Original War - poradnik do gry - Piotr "Zodiac" Szczerbowski - ebook

Original War - poradnik do gry ebook

Piotr "Zodiac" Szczerbowski

0,0

Opis

Ten poradnik troszkę różni się od innych – nie jest to zbiór wskazówek „jak grać, aby wygrać” tylko przeprowadzenie Ciebie, Graczu od pierwszej misji do końca całej historii, która jest naprawdę fascynująca.

Original War - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Amerykanie #11
  • Rosjanie #12a
  • Amerykanie #12
  • Amerykanie #02
  • Amerykanie #15a
  • Amerykanie #03
  • Amerykanie #01
  • Amerykanie #14a
  • Amerykanie #13a
  • Amerykanie #15

Informacja o grze

Jest to bardzo ciekawa gra strategiczna autorstwa firmy Altar Interactive, która dzięki umiejętnemu połączeniu elementów gier należących do gatunku RTS i cRPG, zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencyjnych produkcji.

Gra Original War, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2001 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 99

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność



Podobne


Original Warporadnik do gry

autor: Piotr "Zodiac" Szczerbowski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=108

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Amerykanie #01

Amerykanie #02

Amerykanie #03

Amerykanie #04

Amerykanie #05

Amerykanie #06

Amerykanie #07

Amerykanie #08

Amerykanie #09

Amerykanie #10

Amerykanie #11

Amerykanie #12

Amerykanie #12a

Amerykanie #13

Amerykanie #13a

Amerykanie #14

Amerykanie #14a

Amerykanie #15

Amerykanie #15a

Rosjanie #01

Rosjanie #02

Rosjanie #03

Rosjanie #04

Rosjanie #05

Rosjanie #06

Rosjanie #07

Rosjanie #08

Rosjanie #09

Rosjanie #10

Rosjanie #11

Rosjanie #12

Rosjanie #12a

Rosjanie #13 i #13a

Rosjanie #14

Rosjanie #15

Wprowadzenie

Wprowadzenie

O grze Original War można powiedzieć wiele rzeczy, ale nigdy, że jest łatwa. Długie skomplikowane misje, cele, których zrealizowanie graniczy z cudem i pojawienie się kilku elementów RPG (statystyki każdego żołnierza) wymagają ogromnych pokładów energii i samozaparcia. Nie raz można natknąć się na niby proste sytuacje, jednak ich rozwiązanie wcale takie jak by się mogło wydawać proste nie jest. Przekonałem się o tym na własnej skórze - widząc na forum wpisu czytelników GOLa od razu pomyślałem o napisaniu poradnika. Dopiero po odpaleniu gry doszło do mnie, w co się wpakowałem.

Ten poradnik troszkę różni się od innych - nie jest to zbiór wskazówek "jak grać, aby wygrać" tylko przeprowadzenie Ciebie, Graczu od pierwszej misji do końca całej historii, która jest naprawdę fascynująca. To dzięki nagłym zwrotom akcji czy nawet wyjaśnianiu małymi kroczkami bawiłem się doskonale, mimo wysokiego stopnia trudności (chociaż przeszedłem wszystko na "średnim"). Wypada jeszcze wspomnieć o medalach - specjalnych nagrodach otrzymywanych za specjalne osiągnięcia. Oczywiście opisałem, jak dostać wszystkie trzy (bo tyle można maksymalnie) w każdej misji. Tyle słowem wstępu. Niech słowo zamieni się w czyn, czyli do boju!

Amerykanie #01

01: Przyjęcie-Niespodzianka

Bardzo prosta i krótka misja. Jest to swoiste wprowadzenie do świata Original War, czyli po prostu tutorial. Niewielkie kwadraty z pytajnikami po kliknięciu włączą system pomocy, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez podstawowe zagadnienia oraz odpowie na wszystkie pytania, których w miarę spędzonego nad grą czasu będzie coraz więcej. Warto wspomnieć, że misja ta rozgrywa się na dwóch mapach - pierwszej, przedstawiającej świat teraźniejszy i drugiej, 2mln lat p.n.e. John'ie MacMillan'ie - przygotuj się na największą przygodę swojego życia!

Cele misji:

1) Przejdź w prawo, do EONa

Nic prostszego. Po krótkiej rozmowie z Joan ruszaj na wschód (czyli notabene w prawo :). Najszybciej będzie, jeśli przedrzesz się przez niewielką, syberyjską bazę Amerykanów znajdującą się mniej więcej w centrum mapy. Na miejscu #1 spotkasz swoich kolegów, czekających na Twoje przybycie. Po krótkiej rozmowie będzie dane Ci dokonać wyboru:

Przejść przez EONa i grać dalej.

