Język dwulatka - Tracy Hogg, Melinda Blau - ebook

Język dwulatka ebook

Tracy Hogg, Melinda Blau

4,2

Opis

Ponad 90 000 egzemplarzy sprzedanych w Polsce!

Każde dziecko jest istotą mającą swój język, uczucia oraz niepowtarzalną osobowość i jako takie zasługuje na szacunek.

Tracy Hogg

Tym razem Tracy Hogg, konsultantka w dziedzinie opieki nad małymi dziećmi, założycielka firmy Baby Technique, podejmuje zagadnienia i dylematy rodzicielskie właściwe dla okresu przed-przedszkolnego. Magiczny świat dwuletniego dziecka wymaga odpowiedniego postępowania.

Autorka proponuje rodzicom rozwiązania, które zakładają, że każde dziecko jest inne i niepowtarzalne:

- ZPOP - zastanowienie, pouczenie, ograniczenie, pochwała - zwrócenie uwagi, które nie zaburza poczucia bezpieczeństwa.

- MSW - mówienie, słuchanie, wyjaśnianie - pozwala zrozumieć sposób myślenia dziecka.

-PiR - porządkowanie i rytualizacja - każdy dzień staje się dzięki temu przewidywalny i spokojny.

- Trening umiejętności - nowe doświadczenia dla dziecka i więcej swobody dla rodziców.

- Świadoma dyscyplina - nauka właściwych zachowań i kontrolowania emocji z pełną odpowiedzialnością, że wychowujemy głównie poprzez przykład.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
czytnikach Kindle™
(dla wybranych pakietów)
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 484

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
4,2 (6 ocen)
3
1
2
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




TracyHogg

MelindaBlau

Język dwulatka

Fragment

Z angielskiego przełożył Marek Czekański

Podziękowania

Dostępne w wersji pełnej

Wstęp − SZEPTANIE DO USZEK DWULATKÓW

Dostępne w wersji pełnej

Wyzwanie drugiego roku życia

Dostępne w wersji pełnej

Dostrajanie się do dziecka podstawą dobrego rodzicielstwa

Dostępne w wersji pełnej

Moje intencje − droga ku harmonii

Dostępne w wersji pełnej

Układ książki

Dostępne w wersji pełnej

Rozdział I − KOCHAJMY NASZE „CHODZIACZKI”

Dostępne w wersji pełnej

Znajome niemowlaczki

Dostępne w wersji pełnej

Delikatna równowaga cech wrodzonych i nabytych

Dostępne w wersji pełnej

Kim jest nasz dwulatek?

Dostępne w wersji pełnej

Witaj, dwulatku!

Dostępne w wersji pełnej

Zaakceptujmy naszego kochanego dwulatka

Dostępne w wersji pełnej

Planowanie zmian

Dostępne w wersji pełnej

Rozdział II − STRATEGIA CZTERECH CZYNNIKÓW − S.Z.O.P.

Dostępne w wersji pełnej

Opowieść o dwóch matkach

Dostępne w wersji pełnej

Zasady ogólne

Dostępne w wersji pełnej

Spokojna obserwacja

Dostępne w wersji pełnej

Zachęta do badania rzeczywistości

Dostępne w wersji pełnej

Tworzenie zachęcających środowisk

Dostępne w wersji pełnej

Ograniczenia

Dostępne w wersji pełnej

Niech żyją pochwały

Dostępne w wersji pełnej

Czy naprawdę dziecku pomagam?

Dostępne w wersji pełnej

Gdzie się plasujemy?

Dostępne w wersji pełnej

Rozdział III − PORZĄDKOWANIE I RYWALIZACJA − ŁATWIEJSZE ZMAGANIA Z DWULATKIEM

Dostępne w wersji pełnej

Po co nam organizacyjne schematy?

Dostępne w wersji pełnej

O co chodzi w tym rozdziale?

Dostępne w wersji pełnej

Dlaczego dzieciom potrzebne są rytuały?

Dostępne w wersji pełnej

Dzień wypełniony rytuałami

Dostępne w wersji pełnej

Rytuały na specjalne okazje

Dostępne w wersji pełnej

Siła rodzinnych rytuałów

Dostępne w wersji pełnej

Rozdział IV − ŻEGNAJCIE, PIELUSZKI − DROGA DO SAMODZIELNOŚCI

Dostępne w wersji pełnej

Szybciej nie zawsze znaczy lepiej

Dostępne w wersji pełnej

Uwaga!!! Dwulatek na wolności!

Dostępne w wersji pełnej

Samodzielne zabawy

Dostępne w wersji pełnej

Chodziaczkowy „trójkąt uczenia”

Dostępne w wersji pełnej

Od karmienia do jedzenia

Dostępne w wersji pełnej

Radość ubierania

Dostępne w wersji pełnej

Radykalna zmiana − koniec z pieluszkami

Dostępne w wersji pełnej

Uwagi końcowe o samodzielności

Dostępne w wersji pełnej

Rozdział V − WITAJ, MOWO − PODTRZYMANIE DIALOGU POPRZEZ M.S.W.

