Hidden and Dangerous 2 - poradnik do gry - Piotr "Zodiac" Szczerbowski - ebook

Hidden and Dangerous 2 - poradnik do gry ebook

Piotr "Zodiac" Szczerbowski

0,0

Opis

Opis przejścia taktycznej gry akcji Hidden & Dangerous II, ukazującej zmagania czteroosobowego oddziału komandosów pod dowództwem porucznika Garego Bristola, wykonujących przeróżne misje bojowe podczas II wojny światowej.

Hidden and Dangerous 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Zabieranie wrogiego munduru (Porady)
  • Spaghetti Airport cd. (Operation Nomad)
  • Obsługa i unieszkodliwianie pojazdów (Porady)
  • Konfiguracja sterowania
  • Podstawy (Porady)
  • Spaghetti Airport (Operation Nomad)
  • Korzystanie z możliwości przebrania (Porady)
  • Ciche podejście (Porady)
  • First Strike cd. (Operation Snowball)
  • Lighthouse (Operation Overlord)

Informacja o grze

Kontynuacja popularnej taktycznej strzelanki Hidden & Dangerous. Stajemy na czele oddziału alianckich komandosów i wykonujemy szereg trudnych misji na terenie okupowanej Europy. Autorzy postawili na realizm, dlatego nawet pojedyncza kula potrafi być śmiertelna. Dużą rolę w zabawie odgrywa dowodzenie podległymi nam żołnierzami

Gra Hidden and Dangerous 2, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 116

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność



Podobne


Hidden and Dangerous 2poradnik do gry

autor: Piotr "Zodiac" Szczerbowski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=260

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Konfiguracja sterowania

Porady

Podstawy

Ciche podejście

Obsługa i unieszkodliwianie pojazdów

Zabieranie wrogiego munduru

Korzystanie z możliwości przebrania

Trening

Ćwiczenia polowe

Ćwiczenia polowe cd.

Operation Snowball

First Strike

First Strike cd.

Scout

Scout cd.

Rendezvous

Rendezvous cd.

Iceberg

Iceberg cd.

Operation Nomad

Spaghetti Airport

Spaghetti Airport cd.

Airshow

Airshow cd.

Guests

Guests cd.

Caravan

Whisky Bar

Whisky Bar cd.

Birds of Prey

Operation Seawolf

Steam Piping

Steam Piping cd.

Operation Stranger

Anthill

Anthill cd.

Mountain King

Mountain King cd.

Operation Challenger

Babes in the Wood

Babes in the Wood cd.

Estate Agent

Estate Agent cd.

Operation Overlord

Lighthouse

Lighthouse cd.

Blade Dancer

Blade Dancer cd.

Operation Liberator

Billable Entry

Billable Entry cd.

Mole in the Hole

Mole in the Hole cd.

Business

Business cd.

Annual Fair

Annual Fair cd.

Gin Send Off

Gin Send Off cd.

Final Show-Down

Final Show-Down cd.

Niespodzianka

Trening - Ćwiczenia Polowe

Operation Nomad - Spaghetti Airport

Operation Stranger -Anthill

Operation Challenger - Babes in the wood

Wprowadzenie

Hidden & Dangerous II to jedna z lepszych produkcji FPP ostatnich paru miesięcy, ukazująca zmagania czteroosobowego oddziału komandosów wykonujących przeróżne zadania podczas II wojny światowej. Ta, przeznaczona szczególnie dla ambitniejszych amatorów wszelkiej maści strzelanin gra, jest kontynuacją produkcji pod tym samym tytułem.

Ze względu na wysoką poprzeczkę poziomu trudności, stawianą już na wstępie, (niech wstanie i zacznie krzyczeć ten, który przeszedł trening od początku do końca za pierwszym podejściem) H&D2 można zaklasyfikować już gdzieś pomiędzy zwykłe strzelaniny, a stuprocentowe symulatory. Każdy gracz, mający dość oklepanych schematów rodem z MOHAA i CoD powinien się tą grą bliżej zainteresować.

Jak korzystać z poradnika?

