7,90 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 7,90 zł
Poradnik do polskiego cRPG Two Worlds zawiera opis głównego wątku oraz wszystkich sub-questów, w zestawie ze szczegółowymi instrukcjami oraz mapkami, ponadto znajdziecie w nim mapę świata oraz listę nauczycieli wszystkich umiejętności.
Two Worlds - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Two Worlds to rozbudowana produkcja zaliczana do gatunku komputerowego role-playing, za której developingiem stoją pracownicy polskiego, krakowskiego studia Reality Pump. Pod względem rozmachu, opisywany tytuł można porównać chociażby do drugiej części serii Gothic, czy The Elder Scrolls IV: Oblivion.
Gra Two Worlds, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:
Liczba stron: 50
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=654
Zbrukana Krew (Główny Wątek) (1)
Zbrukana Krew (Główny Wątek) (2)
Komorin
Oberża pod Zardzewiałym Ogrem
Bastion Bractw
Wioska Covengor
Wioska Gorelin
Oberża na Rozdrożu Tharbakin
Tharbakin
Obozowisko Karga
Schronienie Samotnego Leśnika
Wykopaliska
Zapomniane Miejsce
Cztery Głaz
Windbreak
Clovelly
Cathalon
Obozowisko Wschodniej Armii
Zachodni Obóz
Qudinar
Pustynia Drak'ar
Enklawa
Gor Gamma
Ashos
Przed tobą poradnik do Two Worlds - wielkiej produkcji cRPG, dzieła krakowskiego studia Reality Pump. Znajdziesz w nim opis głównego wątku oraz wszystkich sub-questów, w zestawie ze szczegółowymi instrukcjami oraz mapkami. Ponad to, we wstępie zawarliśmy mapę świata oraz listę nauczycieli wszystkich umiejętności. Baw się dobrze!
Krzysztof "Lordareon" Gonciarz
Garść uwag ogólnych:
- Jako że Two Worlds jest grą z gatunku cRPG, nie ma w niej misji stricte "łatwych" ani "trudnych". Wszystko jest kwestią tego, jaką postacią operujesz oraz w jakim momencie jej rozwoju decydujesz się na wyprawę w dane rejony. Tytuł ten daje bardzo dużą swobodę wyboru, jeśli chodzi o kolejność wykonywania zadań, dlatego też jeśli pewna misja sprawia ci szczególną trudność, po prostu spróbuj wziąć się za jakąś inną.
- Poradnik podzielony został na dwie główne sekcje: omówienie głównego wątku oraz geograficznie posegregowane opisy sub-questów. Ze względu na specyficzny charakter gry, ten pierwszy rozdział kilkukrotnie przejmuje rolę "zakładki" - aby ukończyć pewien etap głównego scenariusza, musisz wykonać szereg misji pobocznych. Tego typu "oszukane" sub-questy oznaczone są gwiazdką ("*") w nazwie.
- Gra staje się coraz bardziej stabilna, coraz fajniejsza i coraz trudniejsza z każdym kolejnym patchem. Polska wersja wydana została na bazie wersji 1.4, która wprowadza całą masę skutecznych korekt w porównaniu z poprzedniczkami. Jako że poradnik w dużej mierze powstawał w oparciu o wersje 1.2 oraz 1.3, w opisach misji mogą pojawić się bardzo drobne różnice w stosunku do stanu faktycznego. Co bardziej podatne na bugi misje zostały przetestowane również pod najnowszą wersją gry. Poza tym, miej na uwadze, że korekty developerów mają za zadanie tylko i wyłącznie rozjaśniać sytuację: jeśli coś w grze jest rozwiązane inaczej, niż w poradniku, na pewno jest to rozwiązanie prostsze i bardziej przyjazne graczowi.
- Podstawą konstrukcyjną poradnika był dziennik, dostępny pod przyciskiem F4. Questy są tak podzielone, by odpowiadały klasyfikacjom geograficznym przewidzianym przez autorów gry. Jeśli szukasz porady do konkretnej misji, sprawdź przede wszystkim, do jakiego miejsca podpięta jest ona w dzienniku.
