Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do przygodówki „eXperience112” zawiera opis przejścia całej gry, a także istotne informacje o wszystkich występujących postaciach.
eXperience112 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
eXperience112 to niecodzienna przygodówka, stworzona przez studio Lexis Numérique. Bohaterką gry jest profesor Lea Nichols, która w niejasnych okolicznościach trafia na pokład tajemniczego okrętu. Sterując systemami pokładowymi statku gracz stara się pomóc kobiecie wydostać z więzienia, w którym się znalazła.
Gra The Experiment, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier przygodowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 99
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=754
Regeneracja sił w komorze inhalacyjnej
02A - Zdobycie karty magnetycznej (cz.1)
02A - Zdobycie karty magnetycznej (cz.2)
02B - Zdobycie pierwszego składnika mieszaniny W.O.
02C - Zdobycie komponentów do stworzenia drugiego składnika mieszaniny W.O (cz.1).
02C - Zdobycie komponentów do stworzenia drugiego składnika mieszaniny W.O. (cz.2)
02C - Zdobycie komponentów do stworzenia drugiego składnika mieszaniny W.O. (cz.3)
02D - Stworzenie mieszaniny W.O.
02E - Wprowadzenie W.O. do kabiny inhalacyjnej
03A - Zdobycie klucza do włazu do ładowni (cz.1)
03A - Zdobycie klucza do włazu do ładowni (cz.2)
03B - Otwarcie włazu do ładowni
03C - Zdobycie ptasiego jaja
04A - Znalezienie bezpiecznika
04B - Znalezienie ciepłego stroju (cz.1)
04B - Znalezienie ciepłego stroju (cz.2)
05A - Nauka obsługi batyskafu
05B - Dopłynięcie na Grzbiet Tyriad
05C, 05D, 05E - Otwarcie pierwszego, drugiego i ostatniego z trzech zamków kluczy oka
06A - Uruchomienie windy towarowej
06B - Dostanie się do sterowni
06D - Uruchomienie dwu generatorów pomocniczych
06E - Znalezienie podręcznika obsługi Wrót Tyriad (cz.1)
06E - Znalezienie podręcznika obsługi Wrót Tyriad (cz.2)
06F - Neutralizacja robotów strażników
07A - Poruszanie się po świecie Tyriad
07B - Zapoznanie się z translatorem
07C - Zdobycie feromonu Omega (cz.1)
07C - Zdobycie feromonu Omega (cz.2)
07D - Rozbrojenie bomby
07E - Podróż Otchłanią Skrzydeł Wiatru
W oceanicznej zatoce stoi potężny i mocno zniszczony tankowiec. Kiedyś stanowił placówkę naukowo-badawczą tajemniczego projektu "Edehn" nadzorowanego przez rząd i armię. Teraz jest opustoszały i zdewastowany, a po jego mieszkańcach ślad zaginął. Jednak, kiedy zapuścisz się pod pokład, przekonasz się, że w jednej z kajut śpi kobieta...
W tej grze zapomnij niemal o wszystkim, do czego przyzwyczaiły Cię inne przygodówki. Nie będziesz tu gromadzić przedmiotów, poszukiwać kolejnych rozmówców i przemieszczać się po lokacjach przy pomocy kursora.
Bohaterką sterujesz, klikając na mapce ikonki takich obiektów, jak: lampy (kółko), drzwi (kreska) i różne urządzenia typu: terminal, dźwignia, monitor i jeszcze parę innych (trójkąt). Sterujesz to zresztą za dużo powiedziane, bowiem dziewczyna kieruje się własnym pomyślunkiem, a Ty po prostu sugerujesz jej niektóre działania, włączając jakiś sprzęt, zapalając światło czy otwierając drzwi. Po takiej akcji kobieta powinna przejść we wskazane przez Ciebie miejsce. Jeśli tego nie robi, upewnij się, czy zaktywowany obiekt na pewno znajduje się w zasięgu jej wzroku.
