7,90 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 7,90 zł
Poradnik do dodatku do gry Sid Meier’s Civilization V - Bogowie i Królowie skupię się na dokładnym przybliżeniu takich aspektów rozgrywki jak system religii, szpiedzy oraz scenariusze wraz ze wszelkimi powiązanymi z w/w zagadnieniami.
Sid Meier’s Civilization V: Bogowie i Królowie - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Pierwszy pełnoprawny dodatek do gry Sid Meier's Civilization V. Główną atrakcją rozszerzenia jest moduł religii, za pomocą którego możemy stworzyć własne wyznanie i zbudować na tej podstawie potężną cywilizację. Autorzy dodali też mnóstwo nowej zawartości – jednostki, nacje, czy scenariusze – a także poprawili parę innych aspektów zabawy.
Gra Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:
Liczba stron: 29
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1250
Podstawy
Panteon
Wielki Prorok
Religia
Rozwinięcie religii
Upadek Rzymu
Powstanie Mongołów
Ku renesansowi
Imperia Zadymionych Niebios
DodatekBogowie i Królowie do Civilization V wzbogaca rozgrywkę o zupełnie nowe elementy, które dodatkowo uzupełniają sposoby kontroli nad naszym imperium. W niniejszym poradniku skupię się na rozwikłaniu tajemnic, jakie wprowadziło ze sobą wspomniane rozszerzenie. Znajdziecie w nim między innymi:
System religii
- dostaliśmy możliwość wybrania wierzenia które wpływa drastycznie na styl rozgrywki dodając nowe sposoby nacisku na inne cywilizacje.
Szpiedzy
- możliwości szpiegowania konkurentów, co następuje dopiero w renesansie, dają pole do popisu tym, którzy nie lubią sobie brudzić rąk.
Scenariusze
- są to cztery pregenerowane mapy, na których przyjdzie nam wykonać jakieś zadanie. Jeden jest pewną fantazją w stosunku do oryginalnej rozgrywki.
W poradniku zastosowałem następujące oznaczenia:
Kolor czarny
- Surowce i ważne elementy nie mieszczące się w kategoriach poniżej
Kolor niebieski
- Technologie
Kolor brązowy
- Budynki i ulepszenia
Kolor zielony
- Jednostki
Kolor pomarańczowy
- Ustroje
Dawid "Kthaara" Zgud (www.gry-online.pl)
System wiary wypełnia lukę, która zagościła w wersji podstawowej, w której nie mieliśmy tego aspektu rozgrywki.
Do każdej części tego elementu gry potrzebujemy punktów wiary. Zdobywamy je podobnie jak punkty kultury - budujemy odpowiednie budynki oraz (z biegiem czasu) zdobywamy dzięki odkryciom geograficznym, technologiom i miastom-państwom.
Wpływ wprowadzenia religii do rozgrywki jest spory. Każda cywilizacja może założyć swój panteon, ale nie każda może założyć swoją religię. Zwykle możliwych do założenia religii jest połowę mniej niż graczy w rozgrywce. Dlatego należy zrobić to jak najwcześniej. Ten, który kontroluje religię, ma wpływ na wszystkich jej wyznawców. Jeśli nasza religia ma jakieś bonusy uzależnione od ilości wyznawców (np. Dziesięcina - za każdych 4 wyznawców dostajemy co turę sztukę złota) to ważne jest by nasza religia stała się poniekąd jak najbardziej rozprzestrzeniona. Dzięki religii możemy także powoływać Wielkichludzi oraz budować niektóre budynki za punkty wiary.
Oczywiście zależy nam na posiadaniu własnej religii a nie na wierze w coś, co nam nie odpowiada. Dlatego pierwszą badaną technologią po założeniu miasta powinno być Garncarstwo. Dzięki niemu zdobędziemy możliwość wybudowania Kaplicy - pierwszego budynku dającego 1 punkt wiary na turę. Z biegiem czasu poznamy technologie które pozwolą na budowę innych obiektów religijnych.
Po wybudowaniu kaplicy poczekajmy kilka tur. Wtedy przyjdzie czas na kolejny krok...
Pierwszym krokiem do założenia własnej religii jest zebranie kilkunastu punktów wiary. Można je uzyskać badając ruiny, od miast-państw oraz dzięki wybudowanej już kaplicy. Kiedy uzbierasz dość (zwykle 10-15 punktów, zależy od mapy) będziesz miał możliwość założenia Panteonu bóstw - głównego filaru