Fable: Zapomniane Opowieści - poradnik do gry - Krzysztof Gonciarz - ebook

Fable: Zapomniane Opowieści - poradnik do gry ebook

Krzysztof Gonciarz

3,0

Opis

Poradnik do gry Fable: The Lost Chapters to prawdziwy almanach wiedzy, zawierający informacje o wszelkich sekretach, kluczach czy też legendarnych broniach a także opis wszystkich zadań wątku fabularnego oraz questów pobocznych.

Fable: Zapomniane Opowieści - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Srebrne klucze
  • Demon Doors
  • Legendary Weapons
  • Interakcja ze światem
  • Budowanie bohatera
  • Srebrne skrzynie
  • The Tear of Avo (Brązowe questy)
  • Walka
  • Zakończenie
  • Birthday Gift (Złote Questy)

Informacja o grze

Fable: The Lost Chapters to cRPG, na który PeCetowi gracze czekali od dawna i który powstał w oparciu o pierwowzór rodem z Xboxa, Fable. Developingu gry również w tym wypadku podjęli się ludzie z Lionhead Studios, dodając w wersji na komputery osobiste szereg nowych cech.

Gra Fable: The Lost Chapters, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformach: PC, XBX. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 62

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
3,0 (2 oceny)
1
0
0
0
1
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.
Sortuj według:
MagdalenaLukas

Nie polecam

nie polecam
00



Fable:Zapomniane Opowieściporadnik do gry

autor: "Krzysztof Gonciarz"

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=429

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Budowanie bohatera

Interakcja ze światem

Walka

Demon Doors

Srebrne klucze

Srebrne skrzynie

Legendary Weapons

Złote Questy

Birthday Gift

Melee Combat Test

Guild Training

Wasp Menace

Maze's Information

Protect, Attack Orchard Farm

Trader Escort

Maze's New Information

Find the Bandit Seeress

Maze's Request, Find the Archaeologist

White Balverine

The Arena

Finding Theresa Again, Rescue The Archaeologist

The Graveyard Path

Rescue Scarlet Robe

Prison Escape

Gateway to Hook Coast

Return to Hook Coast

Try to stop Jack of Blades

Battle Jack of Blades

The Prophets of the Fire Heart

The Ship of the Drowned

The Oracle of Snowspire, The Oracle's Knowledge

The Souls of Heroes

The Final Battle

Zakończenia

Srebrne questy

Hobbe Killing Contest

Orchard Farm Escort

Hobbe Cave

Trader Rescue

Trader Massacre

Break the Siege

Lost Trader

Execution Tree, Execution Tree Rescue

Darkwood Disturbance

Bounty Hunt

Bandit Spy Extraction

The Ransom Victim

Brązowe questy

Fishing Lessons

Fishing Competition

The Sick Child

Beardy Baldy

Book Collection

Bandit Toll

Darkwood Bordello

Treasure of the Ghost Pirate, Chicken Kicking Competition

Collect the Hero Dolls

Fight Club

Chapel of Skorm

Temple of Light

The Sword in the Stone

Archery Competition

Ghost Granny Necklace

Murder With a Twist

Assassin Attacks

Hidden Booty Hunt

Mayor's Invitation, Investigating the Mayor

The Tear of Avo

Zakończenie

Wstęp

Nie lękaj się! W chwili, gdy czytasz te słowa, wszystkie Twoje problemy związane z grą Fable przestają istnieć. Z niniejszym almanachem wiedzy możesz być pewny długiej i owocnej kariery bohatera. Zadbamy o to, byś nie tylko pomyślnie ukończył główny wątek fabularny, ale dokonał tego z gracją godną największych legend Areny. Sekrety, klucze, legendarne bronie, znajdziesz tu po prostu wszystko, co może przydać się na Twojej wypełnionej niebezpieczeństwami drodze, a może nawet nieco więcej. Siadaj więc przy komputerze bądź konsoli i bierz się do roboty, wszak czas to pieniądz, a pieniądze mają tylko najskuteczniejsi z herosów.

Budowanie bohatera

UrokiemFable jest niewątpliwie fakt, że część statystyk naszego protagonisty zmieniana jest poza naszym bezpośrednim udziałem, będąc odbiciem podejmowanych przez nas decyzji. To, jaką drogę obierzesz oraz czy będziesz nobliwym rycerzem o blond włosach i aureolce nad głową, czy też gorejącym, rogatym pół-demonem, zależy wyłącznie od Ciebie.