UWAGA: Celem powyższej mapy nie jest oczywiście wylistowanie wszystkich godnych uwagi miejsc w świecie gry. Wymienione lokacje są odpowiednikami kategorii questów, które wyszczególnione są w naszym dzienniku (dostępnym pod klawiszem F4). Jeśli masz problem z daną misją, sprawdź jak jest ona wpisana w świecie gry, a następnie porównaj to z zapiskami w odpowiednim rozdziale poradnika.
1 Komorin
12 Windbreak
2 Oberża pod Zardzewiałym Ogrem
13 Clovelly
3 Bastion Bractwa
14 Cathalon
4 Covengor
15 Obozowisko Wschodniej Armii
5 Rovant
16 Zachodni Obóz
6 Oberża na Rozdrożu Tharbakin
17 Qudinar
7 Tharbakin
18 Pustynia Dak'ar
8 Obóz Klanu Karga
19 Enklawa
9 Wykopaliska
20 Gor Gamma
10 Zapomniane Miejsce
21 Ashos
11 Cztery Głazy
22 Oswaroth
Poniższa lista z pewnością nie wymienia wszystkich nauczycieli, jakich można spotkać w grze - staraliśmy się jednak wypisać przynajmniej po jednym dla każdej umiejętności, tak abyś mógł szybko wyćwiczyć preferowany styl gry. Ogólnie można przyjąć, że największe miasta (Tharbakin, Cathalon, Qudinar) pokrywają prawie wszystkie potrzeby, jakie może mieć skory do nauki bohater - dlatego też jeśli nie możesz znaleźć konkretnego nauczyciela, najlepiej skieruj się właśnie do jednego z nich.
Dość problematyczne może być znalezienie trenerów dla złodziei (1) oraz łuczników (2), którzy znajdują się w okolicach Komorin. Poniższy fragment mapy przedstawia farmę Vesita Delurny (tego z misji "Wyłudzenie"). Na pewno pomoże ci się zorientować w terenie.
Drugim newralgicznym punktem jest nauka nekromancji. Trener w Rovant jest łatwy do znalezienia (choć zabugowany we wcześniejszych wersjach gry, niż wydana w Polsce 1.4), ale jeśli z jakichś powodów nie chce ci się wracać w tamte okolice, oto lokalizacja nauczyciela w Qudinar. Zwróć uwagę, że znajduje się on poza murami miasta.
Nazwa umiejętności
Lokalizacje
Alchemia
Rovant, Qudinar, Enklawa
Finta
Cathalon,
Kamienna Skóra
Rovant, Qudinar, Enklawa
Kradzież
Komorin (na południe od wioski)
Magia Wody
Tharbakin, Cathalon, Qudinar
Magia Ziemi
Tharbakin, Cathalon, Qudinar
Naciągnięcie Początkowe
Komorin (na południe od wioski)
Naprężenie
Komorin (na południe od wioski)
Nekromancja
Rovant, Qudinar, Enklawa
Ogłuszenie
Bastion
Oparzenie
Cathalon
Oślepiająca Strzała
Cathalon
Powalenie
Bastion
Przebijająca Strzała
Cathalon
Rozbrajająca Strzała
Cathalon
Równowaga
Bastion
Szał Bojowy
Bastion
Walka Dwuręczna
Bastion
Wiele Strzał
Cathalon
Wysadzenie z Siodła
Bastion
Wytrącenie Tarczy
Cathalon
Zabójczy Cios
Komorin (na południe od wioski)
Zabójczy Piruet
Bastion
Złamanie Miecza
Cathalon
Przygodę rozpoczynasz od krótkiego tutoriala. Zgodnie z wskazówkami na ekranie przejdź się po pomieszczeniu, wyciągnij broń (F) i otwórz bramę (Spacja). Pokonaj dwa potworki po lewej stronie sali. Przeszukaj ich ciała oraz pobliskie skrzynie, zabierając ze sobą wszystkie znaleziska. Awansujesz na wyższy poziom doświadczenia - rozdysponuj punkty cech i umiejętności według swojego uznania.