Dostępne w wersji pełnej

Kontynuujemy dialog

Dostępne w wersji pełnej

Co to jest M.S.W.?

Dostępne w wersji pełnej

Narodziny mowy

Dostępne w wersji pełnej

Mówić czy nie mówić

Dostępne w wersji pełnej

Rozdział VI − ŚWIAT PRAWDZIWY − POMOC W DOSKONALENIU ŻYCIOWYCH UMIEJĘTNOŚCI

Dostępne w wersji pełnej

Pomóż mi/Pozwól mi działać

Dostępne w wersji pełnej

Wypróbujmy to w domu − generalne próby zmian

Dostępne w wersji pełnej

Pierwsze lęki − identyfikowanie emocji i trening samouspokajania

Dostępne w wersji pełnej

Trening zachowań w miejscach publicznych

Dostępne w wersji pełnej

Pierwsze przyjaźnie − trening zachowań społecznych

Dostępne w wersji pełnej

Przekazywanie umiejętności społecznych

Dostępne w wersji pełnej

Organizowanie spotkań indywidualnych i grupowych

Dostępne w wersji pełnej

Teoria w zderzeniu z praktyką

Dostępne w wersji pełnej

Rozdział VII − ŚWIADOMA DYSCYPLINA − UCZYMY DZIECI SAMOKONTROLI

Dostępne w wersji pełnej

Dwie mamy − dwie różne lekcje

Dostępne w wersji pełnej

Dwanaście składników świadomej dyscypliny

Dostępne w wersji pełnej

Reguła trzech kroków

Dostępne w wersji pełnej

Interwencja pełna szacunku

Dostępne w wersji pełnej

Podstępy dwulatków

Dostępne w wersji pełnej

Opanowywanie złych zachowań

Dostępne w wersji pełnej

Rozdział VIII − ZŁODZIEJE CZASU − PROBLEMY DWULATKÓW KRADNĄCE NAM CENNE GODZINY

Dostępne w wersji pełnej

Łapać złodzieja − opowieść o Neilu

Dostępne w wersji pełnej

Przyjęcie odpowiedzialności

Dostępne w wersji pełnej

Leanne − chroniczne kłopoty przed spaniem

Dostępne w wersji pełnej

Cody: „Mamusiu... nie zostawiaj mnie!”

Dostępne w wersji pełnej

Rozstajemy się ze smoczkami

Dostępne w wersji pełnej

Chroniczne wybryki Filipka

Dostępne w wersji pełnej

Shannon − szaleństwa przy jedzeniu

Dostępne w wersji pełnej

Rozdział IX − NOWY PASAŻER − KIEDY RODZINA SIĘ POWIĘKSZA

Dostępne w wersji pełnej

Wielki dylemat

Dostępne w wersji pełnej

Zachodzić czy nie zachodzić w ciążę − oto jest pytanie

Dostępne w wersji pełnej

Oczekiwanie

Dostępne w wersji pełnej

Małe dzieci − wielkie oczekiwania

Dostępne w wersji pełnej

Wejście „intruza”

Dostępne w wersji pełnej

Konflikty między partnerami

Dostępne w wersji pełnej

Czas dla nas i dla naszych związków

Dostępne w wersji pełnej

Epilog − UWAGI KOŃCOWE

Dostępne w wersji pełnej

Tytuł oryginału

SECRETS OF THE BABY WHISPERER FOR TODDLERS

Wydawca

Renata Surmacz

Redakcja

Barbara Syczewska-Olszewska

Korekta

Małgorzata Juras,

Natalia Wiśniewska

Copyright © 2002 by Tracy Hogg

All rights reserved

Copyright © for the Polish edition by Weltbild Polska Sp. z o.o., Warszawa 2003

Copyright © for the e-book edition by Weltbild Polska Sp. z o.o., Warszawa 2012

Świat Książki

Warszawa 2012

Weltbild Polska Sp. z o.o.

ul. Hankiewicza 2, 02-103 Warszawa

Księgarnia internetowa: Weltbild.pl

WYDANIE II UAKTUALNIONE

Niniejszy produkt objęty jest ochroną prawa autorskiego. Uzyskany dostęp upoważnia wyłącznie do prywatnego użytku osobę, która wykupiła prawo dostępu. Wydawca informuje, że wszelkie udostępnianie osobom trzecim, nieokreślonym adresatom lub w jakikolwiek inny sposób upowszechnianie, upublicznianie, kopiowanie oraz przetwarzanie w technikach cyfrowych lub podobnych – jest nielegalne i podlega właściwym sankcjom.

ISBN 978-83-273-0156-7

Nr 90453044

Plik ePub opracowany przez firmę eLib.pl

al. Szucha 8, 00-582 Warszawa

e-mail: [email protected]

www.eLib.pl