Skupiony i wolny. Sześć kroków do twojego sukcesu biznesowego - John Martin - ebook

Skupiony i wolny. Sześć kroków do twojego sukcesu biznesowego ebook

Martin John

4,5

Opis

W książce Skupiony i wolny John Martin przedstawia praktyczny, motywujący i konkretny sposób działania pozwalający przezwyciężyć irytujące przeszkody oraz odnosić nadzwyczajne sukcesy w życiu zawodowym i osobistym. Wykorzystując zapadające w pamięć przykłady, cytaty oraz wnikliwe pytania, które zmuszają do szczerej analizy własnego życia, autor dostarcza narzędzi, by jasno zdefiniować, zaplanować oraz osiągnąć cele, zarówno te małe, jak i duże.

Każdego dnia stajemy przed trudnymi decyzjami, pilnymi zadaniami i niespodziewanymi zagrożeniami dla naszego sukcesu – jeśli jesteśmy na tyle odważni, by rzucić sobie wyzwanie i podążać za marzeniami. Na podstawie wielu lat badań, prowadzonych także metodą prób i błędów, John Martin proponuje nam klucze do wolności. Daje również okazję, by wykorzystać często niedoceniany zasób, jakim są planowanie pełne skupienia i ukierunkowane działanie obejmujące:

  • dokładne zwizualizowanie marzeń o sukcesie,
  • zaplanowanie sposobu ich realizacji przez poszukiwania oraz przygotowanie,
  • przezwyciężenie raz na zawsze frustracji, która wynika z niezdecydowania i nadmiernego rozmyślania,
  • wypracowanie skutecznych strategii wytrwałości w obliczu klęski,
  • uzyskanie wolności umysłowej i finansowej szybciej, niż wydawało się to możliwe.

John Martin jest autorem książek Postaw na siebie, Choose your perspective oraz Increase your personal productivity. Tworzone przez niego treści pomagają analizować własne nastawienie, dopasowywać obierane cele do swoich mocnych stron i podejmować działania niezależnie od sytuacji.

 

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
czytnikach Kindle™
(dla wybranych pakietów)
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 120

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
4,5 (4 oceny)
2
2
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.
Sortuj według:
bartoszdzony10
(edytowany)

Dobrze spędzony czas

Książka bardzo chaotyczna. Zaczyna się od opisu wizualizacja swojego celu, później mnóstwo stron o nawykach, później niewiadomo skąd w środku rozdziału autor opisuje planowanie dnia i w połowie wraca do opisywania nawyków. Wszystko bez ładu i składu, a tak naprawdę żadnej myśli przewodniej. Autor za dużo naczytał się atomowych nawyków i teraz w każdym rozdziale inspiruje się tą pozycją. Bardziej trzeba traktować ta książkę jako streszczenie najbardziej popularnych dzieł związanych z rozwojem i biznesem (atomowe nawyki, myśl i bogać się itp.) co sam autor nie ukrywa bo praktycznie w każdym rozdziale wspomina jakąś książkę , wrzuca cytat i go opisuje. Na plus że krótka i przyjemnie się czyta bo napisana prostym językiem bez wchodzenia w jakieś filozoficzne banialuki.
00

Popularność




Ty­tuł ory­gi­nału: Fo­cu­sed and Free
Prze­kład: Mał­go­rzata Ma­łecka
Ad­ap­ta­cja okładki i opra­co­wa­nia gra­ficz­nego dla pol­skiej edy­cji: pa­ge­graph.pl
Re­dak­cja: Krzysz­tof Ga­jo­wiak
Ko­rekta: Zo­fia Ko­zik
Ori­gi­nally pu­bli­shed in the USA by
Fo­cu­sed and FreeCo­py­ri­ght © 2021 – John Mar­tin This trans­la­tion of Fo­cu­sed and Free: Six Steps to Your Bu­si­ness Suc­cess is pu­bli­shed by ar­ran­ge­ment with So­und Wis­dom.
Co­ver/jac­ket de­si­gner: Eileen Roc­kwell
Co­py­ri­ght © for the Po­lish edi­tion by Wy­daw­nic­two Stu­dio EMKA War­szawa 2023
Wszel­kie prawa, łącz­nie z pra­wem do re­pro­duk­cji tek­stów i ilu­stra­cji w ca­ło­ści lub w czę­ści w ja­kiej­kol­wiek for­mie – za­strze­żone.
Wy­daw­nic­two Stu­dio EMKAwy­daw­nic­two@stu­dio­emka.com.pl
www.stu­dio­emka.com.pl
ISBN 978-83-67107-85-3
Kon­wer­sja: eLi­tera s.c.

