Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry LEGO Star Wars: The Complete Saga zawiera opis misji Story Mode oraz wszystkich dwudziestu misji łowców nagród, wskazuje lokalizacje wszystkich kanistrów, zarówno białych, jak i niebieskich oraz miejsca, w których występują Power Brick.
LEGO Star Wars: The Complete Saga - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Zestaw zawierający dwie bardzo zabawne produkcje, w których wszystkie wydarzenia z filmowych Gwiezdnych wojen odtworzono przy użyciu klocków LEGO. W skład tej kolekcji wchodzą LEGO Star Wars oraz LEGO Star Wars II: The Original Trilogy. Obie gry są mieszanką gry akcji i platformówki, w których musimy zmierzyć się z wieloma klockowymi przeciwnikami.
Gra LEGO Star Wars: The Complete Saga, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformach: PS3, X360, Wii, NDS, PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 151
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=929
Porady ogólne
Postacie
Study
Kanistry
Chapter 1 - Negotiations
Chapter 2 - Invasion on Naboo
Chapter 3 - Escape from Naboo
Chapter 4 - Mos Espa Podrace
Chapter 5 - Retake Theed Palace
Chapter 6 - Darth Maul
Chapter 1 - Bounty Hunter Pursuit
Chapter 2 - Discovery on Kamino
Chapter 3 - Droid Factory
Chapter 4 - Jedi Battle
Chapter 5 - Gunship Cavalry
Chapter 6 - Count Dooku
Chapter 1 - Battle Over Coruscant
Chapter 2 - Chancellor in Peril
Chapter 3 - General Grevious
Chapter 4 - Defense of Kashyyyk
Chapter 5 - Ruin of the Jedi
Chapter 6 - Darth Vader
Chapter 1 - Secret Plans
Chapter 2 - Through the Jundland Wastes
Chapter 3 - Mos Eisley Spaceport
Chapter 4 - Rescue The Princess
Chapter 5 - Death Star Escape
Chapter 6 - Rebel Attack
Chapter 1 - Hoth Battle
Chapter 2 - Escape from Echo Base
Chapter 3 - Falcon Flight
Chapter 4 - Dagobah
Chapter 5 - Cloud City Trap
Chapter 6 - Betrayal Over Bespin
Chapter 1 - Jabba's Palace
Chapter 2 - The Great Pit of Carkoon
Chapter 3 - Speeder Showdown
Chapter 4 - The Battle of Endor
Chapter 5 - Jedi Destiny
Chapter 6 - Into the Death Star
Chapter 1 - Negotiations
Chapter 2 - Invasion on Naboo
Chapter 3 - Escape from Naboo
Chapter 4 - Mos Espa Podrace
Chapter 5 - Retake Theed Palace
Chapter 6 - Darth Maul
Chapter 1 - Bounty Hunter Pursuit
Chapter 2 - Discovery on Kamino
Chapter 3 - Droid Factory
Chapter 4 - Jedi Battle
Chapter 5 - Gunship Cavalry
Chapter 6 - Count Dooku
Chapter 1 - Battle Over Coruscant
Chapter 2 - Chancellor in Peril
Chapter 3 - General Grevious
Chapter 4 - Defense of Kashyyyk
Chapter 5 - Ruin of the Jedi
Chapter 6 - Darth Vader
Chapter 1 - Secret Plans
Chapter 2 - Through the Jundland Wastes
Chapter 3 - Mos Eisley Spaceport
Chapter 4 - Rescue the Princess
Chapter 5 - Death Star Escape
Chapter 6 - Rebel Attack
Chapter 1 - Hoth Battle
Chapter 2 - Escape from Echo Base
Chapter 3 - Falcon Flight
Chapter 4 - Dagobah
Chapter 5 - Cloud City Trap
Chapter 6 - Betrayal Over Bespin
Chapter 1 - Jabba's Palace
Chapter 2 - The Great Pit of Carkoon
Chapter 3 - Speeder Showdown
Chapter 4 - The Battle of Endor
Chapter 5 - Jedi Destiny
Chapter 6 - Into the Death Star
Chapter 1 - Negotiations
Chapter 2 - Invasion of Naboo
Chapter 3 - Escape from Naboo
Chapter 5 - Retake Theed Palace
Chapter 6 - Darth Maul
Chapter 1 - Bounty Hunter Pursuit
Chapter 2 - Discovery on Kamino
Chapter 3 - Droid Factory
Chapter 4 - Jedi Battle
Chapter 5 - Gunship Cavalry
Chapter 6 - Count Dooku
Chapter 1 - Battle Over Coursant
