Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry Diablo III zawiera szczegółowy opis zadań z podziałem na akty, ułożonych zgodnie z kolejnością ich rozgrywania. Ponadto w opracowaniu znalazły się również opisy wszystkich unikatowych zdarzeń, klas postaci oraz ich zdolności.
Diablo III 2.0 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Trzecia część jednej z najbardziej znanych i cenionych serii gier akcji RPG. Produkcja rozgrywa się w świecie Sanktuarium, w którym toczy się odwieczna walka między aniołami i demonami. Gracz wciela się w jedną z kilku dostępnych postaci, aby podjąć walkę ze złem. Twórcy wprowadzili do gry mnóstwo nowych rozwiązań i pomysłów.
Gra Diablo III, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3, PS4. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 256
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1239
Upadła gwiazda
Dziedzictwo Caina
Rozbita korona
Rządy Czarnego Króla
Miecz Nieznajomego
Rozbity miecz
Zagłada w Wortham
Szlakiem Sabatu
Uwięziony anioł
Powrót do Nowego Tristram
Kości matrony
Słój Dusz
Farma trupojadów
Rodzina Rathe
Cenna ruda
Ostatni bastion starożytnych
Wieczna Wojna
Zemsta Garbada
Odzyskana reputacja
Ciernie na pustyni
Droga do Alkanus
Miasto Krwi
Audiencja u cesarza
Nieoczekiwani sprzymierzeńcy
Zdrajca Horadrimów
Krew i piasek
Czarny Kamień Dusz
Przeczesywanie Kaldeum
Złoto górnika
Legowisko Lacuni
Posążek Rygnara
Duchy strażników
Niespokojne piaski
Niszczejąca krypta
Kapliczka Rakanishu
Skarb Sandara
Więźniowie Kamyra
Oblężenie Twierdzy Bastionu
Losy bitwy
Wyłom w Twierdzy
Drżenie kamienia
Machiny wojenne
Bestia oblężnicza
Serce Grzechu
Oczekiwanie na posiłki
Zaciąg rekrutów
Chroń i służ
Sterowanie ręczne
Hartowanie w ogniu walki
Więzy krwi
Losy bitwy
Opatrywanie rannych
Ognie chwały
Szalony alpinista
Upadek Królestwa Niebios
Światło nadziei
U stóp Srebrnej Iglicy
Najwyższe Zło
Normalny, Wysoki, Ekspert, Mistrz
Udręka
Charakterystyka
Czego potrzebujemy?
Charakterystyka
Przykładowy build
Taktyka walki
Umiejętności aktywne
Umiejętności pasywne
Progresja umiejętności (01-20)
Progresja umiejętności (21-40)
Progresja umiejętności (41-60)
Charakterystyka
Przykładowy build
Taktyka walki
Umiejętności aktywne
Umiejętności pasywne
Progresja umiejętności (01-20)
Progresja umiejętności (21-40)
Progresja umiejętności (41-60)
Charakterystyka
Przykładowy build
Taktyka walki
Umiejętności aktywne
Umiejętności pasywne
Progresja umiejętności (01-20)
Progresja umiejętności (21-40)
Progresja umiejętności (41-60)
Charakterystyka
Przykładowy build
Taktyka walki
Umiejętności aktywne
Umiejętności pasywne
Progresja umiejętności (01-20)
Progresja umiejętności (21-40)
Progresja umiejętności (41-60)
Charakterystyka
Przykładowy build
Taktyka walki
Umiejętności aktywne
Umiejętności pasywne
Progresja umiejętności (01-20)
Progresja umiejętności (21-40)
Progresja umiejętności (41-60)
Kaprysowo
Czego potrzebujemy?
Gdzie należy się udać?
Poradnik do gry Diablo III zawiera szczegółowy opis zadań z podziałem na akty, ułożonych zgodnie z kolejnością ich rozgrywania praz porady do poziomów. Tekst ubarwiony jest licznymi obrazkami i zawiera wszystkie istotne informacje dotyczące spotykanych postaci i wrogów. W niniejszym poradniku znajduje się też opis poszczególnych klas wraz z przykładowymi buildami. Wszystkiego dopełniają opisy ukrytych poziomów takich jak Kaprysowo, czy Infernalna Machina. Diablo 3 jest grą typu hack'and'slash wydaną przez studio Blizzard w roku 2012. Sama produkcja jest trzecią odsłoną serii i opowiada o wojnie między demonami i aniołami. W samym środku opowieści pojawia się postać gracza, która została zwabiona w pobliże nowego Tristram poprzez spadającą gwiazdę. Podczas rozgrywki gracz może wcielić się w jedną z pięciu klas postaci: Barbarzyńcę, Czarodzieja, Łowcę Demonów, Mnicha czy Szamana. Twórcy stworzyli w grze system poziomów mistrzowskich, który nie ma granicy, a więc postać gracza może w teorii rozwijać się bez końca. System rozgrywki sprowadza się do walki z zastępami wrogów za pomocą arsenału licznych umiejętności by awansować swoją postać i zbierać dla niej coraz to lepszy ekwipunek. Wszystko to w otoczce mrocznego klimatu fantastyki. Sama gra podzielona jest na cztery akty różniące się występującymi tam potworami, otoczka fabularną oraz ostatnim bossem. Zakończenie gry jest dopiero początkiem, ponieważ ważnym czynnikiem są poziomy trudności na które przechodzi się gdy tylko postać będzie wystarczająco silna.
Poradnik do gry Diablo 3 zawiera:
Szczegółowy opis wszystkich zadań występujących w grze.
Szczegółowy opis wszystkich unikatowych zdarzeń, zarówno tych premiowanych osiągnięciami, jak i tych mniejszych, luźnych.
Opis poziomów trudności wraz z dokładnymi wskazówkami dotyczącymi postępowania na najwyższych poziomach.
Opis wszystkich klas postaci: Barbarzyńcy, Mnicha, Czarodzieja, Szamana i Łowcy Demonów.
Opis rzemieślników i wskazówki dotyczące rzemiosła.
Opis wszystkich występujących w grze zdolności z uwzględnieniem modyfikujących je run.
Przykład buildów dla każdej z klas i różne porady dotyczące rozgrywki.
Dokładny opis ukrytego poziomu Kaprysowo oraz Infernalnej Machiny
Maciej "Psycho Mantis" Stępnikowski, Aver, Terrag i Asmodeusz oraz Marcin "Xanas" Baran (www.gry-online.pl)
Nie opłaca się sprzedawać przedmiotów legendarnych w sklepie, lepiej już je odzyskać u kowala w celu pozyskania z nich komponentów.
Używanie towarzyszy jest bardzo istotne, jeśli grasz samemu. Ich umiejętności często się przydają podczas walk z bossami.
Dołączenie do klanu jest dobrym pomysłem, ponieważ możesz zobaczyć na bieżąco, jakie legendarne itemy lecą twoim znajomym.
Męstwo Nefalemów zostało zastąpione buffem "Siła w liczebności", który polega na tym że im więcej ludzi jest obok ciebie tym zwiększa się twoja szansa na otrzymanie magicznych przedmiotów.
Chwała Nefalemów to buff wypadający z potworów. Zwiększa on twoją szybkość poruszania się i siłę ataków.
W grze występują studnie życia i studnie natchnienia. Te drugie dodają ci dodatkowe doświadczenie za zabicie potworów w o 25%.
Warto też wspomnieć o opcji zwanej trybem wyboru (ESC -> opcje -> rozgrywka): po jej zaznaczeniu będziemy mogli przypisać dowolne umiejętności pod kolejne klawisze (1-4) oraz pod oba przyciski myszy.
Poziomy mistrzowskie są teraz przypisywane do konta, a nie do postaci.
Wskrzeszać się przy zwłokach możesz tylko trzy razy, co określoną ilość czasu.
Teleportacja do gracza jest dostępna z poziomu mapy, kliknięcia na sztandarze oraz przez portret bohatera.
Po rozpoczęciu gry znajdujesz się na Drodze nad urwiskiem. Skieruj się na wschód i zabij kilku napotkanych Ożywieńców. Następnie będziesz musiał skręcić na północ i skierować się do wrót miasta Nowe Tristram.
Przed jego zamkniętą bramą stoi kapitan Rumford, a na palisadzie stacjonują obrońcy. Porozmawiaj z kapitanem, a otrzymasz pierwsze zadanie.
Z lasu na wschodzie zaczną wychodzić stwory. Wraz z obrońcami miasta pozbądź się ich. Najpierw pojawi się ich kilku, a gdy pokonacie pierwszą falę nadciągnie liczniejsza grupa.