Do D.G. Wilde’a: dzięki za to, że mnie zmo­ty­wo­wa­łeś.

Zmie­rzaj­cie pew­nie w wy­ma­rzo­nym przez sie­bie kie­runku. Sta­raj­cie się żyć zgod­nie z tym, co so­bie wy­obra­zi­li­ście.

Henry Da­vid Tho­reau

WSTĘP

Nie­za­leż­nie od tego, czego nie chce­cie zmie­niać,do­ko­nu­je­cie wy­boru.

Lau­rie Bu­cha­nan, au­torka, mów­czyni

Ła­two stwier­dzić, że mamy cel, ma­rze­nie czy wi­zję suk­cesu w na­szym ży­ciu za­wo­do­wym lub oso­bi­stym – ale ja­kie kroki tak wła­ści­wie po­dej­mu­jemy, by je zre­ali­zo­wać?

Od­kry­łem, że gdy za­wę­zimy swoje wy­bory i cele do kon­kret­nych kro­ków – sze­ściu omó­wio­nych w tej książce – mo­żemy zre­ali­zo­wać każdy cel, każde ma­rze­nie i zi­ścić każdą wi­zję.

Sku­pie­nie się na tym, by w każ­dym kroku ukoń­czyć i po­wtó­rzyć ko­nieczne za­da­nia, wy­do­bę­dzie z was naj­lep­sze wer­sje was sa­mych na spo­soby, które ni­gdy nie przy­szły wam do głowy. Prze­kształ­ce­nie każ­dego z tych kro­ków w co­dzienne do­bre na­wyki uwolni nas tak samo, jak obecne złe na­wyki nas więżą, po­wstrzy­mu­jąc od do­ko­ny­wa­nia ży­cio­wych po­stę­pów.

Aby osią­gnąć cele, któ­rych ni­gdy wcze­śniej nie udało się wam osią­gnąć, mu­si­cie za­cząć ro­bić rze­czy, któ­rych ni­gdy wcze­śniej nie ro­bi­li­ście.

Ste­phen Co­vey, au­tor be­st­sel­le­rów

Po­my­śl­cie o moż­li­wo­ściach, ja­kie otwo­rzy przed wami pre­cy­zyj­nie za­ry­so­wany ze­staw kro­ków, które staną się na­wy­kami:

• Wyż­sza wy­daj­ność w pracy i biz­ne­sie

• Głęb­sze re­la­cje w domu

• Lep­sze zro­zu­mie­nie sa­mych sie­bie

• Nowe spo­soby po­prawy wła­snego ży­cia

• Po­więk­sze­nie za­so­bów fi­nan­so­wych

• Nie­skoń­czona liczba eks­cy­tu­ją­cych oka­zji, które cze­kają, aż je od­kry­je­cie

Co mo­gli­by­ście osią­gnąć, gdy­by­ście oczy­ścili my­śli, które nie­ustan­nie błą­dzą wam po gło­wie, czę­sto bez­u­ży­teczne, tak by stały się ści­śle okre­ślo­nymi po­zba­wio­nymi emo­cji dzia­ła­niami, au­to­ma­tycz­nie wy­ko­ny­wa­nymi każ­dego ranka oraz przez resztę dnia – zmie­nia­jąc je w my­śli i dzia­ła­nia sku­pione, nad­zwy­czajne? Taki po­ziom na­wy­ko­wych dzia­łań mógłby cał­ko­wi­cie od­mie­nić wa­sze ży­cie na lep­sze.

Za­sta­nów­cie się nad swoim obec­nym ży­ciem:

• Jak ono wy­gląda?

– Cha­otyczne? Bez­pro­duk­tywne? Nudne?

– Po­ukła­dane? Pro­duk­tywne? Eks­cy­tu­jące?

• Z ja­kim na­sta­wie­niem wi­ta­cie po­ra­nek?

– Ma­rudni i wzdra­ga­jący się przed no­wym dniem?

