Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2005

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Earth 2160 - poradnik do gry - Michał "Wolfen" Basta

W poradniku do kosmicznej strategii Earth 2160 znajdziecie dokładny opis przejścia całej kampanii każdą z czterech stron konfliktu, poprzedzony ważnymi dla rozgrywki wskazówkami.

Earth 2160 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • [ED 7] Jeden przeciwko wszystkim
  • [LC 4] Dla dobra ludzkości
  • [Morphidzi 1] Przebudzenie
  • Wskazówki
  • [UCS 1] Lodowa trumna
  • [ED 1] Krater Hawkingsa
  • [LC 5] Marsport port kosmiczn
  • [LC 1] Pozdrowienia z przeszłości
  • [LC 6] Więźniowie
  • [LC 7] Pod osłoną komety

Informacja o grze

Kolejna część słynnej strategii w realiach sci-fi ze znanej serii Earth, autorstwa studia Reality Pump. Akcja rozgrywa się zaraz po ostatniej części, w której doszło do zniszczenia Ziemi. Do trzech wcześniej dostępnych nacji dołączają Obcy, którzy również pragną zapanować nad Układem Słonecznym. Świetna muzyka, widowiskowe efekty, poprawiony interfejs, szczegółowe misje, a także rozbudowany tryb dla wielu graczy pozwolą na wielogodzinną zabawę.

Gra Earth 2160, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Opinie o ebooku Earth 2160 - poradnik do gry - Michał "Wolfen" Basta

Fragment ebooka Earth 2160 - poradnik do gry - Michał "Wolfen" Basta

Earth 2160poradnik do gry

autor: Michał "Wolfen" Basta

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=404

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wstęp

Wskazówki

[ED 1] Krater Hawkingsa

[ED 2] Milczenie w bazie FOX-5

[ED 3] Przerwany przekaz

[ED 4] Rebelia na Tytanie

[ED 5] Relikt

[ED 6] Przybywamy w pokoju

[ED 7] Jeden przeciwko wszystkim

[LC 1] Pozdrowienia z przeszłości

[LC 2] Relikt

[LC 3] Mars

[LC 4] Dla dobra ludzkości

[LC 5] Marsport port kosmiczn

[LC 6] Więźniowie

[LC 7] Pod osłoną komety

[UCS 1] Lodowa trumna

[UCS 2] Portal

[UCS 3] Wrakowisko

[UCS 4] Zagubione dusze

[UCS 5] Ukryta gwiazda

[UCS 6] Eden

[UCS 7] Prawdziwy Eden

[Morphidzi 1] Przebudzenie

[Morphidzi 2] Ukryta gwiazda

[Morphidzi 3] Eden

[Morphidzi 4] Abyss

[Morphidzi 5] Mars

[Morphidzi 6] X-345

[Morphidzi 7] Eden

Wstęp

Witam w poradniku do gry Earth 2160. Na początek małe słówko o oznaczeniach, na które natkniecie się w solucji. Wszystkie mapki zostały oznaczone czerwonymi oraz zielonymi kółkami z cyframi w środku. Ich odpowiednikami w tekście są nawiasy kwadratowe z odpowiednim numerem oraz kolorem. Jeśli na mapie występuje zielone koło z cyfrą 7, to w tekście jest ono oznaczone jako [7], analogicznie wygląda to np. z czerwoną 4 - [4]. Dodatkowo od czasu do czasu pojawia się oznaczenie [screenx] gdzie x jest nr 1 lub 2. Jeśli występuje jedynka to oznacza pierwszego screena nad tekstem, jeśli jest dwójka to jest to drugi obrazek. To w sumie tyle słowem wstępu, zapraszam do dalszej części poradnika.

Wskazówki

W poniższym tekście chciałbym zaprezentować kilka cennych wskazówek oraz porad, które powinny ułatwić rozgrywkę wszystkim, którzy stykają się z Earth 2160 po raz pierwszy. Chciałbym jednocześnie zaznaczyć, że nie zawarłem tutaj opisu struktur oraz jednostek, ponieważ są one świetnie i wyczerpująco opisane zarówno w samej grze, jak i na stronie głównej produkcji (http://www.earth2160.pl/).