Kiedy mówię, by zaświecić lampę, uruchomić obiekt czy odemknąć drzwi znajdujące się np. po lewej/prawej/nad czymś/pod czymś, wszystkie te określenia dotyczą położenia na mapie, a nie widoku z kamery. W końcu tylko w ten sposób ingerujesz w świat gry.
Poczynania dziewczyny obserwujesz na tejże mapce (niebieska strzałka) oraz na ekranie w oknach prezentujących obraz z kamer, których w zasadzie wszędzie w bród. Jeśli nie uśmiecha Ci się co chwilę włączać inną z nich, wejdź w Opcje i wybierz Automatyczne Śledzenie; Wiele Kamer. Okienka z widokiem przemierzającej kolejne lokacje bohaterki będą wówczas wyskakiwać samoczynnie, a Twoim zadaniem pozostanie tylko przesuwanie obrazu w ich wnętrzach (klikając i przeciągając mysz), tak by móc rzeczywiście śledzić jej kroki. Wszystkie okna możesz porozmieszczać na ekranie w dowolnym ułożeniu i powiększyć lub zmniejszyć ich rozmiar. Oprócz widoku z kamer i mapki, na ekranie będą też pojawiać się okienka służące do wpisywania kodów do zamkniętych drzwi, urządzeń czy chronionych plików systemu oraz panele sterowania różnymi ustrojstwami, jak: roboty, batyskaf lub bioniczne ramię - warto wybrać Opcjach możliwość kierowania nimi również za pomocą ustawień klawiaturowych, inaczej pozostanie Ci tylko klikanie myszką.
Z lewej strony ekranu przywołasz zakładkę, dzięki której możesz logować się do systemu jako któryś z naukowców i czytać jego pliki, pocztę, oglądać filmiki czy odsłuchiwać nagrania. Tam też znajdziesz tryby kamer, panel translatora, zapis rozmów, zadania, jakie masz do zrealizowania i menu. Wszystkie dokumenty, które w danym momencie powinieneś przejrzeć lub funkcje, które powinieneś uruchomić wyróżnione są w treści poradnika na pomarańczowo. Wszystkie hasła czy kody - na czerwono, przy czym wielkość liter nie ma tu żadnego znaczenia, w tekście wpisane są dużymi tylko dla ich lepszego wzrokowego wyłapania.
Kim jest śpiąca kobieta? Co za substancja poprzez kroplówkę sączy się do jej organizmu? Skąd wziął się na jej szyi połyskujący niebiesko amulet? Jaką rolę ma do odegrania w świecie nieznanych dotąd nauce stworzeń? I wreszcie - kim Ty jesteś dla niej...? Na odpowiedź czeka wiele pytań. Zapraszam...
Katarzyna "Kayleigh" Michałowska
profesor w Laboratorium Chemiczno-Ekologicznym;
alias: l.nichols; hasło: eurythmia;
kod dostępu do drzwi UD08/UD10: 251803;
kod do Katalogu Chronionego: arcane;
Istotna zawartość Katalogu Chronionego: namiary na Johna Palmera.
profesor w Laboratorium Chemiczno-Ekologicznym;
alias: m.zeitfel; hasło: memoriam;
kod dostępu do robota asystenta: 521AG18;
kod dostępu do drzwi UD08/UD10: 251803;
kod do Katalogu Chronionego: 12345;
Istotna zawartość Katalogu Chronionego: namiary na Johna Palmera, Leę Nichols, Mike'a Loyda.
asystent w Laboratorium Chemiczno-Ekologicznym;
alias: m.loyd; hasło: 114113145195;
kod do Katalogu Chronionego: oxoldines;
istotna zawartość Katalogu Chronionego: kod do Katalogu Chronionego Dimitrinki; plany konstrukcji trzech bomb; raporty dla Anamnezji Reminiscencyjnej.
