Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
W poradniku do Wargame: Zimna Wojna znajdziesz szereg wskazówek ułatwiających zrozumienie zasad panujących na polu bitwy oraz szczegółowe opisy wszystkich kampanii dla jednego gracza. Zostały one wzbogacone o dokładne mapy i obrazki.
Wargame: European Escalation - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Wargame: European Escalation to osadzona w realiach zimnej wojny strategia czasu rzeczywistego (RTS), autorstwa deweloperów ze studia Eugen Systems. Kampania trybu single player przedstawia fikcyjny konflikt zbrojny pomiędzy wojskami NATO i Układu Warszawskiego. Twórcy zdecydowali się także zastosować szereg autorskich mechanizmów ze swych wcześniejszych produkcji (m.in. R.U.S.E. i Act of War).
Gra Wargame: European Escalation, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 71
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1220
Bruder Gegen Bruder - Żelazna Kurtyna
Bruder Gegen Bruder - Rozdroża
Bruder Gegen Bruder - Kontratak
Bruder Gegen Bruder - Flugplatz Allstedt
Bruder Gegen Bruder - Rozmowy pokojowe
Mazurek Dąbrowskiego - Jeszcze Polska nie zginęła
Mazurek Dąbrowskiego - Pościg
Mazurek Dąbrowskiego - Pit Stop
Mazurek Dąbrowskiego - Walka o wzniesienie
Mazurek Dąbrowskiego - Ucieczka
Mazurek Dąbrowskiego - Mlada Boleslav
Able Archer - Fulda
Able Archer - Baza lotnicza Ramstein
Able Archer - Powtórka z 1914...
Able Archer - Wyżyna Albionu
Pustkowia - Watażka
Pustkowia - Wojna domowa
Pustkowia - Przeprawa przez Łabę
Pustkowia - Polowanie na ludzi
Pustkowia - Krwawe Terheide
Pustkowia - Przełamanie
Pustkowia - Broń masowego rażenia
W poradniku do Wargame: Zimna Wojna znajdziesz szereg wskazówek ułatwiających zrozumienie zasad panujących na polu bitwy oraz szczegółowe opisy wszystkich kampanii dla jednego gracza. Zostały one wzbogacone o dokładne mapy i obrazki przedstawiające najważniejsze wydarzenia. W solucji uwzględniono zarówno cele obowiązkowe, jak i dodatkowe. Za wypełnienie każdego z nich otrzymujemy określoną ilość gwiazdek (ich liczba jest podana w nawiasie przy nazwie celu), za które możemy odblokowywać nowe jednostki.
Michał "Wolfen" Basta (www.gry-online.pl)
- Każda mapa jest podzielona na sektory (można je zobaczyć przy maksymalnych oddaleniach), na których znajdują się cyfry. Oznaczają one szybkość zdobywania punktów dyslokacji (tych za których kupujemy nowe oddziały). Im większa cyfra tym lepiej, przykładowo zajęcie sektora z numerem 3 spowoduje, że w ciągu kilku sekund przybędą nam trzy punkty, a ten z 1 zapewni nam tylko jeden dodatkowy punkt.
- W skrajnych sektorach ze strzałkami możemy kupować nowe oddziały. Jeśli nie kontrolujemy takiego obszaru to zakup jednostek nie będzie możliwy.
- Wszystkie oddziały wymagają zaopatrzenia w postaci napraw, amunicji oraz paliwa. Braki te możemy uzupełniać przy pojazdach zaopatrzeniowych (ciężarówkach, śmigłowcach) oraz przy bazach operacyjnych (dysponują największą ilością punktów zaopatrzenia). Podczas planowania działań zawsze należy pamiętać o logistyce.
