta. Ma tylko jedno znaczące zastosowanie: wystrzelona w dowolny kąt, jest swoistym wabikiem na pałętających się po okolicy strażników. Przez jakiś czas wydaje odgłos przypominający fajerwerki, który strażnicy biorą za coś poważnego, przybierając postawę do walki i szukając człowieka wydającego owe dźwięki.

Wodna strzała

Water Arrow

Maks ilość: 25

Najbardziej pomocna strzała. Z jej pomocą będziesz mógł wyłączyć z działania praktycznie każde, nie osłonięte źródło światła. Po zetknięciu z celem strzała rozpryskuje się, otaczając niewielki obszar wodą.

Poza gaszeniem pochodni oraz lamp, możesz użyć jej do zacierania śladów krwi, powstałych na skutek zabicia jakiegoś oponenta.

Bomba ogłuszająca

Flash Bomb

Maks ilość: 20

Bomba ogłuszająca to bardzo przydatny przedmiot. Rzucona na ziemię, jasnym błyskiem oślepi na parę sekund przeciwnika. Szczególnie przydatna w większych grupach.

Zyskany w ten sposób czas umożliwi Ci ucieczkę, gdyż jak już mówiłem, walka to ostateczność. Nie możesz ogłuszonego przeciwnika uderzyć pałką, gdyż mimo iż nie wie co się dzieje, przybrał postawą do walki.

Jasny błysk może zabijać również nieumarłych. Używaj więc bomb ogłuszających jako broni przeciwko nim, zamiennie z wodą święconą.

Wybuchowa mina

Explosive Mine

Maks ilość: 5

Wybuchowa mina może być również niebezpieczna w stosunku do Ciebie. Rzucona na ziemie, aktywuje się i od tej pory każdy (nawet Ty sam), kto na niej stanie, zostanie zraniony silnym wybuchem. O jej lokalizacji przypomina czerwone światełko, jednak miej zawsze na uwadze, że możesz zapomnieć, gdzie minę zostawiłeś i sam wpaść we własną pułapkę.

Napój leczniczy

Health Potion

Maks ilość: 10

Napój leczniczy ma działanie jak sama nazwa wskazuje lecznicze. Po jego wypiciu, część nadwyrężonego zdrowia zostaje naprawiona. Jednak nie jest to efekt natychmiastowy i mija kilka sekund, zanim zdrowie wróci do normy (ale dzieje się to i tak szybciej, niż w poprzednich częściach).