Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Kompletna solucja do gry, wraz z poradami odnośnie treningu postaci, listą Achivementów oraz zestawieniem wszystkich sekretów.
Blue Dragon - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Blue Dragon jest jedną z dwóch epickich pozycji RPG przygotowanych przez japońskie studio Mistwalker na premierę konsoli Microsoft Xbox 360 w Japonii. Projekt, wspierany przez twórcę mangi i anime – Akirę Toriyamę –, wydany został przez Microsoft.
Gra Blue Dragon, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku jRPG. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformie X360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 90
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=669
Wstęp
Flying Fortress
Lot Wilderness
Drill Machine
Ancient Hospital Ruins
Lago Village
Undersea Caverns
Island of the Dead
Lago Village
Gul Mountains
Talta Village
Mural Valley - West
Road to Jibral
Jibral
Flying Fortress
Jibral
Alumaru Village
Laser Field
Baroy Town
Ancient Factory
Ancient Prison
Pachess Town
Nene's Headquarters
Devour Village
Noluta Village
The Grand Desert
Mechat
Teleportery
Kelaso Village
Aurora Ruins
Ancient Ruins - Forest
Eastern Deserted Island
Rzadkie przedmioty
Rzadkie potwory
Smoki
Bariery
Sea Cube
Mecha Base
Upper Mecha Base
Mecha Robo Cube
Primitive Cube
Witaj w poradniku do Blue Dragona. Przygotowaliśmy dla ciebie kompletną solucję do gry, wraz z poradami odnośnie treningu postaci, listą Achivementów oraz zestawienem wszystkich sekretów. Jeśli chcesz, by pierwszy prawdziwy jRPG na X360 nie miał przed tobą żadnych tajemnic, dobrze trafiłeś.
Krzysztof "Lordareon" Gonciarz
Garść porad na dobry początek:
- Nie unikaj walki z przypadkowo spotykanymi przeciwnikami. Systematyczne pojedynkowanie się ze słabymi stworkami spowoduje, że największe bitwy staną się o wiele łatwiejsze.
- Staraj się sumiennie badać wszystkie odwiedzane terytoria. Bardzo często znajdziesz w ten sposób niewielkie ilości złota oraz uzyskasz nieco doświadczenia. Nawet jeśli zbadany przedmiot okaże się nie zawierać niczego ciekawego (otrzymasz komunikat "Nothing"), ostatecznie i tak warto go zbadać. W mieście Jibral spotkasz bowiem tzw. Nothing Mana, który kupi od ciebie zebrane "Nothingi" w zamian za unikalne przedmioty. Znajdziesz go pod mostem prowadzącym z wioski do zamku.
- Przyjrzyj się zawartej w instrukcji do gry liście umiejętności właściwych poszczególnym klasom. Ogólnie jest to tak: każda postać powinna mieć jedną klasę główną, którą śrubować będziesz ostatecznie aż do 99 poziomu (dla wzrostu statystyk), oraz kilka klas pobocznych, z których weźmiesz jedynie umiejętności.
- Każdą postać od czasu do czasu szkol w klasie Generalist, gdyż umożliwi ci to zwiększenie dostępnych slotów na umiejętności oraz przedmioty.
- Z zasady staraj się kupować wszystkie czary dostępne w sklepach. Nie powinieneś mieć problemów z pieniędzmi, tak też nie żałuj ich na ten cel.
- "Oficjalnym" sposobem na osiąganie maksymalnych poziomów w grze jest Barrier Magic. Tworząc magiczną osłonę na ekranie świata (Field Barrier) możemy zyskiwać doświadczenie bez konieczności walki z przeciwnikami. Na pierwszym i drugim poziomie umiejętność ta jest bardzo kosztowna jeśli chodzi o manę. Zabawa zaczyna się, gdy twój bohater odpowiedzialny za Barrier Magic osiągnie 50 poziom w tej klasie.
- Doświadczenie cieni (SP) jest ważniejsze od doświadczenia postaci (EXP). Mówi się, że że w okolicach zakończenia gry powinno się mieć bohaterów na circa 50 poziomie doświadczenia. Nie jest to wcale konieczne, jeśli poświęcimy czas na zmaksymalizowanie poziomu jednej klasy dla każdego bohatera, a także wyposażymy go w kompletny zestaw umiejętności pochodzących od innych klas. Tym sposobem (używając Barrier Magic) uporamy się również z najtrudniejszymi sub-questami (Smoki, Rzadkie potwory).
- Bądź ostrożny, gdy sprzedajesz zdobyte w trakcie swych przygód akcesoria. Niektóre z nich mogą ci się wydawać niepotrzebne, ale i tak ze względu na swe niepowtarzalne cechy (np. zapewnienie odporności na dany żywioł) będą mogły ci bardzo pomóc w trakcie starć z co twardszymi bossami.
