Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2013

Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat - poradnik do gry ebook

Dawid "Kthaara" Zgud

(0)

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat - poradnik do gry - Dawid "Kthaara" Zgud

Poradnik do gry Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat zawiera szczegółowy opis wszystkich nowości wprowadzanych przez dodatek. Znalazły się wśród nich takie elementy jak szlaki handlowe, ideologie, turystyka czy nowe rozwiązania dyplomatyczne.

Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Podstawowe informacje (Szlaki handlowe)
  • Rodzaje szlaków (Szlaki handlowe)
  • Wielcy Artyści i Archeologia (Turystyka)
  • Typy ideologii (Ideologie)
  • Walka z wrogą kulturą (Turystyka)
  • Dyplomacja
  • Ustroje społeczne
  • Wielkie dzieła (Turystyka)
  • Wstęp (Ideologie)
  • Polska

Informacja o grze

Drugi pełnoprawny dodatek do gry Sid Meier's Civilization V. Główną cechą rozszerzenia jest dodanie kolejnych dziewięciu cywilizacji, w tym także polskiej, której wodzem jest Kazimierz III Wielki. Oprócz tego twórcy wprowadzili nowe cuda, dwa dodatkowe scenariusze i kilka innych elementów.

Gra Sid Meier's Civilization V: Brave New World, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2013 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Opinie o ebooku Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat - poradnik do gry - Dawid "Kthaara" Zgud

Fragment ebooka Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat - poradnik do gry - Dawid "Kthaara" Zgud

Sid Meier's Civilization V:Nowy Wspaniały Światporadnik do gry

autor: Dawid "Kthaara" Zgud

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1344

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat - poradnik do gry

Szlaki handlowe

Podstawowe informacje

Rodzaje szlaków

Turystyka

Wielcy Artyści i Archeologia

Wielkie dzieła

Walka z wrogą kulturą

Ideologie

Wstęp

Typy ideologii

Ustroje społeczne

Dyplomacja

Scenariusze

Amerykańska Wojna Secesyjna

Wyścig o Afrykę

Polska

Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat - poradnik do gry

Czy chciałeś kiedyś rządzić i dzielić? A może miałeś chęć zniszczyć wszystkie inne nacje na naszym na globie? Sid Meyer's Civilization ci to umożliwia. Jej dodatek Nowy Wspaniały Świat udostępnia natomiast kilkanaście jeśli nie kilkadziesiąt nowych mechanizmów, które pozwolą ci jeszcze bardziej wpłynąć na świat. Czy stworzysz cywilizację która przetrwa próbę czasu?

W poradniku znajdziesz między innymi:

Co nowego w handlu i jak tworzyć szlaki handlowe do naszych przyjaciół i miast ościennych.

Opis nowego elementu - turystyki, jaki zastąpił zwycięstwo kulturalne.

Jakie zmiany zaszły w dyplomacji i do czego służy Kongres Światowy.

Zmiany w drzewkach Ustrojów społecznych i nowe elementy drzewka - trzy wykluczające się ideologie.

Opis

Polskiej cywilizacji

wraz z poradami, jak osiągnąć nią różnego rodzaju zwycięstwa

Legenda

Czarny

- surowce, inne ważne i użyteczne informacje

Niebieski

- technologie

Zielony

- jednostki

Brązowy

- pola mapy, budynki i ulepszenia

Pomarańczowy

- ustroje i ideologie

Polska wersja

Jeśli twój Steam uzna, że nie należy ci się polska wersja właśnie pobranej gry, oto przepis jak ją uruchomić w naszym ojczystym języku. Pliki polskiej wersji są w plikach gry. Należy tylko zmienić jej język.

W opcjach Audio dostępna jest tylko opcja zmiany języka mówionego. Należy ją przełączyć na Polski.

Wersja językowa gry zależy od wersji językowej twojego Steama. Jeśli przełączysz ją na język polski to gra powinna być po polsku.

Dawid "Kthaara" Zgud (www.gry-online.pl)

Szlaki handlowe

Podstawowe informacje

W nowym dodatku udostępniono nowy rodzaj pomocy miastom oraz zarabiania pieniędzy. Są toszlakihandlowe. Ich symbolem na pasku statusu są dwie zapętlone strzałki, liczby oznaczają ilość jednostek handlowych i dostępnych szlaków.

Szlakihandlowe można prowadzić zarówno lądem (do czego jest potrzebna technologia Hodowlizwierząt, do wyprodukowania Karawany), jak i morzem (Żegluga, do wyprodukowania Statkutransportowego) oraz zarówno w swoim imperium jak i poza jego granice. Szlaki te rozciągają się na odległość dwudziestuheksów od naszego miasta. Do odkrycia są technologie a do wybudowania ulepszenia (np. Karawanseraj orazPort) które zwiększą zasięg i dochód ze szlaku.

Każdy szlak handlowy ma swój czastrwania. Na samym początku jest to 30 tur. Potem czas może się różnić w zależności od aktywności na danym szlaku, odkrywania technologii i innych czynników. Ustanowionego szlaku handlowego nie można anulować, trzeba poczekać do jego wygaśnięcia.

Kiedy zaakceptujesz szlak handlowy jego parametry nie zmienią się do czasu jego zakończenia. To znaczy, że jeśli, na przykład, odkryjesz nowy surowiecluksusowy, na którym mógłbyś zarobić nie będzie on brany pod uwagę dopóki nie ustanowisz nowego szlaku handlowego.

Technologie

Podstawowe technologie handlowe

Spisane tutaj technologie mają wpływ na szlaki handlowe.

Hodowla

zwierząt

- podstawowa technologia. Pozwala budować

Karawany

- lądowe jednostki handlowe. Dodaje także pierwszy slot na szlak handlowy.

Żegluga

- druga ważna technologia. Dodaje slot oraz pozwala na budowę

Statków

Handlowych

.

Inżynieria

- dodaje szlak handlowy.

Kompas

- dodaje szlak handlowy i dodatkowo zwiększa zasięg szlaków morskich.

Bankowość

- dodaje szlak handlowy.

Kolej

- dodaje szlak handlowy.

Penicylina

- dodaje szlak handlowy.

Chłodzenie

- zwiększa zasięg szlaków morskich.

Silnik