Chapter 2 - Chancellor in Peril
Chapter 3 - General Grievous
Chapter 4 - Defense of Kashyyyk
Chapter 5 - Ruin of the Jedi
Chapter 6 - Darth Vader
Chapter 1 - Secret Plans
Chapter 2 - Through the Jundland Wastes
Chapter 3 - Mos Eisley Spaceport
Chapter 4 - Rescue The Princess
Chapter 5 - Death Star Escape
Chapter 6 - Rebel Attack
Chapter 1 - Hoth Battle
Chapter 2 - Escape from Echo Base
Chapter 3 - Falcon Flight
Chapter 4 - Dagobah
Chapter 5 - Cloud City Trap
Chapter 6 - Betrayal Over Bespin
Chapter 1 - Jabba's Palace
Chapter 2 - The Great Pit of Carkoon
Chapter 3 - Speeder Showdown
Chapter 4 - The Battle of Endor
Chapter 5 - Jedi Destiny
Chapter 6 - Into the Death Star
Bounty Hunter Missions
Bonusy
Power Bricks
Poradnik do gry LEGO Star Wars: The Complete Saga stanowi kompendium wiedzy na temat tej produkcji - z jednej strony dość prostej, ale z drugiej najeżonej sekretami i bonusami do odblokowania. Na początku znajduje się omówienie Story Mode, tak by od razu wyeliminować wszystkie możliwe problemy z występującymi w grze zagadkami. W kolejnych rozdziałach znajdziecie również lokalizacje wszystkich kanistrów, zarówno białych, jak i niebieskich oraz miejsca, w których występują czerwone klocki (tzw. Power Brick). Nie zabrakło też opisu wszystkich dwudziestu misji łowców nagród.
Krzysztof "Lordareon" Gonciarz & Michał "Wolfen" Basta
Z braku lepszych pomysłów, miejsca których używają postacie wyposażone w Blaster do wybijania się w powietrze z użyciem haka nazywamy w poradniku "tarczami";
Bomby Łowców Nagród zgodnie z oryginałem nazywane są Detonatorami;
Tam, gdzie to szczególnie istotne, kładziemy na to nacisk, ale ogólnie zapamiętać musisz, że podczas gry obowiązuje zasada "używać wszystkiego, niszczyć wszystko". Zagadki nie należą do najtrudniejszych, ale wymagają spostrzegawczości.
Staraj się przez większość czasu sterować postacią Jedi, gdyż zazwyczaj mają one o wiele szersze pole manewru od pozostałych bohaterów.
Nie zaprzątaj sobie głowy Minikitami podczas gry w Story Mode. 90% części i tak wymaga podejścia do poziomu we Free Playu. Aby się do niego tak naprawdę dobrać, potrzebować będziesz Ciemnego Jedi oraz Łowcy Nagród.
Obecnych w grze postaci jest cała masa, acz ich umiejętności umożliwiają podział na kilka podstawowych grup. Gdy rozpoczynamy grę we Free Playu, gra automatycznie przydziela nam drużynę złożoną z reprezentantów każdej takiej grupy.
Uwaga: Często w solucji posługuję się skrótami myślowymi, np. określając mianem Jar-Jara dowolną postać potrafiącą wysoko skakać. Wybaczcie to uproszczenie, ale tłumaczenie za każdym razem, że chodzi o DOWOLNEGO bohatera potrafiącego zrobić konkretną rzecz przyprawiłoby nas wszystkich o białą gorączkę.
Jedi
Np. Obi-Wan, Yoda
Najbardziej wszechstronne i de facto najważniejsze postacie w grze. Ich umiejętność używania mocy jest niezbędna na praktycznie każdym etapie. Poszczególni Jedi nieznacznie różnią się pomiędzy sobą szybkością oraz rodzajem wykonywanych kombosów, ale tak naprawdę każdy z nich zdolny jest do wykonania tych samych operacji, co pozostali. Warto opanować walkę mieczem świetlnym, a dokładniej odbijanie strzałów z blasterów. Aby tego dokonać, musimy nacisnąć przycisk ataku dokładnie w momencie, gdy zostajemy "trafieni" (oczywiście musimy mieć włączony miecz). Możliwe jest nawet odbicie kilku strzałów jednocześnie i położenie tym samym np. czterech battle droidów pojedynczym naciśnięciem klawisza.
