7,90 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 7,90 zł
Poradnik do wojennej strategii turowej „Massive Assault”, w którym na przykładach odmiennych sytuacji na polu bitwy opisano kilkanaście podstawowych strategii walki skutecznie prowadzących do zwycięstwa.
Massive Assault - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Massive Assault to strategia turowa, wyprodukowana przez studio Wargaming.net. Akcja gry osadzona została w przyszłości. Gracz staje na czele koalicji Axis-of-Good, która stara się przeciwstawić totalitarnemu ugrupowaniu Shadow Clique, zamierzającemu opanować Ziemię i skolonizowane przez ludzi planety. W starciach z komputerową sztuczną inteligencją lub żywymi przeciwnikami uczestniczyć może 26 rodzajów jednostek bojowych.
Gra Massive Assault, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:
Liczba stron: 25
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=248
Ujawnianie sojuszników
Umacnianie najbardziej zagrożonych granic
Pierwszy kontakt z wrogiem
Korzystanie z pomocy partyzantów
Atakowanie państw być może neutralnych
Rekrutacja jednostek
Wspomaganie państw neutralnych
Walka z partyzantami
Sens podejmowania z góry przegranej walki
Pierwsze kontakty z przeciwnikiem na morzu
Kolejność atakowania
Niszczenie wrogich wyrzutni rakiet
Nie rozpraszać swoich oddziałów
Wykańczanie obrony przeciwnika
Nie zostawiać jednostek bez zajęcia
Dominacja na morzu
Podsumowanie scalonych terenów
Zdobywanie przewagi
Ustawienie jednostek na linii frontu
Ofensywa na państwa neutralne
Ofensywa na słabo strzeżone państwa
Ofensywa na wrogie państwa silnie bronione
"Massive Assault" należy do takich gier strategicznych, jakie lubię najbardziej. Przede wszystkim jest to strategia turowa, których wielkim fanem jestem, a nie miałem w rękach dobrej turówki już od półtora roku (myślę o "RIM: Battle Planets"). Po drugie "Massive Assault" opiera się na prostych, łatwo i szybko dających się przyswoić zasadach, a mimo to (może wręcz dzięki temu) gwarantuje doskonałą rozrywkę, gdyż stwarza okazje do zaistnienia bardzo różnorodnym sytuacjom taktycznym. Po trzecie dostępne jednostki zostały bardzo dobrze między sobą zbalansowane, przez co żadna z nich nie okazuje się zbędna - każda posiada właściwy sobie obszar zastosowań. Wreszcie po czwarte i ostatnie: komputerowy przeciwnik dysponuje sensownie dobranym poziomem sztucznej inteligencji, gdyż potrafi sprawić duże problemy, ale daje się pokonać przy uwzględnieniu kilku lub kilkunastu podstawowych strategii walki. To właśnie będzie głównym zadaniem niniejszego poradnika: na przykładach odmiennych sytuacji na polu bitwy pokazać skuteczne taktyki radzenia sobie z nimi.
"Massive Assault" oferuje w sumie pięć rodzajów rozgrywki: scenariusze, kampanie, wojny, grę we dwójkę przy jednym komputerze oraz grę za pośrednictwem poczty elektronicznej. Scenariuszy może być bądź ile, tym bardziej że dostępny jest ich edytor. Kampanie to nic innego jak następujące po sobie scenariusze ułożone w fabularną całość. Gra z przeciwnikiem z krwi i kości stanowi odmianę wojny. Wojna zaś jest osią gry, gdyż oferuje najcięższe wyzwania i daje sposobność do zastosowania największej różnorodności taktyk. Dlatego mój poradnik zdecydowałem się oprzeć na przykładowej wojnie z komputerem, którą rozegram i zrelacjonuję krok po kroku - tłumacząc się z podejmowania wszystkich co ważniejszych decyzji. W zasadzie niezależnie od wybranej mapy w czasie trwania każdej wojny dają się wyróżnić te same fazy. Oczywiście większa ilość wysp zmusza do większej aktywności na morzu, a najmniejsze mapy - Antarcticus i Bizarria - w ogóle nie skłaniają do korzystania ze statków. Te fazy to:
1.