All Barriers Released
Zdejmij wszystkie bariery energetyczne w grze [patrz: CD3 -> Bariery].
25
1,000,000 Gold Accumulated
Zbierz 1,000,000 Gold.
25
Successful Back Attack
Zaatakuj przeciwnika od tyłu.
5
100 Back Attacks
100 razy rozpocznij walkę przez Back Attack.
30
100 Monster Fights
100 razy doprowadź do Monster Fight.
30
Simultaneous Encounter, Over 10 Parties
Doprowadź do Simultaneous Encounter z 10 grupami potworów jednocześnie (spróbuj w Underground River [CD2])
30
Successful Simultaneous Encounter
Stocz bitwę z więcej niż jedną grupą przeciwników naraz.
5
Get Surprise Attacked 50 Times
50 razy daj się zaatakować z zaskoczenia
0
Run away 50 times
50 razy ucieknij z pola bitwy przez opcję Flee
0
All Warp Clip Set
Aktywuj wszystkie teleportery (23). [patrz: CD3 -> Teleportery]
25
Complete Item Logbook
Zbierz wszystkie przedmioty w grze.
25
Complete Monster Logbook
Znajdź wszystkie potwory w gre
25
All Characters Level MAX
Doprowadź wszystkie 5 postaci na 99 poziom doświadczenia.
50
Dragon, 1 Category Rank MAX
Osiągnij maksymalny poziom w 1 klasie jako Dragon.
30
Dragon, All Category Rank MAX
Osiągnij maksymalny poziom w każdej klasie jako Dragon.
50
Minotaur, 1 Category Rank MAX
Osiągnij maksymalny poziom w 1 klasie jako Minotaur.
30
Minotaur, All Category Rank MAX
Osiągnij maksymalny poziom w każdej klasie jako Minotaur.
50
Phoenix, 1 Category Rank MAX
Osiągnij maksymalny poziom w 1 klasie jako Phoenix.
30
Phoenix, All Category Rank MAX
Osiągnij maksymalny poziom w każdej klasie jako Phoenix.
50
Tiger, 1 Category Rank MAX
Osiągnij maksymalny poziom w 1 klasie jako Tiger.
30
Tiger, All Category Rank MAX
Osiągnij maksymalny poziom w każdej klasie jako Tiger.
50
Bat, 1 Category Rank MAX
Osiągnij maksymalny poziom w 1 klasie jako Bat.
30
Bat, All Category Rank MAX
Osiągnij maksymalny poziom w każdej klasie jako Bat.
50
Rare Item "Dragon Bracelet"
Zdobądź Dragon Bracelet [patrz: CD3 -> Smoki]
10
Obtain All Dragon Items
Pokonaj wszystkie smoki [patrz: CD3 -> Smoki]
10
Rare Item "Final War Necklace"
Zdobądź Final War Necklace [patrz: CD3 -> Rzadkie przedmioty]
10
Rare Item "Ultimate Weapon Bracelet"
Zdobądź Ultimate Weapon Bracelet [patrz: CD3 -> Rzadkie przedmioty]
10
Rare Monster "Gold Mecha Robo"
Pokonaj Gold Mecha Robo [patrz: CD3 -> Rzadkie potwory]
30
Rare Monster "Gold Poo-Snake"
Pokonaj Gold Poo Snake'a [patrz: CD3 -> Rzadkie potwory]
30
Rare Monster "King Poo"
Pokonaj King Poo [patrz: CD3 -> Rzadkie potwory]
30
Install all Mechat upgrade parts
Zainstaluj wszystkie upgrade'y Mechata [patrz: CD3 -> Mechat]
10
Successfully Close the Door
Zamknij drzwi nie pozwalając żadnym przeciwnikom przejść [patrz: CD1 -> Flying Fortress]
5
Wagon Defense
Ukończ mini-grę Wagon Defense bez utraty HP przez karawanę [patrz: CD2 -> Road to Jibral]
30
Pull in the Giant Mechat
Pomóż olbrzymom sprowadzić fortecę na ziemię [patrz: CD1 -> Jibral]
5
Mechat Shooting Range 1
Ukończ pierwszą mini-grę z Mechatem bez utraty HP.