Ciemni Jedi
Np. Darth Maul, Count Dooku
W zasadzie potrafią oni wszystko to, co zwykli Jedi. Ponad to, kilkakrotnie w ciągu gry napotkamy przedmioty, którymi operować mogą tylko reprezentanci Ciemnej Strony Mocy. Przypadki te uwzględnione są oczywiście przy omówieniu etapów. Poza tym - Darth Maul rządzi. No. Zawsze chciałem to napisać.
Wysokie skoki
Np. Jar-Jar, Grevious
Postacie te są absolutnie niezbędne przy zbieraniu kanistrów, które bardzo często ukryte są na tyle wysoko, że większość postaci nie może ich dosięgnąć. Przez większość czasu operować będziemy Jar-Jarem, później możemy sobie zafundować kosztującego 200 tysięcy studów Greviousa (który przy okazji jest bardzo dobrym fighterem).
Blaster + Hak do wspinaczki
Np. Padme, Jango Fett, wszyscy Trooperzy
Postacie z tej grupy mają dwa zastosowania. Po pierwsze, czasami napotykamy zawieszone na ścianach tarcze do strzelania, w które musimy wycelować za pomocą Blastera. Innym ważnym elementem są czerwone kółka na podłożu, oznaczające możliwość skorzystania z haka do wspinaczki, celem przeniesienia się w miejsce normalnie niedostępne.
Czołganie się po szybach wentylacyjnych
Np. mały Anakin Skywalker, Boba Fett
Niekiedy natrafimy w grze na specyficzne wejścia, z których nie może skorzystać większość postaci. Są to specjalne szyby, dostępne tylko dla "maluchów". Z tego też względu musimy mieć jednego z nich w naszej drużynie, jako że bardzo często poszukiwania kanistrów doprowadzą nas do tego rodzaju wlotów.
Astrodroid
Np. R2, R4
R2-D2 i spółka mają dwie bardzo ważne umiejętności. Pierwszą jest otwieranie drzwi, przed którymi znajdziemy pulpit z podobizną naszego robocika. Drugą, o której łatwo jest zapomnieć, jest możliwość przelecenia krótkiego, poziomego odcinka drogi. Zasięg takiego lotu jest o wiele większy, niż skoku Jar-Jara, dlatego też jeśli zobaczymy dwa oddalone od siebie punkty, znajdujące się na równym poziomie, od razu powinniśmy kojarzyć je z sympatycznymi astrodroidami.
Droid protokolarny
Np. C-3PO, TC-14
Droidy protokolarne mają tylko jedno zastosowanie - otwieranie oznaczonych ich podobizną drzwi. Poza tym nie potrafią nawet skakać.
Inne
Niektóre postacie wyróżniają się unikalnymi cechami, które często okazują się przydatne w samej grze, choć nie są konieczne do jej ukończenia ani odnalezienia wszystkich bonusów. Traktować je należy jako ciekawe urozmaicenie. Przykładem może tu być jetpack Jango Fetta lub zwiększonej siły Greviousa.
"Studs" to waluta obowiązująca w świecie LEGO Star Wars. Pozwoliłem sobie na luźne tłumaczenie tego słowa jako "study". Tak, wiem, że to po angielsku znaczy tyle co "ćwieki", ale słowo to zdaje się być zdecydowanie zbyt heavymetalowe na tego rodzaju gierkę. Poza tym, unikniemy tym sposobem wszelkich nieporozumień.
Za study zebrane w trakcie gry możemy kupować różne bonusy w sklepiku Dextera: dodatkowe postacie, wskazówki oraz extrasy. Zebranie pewnej określonej ilości studów na danym etapie wiąże się także z uzyskaniem tzw. True Jedi Status. Zakładam, że chcesz przejść grę na 100%. W tym celu pierwszym zakupem, który będzie dla Ciebie niezbędny jest nieśmiertelność (Invincibility). Może wydawać się to dziwne, jako że gra do najtrudniejszych nie należy i w pewnym sensie nieśmiertelność mamy w niej "z urzędu". Problem jednak w tym, że na niektórych etapach nawet pojedynczy spadek zdrowia do zera i związana z nim utrata studów może pomieszać nam szyki. Gdy zakupimy nieśmiertelność, nawet spadając w przepaść nie tracimy LEGO-pieniążków. Możemy więc spokojnie skupić się na "odfajkowaniu" wszystkich etapów.
Zbieranie studów nie jest zajęciem trudnym, acz momentami pracochłonnym. Wymaga nabrania pewnych nawyków. Podstawą jest używanie Mocy na wszystkim, na czym tylko się da, a także niszczenie wszystkich dających się zniszczyć obiektów. Każda taka akcja z naszej strony owocować będzie pewną ilością pieniążków. Na niektórych etapach ilość dostępnych studów jest wyliczona niemalże "na styk", nie możemy więc pozwolić sobie na opuszczenie jakichkolwiek ich źródeł.
