Uwolnij pewność siebie - Rafał Kołodziej - ebook + audiobook
Opis

Czy przekonania, wyrobione przez Ciebie w wieku kilku lub kilkunastu lat, są wciąż aktualne?

Nadal boisz się ciemności? Przeraża Cię występ przed publicznością, bo obawiasz się… oceny niedostatecznej? Nie chcesz nawiązywać nowych znajomości, bo boisz się odrzucenia…?

To wszystko ma wpływ na Twoją pewność siebie. Ona nie przychodzi z zewnątrz.

To może potrwać minutę, godzinę, dzień lub tydzień. Robiąc proste ćwiczenia, zaczniesz odczuwać, że coraz bardziej i bardziej wypełnia Cię niepohamowana pewność siebie. Im więcej działań podejmiesz, tym szybciej staniesz się superbohaterem swojego życia.

Jak to działa?

Wbrew temu, co powszechnie się mówi na temat pewności siebie, nie jest ona czymś, co się nabywa. Tak, nie musisz niczego osiągać ani o nic walczyć. Twoim jedynym problemem jest… jak odzyskać pewność siebie?

O tym przeczytasz w zupełnie nowej książce „Uwolnij pewność siebie”. Czeka tu na Ciebie kilkanaście ćwiczeń i propozycji prostych działań, których wykonywanie prowadzi do trwałej zmiany osobowości i samopoczucia każdej osoby, która zdecyduje się je wypróbować.

Oczywiście oprócz samych ćwiczeń znajdziesz tu sporo nowych informacji, które pomogą Ci zrozumieć, na czym polega prawdziwy problem z brakiem pewności siebie i jak tę pewność siebie odzyskać.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 188

Audiobooka posłuchasz w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Czas: 5 godz. 47 min

Lektor: Rafal Kolodziej

Popularność


Ćwiczenie 3 Przypomnij sobie ostatnie negatywne zdarzenie, jakie Ci się przytrafiło. Co sobie wtedy powtarzałeś w głowie? Czy były to myśli typu: „Och, ale ze mnie nieudacznik, co za niedojda”, czy może: „Każdemu się czasem zdarza, to tylko cenne doświadczenie”? W czasie kolejnych siedmiu dni zwracaj uwagę na to, jak reagujesz na negatywne zdarzenia; na to, w jaki sposób mówisz do siebie samego. To właśnie negatywny dialog wprowadza Cię w zły nastrój i trudne stany emocjonalne. Przerwanie negatywnego dialogu i zajęcie się rozwiązaniami uchroni Cię przed wieloma niepożądanymi stanami.

Ćwiczenie 4 Czy wiesz, że Twój charakter jest mieszanką wpływów pięciu osób, z którymi spędzasz najwięcej czasu? Kim są te osoby? Jaka jest dominująca cecha charakteru każdej z tych osób? Czy są to osoby o nastawieniu pozytywnym, czy negatywnym? Zastanów się dobrze i wypisz ich imiona. Do każdej osoby dopisz pięć jej dominujących cech charakteru. Czy któreś cechy występują u więcej niż u jednej osoby? Czy Ty też masz te cechy? By budować wysokie poczucie własnej wartości, musisz zwracać uwagę także na własną samoocenę. Postaraj się nie być dla siebie zbyt surowy. Masz prawo do błędów. Zauważ, że starasz się robić rzeczy najlepiej jak potrafisz. Twoje starania nie idą na marne, a błędy są tylko naturalnym etapem uczenia się i wzrastania. Są one konieczne dla rozwoju. Skupiaj się na pozytywach i dobrych myślach względem siebie. Jesteś wartościowy nie mniej niż inni ludzie. Nie ma powodu, byś czuł się gorszy.

Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj. Mark Twain

Podziel kartkę na pół pionową linią. Po jednej stronie wypisz wszystkie swoje atuty. Po drugiej wypisz swoje słabości. Zastanów się, w czym jesteś dobry, co robisz świetnie. Gdy tylko zdasz sobie sprawę, że robisz niektóre rzeczy lepiej niż inni, poczujesz dumę i przypływ pewności siebie. Z drugiej strony, znając słabości, możesz zadecydować, czy chcesz się w tych obszarach rozwijać, czy możesz je zostawić bez zmian.