Imperial Glory - poradnik do gry - Paweł "PaZur76" Surowiec - ebook

Imperial Glory - poradnik do gry ebook

Paweł "PaZur76" Surowiec

0,0

Opis

W poradniku do gry strategicznej „Imperial Glory" znajdziecie wszelkie potrzebne informacje i pojęcia, pomocne do uzyskania korzystnego wyniku przebiegu całej kampanii wojennej.

Imperial Glory - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Wojna - Bitwy lądowe
  • Handel (Commercial View)
  • Wojna - Bitwy morskie
  • Tryb Militarny (Military View)
  • Mapa strategiczna
  • System polityczny
  • Sympatia (Sympathy)
  • Surowce
  • Jednostki - Piechota
  • Jednostki - Kawaleria

Informacja o grze

Inspirowana serią Total War gra strategiczna, w której obejmujemy kontrole nad jednym z pięciu dziewiętnastowiecznych imperiów: Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Prusów lub Austro-Węgier. Naszym państwem zarządzamy w trybie turowym. Natomiast olbrzymie bitwy rozgrywane są w czasie rzeczywistym.

Gra Imperial Glory, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 70

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Imperial ‌Gloryporadnik ‌do gry

autor: Paweł "PaZur76" ‌Surowiec

Wydawnictwo © GRY-Online ‌S.A. Wszelkie ‌prawa ‌zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie ‌całości lub ‌fragmentu niniejszej publikacji ‌w ‌jakiejkolwiek ‌postaci jest ‌zabronione ‌bez pisemnego ‌zezwolenia ‌GRY-Online S.A.

Prawa do użytych ‌w ‌tej publikacji ‌tytułów, nazw ‌własnych, zdjęć, znaków towarowych ‌i ‌handlowych, itp. należą do ‌ich prawowitych właścicieli.

Publikacja ‌przeznaczona jest wyłącznie do ‌użytku prywatnego. ‌Nie może ‌być ‌sprzedawana, odsprzedawana ‌lub udostępniana publicznie osobom ‌trzecim bez pisemnej ‌zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja ‌na okładce - ‌wykorzystana ‌za zgodą © Shutterstock ‌Images LLC. ‌Wszelkie prawa zastrzeżone. ‌Zgoda na ‌wykorzystanie wizerunku ‌podpisana ‌z ‌Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji ‌WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=402

[email protected]

Spis ‌treści

Wstęp

Mapa strategiczna

Surowce

Sympatia (Sympathy)

Handel ‌(Commercial View)

Tryb Militarny ‌(Military View)

System polityczny

Dyplomacja

Questy

Aneksja ‌państwa

Wojna

Wojna - Bitwy ‌morskie

Wojna - Bitwy lądowe

Jednostki ‌- Oficerowie i Militia

Jednostki ‌- Piechota

Jednostki ‌- ‌Kawaleria

Jednostki - Artyleria

Jednostki - ‌Flota

Budynki

Budynki - First ‌Era (Pierwsza Era)

Budynki ‌- ‌Second Era (Druga Era)

Budynki ‌- ‌Third Era (Trzecia ‌Era)

Prowincje

Prowincje ‌- Wielka ‌Brytania

Prowincje - ‌Francja

Prowincje ‌- Austro-Węgry i Prusy

Prowincje ‌- Rosja

Prowincje - ‌Północna ‌Afryka

Prowincje ‌- Półwysep Iberyjski

Prowincje ‌- Skandynawia

Prowincje ‌- Reszta

Research ‌Tree (Drzewo Technologiczne)

Zakończenie

Wstęp

Witam w ‌poradniku ‌do gry "Imperial ‌Glory". Powstał ‌on na podstawie ‌angielskiej wersji 1.0 ‌programu. Grałem na ‌średnim ‌(medium) poziomie ‌trudności, więc informacje, które tutaj znajdziecie, powinny być również przydatne dla tych, którzy zaczynają rozgrywkę od łatwiejszego poziomu (easy). Wydaje mi się, że są to również na tyle uniwersalne porady, że ktoś, kto zaczyna grę od razu na najwyższym poziomie trudności, też znajdzie tu coś dla siebie. Zresztą - taki... zaawansowany gracz raczej nie powinien potrzebować jakiegokolwiek poradnika...