Zadania będą opisywane na bieżąco, tj. jeśli misja zakłada wiele celów już na początku (założonych z góry), ja będę podawał je stopniowo wraz z czynnościami, koniecznymi do wykonania tych w danym momencie. Czyli, jeśli trzeba w jednym z zadań dojść do wskazanego punktu i tam zabić konkretną osobę, najpierw przedstawię wskazówki jak wykonać pierwszą część (tj. dojść do wyznaczonego miejsca), a dopiero potem zaprezentuję dalszy etap (czyli zdjęcie konkretnego celu).

Konfiguracja sterowania

Przede wszystkim na początek radzę dokładnie przestudiować klawiszologię, gdyż jest ona stosunkowo skomplikowana i może utrudniać wbicie się w rytm gry. Jest to również podstawa do osiągnięcia pełnej radości z rozgrywki oraz odnoszenia sukcesów w grze wieloosobowej. Poniżej przedstawię proponowaną przeze mnie klawiszologię, będącą lekko zmodyfikowaną wersją tej standardowej.

WASD - klawisze sterowania postacią

Q / E - wychylanie się w lewo / prawo

LPM (lewy przycisk myszki) - strzał

PPM (prawy przycisk myszki) - otwieranie drzwi / manipulowanie otoczeniem (używanie)

TPM (trzeci przycisk myszy) lub Z na klawiaturze - zbliżenie / celowanie (luneta)

SHIFT - zmiana pozycji do kucającej (i z powrotem)

CTRL - zmiana pozycji do leżącej (i z powrotem)

SPACJA - skok

ALT - wspinanie się

R - przeładowanie

C - zmiana widoku kamery z oczu bohatera / zza pleców

G - rzut granatem

BACKSPACE - wyrzucenie aktualnej broni

M - mapa

Porady

Podstawy

Dwie perspektywy

Pamiętaj, że zawsze masz do wyboru dwa tryby widoku żołnierza - z perspektywy pierwszej (widok z oczu) oraz trzeciej (widok zza pleców) osoby. Należy z nich korzystać zamiennie, zależnie od sytuacji. Widok z perspektywy pierwszej osoby pozwala dokładnie wycelować (szczególnie gdy skorzystamy z opcji zbliżenia - celownik). Drugi sposób umożliwia dobrą obserwację terenu dookoła, jako że zasłonięty (np. ścianą czy górką) żołnierz jest niewidoczny dla przeciwnika, a Ty możesz go spokojnie dojrzeć, manipulując widokiem kamery podczas gry.

W grupie raźniej!

Grę można przejść zarówno w trybie rozgrywki dla drużyny (kampania), jak i w pojedynkę (lone wolf - samotny wilk). Ta ostatnia opcja przypomina z grubsza inne gry z widokiem z perspektywy pierwszej osoby. Jednak warto pamiętać o wszelkich niedoskonałościach wyboru drogi poprzez misje zawarte w grze.

Grając drużyną masz ze sobą spory arsenał. Przydzielając broń podwładnym, możesz zdecydować się, który żołnierz weźmie karabin snajperski, kto jego cichą wersję, a jeszcze kto zwykły karabin maszynowy. Możesz, korzystając z taktycznej mapy, wydawać konkretne polecenia lub posłużyć się członkami drużyny do zrealizowania kilku celów w krótkim czasie. To oczywiście za sprawą możliwości przejęcia kontroli nad każdym osobnikiem, wyłącznie wedle Twoich upodobań.

Idąc pojedynkę troszczysz się, co prawda, tylko o siebie, ale pole taktycznego manewru znacznie się zmniejsza. Z jednej strony nie masz już tych możliwości co w drużynie, ale za to swoboda działania zależy już tylko od Ciebie. Musisz też pamiętać, że na Twojej głowie są wszystkie problemy z noszeniem zaopatrzenia oraz wymaganych podczas misji przedmiotów. A żołnierz to nie wół roboczy i zbyt wiele towaru nie uniesie.

