Battlestations: Midway - poradnik do gry - Paweł "PaZur76" Surowiec - ebook

Battlestations: Midway - poradnik do gry ebook

Paweł "PaZur76" Surowiec

0,0

Opis

Poradnik do gry „Battlestations: Midway” zawiera bardzo szczegółowy opis przejścia wszystkich epizodów składających się na kampanię dla pojedynczego gracza, zilustrowane stosownymi rycinami map, a także wszystkich misji-wyzwań (dodatkowych).

Battlestations: Midway - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Misja 1 - Stationed at Pearl (2) (Kampania)
  • Misja 1 - Stationed at Pearl (Kampania)
  • Misja 2 - Defense of the Philippines (1) (Kampania)
  • Misja 4 - Vengeance at Luzon (1) (Kampania)
  • Misja 7 - Randezvous in the Java Sea (2) (Kampania)
  • Misja 1 - Strike on the Monster (1) (Wyzwania okręty)
  • Misja 4 - Might of Yamato (2) (Wyzwania okręty)
  • Misja 4 - Might of Yamato (1) (Wyzwania okręty)
  • Misja 3 - Running the Palawan Passage (2) (Kampania)
  • Misja 3 - Running the Palawan Passage (1) (Kampania)

Informacja o grze

Połączenie symulacji morskiej i strategii czasu rzeczywistego poruszające temat bitew morskich rozgrywanych podczas II Wojny Światowej. Dzięki temu tytułowi gracze mogą przekonać się jak bardzo zmieniła się wojna na morzu na przestrzeni kilku lat II Wojny Światowej.

Gra Battlestations: Midway, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2, XBX, X360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 102

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Battlestations:Midwayporadnik do gry

autor: Paweł "PaZur76" Surowiec

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=604

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Garść porad cz.1

Garść porad cz.2

Garść porad cz.3

Garść porad cz.4

Kampania

Misja 1 - Stationed at Pearl

Misja 1 - Stationed at Pearl (2)

Misja 2 - Defense of the Philippines (1)

Misja 2 - Defense of the Philippines (2)

Misja 3 - Running the Palawan Passage (1)

Misja 3 - Running the Palawan Passage (2)

Misja 4 - Vengeance at Luzon (1)

Misja 4 - Vengeance at Luzon (2)

Misja 5 - Raid on Balikpapan

Misja 6 - Holding the Lombok Strait (1)

Misja 6 - Holding the Lombok Strait (2)

Misja 7 - Randezvous in the Java Sea (1)

Misja 7 - Randezvous in the Java Sea (2)

Misja 8 - Strike on Tulagi (1)

Misja 8 - Strike on Tulagi (2)

Misja 9 - Battle of the Coral Sea (1)

Misja 9 - Battle of the Coral Sea (2)

Misja 10 - Turning Point at Midway (1)

Misja 10 - Turning Point at Midway (2)

Misja 11 - Endgame at Midway (1)

Misja 11 - Endgame at Midway (2)

Wyzwania okręty

Misja 1 - Strike on the Monster (1)

Misja 1 - Strike on the Monster (2)

Misja 2 - Battle of the Java Sea

Misja 3 - Hunt for the Cruiser (1)

Misja 3 - Hunt for the Cruiser (2)

Misja 4 - Might of Yamato (1)

Misja 4 - Might of Yamato (2)

Wyzwania samoloty

Misja 1 - Shortage of Reinforcements

Misja 2 - Saving Tulagi

Misja 3 - Attack on Force Z

Wyzwania okręty podwodne

Misja 1 - Crucial Cargo (1)

Misja 1 - Crucial Cargo (2)

Misja 2 - Periscopes Threatening

Misja 3 - Coup de Grace

Wprowadzenie

Miło mi zaprezentować wam poradnik do "Battlestations: Midway", całkiem przyjemnej i grywalnej pozycji, łączącej w sobie dwa gatunki: taktycznej strategii czasu rzeczywistego i zręcznościowego quasi symulatora. Tytułu, którego dynamiczna akcja toczy się w latach 40 ubiegłego wieku na Pacyfiku i koncentruje na starciach dwóch potęg militarnych - Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej i Cesarstwa Wielkiej Japonii. Potęg morskich, gwoli ścisłości.

Znajdziecie tutaj bardzo szczegółowy opis przejścia wszystkich epizodów składających się na kampanię dla pojedynczego gracza, a także wszystkich misji-wyzwań (dodatkowych). Solucja dotyczy średniego poziomu trudności (regular) w grze. Mało tego - postarałem się również wykonać bardzo ciężką pracę i dostarczyć wam informacji na temat (prawie) wszystkich celów ukrytych w tych misjach (czyli już zupełnych bonusów). Opisy przejść poszczególnych aktów historii okrasiłem także stosownymi rycinami map.

Życzymy wam więc - ja i Rita Hayworth z obrazka obok - miłej lektury i takiej samej liczby startów co i lądowań na wszelkich "pływających lotniskach" dla wszystkich waszych samolotów, oraz stopy wody pod kilem dla waszych pancerników.

Paweł "PaZur'76" Surowiec

Garść porad cz.1

Na początek kilka porad, z których część wyda wam się pewnie trywialna i oczywista ale łatwo w trakcie zabawy tą - jakby nie było - bardzo dynamiczną i niełatwą grą zapomnieć nawet o tak prostych rzeczach, których owe porady dotyczą.

Akademia Marynarki Wojennej ukończona, ale prymusem to chyba nie byłem ;-)...

Zanim zabierzesz się do właściwej rozgrywki przejdź cały, lekko przydługi i nudny samouczek (Naval Academy) - pozwoli ci on przyzwyczaić się do dosyć nietypowego sterowania, a przede wszystkim opanować w stopniu niezbędnym dowodzenie podległymi jednostkami.

W grze znajdziemy również encyklopedię uzbrojenia - jej lektura (poza tym, że jest ciekawa) również może się bardzo przydać i dostarczyć sporo cennych informacji o jednostkach przeciwnika.

Co też my tu mamy - pancernik Yamato? Phiii...

A teraz już konkretniej.

Gdy dowodzisz okrętem podwodnym największe zagrożenie dla twojej łajby stanowią niszczyciele i kutry torpedowe wyposażone w sonar potrafiący namierzyć twoją łódź w głębinach i uzbrojone w bomby głębinowe. A nawet jeśli kutry nie mają sonarów to - wszystko na to wskazuje - ich załogi posiadają jakiś szósty zmysł wykrywania zanurzonych OP. Przeciwników tych (i ich bomb) można niby unikać schodząc na maksymalną głębokość ale raz, że ciśnienie wody powoli ale nieubłaganie zgniata wówczas kadłub twojego kruchego okrętu, a dwa - to rozwiązanie tymczasowe, połowiczne. Lepiej jest więc podjąć walkę. I jest jeden, bardzo skuteczny sposób na jej wygranie. Mianowicie, płynąc na głębokości peryskopowej, pozwalamy by wrogi niszczyciel namierzył nas swoim sonarem. Gdy zbliży się już dosyć blisko (powiedzmy na odległość dwóch-trzech jego długości) stopujemy silniki. Nasza prędkość spada do zera, przestajemy hałasować śrubą i niszczyciel traci kontakt dźwiękowy - odbija wówczas lekko, przecinając nasz kurs przed dziobem albo za rufą. Jeśli nie chce z jakichś sobie tylko znanych powodów przeciąć tego kursu to również jest na to rada - znowu uruchamiany na moment silnik i po kilku sekundach ponownie go wyłączamy.

No i co, cwaniaczku, dałeś się zrobić w konia. Było mnie obrzucać bombami głębinowymi!?

Niszczyciel nieprzyjaciela musi połknąć haczyk (czyt. ponownie złapać z nami na moment kontakt), zrobić zwrot i w końcu przeciąć kurs naszej łodzi podwodnej. A wtedy wystarczy już tylko odłożyć odpowiednią poprawkę "pi razy drzwi" i rozpruć mu burtę dwiema torpedami (wystrzelonymi z wyrzutni dziobowych bądź rufowych - zależnie od sytuacji). Wróg nie może jednak przepływać zbyt blisko naszego OP bo torpedy, nawet jeśli były dobrze wymierzone, przejdą pod nim. Bardzo skuteczna taktyka, którą producent powinien chyba trochę ograniczyć jakimś patchem...

Okręt podwodny ma to do siebie, że często musi się wynurzyć by załoga mogła zaczerpnąć świeżego powietrza. Jednak wynurzenie gdy w pobliżu czai się nieprzyjaciel jest z oczywistych względów niebezpieczne. Są więc trzy sposoby by zminimalizować ryzyko, że to będzie ostatni haust powietrza dla dzielnych podwodniaków. Pierwszy - wypływamy na powierzchnię oddaliwszy się wcześniej od nieprzyjaciela, staramy się pozostawać zwróceni do niego rufą by stanowić jak najmniejszy cel do trafienia, ewentualnie ostro manewrujemy, wykonując gwałtowne zwroty by uniknąć pocisków. A jeszcze lepiej jest oddalić się, zrobić zwrot o 180 stopni i wynurzyć się dziobem do wroga by nasze działo pokładowe mogło strzelać - no ale taki manewr trzeba sobie już odpowiednio wcześniej zaplanować... Czerpiemy maksimum powietrza i schodzimy pod wodę.

Drugi sposób - wynurzamy się przy burcie jakiegoś statku "cywilnego" wroga (tankowca, transportowca, itp. - o ile takie są w pobliżu), zasłaniając się nim od wrogiego okrętu wojennego. Wprawdzie te statki też czasami dysponują jakimś lichym uzbrojeniem ale można takie kiepskie działko szybko zneutralizować własnym. Poza tym nieprzyjaciel nie liczy się ze swoimi i strzela nawet do naszej "zasłony", ułatwiając nam zadanie. Trzeci sposób (w/g mnie najlepszy): wypływamy dosłownie na sekundę, tak by tylko kiosk okrętu wyszedł ponad lustro wody i zaraz dajemy nurka z powrotem. Operację powtarzamy aż do złapania maks. ilości powietrza. Oczywiście wróg będzie strzelał, gdy nas zobaczy na wodzie, ale przez tak krótką chwilę nie powinien się zdążyć wstrzelać.

Załoga, przygotować się do abordażu!

Garść porad cz.2

By zatopić niszczyciel lub statek transportowy trzeba dwóch torped, krążownik powinien pójść na dno po trzech/czterech, zaś pozostałe, większe pływające "żelazka" (pancerniki, lotniskowce) mogą przejawiać zapotrzebowanie nawet na sześć takich śmiercionośnych cygar. Uwaga ta tyczy się zarówno torped odpalanych przez okręty podwodne, jak i niszczyciele, czy zrzucanych przez samoloty torpedowe. Do strzału staramy się podejść jak najbliżej do wroga, nie dając mu szansy na uniknięcie posłanych w jego kierunku podwodnych cygar. Ach, i jeszcze jedno - staramy się by poszczególne nasze ataki torpedowe (przede wszystkim te z użyciem samolotów) były wykonane w krótkim okresie czasu. Inaczej po zainkasowaniu kilku torped, które jednak nie zatopiły celu wróg naprawi uszkodzenia/załata większość przecieków i cała zabawa zacznie się od nowa.

Trzy, prawie jednoczesne trafienia torpedami - oj, sporo łatania będą mieli.

Salwą torped staramy się pokryć całą sylwetkę celu - jedno cygaro odpalamy w dziób, drugie w rufę, pozostałe w śródokręcie. W ten sposób jeżeli wróg wykona nawet jakieś uniki (np. da całą wstecz) powinien oberwać przynajmniej jedną lub kilkoma torpedami. Porada ta dotyczy głównie ataku wykonywanego przez łódź podwodną. Z kolei gdy mamy pod swoją komendą kilka niszczycieli, również uzbrojonych w torpedy, dobrze jest zaraz na początku gry wydać im rozkaz (poprzez menu uruchamiane Altem) używania ich w/g własnego uznania (widzimisię). Potem, w ferworze walki łatwo o tym zapomnieć albo własnoręczne odpalanie torped z każdego z tych niszczycieli nastręcza trudności, powoduje, że się gubimy w grze.

Wystrzelone torpedy (ich tory) widać na mapie (klawisz Tab) w maksymalnym jej zbliżeniu. Tych posłanych przez wroga w naszym kierunku staramy się uniknąć zmieniając kurs, przyspieszając lub zwalniając, a nawet całkowicie stając w miejscu. Jeśli nie ma szans na zrobienie uniku robimy gwałtowny zwrot na zbliżające się śmiercionośne cygara, dziobem do nich - a nóż-widelec zamiast całą salwą oberwiemy tylko dwiema. A dziobem dlatego bo zwykle nic w nim nie ma (i w mordę, przepraszam - w dziób można oberwać), podczas gdy pod rufą kryje się śruba, a w samej rufie maszynownia/sterownia - newralgiczne dla manewrowości okrętu.

Ufff, było blisko...
Kawał pustego oceanu dookoła a tu tłok jak w autobusie miejskim w godzinach szczytu.

Kiedy dysponujemy kilkoma okrętami jeden z nich jest zwykle ważniejszy od innych, np. często jest to lotniskowiec. Przeciwnik, znając jego wartość, stara się go zatopić między innymi torpedami. Dobrze jest więc chronić takie pływające lotnisko (czy inne ważne "żelazko") ustawiając pozostałe swoje okręty wojenne idące z nim w formacji/szyku dosyć ciasno i tak, by swoimi kadłubami niejako "ekranowały" (zasłaniały) burty ważniaka od strony, z której nadlatują samoloty torpedowe wroga. Lepiej stracić od torpedy jakiegoś marnego niszczyciela niż lotniskowiec... Uszykowanie zmieniasz wybierając z menu rozkazów (uruchomianego Altem) "Formację", a potem przeciągając LPM na mapce, która się pojawi kółka miejsc docelowych dla okrętów.

Poza