Wkrocz do miasta i skieruj się na centralny plac, przy którym znajduje się gospoda. Jest ona, tak jak każdy cel zadania, zaznaczona na mapie pulsującym okręgiem. Wejdź do niej. W pierwszej sali, obok baru, stoi Lea - porozmawiaj z nią.
Podczas waszej rozmowy kilku stojących obok ludzi nagle przemieni się w Ożywieńców. W ich zabiciu pomoże ci Lea.
Następnie dokończ rozmowę zLeą, która została przerwana przez Ożywieńców. Obok znajduje się Pokój Lei, ale nie znajdziesz tam nic ciekawego prócz jej dziennika.
Wyjdź z gospody i skieruj się ponownie przed miejskie mury. Porozmawiaj z kapitanem Rumfordem.
Od północy zaatakują Ożywieńcy. Są oni "rodzeni" przez Plugawą matkę, dlatego postaraj się zabić przede wszystkim ją, a nowi przeciwnicy przestaną się pojawiać.
Skieruj się dalej na północ - po przebiegnięciu wąską ścieżką znajdziesz się na Drodze do starego Tristram. Warto dobrze zwiedzić tę lokację.
Panoszą się tu przede wszystkim Ożywieńcy, Kolcozwierze orazChodzące trupy (po ich zabiciu będziesz musiał jeszcze zabić Pełzający korpus). Znajduje się tutaj sporo zwłok obrońców Tristram, pniaków, stosów kości i innych rzeczy przy których możesz znaleźć złoto oraz przedmioty. Bez problemu znajdziesz także trzy Plugawe matki, dzięki czemu wykonasz premiowane zadanie. Lokacja do dużych nie należy. Aby znaleźć przejście dalej warto trzymać się drogi.
W pewnym momencie droga się zwęzi i doprowadzi cię do Starych ruin. To stare Tristram, po którym panoszą się te same stwory co na Drodze do starego Tristram. Plugawa królowa znajduje się na południowym wschodzie miasta, zaznaczona jest czerwoną kropką na mapie.
Jest ona dość wytrzymała, ale powolna. Cały czas rodzi kolejnych Ożywieńców, więc musisz skupić się na zabiciu jej.
Zanim skorzystasz z punktu nawigacyjnego warto obejść cały teren np. w ruinach warsztatu Griswolda (kowala znanego z pierwszego Diablo) znajdziesz stojak na zbroję. Następnie kliknij na punkcie nawigacyjnym i wybierz Nowe Tristram.
Kapitana Rumforda znajdziesz tuż przy punkcie nawigacyjnym. Po rozmowie z nim zakończysz zadanie i otrzymasz dodatkowe punkty doświadczenia (PD) oraz złoto.
Aby otrzymać to zadanie skieruj się do Lei, która stoi przy placu centralnym Nowego Tristram.
Kliknij na punkcie nawigacyjnym i wybierz Stare ruiny.
Po przeniesieniu się za pomocą punktów nawigacyjnych skieruj się za Leą do bramy. Łuczniczka ją otworzy i będziesz mógł iść dalej.
Znajdziesz się na Drodze do Starego Tristram. Podążaj przed siebie wąską drogą, a w końcu natrafisz na Chatę Adrii.
Wejdź do chaty, a od razu odkryjesz z LeąUkrytą piwnicę.
Lea natychmiast wskoczy do piwnicy - ty udaj się za nią.
Piwnica nie jest duża. Po zrobieniu kilku kroków odkryjesz, że Adria była wiedźmą.
Obok kotła w centralnej części piwnicy pojawi się były kapitan straży wraz ze swoimi sługami, z którymi musisz zawalczyć. Kapitan Daltyn wymagającym przeciwnikiem nie jest. Jest powolny i wytrzymały, ale zadawane przez niego obrażenia nie są dużym zagrożeniem. Warto najpierw wyeliminować sługi.
Po pokonaniu go musisz jeszcze zamienić słowo z Leą. Ta przestanie ci już towarzyszyć - dalej musisz radzić sobie sam.
Wyjdź zUkrytej piwnicy - pojawi się tutaj grupka Ożywieńców. Aby dotrzeć do katedry musisz z Domu Adrii skierować się w prawo. Ponownie znajdziesz się na Drodze do starego Tristram.
Podążaj wąską, krętą droga po drodze zabijając kilku Ożywieńców. Dosłownie po chwili dotrzesz do Katedry. Otwórz drzwi i wejdź do niej.
W korytarzu musisz pozbyć się kilku stworów. Na końcu przez krater zejdź w dół, do Katedry - poziom 1.
Znajdziesz się na pierwszym poziomie, ale tutaj Deckarda Caina nie ma. Twoim celem jest znalezienie przejścia dalej.
Lokacja jest już większa, pełna korytarzy. Pojawiają się także nowe stwory. Żarłoczne trupy są powolne i nie są zbyt groźne (chyba, że w większej liczebności). Uważaj natomiast na Zszywańce - po zabiciu eksplodują i pozostawiają po sobie pełzające Trupie czerwy. Spotkasz tu jeszcze Nietoperze trupojady zadające obrażenia od błyskawic. Nie dopuść do sytuacji, w której zostaniesz zakleszczony - może ona być ryzykowna nawet dla barbarzyńcy.
Aby podążyć dalejmusisz znaleźć wyjście, które prowadzi do Przejścia Leoryka.
Podczas krótkiego przerywnika zobaczysz, że Deckard Cain jest w niebezpieczeństwie. Zajdź po schodach na dół i broń go. Wśród szkieletów znajdzie się boss - Zerwiczerep. Wbrew pozorom walka z tą grupką wrogów nie jest wymagająca. Boss nie jest zbyt wytrzymały, a zadawane przez niego obrażenia są niewielkie.
Gdy ich pokonasz zamień słowo z Cainem.
Otworzy on tajemne przejście na powierzchnię - idź za nim. Znajdziesz się w Ogrodach katedralnych.
Obok miejsca, z którego wyjdziesz na powierzchnię znajduje się punkt nawigacyjny - udaj się za jego pomocą do Nowego Tristram.
Porozmawiaj z Leą, a zakończysz zadanie.
Uratowałeś Deckarda Caina - porozmawiaj z nim, a dowiesz się nieco o królu Leoryku. Następnie zleci ci on zadanie.
Musisz udać się do kowala. Z centralnego placu skieruj się drogą po lewo. Mijając mieszkańców oraz kupców w końcu dotrzesz do kowala, który stoi na rogu dróg - porozmawiaj z nim.
Biegnij za kowalem, a wskaże ci Piwnicę potępionych. Wejdź do niej za nim.
W krótkim korytarzu natrafisz na drzwi - zniszcz je, a przejdziesz do komnaty. Musisz tutaj zabić kilkunastu Żarłocznych trupów.
Na końcu piwnicy znajdziesz żonę kowala. Niestety ją także będziesz musiał zabić. Jako boss Mira Eamon jest o wiele bardziej wymagająca, chociaż jest sama i bardzo powolna. Zadaje potężne ciosy, a gdy się od niej oddalisz pluje jadem zadając obrażenia od trucizn.
Po zabiciu bossa porozmawiaj z Haedrigiem - to zakończy twoją przysługę wobec niego.
Wyjdź z piwnicy i wróć się nieco - jak biegłeś za kowalem mijałeś bramę. Gdy ją przekroczysz na wąskim moście zaatakuje cię grupa Ścierwojadów - możesz się wrócić do miasta, wtedy otrzymasz pomoc w ich zabiciu.
Po dotarciu na drugą stronę mostu znajdziesz się w Kotlinie lamentów. To spory obszar pełen przede wszystkim Żarłocznych trupów oraz Rzygających trupów, które je rodzą te pierwsze. Spotkasz tu także Zszywańce oraz bardzo szybkie Ścierwojadami. Z zagajników wychodzą pełzające Wygłodniałe korpusy.
Ponieważ teren jest otwarty uciekając przed jedną grupą możesz natrafić na kolejną. Dlatego jeśli twój bohater nie radzi sobie z taką liczbą przeciwników odkrywaj mapę krok po kroku i eliminuj przeciwników po kolei. Podczas zwiedzania lokacji możesz znaleźć zwłoki ucznia Haedriga, o czym poinformujesz kowala przy najbliższej okazji.
Aby znaleźć cmentarz musisz poruszać się wzdłuż krawędzi mapy - w pewnym miejscu będzie wąskie przejście do bramy na Cmentarz porzuconych.
Znajdziesz się na cmentarzu. Tuż za bramą znajduje się punkt nawigacyjny - podejdź do niego by go aktywować.
Musisz tutaj przemierzyć trzy Splugawione krypty. Wejścia do nich znajdują się w obrębie cmentarza.
Jedna z tych Splugawionych krypt posiada zejście na poziom drugi, który jest twoim celem. Pozostałe dwie posiadają tylko jeden poziom. Musisz odszukać właściwą. Jako, że to cmentarz przeciwnicy to przede wszystkim Szkielety, małe Diabliki i znane ci już inne stwory. Z pewnością w dwóch kryptach, gdzie zejścia na drugi poziom nie ma napotkasz na wrogów-bossów. Uważaj, gdyż będą już oni posiadali specjalne właściwości jak odrzucanie czy teleport.
W końcu w jednej ze Splugawionych krypt odnajdziesz zajście na niższy poziom.
Splugawiona krypta - poziom 2 to mała lokacja. Gdy zbliżysz się do drzwi wyjdzie z nich Paszczorwij. Posiada on ponad 300 punktów życia (trzy razy więcej niż żona kowala) - jest więc bardzo wytrzymały. Jest on dość powolny i potrafi zadawać ciosy, które odrzucają bohatera. Pomieszczenie w którym walczycie jest dość małe. Po pokonaniu go przejdź przez drzwi, a znajdziesz się w Grobowcu Kanclerza.
W tej niewielkiej lokacji spotkasz Strażnika grobowca, który przyzywa Szkielety. Zabij go, aby przerwać pojawiające się w nieskończoność nowe Szkielety.
Na końcu lokacji odnajdziesz ołtarz kanclerza, a na nim koronę kanclerza.
Jednak w momencie gdy spróbujesz ją wziąć pojawi się Kanclerz Eamon. To wytrzymały przeciwnik, który potrafi się teleportować. Gdy znajdujesz się w pewnej odległości od niego korzysta z umiejętności przymrożenia, która spowalnia cię na chwilę i zadaje ci obrażenia. Gdy się do niego zbliżysz zadaje ciosy powodujące odrzucenie i chwilowe spowolnienie. Walka nie jest prosta, kontroluj posiadane punkty życia.
Pozostaje ci już tylko wziąć koronę Króla Szkieletów.
Uzyskałeś dostęp do potężnego zaklęcia jakim jest miejski portal. Kliknij <T> (bądź też odpowiedni przycisk na dolnym panelu), a bohater po chwili przeniesie się do miasta.
W mieście wyjście pojawi się przy placu centralnym. Skieruj się do kowala, aby z nim porozmawiać. Naprawi on koronę i zakończysz zadanie.
Po to zadanie skieruj się do Deckarda Caina.
Dzięki punktom nawigacyjnym przeskocz do Ogrodów katedralnych.
To tędy szedłeś z Deckardem Cainem po tym, jak go uratowałeś. Skieruj się drzwiami do Przejścia Leoryka - podążasz do miejsca gdzie poznałeś Caina.
Po zejściu na dół znajdziesz się w miejscu gdzie znalazłeś Caina. Skieruj się w prawo, zejdź po schodach, otwórz złote drzwi i przejdź przez nie.
Znalazłeś się w Katedrze - poziom 2. Lokacja jest dość duża , a znanych ci już potworów całe mnóstwo. Uważaj na Strażników grobowca, którzy przyzywają Szkielety.
Twoim celem jest znalezienie zejścia na poziom niżej. Gdy z niego skorzystasz znajdziesz się w Katedrze - poziom 3. Skieruj się tutaj w lewo.
Natrafisz tu na grupę Nekromantycznych sług, którzy za pomocą magii więzią wojownika. Zabij ich oraz wszystkich innych wrogów w okolicy, a pomożesz wojownikowi. Następnie z nim porozmawiaj.
Udaj się schodami w górę - możesz przeszukać okoliczne komnaty, ale kolejny cel znajduje się na wprost. Po drodze musisz zabić kilkanaście stworów.
Przy skrzyni znajdują się Mroczni kultyści - zabij ich i otwórz skrzynię, a wojownik odzyska swoje rzeczy. Templariusz do ciebie dołączy. W tym rejonie znajdziesz także punkt nawigacyjny.
Biegnij dalej przemierzając korytarze i schody. W pewnym momencie dotrzesz do zaczarowanych schodów zablokowanych przez czarną magię, z czym poradzi sobie twój nowy towarzysz. Gdy zejdziesz na dół w końcu dotrzesz do miejsca, gdzie pojawi się Jondar.
Jondar przywołuje Szkielety oraz wystrzeliwuje pociski, które trują. Ponadto musisz uważać na jego niebywałą szybkość. Gdy go pokonasz templariusz go dobije.
W tym momencie będziesz mógł zdecydować, czy chcesz aby templariusz dalej ci towarzyszył. Jak najbardziej warto skorzystać z jego pomocy. Gdy wstąpi do twojej drużyny otwórz jego panel - tu możesz zmienić mu ekwipunek oraz aktywować dostępne umiejętności.
Zejdź po schodach na dół i skorzystaj z przejścia do niższej lokacji. Znajdziesz się w Katedrze - poziom 4.
Lokacja jest duża - to sieć korytarzy i komnat. Spotkasz tu doskonale znanych ci przeciwników. Pojawiają się także nowi: Szkieletowi Tarczownicy wyposażeni są w tarczę, którą blokują zadawane przez ciebie ciosy; Szkieletowi Łucznicy wyposażeni są w łuki (mogą być groźni w większej grupie). Pełno tutaj jest Strażników grobowca, którzy przyzywają Szkielety. Możesz natrafić nawet na ich grupki, skupione na przywoływaniu całych mas Szkieletów. Twoim celem jest znalezienie zejścia na dół, do Królewskich krypt.
Jesteś już prawie u celu. Pokonaj korytarz, gdzie prócz Szkieletów natrafisz na punkt nawigacyjny. Podejdź do miecza Leoryka - zobaczysz retrospekcję ze śmierci króla. Kieruj się w głąb lokacji.
Ponownie staniesz oko w oko z Królem Szkieletów. Następnie z czterech Aktywnych filarów zaczną wyłaniać się Szkielety. Musisz je zniszczyć, ale bądź ostrożny - produkują one dziesiątki Szkieletów. Dodatkowo znajdujesz się pod ostrzałem Szkieletowych Łuczników. Gdy zniszczysz cztery filary potop się skończy - udaj się dalej za królem.
Na końcu lokacji znajdziesz drzwi prowadzące do Krypty Króla Szkieletów.
Przejdź przez nie, a znajdziesz się u celu. W Krypcie Króla Szkieletów zobaczysz przerywnik przedstawiający jak król niszczy przejście do siebie.
Skieruj się drogą w prawo. Król zamknie bramę i ześlę do ciebie grupę Przywróconych. To nieco silniejsze szkielety. Po zabiciu ich brama prowadząca dalej otworzy się.
Skieruj się schodami w górę i podejdź do tronu, na którym spoczywa ciało króla. Załóż koronę na jego głowę - ten ożyje i rozpocznie się walka.
Król Szkieletów przywołuje Przywróconych (szkielety) oraz Zapomnianych żołnierzy (szkielety z tarczami). Potrafi się teleportować i ma bardzo dużo punktów życia. Dzięki swojej długiej broni zadaje ciosy o dużym zasięgu. Walcząc z nim najlepiej szybko eliminować przywołane stwory i zanim król przywoła kolejną grupkę atakować go. Jeśli stwory nam nie stoją na drodze do króla warto wykorzystać tę okazję i zanim się przemieści zadać mu kilka ciosów.
Po zabiciu go skieruj się do komnaty, do której wejście znajduje się pod tronem.
Dotarłeś do miejsca uderzenia. Zejdź po schodach, do krateru, a znajdziesz tutaj Nieznajomego - porozmawiaj z nim.
Skieruj się w lewo, a odkryjesz punkt nawigacyjny - udaj się do Nowego Tristram.
Aby zakończyć zadanie porozmawiaj ze starcem - jak zawsze stoi on tuż przy placu centralnym.
Porozmawiaj ponownie z Cainem, a rozpoczniesz nowe zadanie.
Nieznajomy pozostanie wraz Deckardem oraz Leą, a ty musisz udać się na Pola Niedoli. Skorzystaj z punktu nawigacyjnego w centralnej części placu i udaj się na Cmentarz Porzuconych.
Na cmentarzu skieruj się na północny-zachód - przejdź przez bramę. Gdy mostem przekroczysz rzekę znajdziesz się na Polach niedoli.
To największa lokacja w pierwszym akcie gry. Spotkasz tutaj wielu nowych przeciwników, m.in.: Wojowników klanu księżyca; Upiory drzewne (które po zabiciu pozostawiają po sobie trujące resztki); Podziemne skoczki (które wyłaniają się spod ziemi i są bardzo szybkie); latających Siewców zarazy (którzy rodzeni są przez Gniazdo zarazy), olbrzymie Dzikie bestie (które atakują szarżą) oraz innych. W lokacji tej znajduje się punkt nawigacyjny. Znajdziesz tutaj także kilka podziemnych lokacji. Nie muszę dodawać, że warto wszystko przemierzyć.
Twoim celem jest znalezienie Legowiska kazrów. Przemierzaj Pola niedoli krok po kroku, aż je znajdziesz. Wkrocz do niego by znaleźć pierwszą część miecza.
Lokacja ta nie jest duża. Szybko natrafisz na odprawiającą czary grupkę Rozwścieczonych Zelotów. Po zabiciu ich pojawi się Mahda. Po krótkiej rozmowie przywoła ona kilkunastu Rozwścieczonych Zelotów - zabij ich.
Mahda zniknie, a ty zabierz pierwszą część miecza.
Skorzystaj z portalu miejskiego by udać się do Nowego Tristram. Porozmawiaj z Deckardem Cainem. Po krótkiej konwersacji zakończysz to zadanie.
Porozmawiaj z Leą - dołączy ona do ciebie.
Skorzystaj z punktów nawigacyjnych i przenieś się na Pola niedoli. Musisz odszukać przejście do Starego młyna.
Najlepiej odszukać drogę - prowadzi ona właśnie do tej lokacji. Spotykasz tutaj szelmę, który prosi cię o pomoc.
Wejdź na teren młyna za szelmą.
Porozmawiaj z jednym z Bandytów. Niestety negocjacje w sprawie uwolnienia kobiety niewiele pomogą.
Zabij stojących przy niej Bandytów. Po chwili z domu wyskoczy kolejna grupka, a następnie po lewej stronie pojawi się jeszcze jedna. Musisz zabić ich wszystkich.
Zamień słowo z szelmą - dołączy on do twojej drużyny.
Skieruj się bramą na północy - ponownie znajdziesz się na Polach niedoli. Podążaj wąską drogą, a dotrzesz do na punktu nawigacyjnego. Szelma jest chętny do ciebie dołączyć. Wtedy zamiast templariusza towarzyszyć ci będzie on, a templariusz uda się na plac centralny do Nowego Tristram i w każdej chwili będziesz mógł ponownie zamienić towarzysza.
Skieruj się schodami w dół, a dotrzesz do świątyni.
Zejdź kolejnymi schodami na dół i porozmawiaj z Alarykiem.
Pobiegnij za Alarykiem w prawo, a naprawi on most umożliwiając ci on przejście dalej. Po pokonaniu mostu znajdziesz się w mrocznym lesie.
Butwiejący las to dość rozległa lokacja, w której napotkasz nowe typy przeciwników. Większość z nich nie jest groźna - uważaj na Rozwścieczone widma, które lubią pojawiać się i znikać, mogą cię spowolnić. W tej lokacji znajduje się punkt teleportacyjny.
Twoim zadaniem jest odnalezienie dwóch wejść do podziemnych lokacji: Mogiły Wojownika i Krypty Starożytnych. W każdej z nich znajdziesz poszukiwane artefakty.
W Krypcie Starożytnych pełno jest Przywróconych przywoływaczy oraz wzywanych przez nich Przywróconych. Jak zawsze w takiej sytuacji pozbądź się stworów, które przywołują. Lokacja nie mała, a potworów jest naprawdę dużo, więc nie daj się zapędzić w kozi róg.
Po zabiciu wszystkich zabierz stojący na piedestale Symbol Światła. Lokacja jest niewielka, a przedmiot wyeksponowany - nie sposób go przegapić.
Mogiła Wojownika to także mała lokacja z grupką obrońców - szkieletów oraz łuczników.
Na jej końcu znajdziesz Symbol Honoru.
Dobrze jest abyś w Butwiejącym lesie znalazł punkt nawigacyjny. Jeśli go znajdziesz przenieś się do Zatopionej Świątyni. Możesz także przenieś się miejskim portalem do Nowego Tristram, a następnie za pomocą punktów nawigacyjnych udać się do Zatopionej Świątyni. Skieruj się następnie do miejsca, gdzie poznałeś Alaryka. Na lewo i na prawo od niego znajdują się piedestały - umieść tam znalezione artefakty.