Rig'n'Roll: Tirowiec - poradnik do gry - Paweł "PaZur76" Surowiec - ebook

Rig'n'Roll: Tirowiec - poradnik do gry ebook

Paweł "PaZur76" Surowiec

0,0

Opis

W poradniku do Rig’n’Roll znajdziecie omówienie klawiszologii domyślnej, garść porad ekonomicznych i dotyczących prowadzenia ciężarówki.

Rig'n'Roll: Tirowiec - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Opis sterowania
  • Zarządzanie firmą (1) (Garść porad)
  • Solucja (2) (Fabuła)
  • Cześci wewnętrzne i dodatki (Tuning)
  • Solucja (3) (Fabuła)
  • Solucja (5) (Fabuła)
  • Solucja (1) (Fabuła)
  • Solucja (4) (Fabuła)
  • Zestawienie ciągników
  • Na trasie (1) (Garść porad)

Informacja o grze

Rig'n'Roll to wyprodukowana przez studio Softlab NSK gra samochodowa, łącząca elementy symulatora jazdy ciężarówką oraz strategii ekonomicznej. Gracz wciela się w młodego przedsiębiorcę, który jest szefem firmy transportowej. Rozgrywka polega głównie na przewożeniu rozmaitych ładunków pomiędzy miastami zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych i inwestowaniu w rozwój przedsiębiorstwa.

Gra Rig'n'Roll, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku symulatorów. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 79

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Rig'n'Roll:Tirowiecporadnik do gry

autor: Paweł "PaZur76" Surowiec

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1009

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Opis sterowania

Garść porad

Zarządzanie firmą (1)

Zarządzanie firmą (2)

Na trasie (1)

Na trasie (2)

Na trasie (3)

Tuning

Cześci zewnętrzne

Cześci wewnętrzne i dodatki

Zestawienie ciągników

Zestawienie kierowców

Fabuła

Solucja (1)

Solucja (2)

Solucja (3)

Solucja (4)

Solucja (5)

Mapa Kalifornii

Wprowadzenie

W poradniku do Rig'n'Roll znajdziecie omówienie klawiszologii domyślnej, garść porad ekonomicznych i dotyczących prowadzenia ciężarówki. Zawarłem tu także krótkie charakterystyki czekających na gracza zleceń, zestawienia części do tuningu domyślnej ciężarówki, zestawienie ciągników, kierowców i w końcu - mapę Kalifornii z zaznaczonymi warsztatami naprawczymi. Znalazło się tu również miejsce na rozwikłanie zagadki fabularnej (R'n'R to nietypowy symulator, nie tylko z elementami ekonomicznej łamigłówki, ale także z linią fabularną!). Poradnik dotyczy średniego poziomu trudności rozgrywki.

Paweł "PaZur_76" Surowiec ( www.gry-online.pl)

Opis sterowania

Klawiszologia domyślna

Po lewej klawisz, po prawej jego funkcja plus ewentualne moje uwagi do niej.

Sterowanie ciągnikiem siodłowym:

Strzałka w górę - gaz; z Ctrl - pełny gaz

Strzałka w dół - hamulec; z Ctrl - hamowanie awaryjne

Strzałka w lewo - skręt w lewo; z Ctrl - ostry skręt w lewo

Strzałka w prawo - skręt w prawo; z Ctrl - ostry skręt w prawo

A - Wyższy bieg

Z - Niższy bieg

X - Wsteczny bieg

0 (zero) - Neutralny (jałowy) bieg; klawisza używamy tylko wtedy, gdy jeździmy z ręczną skrzynią biegów!

1, 2, 3, 4, 5, 6 - kolejne biegi; podobnie jak wyżej klawiszy odpowiedzialnych za poszczególne przełożenia używamy tylko podczas gry z ręczną skrzynią biegów.