Pamiętaj, że główni bohaterowie, przewijający się po polu bitwy, nie mogą zginąć. Jeśli chcesz zwiększyć ich przeżywalność to przeszukuj każdy zakamarek mapy i zbieraj wszystkie znalezione przedmioty (apteczki, bronie, pancerze itp.).

Jeśli chcesz zmienić ekwipunek, wejdź w ekran inventory (domyślnie klawisz "i") i przeciągnij broń lub pancerz na postać bohatera z lewej.

W każdej misji staraj się opracować jak najwięcej wynalazków (najlepiej jeśli uda ci się wynaleźć wszystkie), dzięki czemu będziesz mógł stworzyć dużo bardziej elastyczną, a co za tym idzie efektywną armię. Dodatkowo nie będziesz musiał tracić funduszy na ich rozwój w kolejnych misjach.

Dokładnie czytaj opisy wszystkich budynków, jednostek oraz technologii, bo nie raz i nie dwa może się zdarzyć, że przez nieuwagę wyślesz na czołgi wroga jednostki z bronią przeciwlotniczą.

Zanim rozpoczniesz produkcję oddziałów na wielką skalę, stwórz kilka rodzajów różnych maszyn (inne działo, inny pancerz itp.), wyślij je do walki i sprawdź, która najlepiej radzi sobie z przeciwnikiem. Kiedy to ustalisz rozpocznij masową produkcję najefektywniejszej jednostki.

Nigdy nie ograniczaj swojej armii do jednego typu maszyn. Zawsze staraj się mieć zarówno oddziały z bronią naziemną, przeciwlotniczą, a nawet samoloty. Nie polecam korzystania z jednostek strzelających zarówno w cele naziemne jak i powietrzne, ponieważ z czasem ich efektywność drastycznie spada.

Jeśli wybierasz się do bazy przeciwnika, to zawsze bierz ze sobą maszyny do przełamywania umocnień (te o największym zasięgu, poczynając od 15 w górę). Wprawdzie z czasem zastąpisz je broniami specjalnymi, jak np. rakiety czy Rippery, ale podczas ataku naziemnego nie zapominaj o nich.

Podczas szturmu wrogich fortyfikacji zawsze najpierw niszcz działa i rób duże wyłomy w murach, a dopiero po oczyszczeniu terenu wchodź do środka. Jeśli w bazie znajduje się dużo jednostek przeciwnika, to postaraj się je najpierw wyciągnąć na przedpole, wykończyć je i dopiero potem przystąpić do szturmu.

Nie żałuj funduszy na rozbudowę dział i umocnień, które często ratują skórę przed zagładą. Miej na nie oko szczególnie podczas misji, w których przeciwnik często cię atakuje. Pamiętaj również, aby podczas obrony mieć w zanadrzu jakieś szybkie jednostki (np. samoloty), które szybko rozniosą artylerię wroga.

W czasie atakowania nigdy nie zapominaj o ciągłej budowie i stałym podsyłaniu świeżych jednostek. Pamiętaj, że kiedy wszystko idzie świetnie to lepiej jest wcisnąć pauzę i skupić się do budowie nowych wojsk, niż po paru chwilach bezmyślnego ataku, rozpocząć odwrót i wszystko zaczynać od nowa.

[ED 1] Krater Hawkingsa

Rozpoczynamy na południowym zachodzie [1]. Początkowo podlega nam tylko główny bohater - Michael, który nie może zginąć. Podnieś leżącą niedaleko apteczkę i wyrusz na północ. Idąc kraterem natkniesz się na mały oddział wrogiej piechoty. Zniszcz go i podnieś snajperkę, która została po poległym żołnierzu. Przejdź do plecaka (klawisz I) i zamień dotychczasowy karabin na nową broń, po czym ruszaj dalej. Przy rozbitym wraku transportowca spotkasz grupę żołnierzy [2].

Zaznacz wszystkich i wyrusz z nimi na północ, a następnie za zakrętem skręć na południe. Natkniesz się na kamienie blokujące przejście [screen1], na