Podstawowe statystyki, którymi operujemy za pomocą zielonego ołtarzyka w Gildii Bohaterów w dużej mierze powiązane są ze stylem gry, jaki preferujemy. W grze występują cztery rodzaje doświadczenia: ogólne (reprezentowane przez zielone orby zbierane po śmierci przeciwników), Melee (nabijane przez zadawanie celnych uderzeń bronią białą), Skill (zwiększane przez walkę za pomocą łuku/kuszy oraz korzystanie z umiejętności takich jak kradzież) oraz Will (odpowiada korzystaniu z wszelkiego rodzaju magii). Bohatera rozwijać możemy w takich właśnie trzech szkołach, pożytkując uzyskane punkty doświadczenia na nabywanie nowych oraz rozwijanie już posiadanych umiejętności.

Rycerz w lśniącej zbroi czy budzący grozę demon? Wszystko zależy od Ciebie.

Zacznijmy od powiedzenia jasno i wyraźnie, że w Fable jak najbardziej jest możliwe stworzenie bohatera 'do wszystkiego' i maksymalizacja wszystkich statystyk. Aby tego dokonać nie trzeba nawet uciekać się do jakichś szczególnie podłych sztuczek (które z racji dość dziwnego systemu save'owania mnożyć można w nieskończoność).

Najważniejszy w trzaskaniu gigantycznych ilości punktów doświadczenia jest combat multiplier, czyli liczba, przez którą mnożone jest w danej chwili uzyskiwane przez nas XP. Ulega on zwiększeniu, gdy zadajemy przeciwnikom celne ciosy, maleje natomiast z czasem oraz gdy zostaniemy trafieni. Z uwagi na tą ostatnią cechę, niezbędnym niemal zaklęciem staje się Physical Shield, czyli klasyczna, erpegowa tarcza magiczna, która powoduje że zamiast healthu ubywa nam w momencie trafienia many. Mając ją włączoną oraz regularnie uzupełniając zapasy energii magicznej możemy zwiększyć nasz mnożnik bez większych przeszkód. Najlepiej, by było to w miejscu, w którym przeciwnicy respawnują się praktycznie od razu - najwygodniejsi są do tego undeadzi w kilku miejscach w świecie gry, przeważnie na północ od Bowerstone.

Mnożnik na poziomie rzędu 125 powoduje, że w pól godziny maksymalizujemy większość statystyk.

Wygląd naszego herosa zależny jest od kilku czynników. Podstawowe z nich to charakter (dobry/zły) oraz wiek - wzrastający wraz ze zwiększaniem statystyk w formie levelowania się w górę (przy maksimum na poziomie 65 lat, wtedy proces starzenia zatrzymuje się). W grze istnieje możliwość dwukrotnego obniżenia go - dokładny opis znajdziecie przy okazji questów poświęconych The Chapel of Skorm oraz Temple of Avo.

Ważną rolę pełnią współczynniki attractiveness i scariness, określające w dużej mierze reakcje ludności na naszą obecność w pobliżu. Ich najważniejszymi determinantami są elementy wyglądu takie jak strój, fryzura oraz tatuaże. Musimy zdecydować się, czy chcemy budzić strach czy pożądanie. Nie opłaca się być nieokreślonym w tym względzie.

Interakcja ze światem

Fable to gra dająca graczowi dużą swobodę postępowania nie tylko w kwestii wyboru sposobu przejścia danej misji. Pomiędzy poszczególnymi questami mamy bardzo dużo ciekawych rzeczy do zrobienia i nie warto ograniczać się tylko do wykonywania zlecanych nam zadań. Przyjemnie jest poczuć się mieszkańcem Albionu pod kilkoma innymi względami.

Expressions (gesty) - jest to główny sposób interakcji ze wszystkimi postaciami "niefabularnymi" w grze, tj. tymi, z którymi nie możemy bezpośrednio rozmawiać. Z czasem poznajemy coraz więcej ciekawych gestów i możemy za ich pomocą wzbudzać sympatię, strach itp. Postacie o dobrym nastawieniu otrzymują do dyspozycji nieco inny zestaw niż czarne charaktery.

Małżeństwa - o