Na drugi raz niech mi pan nie wchodzi na linię ognia

Podczas grania w trybie kampanii pamiętaj o wydawaniu przemyślanych i precyzyjnych rozkazów. Najlepszym sposobem przemierzania gry jest penetrowanie terenu (rozkaz podążania za Tobą i otwarcia ognia). Jeśli chcesz coś sprawdzić sam, każ drużynie zostać na miejscu. Gdy chcesz podejść wroga po cichu, nakaż im wstrzymać ogień. Ogólnie opcji jest wiele, a menu rozkazów zostało przygotowane tak, że wszystko działa na zasadzie intuicji.

Nóż - skuteczna i cicha broń

Nóż, wbrew pozorom, nie jest narzędziem zupełnie nieprzydatnym. Jednak jego działanie można poznać dopiero korzystając z widoku z perspektywy pierwszej osoby. Dzięki dokładnemu wycelowaniu można załatwić oponenta jednym pchnięciem.

Co warte odnotowania, korzystając z noża można unicestwiać przeciwników "po cichu". Wystarczy stanąć za ich plecami i uderzyć, gdy celownik będzie na ich szyi. Odpowiedni wskaźnik pokaże czas wymagany na unieszkodliwienie oponenta (sekunda, dwie). Nie alarmując nikogo mamy jednego przeciwnika mniej. Możliwość szczególnie przydatna przy okazji korzystania z przebrania.

Sprzątaj po sobie

Gdy zabijesz oponenta (najczęściej po cichu), warto sprzątnąć jego ciało z widoku, by niepotrzebnie nie zaalarmować żołnierzy. Jeśli rozlegnie się huk wystrzałów, to oczywiście jest to bezcelowe. Ale w pomieszczeniach dobrą metodą jest zaniesienie ciała oponenta do jakiegoś ciemnego miejsca, by nikogo ono niepotrzebnie nie niepokoiło.

Ciche podejście

Grając w H&D2 musisz mieć na uwadze, że strażnicy nie są głupimi frajerami i nie dość że potrafią współdziałać, to korzystają ze swoich komputerowo obliczanych zmysłów: wzroku oraz - co będzie dla nas szczególnie ważne - słuchu.

Kilka rad dla pragnących pozostać w cieniu

Przede wszystkim pamiętaj o trzech pozycjach, w jakich możesz się poruszać. Aktualną symbolizuje obrazek na dole ekranu (każdy żołnierz ma indywidualne ikony).

[1]na stojąco, najlepsza do pokonywania długich dystansów. Możesz biegać tylko w tej pozycji (chwilowy sprint zależy od możliwości żołnierza); tym samym stajesz się jednak widoczny niczym na dłoni. Przeciwnik prawie zawsze wypatrzy Cię pierwszy i nie da czasu na reakcję, sam padając od razu na ziemię. Do tego celowanie jest utrudnione, szczególnie z broni snajperskich, gdyż oddech żołnierza powoduje ruchy celownika.

[2] na kuckach, pośrednia pomiędzy pozostałymi dwoma, umożliwia skuteczne celowanie i pozwala na ukrycie się przed wzrokiem strażników. Do tego poruszanie się na kuckach daje najlepsze rezultaty, jeśli chcesz być niesłyszalny.

[3] na leżąco, czyli czołganie się nisko przy ziemi. Bardzo przydatna przy okazji wymiany ognia i zachodzenia dostrzeżonego oponenta. Możesz być pewny, że mając nawet niewielką zasłonę terenową nie zostaniesz zbyt wcześnie zauważony. Celowanie jest ułatwione. Niektóre karabiny (np. Bren gun, ten z "nóżkami") mogą strzelać tylko w pozycji leżącej.

Jeśli działasz razem ze swoją drużyną, miej na uwadze że po wydaniu rozkazu podążania za Tobą reszta żołnierzy będzie się poruszała w tej samej pozycji co Ty. Dlatego gdy biegniesz przez niebezpieczną okolicę i sam jesteś w bezpiecznym miejscu, nim wstaniesz na równe nogi sprawdź, czy koledzy są kryci. Inaczej szybko możesz kilku stracić.