– Szczę­śliwi, że mo­że­cie po­wi­tać nowy dzień?

• Jak bar­dzo je­ste­ście kon­se­kwentni w re­ali­zo­wa­niu swo­ich co­dzien­nych/co­ty­go­dnio­wych/co­mie­sięcz­nych za­dań i/lub ce­lów

– Bar­dzo kon­se­kwentni

– W pew­nym stop­niu kon­se­kwentni

– Nie­kon­se­kwentni

Ni­niej­sza książka ofe­ruje sześć kro­ków, które da­dzą wam wol­ność, zmie­nią ży­cie tak, że ła­twiej osią­gnie­cie suk­ces biz­ne­sowy i oso­bi­sty – je­śli je­ste­ście do­sta­tecz­nie od­dani spra­wie, by zre­ali­zo­wać pra­gnie­nia serca i nie paść ofiarą chwi­lo­wych uczuć czy emo­cji.

Oto wy­zwa­nie: czy je­ste­ście go­towi, by uczy­nić wszyst­kie sześć kro­ków czę­ścią swo­jej co­dzien­nej ru­tyny tak, aby móc przy­glą­dać się, jak wa­sza dzia­łal­ność biz­ne­sowa oraz ży­cie stają się lep­sze w spo­sób, ja­kiego na­wet nie po­tra­fi­li­ście so­bie wy­obra­zić?

Je­śli po­waż­nie pod­cho­dzi­cie do tego, by być czło­wie­kiem sku­pio­nym i wol­nym, kroki te staną się czę­ścią wa­szego stylu ży­cia i ukształ­tują wasz cha­rak­ter, czy­niąc was ta­kimi, jacy chcie­li­ście być.

Kiedy de­cy­du­je­cie się do­ko­ny­wać co­dzien­nie lep­szych wy­bo­rów, wa­sze sku­pie­nie wzra­sta, a nowo od­na­le­ziona wol­ność po­zwala wznieść się wy­żej, niż mo­gli­ście to so­bie wy­obra­zić w naj­śmiel­szych ma­rze­niach.

SZE­ŚCIO­ETA­POWY SZYBKI START

1. Za­cznij­cie od wy­obra­że­nia so­bie, ja­kimi oso­bami chce­cie się stać, oraz od­no­szą­cej suk­cesy firmy, którą chce­cie pro­wa­dzić. Zo­bacz­cie to w wy­obraźni, a po­tem spisz­cie szcze­góły do­ty­czące tego, jak bę­dzie wy­glą­dał i dzia­łał wasz biz­nes oraz co osią­gnie­cie dzięki jego suk­ce­som.

Stwórz naj­lep­szą, moż­li­wie naj­po­tęż­niej­szą wi­zję wła­snego ży­cia, po­nie­waż sta­jesz się tym, w co wie­rzysz.

Oprah Win­frey, po­ten­tatka me­diowa

Wy­obraź­cie so­bie, jak bę­dzie­cie spę­dzać czas. Na­stęp­nie po­my­śl­cie o tym, jak bę­dzie­cie się za­cho­wy­wać i czuć jako osoby, które z po­wo­dze­niem pro­wa­dzą wła­sny biz­nes. Zwi­zu­ali­zuj­cie ten ideał i za­cznij­cie wie­rzyć, że wa­sza wi­zja się spełni. Wy­obraź­cie so­bie tak wiele szcze­gó­łów, jak to tylko moż­liwe – na­stęp­nie spisz­cie je i urze­czy­wist­nij­cie, ko­rzy­sta­jąc z kro­ków za­pre­zen­to­wa­nych w ni­niej­szej książce.

2. Or­ga­ni­zo­wa­nie i pla­no­wa­nie to ko­lejne ważne kroki, które na­leży pod­jąć. Ni­gdy nie jest za późno – ani za wcze­śnie – by za­cząć re­ali­zo­wać swoją wi­zję i pla­no­wać wła­sny suk­ces. Na­wyk pla­no­wa­nia to po­czą­tek sku­pie­nia. Na przy­kład Ray Kroc, za­ło­ży­ciel McDo­nald’sa, ku­pił pierw­szy lo­kal fran­czy­zowy sprze­da­jący bur­gery i shaki do­piero, gdy miał pięć­dzie­siąt dwa lata; Ju­lia Child wy­dała swoją pierw­szą książkę ku­char­ską w wieku pięć­dzie­się­ciu lat, a Har­land San­ders prze­kształ­cił KFC we fran­czyzę, ma­jąc sześć­dzie­siąt dwa lata. Nie­za­leż­nie od tego, czy dzia­ła­cie w branży spo­żyw­czej czy nie, mo­że­cie za­cząć pla­no­wać suk­ces w każ­dym przed­się­wzię­ciu i do­wol­nym wieku.