Oto przykładowe miejsca, w których możemy w krótkim czasie zauważalnie podnieść stan naszego konta.
W przedostatniej części pojedynku z Maulem znajdujemy się w korytarzu, w którym obie postacie muszą jednocześnie użyć Mocy na naściennych przełącznikach, by otworzyć przejście dalej. Gdy od Sitha oddzielać Cię będzie tylko jedno pole siłowe, cofnij się do poprzedniej sekcji i wróć. Ponownie będziesz mógł wyciągnąć study ze wszystkich przełączników.
Na początku ostatniego etapu E3, gdy biegniesz przez walący się korytarz, przełącz się na R2 i spokojnie leć przed siebie. Zbierzesz około 5 tysiący studów - na końcu korytarza wskocz do lawy (do ostatniej dziury) i zacznij od nowa. Utrata studów w związku z takim harakiri jest akceptowalna, i tak wyjdziesz na swoje.
Zbieranie kanistrów nie wiąże się może z odblokowaniem żadnych wyjątkowych dodatków, ale i tak jest bardzo wciągające. Do skompletowania wszystkich mobilizuje nas galeria statków kosmicznych, obecna w Dexter's Diner. Każdemu poziomowi odpowiada jeden statek, złożony z 10 części (jedna na każdy zebrany kanister). Nie bez znaczenia jest też fakt, że za zebranie kompletu kanistrów na każdym etapie otrzymujemy bonus wysokości 50 tysięcy studów. Dokładne lokalizacje wszystkich kanistrów znajdziecie przy okazji omawiania poszczególnych poziomów. Zważcie tylko, że na żadnym "platformowym" etapie (tzn. wyjąwszy wyścigi podów itp.) niemożliwe jest zebranie kompletu w Story Mode, jako że zebranie ich wymaga umiejętności wszystkich podstawowych rodzajów postaci.
Zaczynasz w pewnego rodzaju sali konferencyjnej. Możesz użyć Mocy na różnych obiektach dookoła, by wyciągnąć z nich nieco studów. Wyjdź, traktując Mocą główne drzwi wejściowe.
Czeka tu na Ciebie spora grupa battle droidów. Pozbądź się ich i idź dalej przed siebie. Spotkasz robota protokolarnego, użyj go do otwarcia dwóch kolejnych drzwi. Użyj Mocy na kracie wentylacyjnej i wejdź do tunelu po uprzednim pokonaniu kilku droidów.
W następnej, dużej sali znajdziesz sporo przeciwników i jeszcze więcej studów. Pojawią się droidiki - najlepiej jest eliminować je atakując najpierw z wyskoku, co z miejsca pozbawia ich tarczy. Gdy sytuacja się uspokoi i pozbierasz wszystkie bonusy dookoła, użyj Mocy na znajdujących się koło ogrodzenia, wyróżniających się kolorystycznie klocków, by stworzyć platformę.
Przeskocz nad ogrodzeniem i stań na jednym z guzików. Druga postać zrobi to samo i pole siłowe zostanie wyłączone. Przejdź do czołgu i użyj TC-14 do otwarcia go za pomocą panelu. Wejdź do środka.
Poziom ten zaczynamy biegnąc na przełaj pomiędzy wojskami Gunganów i Federacji. Podążaj cały czas przed siebie. Użyj Mocy, by podnieść blokujące przejście drzewo oraz wysadzić czołg. Na końcu spotkasz Jar Jara (hura...). Idź dalej, koło posągu z ludzką twarzą.
Zbuduj most, korzystając z klocków tworzących mozaikę na ścianie. Przed Tobą trochę platformowego skakania. Najlepiej zabierz się do tego za pomocą Jar Jara. W pewnym momencie będziesz musiał użyć Mocy na znajdującym się w ścianie mechanizmie, by Jedi mogli przejść dalej.
W następnej części etapu idź wciąż w prawo, walcząc po drodze z battle droidami. W okolicy jest sporo studów, możesz poświęcić nieco czasu, by je zebrać. Na końcu musisz wyskoczyć Jar Jarem na wyższy poziom i przejść do końca w prawo, by stanąć na kawałku skały, który opadnie, otwierając przejście dalej. W ostatniej części musisz przebić się przez droidy aż do bajorka. Wejdź do niego, a etap zakończy się.
Uwaga: