Testament Sherlocka Holmesa - poradnik do gry - Katarzyna "Kayleigh" Michałowska - ebook

Testament Sherlocka Holmesa - poradnik do gry ebook

Katarzyna "Kayleigh" Michałowska

5,0

Opis

Poradnik do gry Testament Sherlocka Holmesa to dokładna solucja która pomoże Ci przebrnąć przez wszystkie wyzwania które napotkasz w trakcie rozgrywki. Opis przejścia został bogato zilustrowany, a szczegółowe ilustracje ułatwią rozwiązanie każdej zagadki.

Testament Sherlocka Holmesa - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Otwórz tajemniczą skrzynkę (Zbrodnia w diecezji Knighstbridge)
  • Dokładnie obejrzyj zwłoki biskupa (Zbrodnia w diecezji Knighstbridge)
  • Zbadaj wszystkie ślady w pokoju muzycznym markiza (Kradzież w rezydencji markiza Conynghama)
  • Rozejrzyj się w pokoju siostrzeńca biskupa (Kradzież w Kensington Garden)
  • Odkryj sekret księdza (Zbrodnia w diecezji Knighstbridge)
  • Druga tabela dedukcyjna (Zbrodnia w diecezji Knighstbridge)
  • Rozwal fałszywą ścianę (2) (Pożar w młynie)
  • Zrób bombę (Finał w opuszczonym lunaparku)
  • Zbadaj zebrane dowody (Zbrodnia w diecezji Knighstbridge)
  • Pierwsza tabela dedukcyjna (1) (Zbrodnia w diecezji Knighstbridge)

Informacja o grze

The Testament of Sherlock Holmes. The Testament of Sherlock Holmes jest przygotowaną przez studio Frogwares grą przygodową ze słynnym detektywem w roli głownej. Jej akcja osadzona została w Londynie epoki wiktoriańskiej. Wcielający się w bohatera powieści Arthura Conan Doyle'a gracze mają za zadanie rozwikłać sprawę, w której podejrzanym jest sam Sherlock Holmes.

Gra The Testament of Sherlock Holmes, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier przygodowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 121

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
5,0 (1 ocena)
1
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne


TestamentSherlocka Holmesaporadnik do gry

autor: "Katarzyna "Kayleigh" Michałowska"

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1282

[email protected]

Spis treści

Testament Sherlocka Holmesa - solucja do gry

Sterowanie

Kradzież w rezydencji markiza Conynghama

Zbadaj wszystkie ślady w pokoju muzycznym markiza

Oceń autentyczność naszyjnika

Zbrodnia w diecezji Knighstbridge

Dokładnie obejrzyj zwłoki biskupa

Zbadaj wszystkie istotne ślady i poszlaki

Pierwsza tabela dedukcyjna (1)

Odkryj sekret księdza

Otwórz tajemniczą skrzynkę

Zbadaj zebrane dowody

Druga tabela dedukcyjna

Zbadaj truciznę

Pierwsza tabela dedukcyjna (2)

Ucieczka z więzienia Westgate

Zobacz się z Hansem Schielmanem

Zdobądź pióro Hansa

Wybaw Brightona z kłopotu

Odblokuj drzwi do sutereny

Uruchom alarm

Jatka w Whitechapel

Wyjaśnij kwestię skalpela

Zweryfikuj zebrane dowody na cmentarzu

Zdobądź więcej informacji o mordercach biskupa

Spenetruj szopę

Odkryj, co bandyci schowali na cmentarzu

Odwiedź Kurtza

Trzecia tabela dedukcyjna (1)

Wykonaj sekcję zwłok; Trzecia tabela dedukcyjna (2)

Dostań się do zamkniętego pomieszczenia

Unieszkodliw strażnika

Kradzież w Kensington Garden

Odnajdź skradzione pranie

Rozejrzyj się w pokoju siostrzeńca biskupa

Wypadek w doku przy Stinging Street

Przedostań się na drugą stronę kanału

Dostań się do budynku i opuść go drugim wyjściem

Przedostań się za bramę

Dostań się do kolejnego budynku

Przejdź na teren fabryki i znajdź Henry'ego

Wizyta w biurze O. Farleya

Pozbądź się sekretarki

Odczytaj treść notatki i dowiedz się, czego ona dotyczy

Odkryj, co zaszło w gabinecie Farleya tuż przed przybyciem detektywów

Czwarta tabela dedukcyjna

Zlokalizuj tajne przejście

Ustal tożsamość tajemniczego gościa Farleya

Eksplozja w posiadłości sędziego Becketta

Dostań się do domu sędziego

Otwórz skrytkę lady Beckett

Odkryj, co zapisano po drugiej stronie tablicy

Znajdź skradzione dulki

Zlokalizuj ławkę Jamesa i otwórz szafę

Zgromadź pozostałe pomoce

Rozejrzyj się po gabinecie sędziego

Dostań się do tajnego pokoju sędziego

Otwórz sejf

Kryjówka w Whitechapel

Poszukaj wskazówek naprowadzających na trop Sherlocka

Skompletuj trzy przebrania

Przekonaj Danny

Otwórz walizkę

Pożar w młynie

Porozum się z anarchistami

Rozejrzyj się po poddaszu

Odkryj zawartość schowka w podłodze

Rozwal fałszywą ścianę (1); Znajdź brakującą zębatkę

Rozwal fałszywą ścianę (2)

Spotkanie w kanałach

Dostań się na drugą stronę kanału

Zejdź w głąb kanału

Finał w opuszczonym lunaparku

Uruchom kolejkę linową

Dowiedz się, co odbywa się w magazynie

Dostań się na teren lunaparku

Otwórz tajną skrytkę właściciela strzelnicy

Pozbądź się pierwszego strażnika

Unieszkodliw drugiego strażnika

Zlokalizuj anarchistów

Wyeliminuj księcia Woodville'a

Wywab anarchistów z przyczepy

Odkryj cele planowanych zamachów

Dostań się do Nawiedzonego Domu

Dostań się do warsztatu anarchistów

Zrób bombę

Zlokalizuj miejsca ukrycia bomb

Otwórz gablotę z bronią

Dostań się na drugą stronę galerii

Skontaktuj się ze Scotland Yardem; Rozwiąż kwestię bomb

Zlikwiduj zbiornik w fabryce

Osiągnięcia

Testament Sherlocka Holmesa - solucja do gry

Poradnik do gry Testament Sherlocka Holmesa zawiera wskazówki przydatne podczas zabawy w szóstą już część tej kapitalnej detektywistycznej serii. To dokładna i bogato ilustrowana solucja, która przeprowadzi Cię przez wszystkie kolejne wydarzenia opowiadanej przez ten tytuł historii.

By wykorzystać dany przedmiot poza ekwipunkiem, trzeba go najpierw uaktywnić, to jest kliknąć na nim w inwentarza, tak by po wyjściu z niego owa rzecz była widoczna w prawym górnym rogu ekranu, i dopiero wtedy kliknąć symbolem dłoni na obiekcie zewnętrznym lub dymkiem na osobie, której chce się ów przedmiot wręczyć.

Wszystkie znajdźki, jakie powinny trafić do ekwipunku, wyróżnione są w tekście kolorem czerwonym, dokumenty - niebieskim, osiągnięcia - pomarańczowym, a rozwiązania zagadek i ważne informacje - pogrubieniem.

Testament Sherlocka Holmesa - PORADNIK UKOŃCZONY

Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres [email protected].

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.

DZIENNIK ZMIAN

23 października 2012 - załączono rozdziały Kryjówka w Whitechapel, Pożar w młynie, Spotkanie w kanałach orazFinał w opuszczonym lunaparku. Opublikowano również kompletną listę osiągnięć, wraz z ich szczegółowymi objaśnieniami.

16 października 2012 - dodano opis przejścia rozdziałów Wypadek w doku przy Stinging Street, Wizyta w biurze O. Farleya, Eksplozja w posiadłości sędziego Becketta oraz wszystkich zagadek w nich występujących.

11 października 2012 - opublikowano początkowe rozdziały solucji, aż do Kradzież w Kensington Garden włącznie.

Katarzyna "Kayleigh" Michałowska (www.gry-online.pl)

Sterowanie

Sterowanie dla trybu "wskaż i kliknij"

kursor w kształcie fajki

przemieszczenie się we wskazane miejsce

ślady stóp

przejście do kolejnej lokacji lub zmiana ujęcia kamery w obrębie tej samej lokacji

lupka

obejrzyj (niezbadane jeszcze ślady symbolizuje lupa niebieska, zbadane - zielona)

dłoń

weź, otwórz, użyj, przywołanie minigierki lub zbliżenia

trybiki

możliwość połączenie dwóch przedmiotów

dymek

rozmowa

(dwuklik LPM)

bieg postaci

przywołanie lub schowanie paska w dole ekranu, na którym znajdują się (od lewej) ekwipunek, dialogi, dokumenty, tabela dedukcyjna, wybór kierowanego bohatera (tylko w jednym rozdziale), osiągnięcia, mapa Londynu

(ruch kółkiem myszy w przód/tył)

zmiana aktywnego przedmiotu w ekwipunku

szósty zmysł Holmesa, czyli ujawnianie hotspotów

zmiana perspektywy ("wskaż i kliknij", TPP, FPP)

przejście do głównego menu, pomijanie filmików i dialogów (to ostatnie można też robić LPM)

Kradzież w rezydencji markiza Conynghama

Zbadaj wszystkie ślady w pokoju muzycznym markiza

Ten rozdział stanowi samouczek, w którym gra pokazuje sposób sterowania bohaterem i możliwe interakcje z otoczeniem. By rozgrywka posuwała się naprzód, wypełniaj polecenia pojawiające się z prawej strony ekranu. Aby przywołać tryb "wskaż i kliknij", dwukrotnie wciśnij na klawiaturze klawisz R.

Zbadaj wszystkie ślady w pokoju muzycznym markiza

Przyjrzyj się (ikonka lupy) rozbitej gablotce (na lewo od kominka). Przejdź tam, klikając symbolem fajki w pożądanym kierunku albo na prowadzących tam śladach stóp.

Podejdź do okna (na prawo od kominka) i zauważ ślad na szybie, sprawdź też zamknięcie w dole okna.

Teraz zbliż się do kominka i weź (ikonka dłoni) leżące z jego lewej strony szkło powiększające. Przejrzyj zawartość ekwipunku, wcisnąwszy prawy przycisk myszki. W tej chwili oprócz lupy Sherlock ma w nim jeszcze zapałki i scyzoryk. Kliknij przegródkę z lupką, by aktywować ten przedmiot (ramki staną się niebieskie). Wciśnij PPM, by wyjść z ekwipunku.

Przejdź na przeciwległy kraniec pokoju (w pobliże drugiego okna) i kliknij dłonią na leżących obok fortepianu partyturach. Pamiętaj, że musisz mieć aktywne szkło powiększające w inwentarzu (w trakcie rozgrywki powinno być widoczne w prawym górnym rogu ekranu).

Pojawi się zbliżenie, w którym kliknij lupkę (po prawej) i uważnie obejrzyj przez nią partytury. Kiedy dostrzeżesz na nich ślad małej dłoni, kliknij na nim trzymanym szkłem powiększającym. Sherlock odpowiednio to skomentuje.

Naciśnij klawisz R, aby zmienić tryb na TPP. Teraz przemieszczaj postać za pomocą klawiszy W, S, A, D. Kiedy dołączysz do tego wciśnięty lewy Shift, bohater zacznie biec. Ponownie wciśnij klawisz R, by przywołać widok FPP. W nim przemieszczasz postać, trzymając wciśnięty LPM. Kolejny raz wciśnij klawisz R, by powrócić do trybu "wskaż i kliknij". W nim postać biegnie po dwukrotnym kliknięciu LPM.

Wcisnąwszy spację, uaktywnij tzw. szósty zmysł Sherlocka i ujawnij niezbadane jeszcze obiekty w pobliżu bohatera.

Wróć w okolice kominka i przyjrzyj się śladom stóp na umazanej sadzą podłodze z jego prawej strony.

Zwróć też uwagę na sznur dzwonka przy ścianie na prawo od kominka.

Obejrzyj także przewrócone przedmioty na kominku (po prawej) oraz jego wnętrze.

Rzuć też okiem na ozdobną metalową szafkę (sejf) w prawym rogu pokoju.

Wędruj teraz na środek i zauważ leżącą na dywanie świecę (w pobliżu stolika, a naprzeciwko akwarium).

Następnie zbadaj akwarium. Holmes zauważy śniętą rybę.

Przejdź w róg pokoju (na prawo od akwarium) i odsuń stojący tam parawan. Zbadaj podłogę za parawanem.

Wreszcie maszeruj pod drzwi wyjściowe (na wprost okien) i je również kliknij ikonką lupy, by detektyw dokonał kolejnego spostrzeżenia.

Ostatecznie Holmesowi uda się odzyskać naszyjnik, co zaowocuje pierwszym osiągnięciem:"To elementarne".

Oceń autentyczność naszyjnika

Powróciwszy na Baker Street, na prośbę Watsona weź leżącą na stole (naprzeciwko doktora) gazetę (Globe Explorer) i przeczytaj artykuł O. Farleya (klikając niebieską strzałkę w dole notesu, przeskakuj na kolejne strony) na temat wczorajszej kradzieży u markiza oraz drugi - o księciu Woodville'u. Dowiesz się, że znaleziony przez Holmesa w akwarium naszyjnik okazał się falsyfikatem.

Porozmawiaj z inspektorem Baynesem, który właśnie zjawił się w mieszkaniu obu panów, na temat kalumnii pod adresem Holmesa, a także naszyjnika i markizy.

Ostatecznie zdecyduj się na zbadanie naszyjnika, który inspektor przyniósł ze sobą. Weź go zatem ze stołu, przy którym stoją panowie, i przyjrzyj mu się zbliżeniu. Zwróć uwagę na:

trzy małe perły niskiej jakości z prawej strony zapięcia;

srebrną perłę w dole po prawej - ma inny kolor;

małą perłę w dole po lewej.

Po wyjściu inspektora jako Watson podejdź do biurka usytuowanego na lewo od drzwi wejściowych i weź z niego mapę Londynu. Następnie w zbliżeniu wybierz diecezję Knighstbridge (po prawej).

Zbrodnia w diecezji Knighstbridge

Dokładnie obejrzyj zwłoki biskupa

Skończywszy rozmowę ze wzburzonym księdzem, zignoruj na razie tabelę dedukcyjną (warto zebrać najpierw więcej informacji) i przyjrzyj się siedzącemu przy oknie biskupowi.

W zbliżeniu zbadaj jego twarz oraz pociętą klatkę piersiową.

Wyjdź ze zbliżenia i obejrzyj teraz lewą i prawą dłoń mężczyzny, z prawej weź kawałekliny użyty do związania ofiary.

Zwróć uwagę na ranę na prawym przedramieniu nieszczęśnika, a także na jego podrapany brzuch.

Wyjdź ze zbliżenia i przyjrzyj się nogom biskupa: oparzeniom na lewej, sznurowi poniżej i stopom.

Weź leżący po prawej odgryziony palec. Wyjdź ze zbliżenia.

Zbadaj wszystkie istotne ślady i poszlaki

Przyjrzyj się teraz stojącej na biurku butelce whisky oraz odważnikowi do przytrzymywania papieru.

Podnieś leżącą przed biurkiem zbitą fiolkę.

Zauważ też stłuczoną butelkę whisky z drugiej strony biurka (obok krzesła).

Zwróć także uwagę na pełny piec (na prawo od biskupa).

Dostrzeż również odciski stóp na ziemi pomiędzy stojącym w pobliżu drzwi wyjściowych księdzem a Watsonem.

Pojawi się zbliżenie, w którym zbadaj lupą (kliknij ją LPM, by ją wziąć) widoczne na posadzce ślady sześciu butów. Na każdym z nich klikaj lupką. Przy odcisku nr 1 Holmes znajdzie odłamek kamienia i poczyni spostrzeżenie na temat dziwnego wzoru podeszwy. Przy śladach nr 2, 3, 4 i 5 stwierdzi, że zostawiły je buty robotnika. Z kolei but nr 6 wygląda na drogi. (Kliknij PPM, by odłożyć lupkę).

Teraz miarką (kliknij ją LPM, by ją wziąć) zmierz długość wszystkich śladów. Kliknij miarką na początku lub końcu odcisku obuwia, a reszta pomiaru nastąpi automatycznie. Cztery buty będą mieć rozmiar 9, dwa - 9 i pół. (Kliknij PPM, by odłożyć miarkę).

Odpowiedz na pytanie 1 (kliknij je): Ilu przestępców tam było? Klikając strzałkę skierowaną w prawo, ustaw cyfrę 3. (Kliknij parafkę przy niej, by potwierdzić swój wybór).

Odpowiedz na pytanie 2 (kliknij je): Co ujawniają ślady stóp? Wybierz opcję: Jeden mężczyzna opuścił pokój w innych butach.

Podejdź do kredensu usytuowanego na lewo od biurka. Otwórz dolną szafkę.

Znajdziesz w niej dyscyplinę do samobiczowania się oraz włosiennicę. Zabierz metalowy pręt służący do wiązania tej ostatniej.

Przyjrzyj się stojącej na kredensie skrzynce (na prawo od portretu).

Zauważ ślad z jej prawej strony, wskazujący, że złodzieje próbowali ją otworzyć.

Wejdź do sypialni biskupa (drzwi na lewo od kredensu). Rzuć okiem na materac na łóżku oraz małe okratowane okno. Opuść sypialnię.

Przejdź na drugą stronę pomieszczenia (na lewo od oszklonych drzwi). Z małego stolika przy oknie weź umazany krwią skalpelchirurgiczny.

Spróbuj otworzyć oszklone drzwi prowadzące na werandę.

(W trakcie pobytu w diecezji powinieneś zdobyć drugie osiągnięcie - o ile skorzystałeś 15x z szóstego zmysłu -