Upo­rząd­ko­wa­nie wła­snych my­śli i po­my­słów, a na­stęp­nie za­pla­no­wa­nie, jak tę wi­zję zre­ali­zo­wać, przy­bliża was do ko­lej­nych ce­lów, każ­dego dnia i na każ­dym eta­pie roz­wi­ja­nia biz­nesu – ale rów­nież cha­rak­teru – tak, by­ście sta­wali się naj­lep­szymi wer­sjami sa­mych sie­bie. Na tym eta­pie szu­kaj­cie wie­dzy, czy­taj­cie, spo­rzą­dzaj­cie li­sty i pro­ście o rady – jed­nak uwa­żaj­cie, by nie po­czy­nić pla­nów tak roz­le­głych, że osta­tecz­nie nie po­dej­mie­cie żad­nego dzia­ła­nia.

3. Czy­nie­nie co­dzien­nych po­stę­pów de­fi­niuje po czę­ści to, co osią­gnie­cie dzięki lep­szemu sku­pie­niu oraz na­wy­kom. Kiedy za­cznie­cie do­strze­gać re­zul­taty wła­snej pracy, za­pra­gnie­cie każ­dego dnia, ty­go­dnia, mie­siąca czy roku po­dej­mo­wać wię­cej kro­ków, by re­ali­zo­wać swe cele. Za­nim się zo­rien­tu­je­cie, okaże się, że wy­ro­bi­li­ście so­bie na­wyk po­dej­mo­wa­nia dzia­łań oraz prze­cho­dze­nia od wi­zji i fazy or­ga­ni­za­cyj­nej/pla­ni­stycz­nej do ope­ra­cyj­nej i wy­ko­naw­czej.

Pa­mię­taj­cie o – trą­cą­cych tru­izmem – sło­wach po­li­tyka Fre­de­ricka Do­uglassa: „Tam, gdzie nie ma walki, nie ma po­stępu”.

4. Szyb­kie po­dej­mo­wa­nie de­cy­zji może nie przy­cho­dzić ła­two, zwłasz­cza gdy je­ste­ście po­dobni do mnie, osoby z na­tury skłon­nej do nad­mier­nych roz­my­ślań i ana­liz. Jed­nak dzięki świa­do­mym pró­bom mo­że­cie zmie­nić się w czło­wieka biz­nesu, który po­dej­muje de­cy­zje szybko i trzyma się ich tak długo, jak długo oka­zują się wła­ściwe. Krótko mó­wiąc, sta­nie­cie się oso­bami zde­cy­do­wa­nymi, a w re­zul­ta­cie pew­nymi sie­bie.

5. Świę­tuj­cie zwy­cię­stwa – na­wet je­śli są nie­wiel­kie. Świę­to­wa­nie mo­ty­wuje was wtedy, gdy naj­bar­dziej tego po­trze­bu­je­cie, i po­zwala bar­dziej sku­pić się na bu­do­wa­niu pew­no­ści sie­bie przez liczne zwy­cię­stwa, które od­no­si­cie w ciągu dnia. Ce­le­bruj­cie je.

Przyj­muj­cie wy­zwa­nia, aby po­czuć ra­dość wy­gra­nej.

ge­ne­rał ar­mii ame­ry­kań­skiej Geo­rge S. Pat­ton Jr

6. Nie­pod­da­wa­nie się wy­maga au­to­tre­ningu, by po­zo­sta­wać na kur­sie, kiedy naj­mniej tego chcemy – jed­nak to na­wy­kowe sku­pie­nie może oka­zać się naj­cen­niej­szą umie­jęt­no­ścią, jaką zdo­bę­dzie­cie w cza­sie po­dróży. Jak po­wie­dział Win­ston Chur­chill: „Ni­gdy się nie pod­da­waj, ni­gdy się nie pod­da­waj, ni­gdy, ni­gdy, ni­gdy – w ni­czym, wiel­kim lub ma­łym, waż­nym czy bła­hym – ni­gdy się nie pod­da­waj z wy­jąt­kiem spraw do­ty­czą­cych ho­noru i zdro­wego roz­sądku”. Słowa te spraw­dzają się za­równo w biz­ne­sie, re­la­cjach, jak i ży­ciu w ogóle.

