Dungeons - poradnik do gry - Amadeusz "ElMundo" Cyganek - ebook
Opis

Poradnik zawiera kompletny opis przejścia głównego trybu fabularnego, a także garść porad, które ułatwią eksplorację rozbudowanych lochów. Do opisu każdego scenariusza została dołączona mapa wskazująca najważniejsze punkty.

Dungeons - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Misja 1 – Crystal Throne (Opis przejścia)
  • Misja 4 – Happy Hills (Opis przejścia)
  • Misja 15 – Twittervale (Opis przejścia)
  • Misja 3 – Pleasant Creek (Opis przejścia)
  • Misja 2 – Yum–Yumville (Opis przejścia)
  • Misja 11 – Laughington on Milklake (Opis przejścia)
  • Misja 10 – Neverevil Mountain (Opis przejścia)
  • Misja 9 – Cuddleton (Opis przejścia)
  • Misja 8 – Castle Sweetcliff (Opis przejścia)
  • Misja 7 – Caves of Horror (Opis przejścia)

Informacja o grze

Strategiczna gra z elementami RPG osadzona w mrocznych realiach fantasy, autorstwa studia Kalypso. Wcielamy się w lorda lochów, którego zadaniem są rozbudowa i rozwój podziemnego królestwa. Dokonujemy tego za sprawą zamykania legendarnych bohaterów i wysysania ich dusz. Ładna, kolorowa, trójwymiarowa grafika i przyjazny interfejs umilają rozgrywkę.

Gra Dungeons, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB

Liczba stron: 43


Dungeonsporadnik ‌do gry

autor: Amadeusz "ElMundo" ‌Cyganek

Wydawnictwo © GRY-Online ‌S.A. Wszelkie prawa ‌zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości ‌lub fragmentu niniejszej ‌publikacji w jakiejkolwiek ‌postaci jest zabronione ‌bez pisemnego zezwolenia ‌GRY-Online ‌S.A.

Prawa ‌do użytych ‌w ‌tej publikacji tytułów, nazw ‌własnych, zdjęć, ‌znaków towarowych i handlowych, ‌itp. należą do ‌ich prawowitych właścicieli.

Publikacja ‌przeznaczona jest wyłącznie ‌do użytku ‌prywatnego. Nie może ‌być sprzedawana, odsprzedawana ‌lub udostępniana publicznie osobom ‌trzecim ‌bez ‌pisemnej ‌zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na ‌okładce - wykorzystana ‌za zgodą © ‌Shutterstock ‌Images ‌LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. ‌Zgoda na wykorzystanie wizerunku ‌podpisana ‌z Shutterstock, ‌Inc.

Poradnik ‌w ‌wersji WWW znajdziesz ‌na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1105

[email protected]

Spis ‌treści

Wprowadzenie

Opis przejścia

Misja ‌1 - Crystal Throne

Misja ‌2 - Yum-Yumville

Misja 3 ‌- ‌Pleasant ‌Creek

Misja 4 - Happy ‌Hills

Misja 5 - Sleepy ‌Manor

Misja 6 - Laughtown ‌Everglad

Misja 7 ‌- Caves of Horror

Misja ‌8 ‌- Castle Sweetcliff

Misja 9 ‌- Cuddleton

Misja 10 - ‌Neverevil Mountain

Misja ‌11 - Laughington ‌on Milklake

Misja 12 ‌- Volcano ‌of Terror

Misja 13 - ‌Snowdrop

Misja 14 ‌- Paradise ‌Castle ‌Upon ‌Honeyville ‌River

Misja 15 - ‌Twittervale

Misja 16 ‌- Pleasant of ‌View

Misja ‌17 - Crystal ‌Throne

Wprowadzenie

Poradnik ‌do nieco szalonej ‌strategii umiejscowionej w podziemnym ‌i przesiąkniętym ‌złem świecie, ‌czyli Dungeons, ‌zawiera kompletny ‌opis przejścia ‌głównego trybu ‌fabularnego, a ‌także garść porad, które ułatwią eksplorację rozbudowanych lochów. Do opisu każdego scenariusza została dołączona mapa wskazująca najważniejsze punkty mające kluczowe znaczenie dla powodzenia naszej misji. Pomarańczowym kolorem zaznaczyłem angielskie nazwy przeciwników i przedmiotów, zaś niebieski kolor odsyła do odpowiednich punktów na mapie.

Amadeusz "ElMundo" Cyganek (www.gry-online.pl)

Porady

Na początek porada czysto techniczna - przed rozpoczęciem rozgrywki instalujemy wszelkie możliwe patce i poprawki. Bez nich Dungeons nie nadaje się do gry - często wywala błędy i crashe, animacja rwie, a loadingi trwają wieczność. Pamiętajmy o tym.