Swoje "dzieło" podzieliłem na rozdziały i oto ich spis razem z informacjami co w nich znajdziecie.

Rozdział "

Mapa Strategiczna

" - a w nim opis interfejsu gracza (czyli co i gdzie) oraz podstawowe dane na temat wszystkich mniej ważnych ekranów gry, takich jak: ekran ekonomii, statystyk, newsów i armii.

Rozdział "

Surowce

" - i ich krótka charakterystyka

Rozdział "

Sympatia

" - czyli relacje międzypaństwowe i czynniki mające na nie wpływ

Rozdział "

Handel

" - szlaki handlowe, ich rodzaje, opis tworzenia oraz rozwijania

Rozdział "

Tryb Militarny

" - wyjaśnienie, co to takiego Strefa Wpływów (Area of Influence), objaśnienia ikon występujących w grze, informacje na temat tworzenia armii, ich przemieszczania, wymieniania jednostek pomiędzy nimi, itp.

Rozdział "

System Polityczny

" - krótka charakterystyka wszystkich ustrojów zaimplementowanych w grze

Rozdział "

Dyplomacja

" - opis opcji dyplomatycznych, kiedy stają się dostępne i ikony statusu dyplomatycznego

Rozdział "

Questy

" - opis wszystkich 16

Rozdział "

Aneksja państwa

" - metody anektowania neutralnego państwa; omówienie aneksji pokojowej i militarnej

Rozdział "

Wojna

" - a w nim podrozdziały "Bitwy morskie" i "Bitwy lądowe"; skróty klawiszowe, opis interfejsu

Rozdział "

Jednostki

" - opis i porady dotyczące oficerów, jednostek piechoty, kawalerii i artylerii oraz okrętów

Rozdział "

Budynki

" - podział takowych ze względu na przeznaczenie oraz okres budowania plus ich szczegółowe dane

Rozdział "

Prowincje

" - tabele zawierające takie (bardzo przydatne) dane na temat wszystkich 51 prowincji w grze jak: produkcja początkowa, warunki zwycięstwa na konkretnej planszy, "zdolności rekrutacyjne" poszczególnych regionów

Rozdział "

Research Tree

" - bogato zdobione i ręcznie wykonane ;-P ryciny przedstawiające rozwój naukowy Imperium we wszystkich trzech erach i dla wszystkich systemów politycznych.

Życzę miłej lektury.

Mapa strategiczna

1 - Surowce (klawisze 1,2,3,4 rozwijają okienka Income-Expenses (dochodów-wydatków) pod ikonami surowców. Omówienie w osobnym rozdziale poradnika.

2 - Opcje (klawisz ESC-Escape).

3 - Ekran ekonomii (albo inaczej: dochodów i wydatków - klawisz F9).

Po lewej stronie mamy produkcję w poszczególnych prowincjach oraz produkcję całkowitą (na dole po lewej). Pamiętaj, że Research Points produkowane są tylko w stolicach. Po prawej z kolei mamy wpływy z innych żródeł, takich jak: handel wewnętrzny i zewnętrzny (szlaki handlowe lądowe i morskie), traktaty handlowe, odzysk z rozwiązanych jednostek, złoto z wymiany Research Points. Jeśli chodzi o handel - znacznie bardziej dochodowy jest ten prowadzony z innymi państwami niż nasz handel wewnętrzny.