Zrezygnować i tym samym zakończyć misje niepowodzeniem.

Cel 1 osiągnięty

Kontynuujesz grę już w prehistorii. Nowa mapa, misja jednak ta sama.

Nowe cele misji:

2) Przeżyj

Zaraz po teleportacji zostaniesz, jakby to delikatnie powiedzieć, uświadomiony o kryjącym się w okolicy niebezpieczeństwie. Musisz się schronić w bezpiecznym miejscu. Po skończonej rozmowie przez radio z nieznajomym, uciekaj na południowy-zachód, w stronę lasu. Skieruj się następnie na zachód, gdzie w okolicy niewielkiego strumyka #2 spotkaszBobby'iego Brandon'a, który przyłączy się do Ciebie. Jego zdrowie jest, co prawda, mocno nadwerężone, ale naukowiec (niestety spotkasz go dopiero w następnej misji) szybko przywróci Bobby'iego do zdrowia. Za kilka chwil przyjdą nowe rozkazy.

Nowe cele misji:

3) Przejdź do północno-wschodniego rogu mapy, aby zakończyć misję.

4) Odnajdź trzeciego żołnierza.

Poza tym w południowo-wschodnim oraz północno-zachodnim rogu mapy znajdują się fortyfikacje przeciwnika, nie do pokonania, więc staraj się do nich zbytnio nie zbliżać. Musisz przedrzeć się przez patrolowaną przez wroga drogę (na północ od miejsca startu - [S]), której pilnuje czołg. Musisz wykorzystać chwilę, w której pojedzie on na północ, aby móc przekraść się kilkanaście metrów na wschód wzdłuż drogi i dalej na północ, do zalesionego obszaru. Mniej więcej, kiedy będziesz w połowie drogi do punktu #4, przez radio odezwie się mówiący z lekko rosyjskim akcentem człowiek, który rozkaże Ci ruszać na północ.

Nowe cele misji:

5) Przejdź do środka północnej części mapy, aby zakończyć misję.

To pułapka. Nie dość, że okolica punktu #5 mapy jest silnie ufortyfikowana, to do tego musisz mieć się na baczności i cały czas postępować roztropnie, podążając w stronę prawidłowego zakończenia - #3. Natychmiast po otrzymaniu powyższego rozkazu odezwie się pierwszy nieznajomy, ten sam, który ostrzegł Cię na samym początku. Będziesz mógł zdecydować, czy spróbować nawiązać kontakt radiowy i zapytać o wyjaśnienie tego mentliku:

Gdy wybierzesz 'NIE' nic złego się nie stanie, będziesz miał do wyboru dwie opcje zakończenia misji:

#3

i

#5

(czyli pułapkę).

Jeśli natomiast skorzystasz z radia, czyli wybierzesz 'TAK', przeciwnik odkryje Twoją aktualną pozycję i wyśle na powitanie kilka czołgów, co skończy się śmiercią podopiecznych i tym samym zakończeniem gry.

Kontynuuj marsz na północ, gdzie w punkcie #4 czekaCyrus Parker.

Kiedy i on dołączy do oddziału, skieruj się na północny-wschód. Trzeba będzie pozbyć się tutaj dwóch żołnierzy nieprzyjaciela. Nie będzie to trudne, ponieważ są oni i tak mocno pokiereszowani, ale staraj się nie wysyłać na pierwszą linię nadwerężonego żołnierza, gdyż może szybko zginąć. Potem zostanie Ci już tylko wejść za świecącą na czerwono linię, co zakończy misję sukcesem - zrób to jak najszybciej, gdyż okoliczne jednostki w mig zjawią się na wezwanie swoich, co prawda już nieżywych, pobratymców.

Amerykanie #02

02: Kradzież Stali

Tym razem będziesz mógł sprawdzić się pod kątem strategicznego myślenia. Igranie z niebezpieczeństwem, zmasowane ataki - to będzie dla Ciebie chleb powszedni. Zwiększy się także liczba ludzi oddanych pod Twoją komendę, włączając w to takie jednostki, jak: naukowiec - będzie leczył zranionych żołnierzy oraz inżynier - budowanie oraz transport towarów, to zadania, należące do jego obowiązków. A oto dokładny opis krok po kroku, warunkujący sposób pozytywnego zakończenia tej misji.