profesor w Laboratorium Doświadczalnej Etologii Porównawczej;
alias: f.pierre; hasło: tyriades;
kod dostępu do chłodni: 310005B;
kod dostępu do sejfu: 2514;
kod do Katalogu Chronionego: polybius;
istotna zawartość Poczty: zaszyfrowany kod do własnego Katalogu Chronionego w mailu "Szachownica Polibiusza"; hasło dla poziomu 0 w mailu "Kod dla tępaków"; wskazówka do hasła Igora Dimitrinki: QZNTATJPC i klucz: BLAISE w mailu "Blaise de Vigenere"; informacja o schowaniu w kotłowni klucza do ładowni w mailu "Klucz do ładowni CT07";
istotna zawartość Katalogu Osobistego: Podstawy Kryptologii;
istotna zawartość Katalogu Chronionego: Klucz prywatny.
lekarz odpowiedzialny za ochronę medyczną personelu;
alias: a.melik; hasło: neuroleptic;
kod dostępu do mieszalni: 245CX852;
kod do Katalogu Chronionego: zaszyfrowany: uyucvuw, odszyfrowany:success;
istotna zawartość Poczty: klucz do zaszyfrowania kodu do własnego Katalogu Chronionego: CESAR i ów zaszyfrowany kod w mailu "Klucz szyfrowania";
istotna zawartość Katalogu Osobistego: Podstawy Kryptologii; Podgrzewanie składników W.O.; Wytwarzanie syntetycznego W.O.;
istotna zawartość Katalogu Chronionego: namiary na Alaina Mourina, Harimanję Namrika i Nancy Edwards.
profesor w Laboratorium Etologii i Farmakologii Zachowawczej;
alias: a.mourin; hasło: me;
kod dostępu do archiwum 1P08: 1P08A25;
kod do Katalogu Chronionego: ethology;
istotna zawartość Poczty: własny kod do Katalogu Chronionego w mailu "Pilne, ochrona";
istotna zawartość Katalogu Osobistego: namiary na Abdalaha Melika i jego zaszyfrowany kod do Katalogu Chronionego;
istotna zawartość Katalogu Chronionego: namiary na Abdalaha Melika i jego zaszyfrowany kod do Katalogu Chronionego.
profesor w Laboratorium Inhalacyjnym;
alias: r.leeglind; hasło: mathilda;
kod dostępu do drzwi 1P10/1P11: 45RF36D.
major odpowiedzialny za ochronę rufowej części tankowca;
alias: a.leonard; hasło: p38;
kod dostępu do stanowiska ochrony (1P05): 1P05U83;
kod dostępu do archiwum 1P08: 1P08A25;
kod do Katalogu Chronionego: rigour;
istotna zawartość Poczty: kod Mourina w mailu "Pilne, ochrona";
istotna zawartość Katalogu Chronionego: namiary na Johna Palmera, Leę Nichols, Mike'a Loyda, Moche Zeitfela, Francois Pierre, Paula de Provence, Abdalaha Melika, Alaina Mourina; zaszyfrowane zapiski nt. Anamnezji Reminiscencyjnej cz.2, do odczytania przy pomocy narzędzia do szyfrowania Dimitrinki i koduHILL.
szef kuchni;
alias: p.provence; hasło: raalbonoob;
kod do Katalogu Chronionego: bouillabaisse;
istotna zawartość Katalogu Chronionego: raporty dla Anamnezji Reminiscencyjnej.
odpowiedzialny za magazyn części zamiennych i narzędzi;
alias: h.namrik; hasło: kim albo noob;
kod dostępu do drzwi do magazynu: 55SW321;
kod do Katalogu Chronionego: 17061947;
istotna zawartość Poczty: namiary na swój profil i kod do Katalogu Chronionego w mailu "Kochanie"; kod do Katalogu Chronionego w mailu "Kim, kochanie";
istotna zawartość Katalogu Osobistego: Układ bezpieczników w magazynie;
istotna zawartość Katalogu Chronionego: kod do drzwi ładowni CT07: CT07A01.