- (minus) - sprzęgło; klawisz używany w przypadku ręcznej skrzyni biegów - by zmienić bieg należy, tak jak w prawdziwym samochodzie, przytrzymać wciśnięte sprzęgło (jego klawisz) a następnie wrzucić bieg (wcisnąć wybrany klawisz cyfry).

B - hamulec ręczny

E - hamulec silnikowy; klawisz dostępny tylko po zakupie w jednym z warsztatów odpowiedniej części samochodowej, w tym wypadku rzeczonego hamulca silnikowego!

Spacja - włączenie/wyłączenie silnika (zapłonu)

W - wycieraczki; klawisza przestaniemy używać po zainstalowaniu w pojeździe urządzenia automatycznie sterującego pracą wycieraczek (włączającego je po pojawieniu się deszczu i wyłączającego po opadach).

H - klakson

S - "dopalacz"; klawisz dostępny dopiero po zamontowaniu w ciągniku instalacji "dopalacza" rodem z Messerschmitta Bf 109 G ;).

< - lewy kierunkowskaz

> - prawy kierunkowskaz

? - światła awaryjne

L - przednie światła; kombinacją Ctrl + L przełączamy się pomiędzy długimi i krótkimi światłami, zaś klawisz wychodzi z użycia po zainstalowaniu urządzenia automatycznie sterującego pracą świateł ciężarówki (jednak przełączać się tą kombinacją pomiędzy długimi a krótkimi dalej można). Nie każdemu jednak ten mechanizm przypadnie do gustu, tzn. nie jest "pod oczy" wszystkich graczy - dla niektórych może się okazać, iż czujnik zbyt późno włącza i zbyt wcześnie wyłącza reflektory!

R - tempomat; klawisza zaczniemy używać dopiero po zamontowaniu w samochodzie rzeczonego tempomatu (do nabycia w niektórych warsztatach). Czyli urządzenia utrzymującego stałą prędkość pojazdu niezależnie od tego, czy porusza się on po płaskiej nawierzchni, czy też pochyłej (podjazdy, zjazdy) - kierowca może zdjąć stopę z pedału gazu. Tempomat wyłącza się po ponownym naciśnięciu pedału gazu lub hamulca. Używając kombinacji klawiszy Ctrl + R możemy wrócić do wcześniej zadanej, stałej prędkości jazdy.

M - włączenie zamontowanego w kabinie monitora pokazującego na ekranie sytuację za ciężarówką (dostępne widoczki z trzech różnych kamerek, pomiędzy którymi przełączamy się kombinacją Ctrl + M). Klawisza używamy dopiero po zakupie w jednym z warsztatów systemu złożonego z monitora i zestawu kamer - dzięki niemu nie musimy już tak często spoglądać w lusterka boczne.

T - odczepienie/przyczepienie naczepy

Sterowanie lusterkami bocznymi:

Delete/PageDown - lewe lusterko w lewo lub prawo (kombinacją z Ctrl sterujemy w tej osi prawym lusterkiem)

Home/End - lewe lusterko do góry lub na dół (kombinacją z Ctrl sterujemy w tej osi prawym lusterkiem)

Radio:

U - włączenie/wyłączenie radia samochodowego

J - kolejna stacja radiowa; z Ctrl - poprzednia stacja

I - następna piosenka danej stacji radiowej; z Ctrl - poprzedni kawałek

Sterowanie pracą kamer:

V - przełączenie widoku na zewnętrzny/z kabiny

C - przełączanie widoku w szoferce ciągnika (dostępne trzy perspektywy: z siedzenia kierowcy, pasażera i z kabiny sypialnej)

Klawisze cyfr (na klawiaturze numerycznej, którą należy najpierw włączyć NumLockiem!) - kolejne perspektywy kamer przy widoku zewnętrznym bądź rozglądanie się po szoferce (możemy również używać w tym celu myszki zamiast klawiatury numerycznej).

