ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry - Paweł "PaZur76" Surowiec - ebook

ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry ebook

Paweł "PaZur76" Surowiec

0,0

Opis

W nieoficjalnym poradniku do gry Armed Assault II: Operation Arrowhead znajdziecie opis przejścia kampanii dla pojedynczego gracza. Poradnik jest adresowany głównie do tych graczy, którzy na polu bitwy w ArmA stawiają dopiero pierwsze, niepewne kroki.

ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Misja 2 – Witaj w Takistanie (1) (Operacja Grot)
  • Misja 1 – Cios w plecy (Operacja Grot)
  • Misja 2 – Witaj w Takistanie (2) (Operacja Grot)
  • Misja 5 – Sezon polowań (1) (Operacja Grot)
  • Misja 4 – Koltanowy blues (1) (Operacja Grot)
  • Misja 3 – Tropiciel (3) (Operacja Grot)
  • Misja 7 – Oko cyklonu (1) (Operacja Grot)
  • Misja 4 – Koltanowy blues (2) (Operacja Grot)
  • Misja 3 – Tropiciel (2) (Operacja Grot)
  • Misja 3 – Tropiciel (1) (Operacja Grot)

Informacja o grze

Samodzielny dodatek do świetnego symulatora żołnierza. Akcja dzieje się trzy lata po zakończeniu starcia na Czarnorusi i przenosi gracza do fikcyjnego Takistanu. Zadanie jest proste – pokonać lokalnego przywódcę, który dysponuje pokaźną armią. Gra została wzbogacona o pare nowych broni i gadżetów, w tym bezzałogowy helikopter zwiadowczy AH-6X. Autorzy rozbudowali też opcje edytora.

Gra ArmA II: Operation Arrowhead, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 86

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



ArmA II:Operation Arrowheadporadnik do gry

autor: Paweł "PaZur76" Surowiec

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1025

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Operacja Grot

Misja 1 - Cios w plecy

Misja 2 - Witaj w Takistanie (1)

Misja 2 - Witaj w Takistanie (2)

Misja 3 - Tropiciel (1)

Misja 3 - Tropiciel (2)

Misja 3 - Tropiciel (3)

Misja 4 - Koltanowy blues (1)

Misja 4 - Koltanowy blues (2)

Misja 5 - Sezon polowań (1)

Misja 5 - Sezon polowań (2)

Misja 6A - Burza piaskowa (1)

Misja 6A - Burza piaskowa (2)

Misja 6B - Z piekła rodem (1)

Misja 6B - Z piekła rodem (2)

Misja 7 - Oko cyklonu (1)

Misja 7 - Oko cyklonu (2)

Misja 8A - Ostatnie pociągnięcie

Misja 8B - Operacja Fenix

Misja 9 - Konferencja prasowa

Wprowadzenie

W nieoficjalnym poradniku do gry Armed Assault II: Operation Arrowhead znajdziecie opis przejścia kampanii dla pojedynczego gracza. Misje w kampanii nie oferują już raczej - moim skromnym zdaniem - takiej swobody, jaką dawały scenariusze w "podstawce" gry i rzadziej też zaskakują nieprzewidywalnością, są bardziej powtarzalne. Stąd dość dokładny i szczegółowy charakter udzielanych wskazówek. Moja drobiazgowość bierze się również stąd, iż poradnik jest adresowany głównie do tych (młodszych) graczy, którzy na polu bitwy w ArmA stawiają dopiero pierwsze, niepewne kroki. Poradnik powstawał na bazie polskiej wersji gry (1.52). Zanim rozpoczniesz zabawę wskazane jest zapoznać się z misjami samouczka.

Oznaczenia użyte w poradniku:

- w tekście: (#x) - kolejne obrazki, zadania - zielony.

- w tekście i na mapach: wróg - czerwony (ale w tekście tylko wtedy, gdy odnosi się do oznaczenia na mapie jednostki nie zmieniającej pozycji!), miejsca - pomarańczowy.

- na mapach: sojusznicy - niebieski.