Korzystaj z wszelkich przeszkód terenowych. Wszelkie wzniesienia, górki czy zabudowania pozwolą Ci skryć się przed wzrokiem przeciwnika. Warto też mieć na uwadze, że przez otwarte drzwi w pomieszczeniach zostaniesz łatwo zauważony, dlatego staraj się je zawsze za sobą zamykać. Trochę kultury w pracy żołnierza nigdy nie zaszkodzi. ;-)

Pozostań w cieniu. To co prawda nie Thief i ukrywanie się w ciemnościach nie umożliwi Ci zaliczenia całych misji, ale jeśli widzisz jakieś ciemne pomieszczenia to skryj się w nim, a strażnicy z pewnością Cię nie zauważą. Możesz też wykorzystać takie miejsce do przechowywania zabitych ciał przeciwników.

I coś dla bezszelestnych zabójców

Nie to jednak jest najważniejsze, by ciągle się ukrywać i poruszać się w pozycji leżącej (czołgając się). Jeśli nie zachowasz ciszy, zaalarmowani żołnierzy szybko zbiegną się w Twoją okolicę i zwiększy się ryzyko zakończenia żywota Twojego lub kompanów z drużyny.

Wskaźnik szybkości jest jednocześnie wskaźnikiem wydawanych dźwięków, czy oznacza jak dobrze będziesz słyszalny podczas poruszania się. Kolejne strzałki symbolizujące powolne chodzenie, normalne chodzenie, bieg i sprint są najważniejszymi czynnikami, na które będziesz zwracał uwagę szczególnie w podziemnych kompleksach.

[1] Wolne chodzenie (popielata strzałka) jest jedynym sposobem na pozostanie nie wykrytym. Najlepsze rezultaty daje połączenie go z pozycją na kuckach. Jednak jest to bardzo wolny sposób przemieszczania się i korzystanie z niego należy ograniczyć tylko do podchodzenia przeciwników od tyłu. Pamiętaj również, że żołnierz z niskim wskaźnikiem stealth może nawet idąc powoli wydać jakiś dźwięk, co zaalarmuje oponenta.

[2] Normalne chodzenie (pomarańczowa strzałka) jest mało użyteczne, gdyż z bliskiej odległości zawsze zostaniesz usłyszany, a przy tym jest to zbyt wolny sposób zwiedzania okolicy.

[3] Bieg (czerwona strzałka) jest najlepszym sposobem przemieszczania się, jednak zawsze musisz sobie zdawać sprawę z tego, że zostaniesz na 100% usłyszany.

[4] Sprint (biała strzałka) to chwilowa możliwość szybkiego biegania, dzięki czemu możesz oddalić się na bezpieczną odległość podczas ostrzału. Wytrzymałość żołnierza (pozwalającą na szybkie bieganie) symbolizuje biała kreska (druga z lewej) przy jego zdjęciu.

Przy zwiedzaniu terenu z drużyną, wydawaj zawsze rozkazy z menu cichego poruszania się (silent movement). Jednak w takich wypadkach zalecam udawanie się wszędzie samotnie. Unikniesz w ten sposób wielu niebezpiecznych sytuacji.

Korzystaj z karabinów z tłumikiem. Już na początku misji dopilnuj, by człowiek z najlepszymi umiejętnościami strzeleckimi i skradaniem się (stealth) dostał broń z tłumikiem. Drużynie rozkazuj wytrzymanie ognia i jeśli musisz już kogoś załatwić, zrób to samodzielnie, po cichu. Minusem takich karabinów jest jednak niska skuteczność - by powalić żołnierza, musisz trafić w czuły punkt (głowę lub serce). Inaczej będzie trzeba strzelić drugi raz, a to da potencjalnemu celowi czas na posłanie w naszą stronę kilku kulek i zaalarmowanie okolicznych kolegów. A tego przecież staramy się unikać.

Obsługa i unieszkodliwianie pojazdów

Prowadzenie pojazdów jest proste i intuicyjne. Całość wygląda podobnie jak arcade'owy Battlefield 1942. Jednak z ich zwalczaniem są już większe problemy. Zależnie od tego, czym dysponuje przeciwnik, musisz dobrać odpowiednią dla jego pojazdu broń.

Kilka słów o kierowaniu pojazdami

By prowadzić jakikolwiek pojazd - samochód, motocykl czy czołg, musisz wyznaczyć człowieka pełniącego rolę kierowcy. Dopiero kolejni mogą zostać operatorami sprzętu zamontowanego na pojeździe: działek, wielkich dział czy karabinków.

