Tropico 3 - poradnik do gry - Michał "Wolfen" Basta - ebook

Tropico 3 - poradnik do gry ebook

Michał "Wolfen" Basta

4,0

Opis

W poradniku do Tropico 3 znajdziecie zestaw przydatnych porad, odnoszących się do najważniejszych aspektów zarządzania państwem, opis wszystkich budynków i dekretów, a także pełen opis przejścia wszystkich 15 misji, składających się na kampanię.

Tropico 3 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Porady
  • Gospodarstwa rolne (Budynki)
  • Rozdział 1 – Banany (Opis przejścia)
  • Mieszkalnictwo (Budynki)
  • Rozdział 15 – Wolność (Opis przejścia)
  • Społeczne (Dekrety)
  • Rozdział 2 – Druga szansa (Opis przejścia)
  • Użyteczność (Budynki)
  • Zakwaterowanie (Budynki)
  • Przemysł (Budynki)

Informacja o grze

Kontynuacja świetnej serii gier strategiczno-ekonomicznych daje kolejną okazję do stworzenia własnego dyktatora i wcielenia się w przywódcę małego państewka w czasach Zimnej Wojny. Tylko od nas zależy charakter rządów, jakie zapanują na wyspie.

Gra Tropico 3, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 58

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
4,0 (1 ocena)
0
1
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Tropico 3poradnik do gry

autor: Michał "Wolfen" Basta

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=925

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Porady

Budynki

Mieszkalnictwo

Gospodarstwa rolne

Przemysł

Zakwaterowanie

Atrakcje

Rozrywka

Infrastruktura

Rząd

Użyteczność

Dekrety

Społeczne

Polityka zagraniczna

Gospodarka

Polityka wewnętrzna

Opis przejścia

Rozdział 1 - Banany

Rozdział 2 - Druga szansa

Rozdział 3 - Schronienie pielgrzyma

Rozdział 4 - Tytan przemysłu

Rozdział 5 - Zatoka piratów

Rozdział 6 - Podzielona lojalność

Rozdział 7 - Reformy

Rozdział 8 - Viva Tropico

Rozdział 9 - Wielka gra

Rozdział 10 - Lizus

Rozdział 11 - Chciwość

Rozdział 12 - Głęboko w ropie

Rozdział 13 - Turistico

Rozdział 14 - Przeklęta wyspa

Rozdział 15 - Wolność

Wstęp

W poradniku do Tropico 3 znajdziecie zestaw przydatnych porad, odnoszących się do najważniejszych aspektów zarządzania państwem, a także opis wszystkich budynków i dekretów. W ostatniej części znajdziecie z kolei pełen opis przejścia wszystkich 15 misji, składających się na kampanię.

Michał "Wolfen" Basta

Porady

El Presidente

El Presidente, czyli postać twojego władcy, jest reprezentowana przez awatar, wybierany przed każdym zadaniem. Możesz skorzystać z jednej z osiemnastu przygotowanych postaci lub stworzyć od podstaw nową. Najważniejszymi kwestiami podczas wyboru awatara jest jego pochodzenie oraz zalety i wady. Pierwsza cecha określa z jakiego środowiska wywodzi się El Presidente. Ma to bezpośrednie przełożenie na stosunki z poszczególnymi grupami ludzi. Jeżeli twój awatar pochodzi ze wsi, to może liczyć na poparcie komunistów, ale u intelektualistów zawsze będzie postrzegany gorzej. Jako tajny agent możemy z kolei liczyć na bonusy związane z policją, a dodatkowo uwielbienie przez kobiety.

Wady i zalety działają na podobnych zasadach. Jedne mają jedynie dodatnie lub ujemne skutki, a inne zarówno jedne, jak i drugie. Na przykład pijaństwo zmniejsza szacunek u wszystkich grup politycznych i społeczeństwa, ale jednocześnie pozwala zachować lepsze stosunki z ZSRR. Z kolei tchórz wpływa negatywnie na nasze kontakty z armią, a zmysł dyplomatyczny zapewnia dodatkowe punkty przy stosunkach z dwoma mocarstwami. Warto więc stworzyć lub wybrać takiego awatara, którego cechy mogą w naszym odczuciu być przydatne. Niech jednak nikt nie sądzi, że początkowe wartości są ciążą nieustannie na całej rozgrywce. Owszem rolnik nie cieszy się poparcie intelektualistów, ale budując szkoły i spełniając ich inne zachcianki i tak uda ci się uzyskać spore poparcie tej grupy politycznej. Podobnie jest z pozostałymi cechami El Presidente, które w czasie rozgrywki można korygować odpowiednią polityką.