informatyk odpowiedzialny za śluzy;
alias: i.dimitrinko; hasło: mediocritas;
kody dostępu do zamków "kluczy oka": 1 - U45Z56, 2 - X31M89, 3 - L02F38;
kod do Katalogu Chronionego: pigpen;
istotna zawartość Poczty: zaszyfrowany kod do Katalogu Chronionego Francois Pierre w mailu "Szachownica Polibiusza"; hasło dla poziomu 0 w mailu "Kod dla tępaków", wskazówka do własnego hasła: QZNTATJPC i klucz: BLAISE w mailu "Blaise de Vigenere"; informacja o schowaniu w kotłowni klucza do ładowni w mailu "Klucz do ładowni CT07";
istotna zawartość Katalogu Osobistego: kody do plików chronionych: BLAISE, CESAR, HILL, ALBERTI; hasło dla poziomu 0: noob; Podstawy Kryptologii: Szachownica Polibiusza, Blaise de Vigenere;
istotna zawartość Katalogu Chronionego: plik video "Tajemnice Kim"; hasło Lyse Montflour; narzędzie do szyfrowania.
odpowiedzialna za mostek załadunkowy;
alias: kl.lee; hasło: yokobue;
kod dostępu do śluzy oceanicznej: CT054400;
kod do Katalogu Chronionego:gagaku.
istotna zawartość Poczty: namiary na Harimanję Namrika i kod do jego Katalogu Chronionego w mailu "Kochanie"; kod do Katalogu Chronionego Harimanji Namrika w mailu "Kim, kochanie";
istotna zawartość Katalogu Osobistego: namiary na Lindę Manchek i jej kod do Katalogu Chronionego;
pilot batyskafu nr 02;
alias: l.manchek; hasło: archi;
kod dostępu do batyskafu nr 2: PUEZAYTO;
kod do Katalogu Chronionego: ocean;
istotna zawartość Katalogu Osobistego: kody do batyskafów; podręcznik obsługi batyskafu.
inżynier odpowiedzialny za badania nad funkcjami motorycznymi Tyriad;
alias: n.edwards; hasło: luxury;
kod do Katalogu Chronionego: sensuality;
istotna zawartość Poczty: namiary na Michaela Lincolna w mailu "Jestem tutaj, Nancy";
istotna zawartość Katalogu Chronionego: namiary i kody do Katalogów Chronionych Lyse Montflour, Michaela Lincolna, Abdalaha Melika i Aldo Lucianiego.
porucznik odpowiedzialny za ochronę bazy technologicznej;
alias: m.lincoln; hasło: password;
kod dostępu do robotów strażników: ST038RX12;
kod dostępu do Wrót Tyriad: TEO13;
kod do Katalogu Chronionego: order;
istotna zawartość Katalogu Chronionego: kod do Katalogu Chronionego Nancy Edwards; namiary na Aldo Lucianiego, Lyse Montflour, Jacka Lowela, Nancy Edwards, Paula Guirnischa; zaszyfrowane zapiski nt. Anamnezji Reminiscencyjnej cz.2 i cz.3, do odczytania przy pomocy narzędzia do szyfrowania Dimitrinki i kodów - odpowiednio: HILL i ALBERTI.
informatyk odpowiedzialny za Wrota Tyriad;
alias: l.montflour; hasło: x22au5001;
kod do Katalogu Chronionego: mady;
istotna zawartość Katalogu Osobistego: Protokół otwierania Wrót Tyriad;
istotna zawartość Katalogu Chronionego: namiary i kody do Katalogów Chronionych Nancy Edwards i Jacka Lowela.
odpowiedzialny za tereny zewnętrzne Tyriad;
alias: j.lowel; hasło: osssecan;
kod dostępu do drzwi do tunelu Otchłani: XX25K12;
kod do Katalogu Chronionego: melkhar;
istotna zawartość Poczty: namiary i kod do Katalogu Chronionego Paula Guirnischa w mailu "Witam";
istotna zawartość Katalogu Chronionego: namiary na Paula Guirnischa.
odpowiedzialny za Salę Otchłani;
alias: p.guirnisch; hasło: psi;
kod dostępu do drzwi do tunelu Otchłani: XX25K12;
kod do Katalogu Chronionego: symbiosis;
istotna zawartość Poczty: namiary na swój profil i kod do Katalogu Chronionego w mailu "Witam";
istotna zawartość Katalogu Osobisteg