Niżej po prawej mamy wydatki (na budynki, jednostki, okręty, etc., utrzymanie armii i floty, na Questy i zabiegi dyplomatyczne, naprawy i uzupełnienia, itp.). A jeszcze niżej - ogólne dane zbiorcze. Jednym słowem - jeśli jesteś księgowym ten widok powinien pieścić Twoje oczy ;-P.

4 - Data.

Gra rozpoczyna się w 1789 roku (Rewolucja Francuska) a kończy w grudniu 1830 (w trybie gry Score Victory) albo w momencie, kiedy podbijemy całą mapę (tryb kampanii Total Victory). Gra opiera się o system turowy, każda tura to jeden miesiąc.

5 - Wskaźnik Sympatii (Sympathy). Sympatia zostanie omówiona w osobnym rozdziale.

6 - Tryb Handlowy (Commercial View, klawisz Spacji przełącza pomiędzy Trybem Handlowym mapy strategicznej, a jej Trybem Militarnym). Handel omówiony w osobnym rozdziale.

7 - Tryb Militarny (Military View, klawisz Spacji przełącza pomiędzy Trybem Militarnym mapy strategicznej, a jej Trybem Handlowym). Omówienie w osobnym rozdziale poradnika.

8 - Ekran Statystyk (klawisz F8).

A na nim po lewej stronie mamy "fistaszki", których kliknięcie zobrazuje nam takie dane, jak m.in. produkcja, zapasy surowców, potencjał wojskowy, itp. poszczególnych państw (możemy je zaznaczać na mapie), a po prawej 4 "fistaszki dyplomatyczne" - ich kliknięcie pokaże nam (kolejno od góry): relacje między państwami, sojusze defensywne, kto z kim podpisał Right of Passage (Pozwolenie na Przejście Wojsk), wreszcie - systemy polityczne.

9 - Ekran Rekrutowania Jednostek (klawisz F2). Jednostki w osobnym rozdziale poradnika.

10 - Ekran Stawiania Budynków (klawisz - F1). Budynki w osobnym rozdziale poradnika.

11 - Wskaźnik systemu politycznego. Pokazuje jaki system polityczny rządzi danym państwem (można to również sprawdzić na ekranie statystyk - klawisz F8). Systemy polityczne omawiam w osobnym rozdziale.

12 - Informacja o budynkach.

Pokazuje jakie budynki zostały postawione w wybranej prowincji (z podziałem na ery - zakładki). W zakładce "Foreign Constructions" budynki o przeznaczeniu handlowym lub do aneksji. Na początku widzimy tylko nasze budynki na naszych terytoriach, ale wraz z wynalezieniem Spy Network u schyłku drugiej ery na Research Tree otwiera się przed nami możliwość szpiegostwa przemysłowego (Industrial Espionage), a tym samym podejrzenia, co inne państwa zdążyły wybudować.

13 - Ekran Newsów (klawisz F5).

Na nim możemy sprawdzić jakie to ważne wydarzenia zachodzą wokół nas (zakładka "Newsy"), takie jak: postawienie przez któreś z Imperiów jakiegoś budynku, podpisanie sojuszu, rekrutacja nowej jednostki, etc. "Wokół nas" dlatego, że wyświetlane newsy dotyczą tylko tych Imperiów, które znajdują się w naszej Strefie Wpływów (Area of Influence), chociaż o tym, że dane państwo wypowiedziało jakiemuś innemu wojnę również będziemy informowani, nawet jeśli te państwa znajdują się poza tą strefą. Dodatkowo newsy możemy filtrować poprzez klikanie odpowiednich ikon u góry ekranu. W zakładce "Economy" widzimy graficzny wykres prezentujący nam rozwój ekonomiczny interesującego nas Imperium - w skali roku, jak i w skali okresu, który zdążyliśmy już "ugrać". Ostatnia zakładka - "Diplomacy" dostarczy nam wiedzy na temat sojuszy bądź wojen, jakie poszczególne państwa ze sobą zawarły lub prowadzą.

14 - Ekran Armii (klawisz F7).