Kiedy sprawy idą do­brze i do­świad­cza­cie suk­cesu, wy­ko­rzy­stuj­cie oka­zje, by się roz­wi­jać i kon­ty­nu­ować dzia­ła­nia, które stały się wa­szym ży­cio­wym ce­lem.

Tyle wy­star­czy.

Je­śli roz­wi­nie­cie i wdro­ży­cie sześć kro­ków szcze­gó­łowo opi­sa­nych na ko­lej­nych stro­nach tej książki, ukształ­tu­je­cie swój cha­rak­ter oraz dzia­łal­ność biz­ne­sową zgod­nie z wi­zją, którą stwo­rzy­li­ście w swo­jej gło­wie.

To pro­sty, ale pre­cy­zyjny prze­pis, który nie wy­maga ni­czego wię­cej niż wy­trwa­ło­ści umy­sło­wej, by się go trzy­mać, oraz czasu, który mija z każdą mi­nutą nie­za­leż­nie od tego, co ro­bi­cie.

Krok 1

WY­OBRAŹ­CIE SO­BIE SWÓJ CEL

Od­da­waj­cie się ma­rze­niom i wy­obra­żaj­cie so­biesie­bie ta­kimi, jacy chce­cie być.

Joy Page, ak­torka z Ca­sa­blanki

Stwórz­cie wi­zję – jej po­cząt­kiem może stać się ma­rze­nie lub wy­obra­że­nie – która za­pro­wa­dzi was do celu. Wi­zja nie po­zo­staje je­dy­nie w sfe­rze ma­rzeń. Ma­rze­nia po ja­kimś cza­sie blakną, pod­czas gdy wi­zja jest czymś, co można za­mie­nić w rze­czy­wi­stość. Ma­jąc ją, mo­że­cie stwo­rzyć mapę dro­gową, sce­na­riusz, który po­zwala za­pla­no­wać kroki pro­wa­dzące do osią­gnię­cia ce­lów.

WY­OBRAŹ­CIE SO­BIE TO, CZEGO CHCE­CIE

Za­chę­cam was do po­świę­ce­nia kilku chwil, by roz­wa­żyć, czego chce­cie od ży­cia.

Mocno za­sta­nów­cie się nad po­niż­szymi py­ta­niami i za­no­tuj­cie pierw­szą rzecz, która przyj­dzie wam do głowy. Na­stęp­nie, po prze­czy­ta­niu ca­łego ni­niej­szego roz­działu, wróć­cie do tych py­tań i za­pisz­cie wła­sne my­śli:

• Czy wy­obra­ża­cie so­bie pracę na wła­sny ra­chu­nek i po­sia­da­nie wła­snej dzia­łal­no­ści?

• Czy wy­obra­ża­cie so­bie sta­bil­ność fi­nan­sową?

• Czy wy­obra­ża­cie so­bie wię­cej czasu na sku­pie­nie się na wła­snych ma­rze­niach?

• Czy wy­obra­ża­cie so­bie bar­dziej wy­spor­to­wane, zdrow­sze ciało niż to, które obec­nie wi­dzi­cie w lu­strze?

• Czy wy­obra­ża­cie so­bie pełną mi­ło­ści re­la­cję z part­ne­rem, który wspiera wa­sze cele?

Ni­niej­sza książka kon­cen­truje się na biz­ne­sie, ale re­la­cje oraz zdro­wie fi­zyczne zde­cy­do­wa­nie są ważną czę­ścią was jako ca­ło­ści. Biz­nes, pie­nią­dze, czas, spraw­ność fi­zyczna i mi­łość (nie­za­leż­nie od wa­szej de­fi­ni­cji) spo­ty­kają się w róż­nych punk­tach ży­cia i każde z nich sta­nowi ważny czyn­nik mo­ty­wa­cyjny.