Taktyka walki z silniejszymi przeciwnikami jest prosta - przeciwko wrogom wyszkolonym głównie w zakresie walki wręcz stosujemy zaklęcia dystansowe, z kolei przeciwko magom i nekromantom - zupełnie odwrotnie. To samo odnosi się do potworów.

Każdy zdobyty punkt doświadczenia jak najszybciej inwestujemy w rozwinięcie cech oraz nowe umiejętności bojowe. Każda, nawet najmniejsza poprawa naszych statystyk może przechylić szalę zwycięstwa na naszą korzyść.

Korzystajmy ze naturalnych złóż złota - to istotny procent naszego stanu konta.

Stawiajmy pentagramy tak, by obejmowały swoim zasięgiem owe legowiska - daje nam to dodatkowe miejsca na wybudowanie pentagramów oraz nowe typy potworów.

Jeśli musimy zdobyć większą ilość Soul Points, likwidujemy herosów osobiście - zabójstwo poszukiwaczy przez pułapki lub potwory pozera znaczną część tego surowca.

Stawiając obiekty prestiżowe, warto zaoszczędzić na nieco droższe, lecz dające więcej prestiżu bajery - jest to bardziej opłacalne niż stawianie małych, niewiele wartych ozdób.

Przeciwko większej grupie warto stosować taktykę znaną z wielu RPGów - ucieczki i ataku dystansowego. Pozwoli to zmniejszyć obrażenia, jakie przyjmujemy od atakujących wrogów.

Mimo tego, że wydatek związany z wezwaniem strażnika Serca Lochu jest dość spory, niejednokrotnie ratuje on nasz cenny artefakt w najbardziej beznadziejnych sytuacjach. Warto rozważyć ten zakup praktycznie w każdej misji.

Przyzywamy jak największą możliwą ilość goblinów - ich eksploatacja nie kosztuje ani grosza.

Opis przejścia

Misja 1 - Crystal Throne

Po dotarciu do głównej siedziby lorda (przechadzka to krótki tutorial służący zaznajomieniu się z podstawowym sterowaniem w grze) jesteśmy świadkami scenki wprowadzającej nas w zawiłą intrygę z udziałem byłej narzeczonej naszego bohatera, Calypso. Naszym głównym zadaniem jest ucieczka z lochów. Wpierw musimy jednak wybudować kilka prestiżowych obiektów (gimmicks) - znajdziemy je w menu budowy zlokalizowanym w prawym górnym rogu ekranu, klikając w fioletową ikonkę z mieczem. Wznosimy postumenty do momentu, w którym wskaźnik prestiżu przekroczy 200. Teraz przystępujemy do właściwej ucieczki.

Poruszamy się wzdłuż drogi zaznaczonej na mapie. Żółty punkt oznacza lokację początkową naszego bohatera, zielony zaś wskazuje cel. Jest to najprostsza droga, na której znajdziemy najmniejszą ilość przeciwników.

Po dojściu do celu widzimy zagradzającą nam drogę bramkę. Pociągamy za dźwignię znajdującą się tuż obok bramki po prawej stronie (klikając prawym przyciskiem wówczas, gdy pojawi się ikonka z dwoma kołami zębatymi) i przechodzimy w stronę wyjścia. Likwidujemy trzech przybyłych herosów i wychodzimy z podziemi. Misja zakończona.

Misja 2 - Yum-Yumville

Legenda:

1. miejsce konwersji pierwszego pentagramu

2. miejsce ustawienia drugiego pentagramu

3. klatka z goblinem

4. drugie wrota

5. miejsce wymarszu szkieletów

6. legowisko zmutowanych szczurów

7. miejsce, z którym znajdziemy "Seeds of Discord"

Misję rozpoczynamy tuż obok Dungeonheart - najważniejszego artefaktu chroniącego nasze życie i zdolnego do wskrzeszania naszego bohatera. Jego zniszczenie skutkuje zakończeniem gry, dlatego, mimo wielu wyznaczanych przez scenariusz celów, obrona serca jest kluczowa dla powodzenia misji. W tym scenariuszu zagrożenie będzie jednak znikome. Naszym pierwszym zadaniem jest przemiana pentagramu stojącego nieopodal początkowej lokacji po prawej stronie (mapa, punkt 1). Podchodzimy pod pentagram, zabijamy nietoperze, wybieramy z dolnego paka umiejętność "Convert pentagram