- W kampaniach zniszczone jednostki nie przechodzą do kolejnych misji. Przykładowo jeśli odblokujemy czołg T-72 z pulą ośmiu tego typu maszyn i podczas zadania wróg zniszczy nam trzy czołgi, to w kolejnej będziemy mogli skorzystać jedynie z pięciu. Dlatego zawsze należy minimalizować straty i czasem warto wczytać wcześniejszy zapis gry niż pozwolić zdziesiątkować nasze wojska. Przy okazji - często zapisuj stan gry!
- Podczas walki nasze oddziały zdobywają doświadczenie, dzięki czemu mogą szybciej i celniej prowadzić ogień i nie wpadać w panikę. Warto dbać o rozwinięte jednostki, ponieważ jeśli przetrwają to przechodzą do kolejnych misji, dzięki czemu możemy już na starcie kupić na przykład całą grupę pancerną doświadczonych czołgów. Znacznie ułatwia to walkę z przeciwnikiem.
- Próbuj eksperymentować, ponieważ w grze występują setki jednostek do odblokowania, a każda z nich jest na swój sposób unikalna.
- Dużo kombinuj, pamiętając o kilu podstawowych zasadach. Jeżeli wróg obsadził miasto wrogą piechotą, to nie wjeżdżaj do środka czołgami, tylko ostrzelaj miasto z artylerii lub moździerzy. Wrogie czołgi atakuj z dystansu śmigłowcami lub niszczycielami czołgów albo innymi pojazdami zaopatrzonymi w broń dalekiego zasięgu. Piechotą nie wychodź na otwartą przestrzeń, tylko ukrywaj ją w lasach i miastach, gdzie jest zabójcza dla każdego rodzaju wojsk. Do niszczenia wrogiego lotnictwa używaj pojazdów i piechoty przeciwlotniczych, a wrogą artylerię szybko niszcz własnymi śmigłowcami.
- Przed odblokowaniem i zakupem jednostek zapoznawaj się z ich dokładną charakterystyką. Przykładowo zamiast odblokować słabo opancerzony niszczyciel czołgów może lepiej jest zainwestować w czołg z wyrzutnią rakiet (np. T-80A), który sprawdzi się świetnie również w bezpośredniej wymianie ognia.
Legenda:
[1] - miejsce startu (czołgi Leopard)
[2] - pierwsze oddziały przeciwnika (czołgi T34/85)
[3] - punkt dla pojazdu zwiadowczego w sektorze Bravo
[4] - drugi oddział wroga (czołgi T34/85)
[5] - trzeci oddział wroga (czołgi T-55)
[6] - czwarty oddział wroga (transportery opancerzone, piechota)
[7] - most
[8] - baza operacyjna (pojazdy zwiadowcze SPW)
[9], [10] - pozycje defensywne w sektorze Alpha (czołgi T-34/85, T55, pojazdy BMP i zwiadowcze SPW)
Zlikwiduj jednostki wroga, które przebiły się w rejonie Charlie (1)
Zaczynasz z grupą czterech czołgów na południu [1]. Zbierz je wszystkie i zacznij kierować się na północ. W pewnej chwili z lewej strony ulicy zauważysz wzniesienie. Wjedź na nie i ustaw się na jego obrzeżu, dzięki czemu będzie w stanie z bezpiecznej pozycji razić wrogie oddziały [2] na okolicznych jezdniach (obrazek poniżej). Po zniszczeniu wszystkich cel zostanie zaliczony
Rozpoznaj sektor Bravo (1)
Po zniszczeniu przeciwników z południa nadjedzie pojazd zwiadowczy. Wyślij go nieco na północ [3] ustawiając między domem i zalesionym terenem. Kiedy wypatrzysz wrogów na północy [4] cel ten zostanie osiągnięty.