MO­TY­WUJ­CIE SIĘ

Zwra­caj­cie uwagę na wła­sne pra­gnie­nia i pra­cuj­cie nad swoją wi­zją. Ja­sna wi­zja zwięk­sza szanse suk­cesu. Mo­ty­wuj­cie się. Nikt za was tego nie zrobi, a na­wet je­śli cza­sami tak się sta­nie, szybko stra­ci­cie taką mo­ty­wa­cję, dla­tego uczcie się mo­ty­wo­wać sie­bie sa­mych. Zrób­cie wszystko, co trzeba, by nie­ustan­nie za­chę­cać się do do­ko­ny­wa­nia po­stę­pów.

Nie­za­leż­nie od tego, czy chce­cie się wy­swo­bo­dzić ze złej pracy, re­la­cji, sy­tu­acji miesz­ka­nio­wej czy stylu ży­cia – a może pra­gnie­cie wzmoc­nić oko­licz­no­ści, które już są po­zy­tywne i obie­cu­jące – klu­czowe punkty są ta­kie same:

• Stwórz­cie swoją wi­zję.

• Okre­śl­cie kon­krety.

• Spisz­cie szcze­góły.

• Wy­po­wiedz­cie ją gło­śno.

• Bierz­cie się do dzia­ła­nia!

Wy­obra­że­nie so­bie celu to pierw­szy krok do suk­cesu w biz­ne­sie. Musi być on po­wta­rzalny, sto­so­walny i prak­tyczny nie­mal dla każ­dej sy­tu­acji czy celu, które mo­że­cie so­bie wy­obra­zić, dla­tego ćwicz­cie wy­obra­ża­nie so­bie tego, czego chce­cie w każ­dym aspek­cie swo­jego ży­cia.

Na­po­leon Hill, po­wszech­nie znany au­tor Myśl i bo­gać się, za­uwa­żył: „Osią­gniesz wszystko, co twój umysł po­trafi wy­my­ślić”. To cy­tat wart, tego, by go przy­kleić na lu­strze lub wy­ko­nać zrzut ekranu w te­le­fo­nie. Kła­dzie na­cisk na was, za­chę­ca­jąc do wiary w to, że mo­że­cie zdo­być wszystko, co po­tra­fi­cie so­bie wy­obra­zić.

A przy oka­zji, jak szybko chce­cie zre­ali­zo­wać swoją wi­zję?

Cier­pli­wość to cnota, ow­szem. Jest ważna w dro­dze do suk­cesu. Jed­nak my­śląc w szer­szej per­spek­ty­wie: ile czasu da­cie so­bie, by osią­gnąć swoje cele? Co wię­cej, czego je­ste­ście w sta­nie się wy­rzec, by tam do­trzeć? Spo­tkań ro­dzin­nych, im­prez, sportu? Net­fliksa, YouTube’a, gier kom­pu­te­ro­wych?

Czy bę­dzie­cie w sta­nie znieść plotki ro­dziny i zna­jo­mych, któ­rzy nie zro­zu­mieją, co sta­ra­cie się osią­gnąć? Inni mogą nie ak­cep­to­wać tego, że rzadko was wi­dzą i nie chce­cie z nimi spę­dzać czasu. Mogą nie in­te­re­so­wać się tym, co dzieje się w wa­szym ży­ciu, ob­ma­wiać was za ple­cami. Bę­dzie­cie mu­sieli z tym żyć. Czy da­cie radę?

Wasz suk­ces biz­ne­sowy ma swoją cenę – oso­bi­ste po­świę­ce­nie. Wol­ność fi­nan­sowa i au­to­no­mia oso­bi­sta są skut­kiem po­waż­nych in­we­sty­cji w sie­bie. Dłu­go­ter­mi­nowy suk­ces można od­nieść je­dy­nie wtedy, gdy ro­zu­mie­cie jego cenę i je­ste­ście go­towi ją za­pła­cić; re­zul­taty są jed­nak warte po­świę­ce­nia.

Wielu lu­dzi, któ­rzy osią­gnęli suk­ces, ra­dziło, by „wy­bie­rać ból po­świę­ce­nia po­nad ból żalu”.