Cele misji:

1) Zajmij wrogie składy w okolicy

2) Czekaj na dalsze rozkazy

3) Dołącz do pozostałych amerykańskich żołnierzy w okolicy.

Już w kilka sekund po rozpoczęciu gry dołączą się do Ciebie nowi bohaterowie - Lisa Lawson (żołnierz), Gillian Johnson i Anthony Harper (inżynierowie). Korzystając z chwili spokoju poprzyglądaj się statystykom podwładnych - warto już teraz zastanowić się nad ukierunkowaniem rozwoju każdego z nich. Następnie ruszaj na północ, w stronę punktu #1 - silnie bronionej bazy przeciwnika. Po drodze spotkasz Paula Khattam'a (naukowiec). Będziesz musiał przyzwyczaić się do jego seplenienia - stanie się on najważniejszą jednostką, a to dzięki swoim uzdrawiającym zdolnościom. Jeszcze dalej na północ dostrzeżesz ciała zmarłych żołnierzy - to nasi! Będzie trzeba ominąć bazę #1, udając się na południe, tak, aby nikt nie zauważył Twoich podopiecznych. Na południu znajduje się niewielki zbiornik wodny. Możesz przejść przez specjalne (płytkie) miejsca na drugą stronę. Tam, w punkcie #2 spotkasz dwóch przeciwników strzelających do jednego z naszych - Bruce'a Clarka (żołnierz). Zastrzel ich, po czym wyślij Paula, aby uleczył ledwo trzymającego się jeszcze na tym świecie Bruce'a. Kiedy uleczysz wszystkich, skieruj się na wschód, gdzie za kolejną płycizną ruszaj na północ.

Przy samej krawędzi mapy, w punkcie #3 znajdują się dwa czołgi, a przy nich trójka żołnierzy. Musisz ich zastrzelić zanim zdążą wejść do pojazdu! Czołgi możesz przejąć, wysyłając do nich kierowcę (im wyższa umiejętność mechaniki, tym lepiej sprawuje się czołg). Proponuję wybrać Billy'iego, a jeśli uda Ci się przejąć drugą maszynę, to wsadź do niej kogokolwiek potrafiącego ją obsługiwać. Nieopodal dostrzeżesz skład - należy przejąć go swoim inżynierem. Kiedy tego dokonasz przełożony rozkaże zaatakować bazę #1. Zbierz wszystkich i ruszaj wąwozem na zachód. Najpierw należy zająć się bunkrem na wzniesieniu. Bazę najlepiej zaatakować od strony lasku na wschodzie, wyciągając wrogich żołnierzy na puste pole, z dala od kolejnego bunkra. Dopiero, kiedy się z nimi uporasz, ruszaj na bazę. Nie niszcz budynków - po przejęciu składu możesz się nimi także zaopiekować. Po tym nadejdą nowe rozkazy.

Nowe cele misji:

4) Przenieś jak najwięcej skrzyń z północno-wschodniej bazy (#3) do bazy północnej (#1).

Chwilę po otrzymaniu powyższego rozkazu pojawi się w okolicy pewien Rosjanin - Michaił Bieriezow (mechanik). Zdradzi Ci swoją profesję i oznajmi, że został na wojnę zaciągnięty siłą. Tobie pozostanie możliwość ingerencji w jego przyszłość:

możesz kazać go zabić, co nie przyniesie nic dobrego;

możesz go puścić wolno, co także nie zaowocuje czymś specjalnym;

lub po prostu możesz go przesłuchać i zamknąć w składzie, dzięki czemu dostaniesz medal (jest to optymalny wybór).

Nowe cele misji:

6) Zamknąć Rosjanina w składzie i pilnować.

Rosjanin będzie się dziwnie zachowywał podczas przesłuchania, a Ty winieneś zdecydować się zamknąć go w bezpiecznym miejscu. Jednak musisz pilnować, aby nie uciekł, gdyż zostawiony bez ochrony może szybko czmychnąć za krzaki i już go więcej nie zobaczysz. Musisz, czym prędzej, zająć się transportem skrzyń (dokładny opis czynności jest podany w pomocy gry), ponieważ jest to wymóg do otrzymania medalu. Uważaj tylko na dzikie zwierzęta mogące zranić inżynierów. Kolejną czynnością powinno być wybudowanie bunkrów. Pierwszych nieproszonych gości możesz spodziewać się w niewielkim odstępie czasu po incydencie z Michaiłem, a będą to dwa średnie pojazdy kołowe. Na szczęście (dla nich oczywiście :-) nie będą się angażować w walkę, tylko uciekną wezwać posiłki.

Dobuduj