Odrzuć siły wroga, które przebiły się w rejonie Bravo (2)
Kontynuuj pochód na północ wysyłając przodem pojazd zwiadowczy. Wyeliminuj jednostki przy moście oraz jeden czołg po drugiej stronie (obrazek poniżej). Ważne, abyś nie dał mu się wycofać (jeśli to nastąpi przejedź przez most i go zniszcz), ponieważ jeśli o nim zapomnisz, to nie zaliczysz tego celu i misja nie ruszy się dalej. Po uporaniu się z wojskami przy moście kontynuuj jazdę na północ. Przygotuj się na to, że z zarośli na północy [5] wyjedzie na ciebie kilka maszyn, a kolejny szturm nastąpi od zachodu [6]. Weźmie w nim udział kilka pojazdów opancerzonych i piechota, wystarczy więc trzymać się na dystans, aby uporać się z nimi.
Zniszcz sztab wroga w punkcie kontrolnym (1) - dodatkowe
Po oczyszczeniu strefy Bravo z zachodu nadjadą dwie ciężarówki z zaopatrzeniem. Wystarczy ustawić je przy swoich wojskach, aby zaczęły one uzupełniać paliwo i amunicję oraz naprawiać nasze pojazdy. Jednocześnie otrzymasz możliwość zamawiania nowych jednostek. W tym celu kliknij na rozwijane menu w lewym górnym narożniku i zakup jeszcze cztery czołgi Leopard. Ustaw swoje czołgi przed mostem [7], a potem przejedź na drugą stronę pojazdem zwiadowczym. Kiedy ujrzysz wrogie oddziały ostrzelaj je i zacznij cofać się przez most. Goniący cię przeciwnik trafi wprost pod lufy twoich czołgów (obrazek poniżej). Ponów manewr z przynętą na pojazd zwiadowczy, a kiedy wróg będzie już bardzo osłabiony przepraw się na drugą stronę, załatw niedobitków i podjedź do bazy operacyjnej [8], co spowoduje jej przejęcie. Możesz teraz uzupełnić w niej zapasy wszystkich swoich wojsk i ciężarówek.
Zniszcz nieprzyjacielski przyczółek w sektorze Alpha (3)
Po uzupełnieniu zapasów wróć na zachodnią stronę mostu i rusz na północ. Z przodu trzymaj jak zwykle pojazd zwiadowczy, za nim czołgi, a z tyłu ciężarówki z zaopatrzeniem. Po dotarciu w okolice miasteczka uważaj na wrogie pojazdy bojowe stojące z prawej [9] i z lewej strony [10]. Lokalizuj je zwiadowcą i niszcz czołgami z daleka (obrazek poniżej). Gdyby któryś z twoich oddziałów oberwał napraw go przy pomocy narzędzi z ciężarówki. Przebijaj się w stronę miasteczka, uważając na maszyny ukryte za żywopłotem ciągnącym się wzdłuż poprzecznej drogi mogą się tam bowiem ukrywać przeciwnicy. Po rozprawieniu się ze wszystkimi misja zakończy się.
Uniknij strat w podległych ci oddziałach (4) - dodatkowe
Zadanie to nie jest szczególnie trudne do osiągnięcia, jeśli będziesz stosował się do opisanych wyżej wskazówek i na bieżąco naprawiał swoje maszyny przed każdą większą potyczką z przeciwnikiem.
Legenda:
[1] - miejsce startu
[2] - Pułk Królewskich Lansjerów
[3] - miejsce ataku grupy czołgów (grupa czołgów T-34/85)
[4] - baza operacyjna
[5] - skrzyżowanie i sojusznicze oddziały
[6] - sektor Foxtrot
[7] - małe zgrupowanie pancerne wroga (2 czołgi T-62)
[8] - oddział pancerny przeciwnika (czołg T-72, niszczyciel czołgów Malyutka, pojazdy zwiadowcze, BMP z wyrzutnią rakiet)
[9] - druga baza operacyjna
Połącz się z 9/12 Pułkiem Królewskich Lansjerów (1)
Rozpoczynasz z pojazdem zwiadowczym, dwoma dowódczymi oraz przeciwlotniczymi na południu [1]. Od razu dokup cztery czołgi Leopard i wyślij wszystkie jednostki bojowe (oddziały dowódcze zostaw na razie na swoim miejscu) na północ [2], gdzie