Do­świad­cze­nie bólu w ży­ciu to część na­szej eg­zy­sten­cji. Czas le­czy rany, ale przy­nosi rów­nież żal spo­wo­do­wany tym, czego nie zro­bi­li­śmy. Ogra­ni­czy­cie żal od­czu­wany pod ko­niec ży­cia, je­śli za­an­ga­żu­je­cie się te­raz i wy­ko­rzy­sta­cie po­sia­dany czas, by wy­obra­zić so­bie i zbu­do­wać ży­cie pełne suk­cesu.

Mo­że­cie stwo­rzyć biz­nes, który po­zwoli wam zy­skać wol­ność i czas, by po­móc in­nym się roz­wi­jać i bu­do­wać re­la­cje.

WIE­DZA NA TE­MAT SIE­BIE SA­MEGO

Czy je­ste­ście wła­ści­wymi oso­bami, by zbu­do­wać biz­nes, któ­rego pra­gnie­cie? Czy przez po­szu­ki­wa­nia i pracę mo­że­cie spra­wić, że sta­nie­cie się tacy, jak w wa­szych wy­obra­że­niach?

Bar­dzo ważna jest uczci­wość z sa­mym sobą na te­mat tego, kim się jest. Na przy­kład je­śli ko­cha­cie wino i je­dze­nie, za­pewne nie bę­dzie zbyt re­ali­styczny cel do­ty­czący ka­riery pro­fe­sjo­nal­nego kul­tu­ry­sty czy mo­delki fit­ness.

Re­ali­styczne może się jed­nak oka­zać po­sia­da­nie wła­snego ka­nału ku­li­nar­nego na YouTube – jak rów­nież re­gu­larne ćwi­cze­nia dla zdro­wia.

Nie trzy­maj­cie się błęd­nych prze­ko­nań na swój te­mat; będą one je­dy­nie ogra­ni­czały wa­sze osią­gnię­cia i roz­wój. W po­czu­ciu wol­no­ści i uczci­wie przyj­rzyj­cie się swo­jemu ży­ciu – temu, co lu­bi­cie, a czego nie, na­wy­kom, wie­rze, prze­ko­na­niom, ru­ty­nie, zna­jo­mym, sty­lowi, ro­dzi­nie, ma­rze­niom itd.

STWO­RZE­NIE NA­WYKU WY­OBRA­ŻA­NIA SO­BIE CE­LÓW

Za­tem jak wy­ro­bić na­wyk wy­obra­ża­nia so­bie ce­lów? Spraw­cie, aby w wa­szych my­ślach stały się rze­czy­wi­sto­ścią.

Nie­któ­rzy za­le­cają po­tęgę afir­ma­cji do­ty­czą­cych ce­lów, a sfor­mu­ło­wa­nych tak, jak­by­ście już je osią­gnęli. Mo­że­cie spi­sać ta­kie afir­ma­cyjne zda­nia na kart­kach i umie­ścić je w róż­nych miej­scach miesz­ka­nia, domu, pracy, a na­wet w sa­mo­cho­dzie.

Czy­taj­cie je tak czę­sto, aż za­czną wy­da­wać się praw­dziwe. Na przy­kład:

• „Pro­wa­dzę firmę od­no­szącą suk­cesy i ży­cie jest do­bre”.

• „Cie­szę się, że dzi­siaj zre­ali­zuję moje cele!”.

• „Wy­ko­rzy­stuję każdą oka­zję”.

• „Czuję się do­brze z moim wy­glą­dem i nie mogę się do­cze­kać ko­lej­nego tre­ningu”.

• „Lu­dzie w moim ży­ciu są ważni i pa­nuje mię­dzy nami wza­jemny sza­cu­nek”.

Po­zy­tywne afir­ma­cje do­ty­czące tego, co chce­cie, aby się wy­da­rzyło, two­rzą w wa­szych umy­słach pe­wien ob­raz i czy­nią go praw­dzi­wym.

SZU­KAJ­CIE HI­STO­RII SUK­CESU, CZY­TAJ­CIE JE I PRZY­SWA­JAJ­CIE

Do­stęp­nych jest wiele ma­te­ria­łów au­dio, ksią­żek oraz fil­mów, które nie tylko opo­wia­dają hi­sto­rie lu­dzi od­no­szą­cych suk­cesy w branży biz­ne­so­wej, ale rów­nież, krok po kroku, wy­ja­śniają, jak zna­leźć się po­śród nich, za­czy­na­jąc od obec­nego miej­sca. W Sta­nach Zjed­no­czo­nych jest mnó­stwo osób, które prze­szły za­ska­ku­jącą drogę od pu­cy­buta do mi­lio­nera, a ich do­świad­cze­nia sta­no­wią za­chętę i mo­ty­wa­cję. Za­pew­niam, że de­ter­mi­na­cja tych lu­dzi w re­ali­zo­wa­niu wła­snej wi­zji wprawi was w zdu­mie­nie.