Paweł "PaZur76" Surowiec ( www.gry-online.pl)

Operacja Grot

Misja 1 - Cios w plecy

Misja 1 - Cios w plecy

Kampania dla pojedynczego gracza zaczyna się krótkim intrem. Dowiadujesz się z niego, iż socjalistyczny reżim rządzący w Takistanie twardą ręką od momentu zdobycia władzy w 1992 (z wydatną pomocą wojskową płynącą z ZSRR) zagroził pobliskiemu Karzegistanowi użyciem broni chemicznej, jeśli bogaty w ropę płaskowyż Sharig nie zostanie "natychmiast zwrócony ludowi Takistanu". Na granicy z sąsiadem wojska takistańskie rozmieściły taktyczne pociski balistyczne zdolne razić cele alianckie w Karzegistanie i flotę na Morzu Zielonym. Groźba ta jest rozpaczliwą próbą utrzymania resztek władzy przez Najwyższe Biuro Socjalistyczne. Władzy zagrożonej atakami wewnętrznej, rojalistycznej partyzantki (wspieranej przez CIA), próbującej (z sukcesami) sparaliżować produkcję ropy naftowej i wydobycie koltanu (cennej rudy metalu), których zasoby są wykorzystywane przez miejscową juntę wojskową do powiększenia i wzmocnienia takistańskiej służby bezpieczeństwa i sił zbrojnych. Oczywiście groźba ta, wysunięta przez kierującego socjalistycznym reżimem pułkownika Muhammada Rahim Aziza (#1), spotkała się z natychmiastową i stanowczą reakcją ONZ i Sojuszu, które wystosowały ultimatum nakazujące Azizowi wycofanie wojsk spod granicy z Karzegistanem. Na ultimatum nie zareagowano, wobec czego 1 czerwca 2012 r. siły alianckie założyły bazy na terenach kontrolowanych przez rebeliantów i rozpoczęły operację "Grot" ("Arrowhead"), której celem jest zneutralizowanie rakiet balistycznych i uniemożliwienie wojskom takistańskim ataku na Karzegistan. Tyle tytułem wstępu. Jak już łatwo się domyślić na "szpicy Grota" będzie działał gracz, wcielający się na przemian w role zwykłego piechura, czołgisty, pilota śmigłowca szturmowego i operatora sił specjalnych.

[1]

[2]

W pierwszej misji wchodzimy w skórę sierżanta Terrego Graves'a, żołnierza amerykańskich sił specjalnych. Jego zadaniem w ten piątkowy wieczór 25-go maja (a więc jeszcze przed rozpoczęciem zakrojonych na szeroką skalę działań wojennych) jest zlikwidowanie płk Aziza. W tym celu zespół komandosów przeniknął pod przykryciem do głównego miasta Takistanu, Zargabadu, nieopodal którego swoją willę posiada ów główny niedobruch. Aziz przebywa jednak obecnie na terenie Pałacu znajdującego się w centrum miasta, na ulicach którego pełno takistańskiego wojska (#2).

Kiedy samochód z komandosami w środku podróżuje przez miasto nie masz wielkiego wpływu na poczynania bohatera (możesz tylko kręcić jego głową w rytm muzyki płynącej z głośników). I tak już pozostanie do końca tej misji, będącej w zasadzie preludium do właściwej gry. Graves z karabinem wyborowym w rękach zasadzi się na Aziza wychodzącego z Pałacu (#3).

[3]

[4]

Nie możesz celować ani pociągać za spust, wszystko odbywa się w dalszym ciągu bez twojego udziału. I pewnie dlatego Graves skrewi robotę - zamiast odstrzelić pułkownika trafi jego "goryla" (#4), zaś Aziz da nogę, ocalając skórę.

Misja 2 - Witaj w Takistanie (1)

Misja 2 - Witaj w Takistanie

Data i miejsce: piątek, 1 VI 2012, godz. 7:00, południe Takistanu, w pobliżu lotniska Loy Manara.

Misja: Opanować lotnisko Loy Manara (1) i sąsiednią bazę wojskową (2) bronione przez takistańskie wojska zmechanizowane i pancerne oraz bojówki. Oczyścić z bojowników pobliskie wioski Loy Manara (3) i Jaza (4). Lotnisko stanie się wówczas przyczółkiem sił alianckich w Takistanie, ich bazą.

Wsparcie: brak wsparcia oddanego bezpośrednio do twojej dyspozycji, jednak w RD (rejonie działania) operować będą amerykańskie śmigłowce szturmowe i czołgi, które powinny pomóc w boju.

Proponowane wyposażenie: jesteś jedynie małym trybikiem w całej tej machinie wojennej, ledwie szeregowym żołnierzem drużyny piechoty o nazwisku Howard Drake, więc nie masz wielkiego wyboru w doborze uzbrojenia. Dysponujesz tylko karabinkiem szturmowym SCAR-L (Mk 16) kal. 5.56mm z podwieszanym 40mm granatnikiem i celownikiem holograficznym EOTech (a więc do walki CQC (close quarter combat), na bliski dystans). Broni w czasie odprawy zmienić nie możesz, jednak w śmigłowcu, podczas dolotu na miejsce akcji, możesz już zamienić, jeśli chcesz, swoją aktualną pukawkę na karabinek maszynowy M249 SAW (amunicja 5.56x45mm NATO) lub karabin szturmowy kal. 7.62mm SCAR-H (Mk 17) z celownikiem kolimatorowym (również do CQC). Na marginesie - modele (kalibry) SCARa najłatwiej odróżnić przede wszystkim po magazynkach, gdyby ktoś nie zauważył. To oczywiście również kwestia indywidualnych upodobań, jakim orężem będziemy posługiwać się w walce, jednak proponuję pozostać przy Mk 16 z podlufowym granatnikiem - ten ostatni może się przydać w przypadku niszczenia samochodów nieprzyjaciela.

Kolejne zadania w scenariuszu:

Zabezpieczyć SL (strefę lądowania)

(1)

Zdobyć lotnisko

(2)

Zająć wieś Loy Manara

(3)

Zająć wieś Jaza

(4)

[1]

[2]

Trzeba przyznać, że Amerykanie w tym scenariuszu popisują się iście ułańską fantazją desantując się (#1)… wprost na płytę lotniska Loy Manara (1) zajętego przez nieprzyjaciela i znajdującego się w kwadracie 080018. Co zresztą kilku z "gumojadów" przypłaci życiem, jako że lądujące śmigłowce napotkają silny ogień przeciwlotniczy z ziemi. Strzelać będzie m.in. poczwórnie sprzężone samobieżne działo przeciwlotnicze ZSU-23-4 "Szyłka", którego pozycja znajduje się na wzniesieniu położonym na północ od pasa startowego. Szyłka zdąży strącić przynajmniej jeden amerykański śmigłowiec zanim sama zostanie unicestwiona przez jankeskie Apacze osłaniające desant. Jeśli chcesz zmienić pukawkę uczyń to teraz, podczas lotu śmigłowcem, jak pisałem wyżej.

Po wylądowaniu na płycie lotniska ruszaj za swoimi towarzyszami z drużyny. Pierwsze zadanie polega na zabezpieczeniu SL (strefy lądowania). Osłonę znajdziesz za pobliskimi workami z piaskiem (#2). Zza nich powystrzelaj takistańskich żołnierzy, którzy najprawdopodobniej będą wybiegać z lewej strony tego muru widocznego na obrazku, w który to mur mam wycelowaną swoją broń. Część wrogów może zaprezentować godną podziwu umiejętność przenikania przez to ogrodzenie - chyba szkolił ich radziecki specnaz... Pozostali Takistańczycy mogą pojawiać się w namiarze 45 (mniej więcej) z kompasu, przy zaparkowanej ciężarówce, jakichś zielonych namiotach wojskowych i hangarach.

[3]

[4]

Można ich wystrzelać przesuwając się wzdłuż worków z piaskiem z bronią skierowaną w stronę tychże hangarów lotniska (#3). Uważaj by w czasie walki nie postrzelić swoich kolegów, którzy z lubością pchają się pod lufę.

Gdy gra uzna zadanie zabezpieczenia SL za wykonane pora ruszać wraz z kompanami w głąb lotniska (2), w kierunku wieży kontrolnej i bazy wojskowej (2) znajdującej się za hangarami. Powinieneś teraz zdobyć to lotnisko. Mniej więcej w tym momencie rozgrywki na lotnisku mogą pojawić się samochody kierowane przez takistańskich bojowników (pojazdy te uzbrojone są w wielkokalibrowe karabiny maszynowe). Mogą, ale nie muszą, ponieważ ta gra zawiera w swoich misjach element losowy, często wykorzystywany przez twórców scenariuszy. Samochody te w liczbie dwóch mogą więc wjechać na lotnisko drogą biegnącą od północy, o ile wcześniej nie zostaną zniszczone przez pozostałe amerykańskie siły (śmigłowce szturmowe AH-64 Apache i czołgi Abrams) atakujące lotnisko (2). Z samochodami bojowników można sobie dosyć łatwo poradzić ostrzeliwując je z granatnika podwieszanego (#4