Warto też zwróć uwagę na miejsce, które zajmują podwładni. Operujący działko snajper o wiele lepiej spisze się siedząc na tylnim siedzeniu czy naczepie, gdzie będzie miał widok na okolice. A że z większości pojazdów można spokojnie strzelać, sposobów na jego użycie będzie bez liku.

Wyceluj dokładnie w miejsce z literą A. Mimo wszystko sugeruję użycie bazooki zamiast noża.

Zniszcz, spal i zakop

Niszczenie pojazdów to już trudniejsze zadanie. O ile w większości wypadków wystarczy karabin maszynowy, tak przy bardziej opancerzonych potworach będzie trzeba użyć czegoś mocniejszego. Bazooka spisze się tu na medal.

Jeepy i ciężarówki. Najłatwiej je zniszczyć, mają lekki pancerz i kilka strzałów w silnik zakończy się efektowną eksplozją. Uważaj kierując coś takiego, bo Twoi podwładni są niczym nie kryci i mogą w łatwy sposób zarobić kulkę.

Pojazdy opancerzone. To już trudniejszy przeciwnik, gdyż jest odporny na zwykłe karabiny. Najlepiej działa na niego bazooka - jeden strzał wystarczy. Nie ważne z jakiej strony podchodzisz, liczy się trafienie i gąsienicowy pojazd zamieni się w płonącą puszkę złomu. Dobry ze względu na możliwość krycia we wnętrzu ludzi.

Czołgi. Najtrudniejszy przeciwnik. Możesz wystrzelić nawet kilkanaście rakiet a nie zostanie na nich nawet rysa. Doskonały pancerz czyni z nich bardzo wytrzymałe cele. Jednak wszystkie mają swój słaby punkt - tył pojazdu. Opancerzone Tigery są bardziej czułe w tylnej części działa (charakterystyczne miejsce z literą A).

Zachodzenie pojazdów od tyłu

Nie jest to wcale takie trudne zadanie. Musisz pamiętać, że czołg obsługuje do trzech ludzi i przeważnie kryją oni swoim wzrokiem przód oraz boki maszyny. Tył pozostaje niechroniony jeśli się zaczaisz, możesz łatwo podejść nieświadomych czołgistów. Celny strzał załatwi sprawę. Pamiętaj, że pierwsze trafienie mus być celne. Na drugie nie ma czasu, gdyż lufa obróci się w Twoją stronę szybciej, niż Ty jesteś w stanie załadować drugą rakietę.

Zabieranie wrogiego munduru

Podczas obcowania w H&D2 zdarzy Ci się na pewno nie jeden raz sytuacja, gdy ostrzeliwany wojak nagle podniesie ręce i wyrzuci broń. Pamiętaj, że nie musisz go wtedy zabijać - zdenerwowany żołnierz po prostu się poddał. Możesz to wykorzystać i zabrać jego mundur.

Przeciwnik, który się poddał, podnosi ręce i nie będzie już do Ciebie strzelał.

Jak zdobyć przebranie?

Odpowiedź jest jednoznaczna - tylko i wyłącznie na ŻYWYM wrogim żołnierzu. Jeśli zabijesz wroga, to jego ubranie automatycznie staje się niemożliwe do zabrania. Dlatego Twoim celem w takich sytuacjach jest zmuszenie oponenta do poddania się.

Jak zmusić przeciwnika do poddania się?

To trudne zadanie. Na wyższych poziomach można zabrać mundur tylko od niektórych żołnierzy - przeważnie tych niskich rangą. Są to najczęściej osobniki sprzątające czy wykonujące inne prace, a nie te na patrolu. W wymaganych misjach wyszczególnię miejsca z tymi osobnikami. Taki oponent podda się tylko w jednej z dwóch sytuacji:

Strzelisz mu tuż nad głową, wyprowadzając z równowagi. Łatwiejszy sposób, jednak nie zawsze działa. Wyceluj tak, by nabój trafił w miejsce nad głową żołnierza. Jeśli go wystraszysz, podniesie ręce do góry.

Wytrącisz mu broń z ręki. Zadanie