Mam na­dzieję, że po­świę­ci­cie nieco czasu, by za­po­znać się bli­żej z tymi hi­sto­riami. Nie­które z wy­mie­nio­nych na­zwisk być może są wam zna­jome, cho­ciaż na pewno po­niż­sza li­sta jest nie­pełna:

• John Paul De­Jo­ria

• J.K. Row­ling

• Do Won Chang

• Sha­nia Twain

• Ri­chard Bran­son

• Oprah Win­frey

• Sha­hid Khan

• Ralph Lau­ren

• Ur­sula Burns

• Jack We­lch

Szu­ka­jąc in­for­ma­cji na te­mat tych oraz in­nych osób, zwróć­cie szcze­gólną uwagę na to, na czym się sku­piały, na ich na­wyki, styl ży­cia oraz mo­ty­wa­cje. Czego mo­że­cie się na­uczyć z tych au­ten­tycz­nych hi­sto­rii suk­cesu?

Wy­rób­cie so­bie na­wyk ob­ser­wo­wa­nia in­nych i ucze­nia się od nich. Za­sta­nów­cie się:

• Które spo­śród po­zna­nych hi­sto­rii naj­bar­dziej po­dzi­wiam i dla­czego?

• Czyj styl ży­cia chciał­bym/chcia­ła­bym prze­jąć?

• Co mogę zro­bić już dzi­siaj, aby uru­cho­mić ten pro­ces?

Wy­rób­cie so­bie na­wyk czy­ta­nia, słu­cha­nia i przy­glą­da­nia się ży­ciu oraz tech­ni­kom wy­ko­rzy­sty­wa­nym przez osoby, które osią­gnęły to, czego pra­gnie­cie. Przy­datne in­for­ma­cje ma­cie w za­sięgu ręki – na ekra­nie te­le­fonu i/lub kom­pu­tera. Nie mu­si­cie wy­ko­rzy­sty­wać wy­obraźni, chyba żeby zin­ter­pre­to­wać na wła­sne po­trzeby, jak dana in­for­ma­cja może po­słu­żyć w wa­szym ży­ciu i biz­ne­sie. Oczy­wi­ście za­wsze trzeba pa­mię­tać, aby w in­ter­ne­cie ko­rzy­stać z wia­ry­god­nych stron i źró­deł.

Mimo to...

KO­RZY­STAJ­CIE Z WY­OBRAŹNI!

Za­sta­na­wia­łem się ostat­nio, czy mamy jesz­cze czas, by ma­rzyć na ja­wie w świe­cie nie­ustan­nej ko­mu­ni­ka­cji dwu­dzie­stego pierw­szego wieku.

Ja­mes Thur­ber, au­tor Se­kret­nego ży­cia Wal­tera Mitty’ego

In­nym spo­so­bem, by prak­ty­ko­wać na­wyk ko­rzy­sta­nia z wy­obraźni, jest za­pew­nie­nie jej swo­body. Je­śli wa­sza praca nie wy­maga na­my­słu, jak na przy­kład ta przy li­nii pro­duk­cyj­nej, ra­czej fi­zyczna niż in­te­lek­tu­alna, wy­ko­rzy­staj­cie brak ob­cią­że­nia umy­sło­wego, by za­cząć w jej trak­cie two­rzyć coś w gło­wie.

A może od­po­czy­wa­cie w domu wy­cią­gnięci na fo­telu, wa­sza wy­obraź­nia zaś zaj­muje się py­ta­niem „Co by było, gdyby?”, wy na­to­miast sku­pia­cie się na szcze­gó­łach tej wi­zji. Po­my­śl­cie, jak wy­glą­dałby wasz ide­alny dom, do­sko­nała re­la­cja lub ile pie­nię­dzy chcie­li­by­ście za­ra­biać dzięki swo­jej dzia­łal­no­ści.

Wielu