- (minus na klawiaturze numerycznej) - oddalenie widoku

+ (na numerycznej) - przybliżenie widoku

/ (numeryczna) - cofnięcie kamery

* (gwiazdka na klawiaturze numerycznej) - przesunięcie kamery do przodu

Pozostałe klawisze i ich funkcje:

Ctrl - modyfikator; jego przytrzymanie przy wciskaniu innych klawiszy wywołuje ich dodatkowe funkcje (np. Ctrl + L to przełączanie się pomiędzy światłami długimi/krótkimi, podczas gdy L odpowiada za samo włączanie reflektorów - patrz wyżej).

Esc - wyjście do menu gry lub pominięcie scenki przerywnikowej

Enter - aktywacja opcji bądź wejście (do warsztatu, centrali, baru, etc.) w czasie rozgrywki

Y - pozytywna ("tak") odpowiedź w misji

N - negatywna ("nie") odpowiedź w misji

P - pauza; podczas konwersacji przez CB-radio z jakąś postacią w grze klawisz ten nie tylko zatrzymuje rozgrywkę, ale również wyświetla historię czatu z delikwentem.

Tab - włączenie/wyłączenie minimapy; kombinacją z Ctrl zmieniamy skalę minimapy.

Q - następne zadanie na minimapie; Ctrl + Q - poprzednie zadanie na minimapie

F1 (klawisz funkcyjny) - pomoc (klawiszologia)

F3 - podręczny organizer (PDA)

F6 - szybkie zapisanie stanu gry

F9 - szybkie wczytanie stanu gry

F12 - zrzut ekranu (z biurka ;-P)

Garść porad

Zarządzanie firmą (1)

Zakładanie filii

Głównym celem gry (poza rozwikłaniem zagadki fabularnej) jest sprawienie by nasza firma spedycyjna o wdzięcznej nazwie Nick Trucking stała się potentatem na kalifornijskim rynku usług transportowych. Nasz bohater nie jest w stanie sam podołać temu zadaniu, więc bardzo szybko powinniśmy postarać się rozwinąć firmę, wykupując licencje na dostarczanie ładunków w kolejnych kalifornijskich miastach i zakładając filie w tychże metropoliach, oraz zatrudniając dodatkowych kierowców i powiększając park samochodowy.

Podpisanie kontraktów, czyli wykupienie licencji na przewóz towarów ze wszystkimi kalifornijskimi magazynami należącymi do sieci California Commercial Warehouse Alliance (CCWA) równa się z osiągnięciem statusu Złotej Kariery (Golden Career) na ekranie globalnych statystyk. Tytuł ten (Złota tudzież Wielka Kariera), jak również spora nagroda pieniężna, wręczane są firmie transportowej, która jako pierwsza zdoła podpisać kontrakty z wszystkimi magazynami Kalifornii (100 % pokrycie - coverage). Jeśli kilka kompanii uzyska dostęp do wszystkich magazynów w tym samym czasie, to nagroda przyznawana jest tej generującej największe obroty (turnover). Jeśli z kolei obroty tych firm również są jakimś zbiegiem okoliczności takie same zwycięzcą zostaje kompania zatrudniająca najmniejszą liczbę kierowców. Uczciwe zasady.

Nick Armstrong (Pieriepiełow w rosyjskojęzycznej wer. programu) zarządza firmą z biura w Oxnard (początkowo jest to jego jedyne biuro), w którym posiada swój superkomputer. Przyjrzyjmy się teraz co ważniejszym ekranom wyświetlanym przez tę maszynkę, wszak wielu z Was ma problemy (grając w rosyjskojęzyczną wersję gry) ze zrozumieniem co jest na nich powypisywane.

Ekran zarządzania filiami firmy.

Spróbujmy co nieco rozszyfrować, zaczynając od ekranu zarządzania filiami naszej firmy. To właśnie na nim wykupuje się licencje na spedycję towarów w pozostałych miastach Kalifornii wyświetlanych na mapie pośrodku ekranu. Kolorem zielonym zaznaczone są miasta w okolicy Oxnard, między którymi nasz