30
Successfully Save Kluke
Uratuj Kluke [patrz: CD2 -> Nene's Fortress]
5
Arrive before the time limit
Przejdź przez Nene's Fortress w czasie krótszym niż godzina. [patrz: CD2 -> Nene's Fortress]
5
Moon Laser Perfect
Ukończ mini-grę w niszczenie księżyców bez utraty HP oraz bez spudłowania [patrz: CD2 -> Nene's Fortress]
30
Remove the neck ring
Ukończ mini-gierkę, w której bohaterowie ściągają obrożę [patrz: CD2 -> Nene's Fortress]
5
Escape from Ostrich Robo
Ucieknij przed robo-strusiem [patrz: CD2 -> Nene's Fortress]
5
Make your shadow emerge
Spraw, że Shu odzyska swój cień [patrz: CD3 -> Devour Village]
5
Mechat Shooting Range 2
Ukończ drugą mini-grę z Mechatem bez utraty HP.
30
Mechat Shooting Range 3
Ukończ trzecią mini-grę z Mechatem bez utraty HP.
30
Gdy po raz pierwszy przejmiesz kontrolę nad Shu, przejdź w lewo i zejdź na dół wzdłuż ścieżki. Zobaczysz ekran tytułowy gry oraz intro. Gdy wcielisz się w dziadka bohatera (Fushiro), porozmawiaj z rodzicami Jiro, którzy stoją na drewnianym balkonie. Nastąpi kolejny przerywnik filmowy.
Po chwili znów sterować będziesz Shu. Podejdź do rekina lądowego. W walce z nim nie przejmuj się przyjmowanymi obrażeniami. Dwukrotnie uderz potwora standardowym atakiem, a gdy zauważysz słaby punkt na jego ciele (czerwone światełko), wyceluj w nie gdy przyjdzie czas twojej tury. Po kolejnej scence porozmawiaj z Kluke i idź ponownie zmierzyć się z rekinem. Gdy zostanie on uwięziony, podejdź do siatki. Ockniesz się w podziemnych ruinach.
Odwróć się i podejdź do Jiro i Kluke. Musisz wyeliminować wszystkie Poo Snake'i w okolicy. Dobrze jest już teraz zacząć ćwiczyć atakowanie od tyłu. Jeśli zajdziesz przeciwnika od pleców i wciśniesz X, by go dopaść, uzyskasz pewną początkową przewagę w walce. Rozejrzyj się po okolicy w miarę dokładnie. W jednej ze skrzyń znajdziesz Stone Necklace (wyposaż weń Jiro lub Kluke). Pamiętaj, by przyglądać się wszystkim częściom rozbitej maszynerii.
W jednej z nich znajdziesz pierwszy Medal (jest w kawałku złomu do którego dostaniesz się idąc po półce skalnej w zachodniej części pomieszczenia). Jest tu również Stone Bracelet (tym razem idź po półce we wschodniej części). Jako że zwiększa on zadawane obrażenia, najlepiej powierzyć go Shu. Gdy pokonasz wszystkie węże, na środku pojawi się nowa skrzynia. Weź z niej Phoenix Talon (umożliwia on wskrzeszanie poległych towarzyszy), a nastąpi kolejna scenka.
Znajdujesz się w tajemniczej bazie powietrznej. Przejdź na drugą stronę doku i weź ze skrzyni Creature Compendium (jest to przedmiot, którego możesz używać w trakcie walki, by poznać nieco szczegółów na temat stojących naprzeciw tobie potworów). Po chwili stoczysz walkę z podłym Nene - jest on zdecydowanie poza twoim zasięgiem, więc po góra dwóch turach cała twoja drużyna zostanie pokonana.
Po tym jak zostaniecie uratowani przez nieznaną siłę, odnajdziesz się w kolejnym futurystycznym pomieszczeniu. Przejdź się dookoła niego i zbierz zawartość 4 skrzyń. Wejdź potem na środek i obejrzyj scenkę. Pojawią się wrogie roboty. Nie walcz z nimi, tylko uciekaj przez drzwi na północ.
Musisz szybko zamknąć drzwi, błyskawicznie klepiąc przycisk A. Jeśli uda ci się to zrobić bez przepuszczenia jakichkolwiek przeciwników, odblokujesz Achievementa.
Połknij świetliste kule, gdy tajemniczy głos rozkaże ci to zrobić (wybierz opcję "Yes"). Twoi bohaterowie wyposażeni zostaną w podstawowe narzędzia walki w Blue Dragon - cienie. Tak wyposażony nie musisz się już obawiać robotów. Jeśli chcesz, możesz pokonać wszystkich przeciwników, którzy przedostali się do pomieszczenia. Jeśli nie masz cierpliwości, podejdź do gondoli powietrznej, a bohaterowie wykorzystają ją by uciec z fortecy.
Mechat Crash Site
Zgodnie z radą Jiro napij się wody z wodospadu. Przejdź się dookoła placu, zbierając zawartość wszystkich skrzyń. Na koniec podejdź do kawałka blachy blokującego drogę na lewo od rozbitej gondoli. Popchnij ją i weź Stone Bracelet ze