El Presidente posiada jeszcze wiele zdolności, z których możemy korzystać podczas samej rozgrywki. W wolnych chwilach władca lub bowiem wygłaszać przemówienia w pałacu, uganiać się z pistoletem za buntownikami, poklepywać pracowników fabryk po plecach, przyspieszając tym samym produkcję lub odwiedzać miejsca budowli i poganiać robotników. Aby wykonać wszystkie te czynności trzeba kliknąć na ikonkę awatara (pierwsza z lewej nad mini-mapą), a potem wybrać interesujący nas obiekt i kliknąć prawym przyciskiem myszy.

Konto w banku szwajcarskim

Wiadomo, że nie samymi państwowymi funduszami człowiek żyje i coś na emeryturę wypadałoby odłożyć. W niektórych zadaniach przywłaszczanie pieniędzy będzie nie tylko wyborem moralnym, ale warunkiem koniecznym do pomyślnego ukończenia misji. Warto zatem orientować się w sposobach finansowych malwersacji. W sumie istnieją trzy sposoby. Pierwszy to wydanie dekretu "Pozwolenie na budowę", który podwyższa ceny budynków, ale za każdy postawiony obiekt na nasze konto trafia 1/5 jego wartości. Dobrze jest zatem inwestować w jak najdroższe budynki. Drugą możliwością są przekręty ekonomiczne, przeprowadzane we wzniesionym uprzednio banku. Po jego postawieniu należy wybrać opcję "Grząska lokata", a bankierzy zajmą się resztą. Im bardziej są doświadczeni, tym więcej zapewnią nam gotówki. Ostatnią z opcji jest przerabianie starożytnych ruin na wykopaliska. Znalezione podczas ich trwania artefakty są sprzedawane na czarnym rynku, a pieniądze trafiają bezpośrednia do nas. Oczywiście najlepsze efekty uzyskuje się podczas korzystania ze wszystkich trzech możliwości jednocześnie.

Zadowolenie społeczeństwa

Wskaźnik zadowolenia społeczeństwa informuje nas o tym, jak nasze rządy są postrzegane przez ludzi. W początkowych fazach rozgrywki na ogół szybko leci on na łeb na szyję, ponieważ nie jesteśmy w stanie zapewnić ludziom odpowiednich warunków. O tym jakie to warunki, możemy się dowiedzieć wchodząc w almanachu na zakładkę "Ludzie" i "Średni poziom zadowolenia". Wśród nich znajdują się między innymi potrzeby dotyczące pożywienia, mieszkalnictwa, bezpieczeństwa, opieki zdrowotnej itd. Podstawą dobrze funkcjonującego i popierającego nasz społeczeństwa jest utrzymywanie tych wskaźników na jak najwyższym poziomie. Większość z nich da się łatwo zaobserwować. Na przykład w przypadku mieszkalnictwa wystarczy kliknąć na jakikolwiek budynek mieszkalny i zobaczyć jego standard. Baraki zapewniają komfort utrzymania na poziomie 25, tanie bloki około 40, droższe blisko 60, a rezydencje 95 punktów. Podobnie jest z pensjami. Wystarczy podnieść ją w zakładzie pracy, aby od razu zauważyć, jaki wpływ ma jakość wykonywanej pracy.

Podobnie jest z resztą wskaźników. Nie należy się jednak sugerować jedynie ogólną liczbą, wyświetlaną przy mapie, tylko sprawdzać szczegółowo statystyki. Ogólny poziom zadowolenia może być bowiem wysoki, ale mieszkańcy będą nieszczęśliwi. Najprostszy przykład to stworzenie dużych oddziałów armii i policji. Zawyżą one znacznie poziom bezpieczeństwa, ale jednocześnie wpłyną negatywnie na swobody obywatelskie. Należy zatem cały czas zachowywać odpowiednie proporcje między poszczególnymi potrzebami. Jeśli zatem postawiłeś na armię, to postaraj się zwiększyć swobody poprzez wybudowanie stacji radiowej lub telewizyjnej.

Niektóre z czynników można jednak podwyższać bez wywoływania negatywnych skutków u innych. Jest tak na przykład w przypadku poziomu religii i opieki zdrowotnej. Aby podwyższyć te pozycje wystarczy w wybudować kościół i klinikę. Należy przy tym pamiętać, że wraz z mijającymi latami i wzrostem gospodarczym potrzeby ludzi zaczną się zwiększać. Przykładowo mieszkanie w bloku straci w ich oczach na jakości i aby utrzymać wysoki wskaźnik mieszkalnictwa, trzeba będzie im zapewnić dom.

Grupy polityczne

Grupy