Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Symulator Farmy 2014 to symulator rolniczej działalności. W poradniku znalazły się kompleksowe informacje o wszystkich istotnych elementach gry. W tekście opisano rodzaje działalności rolniczej, porady odnośnie rozwoju gospodarstwa czy opis kariery rolnika. Znajdziesz tutaj również informacje na temat dostępnych w grze pojazdów, budynków oraz upraw, a także przydatne wyliczenia dotyczące rentowności upraw.
Poradnik do Symulator Farmy 2014 zawiera:
W poradniku do gry Symulator Farmy 2014 znalazły się porady dotyczące rozwoju gospodarstwa i kariery rolnika. W opracowaniu znalazły się również informacje dotyczące dostępnych pojazdów, budynków oraz upraw (wraz z ich rentownością),a także duża mapa gry.
Symulator Farmy 2014 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 63
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1430
GPS, menu podręczne i pory roku
Budynki na farmie
Budynki na mapie
Rodzaje roślin uprawnych
Pojazdy i maszyny
Oranie
Spulchnianie
Zasiew
Nawożenie
Żniwa
Belowanie słomy
Poznanie farmy i pierwsze prace
Kolejne zadania
Kolejne rolnicze sezony
Trzeci sezon
Informacje ogólne
Działalność w polu na większą skalę
Hodowla zwierząt
Wynajmowanie pracowników
Symulator Farmy 2014 to symulator rolniczej działalności. W poradniku znalazły się kompleksowe informacje o wszystkich istotnych elementach gry. W tekście opisano rodzaje działalności rolniczej, porady odnośnie rozwoju gospodarstwa czy opis kariery rolnika. Znajdziesz tutaj również informacje na temat dostępnych w grze pojazdów, budynków oraz upraw, a także przydatne wyliczenia dotyczące rentowności upraw.
Poradnik do Symulator Farmy 2014 zawiera:
Opisy wszystkich rodzajów działalności rolniczej;
Porady jak rozwijać gospodarstwo;
Opis kariery;
Opis dostępnych upraw, hodowli, budynków;
Opisy wszystkich pojazdów i rolniczych sprzętów;
Wyliczenia rentowności upraw;
Opis mapy.
Maciej "Psycho Mantis" Stępnikowski (www.gry-online.pl)
W poradniku posłużono się następującymi kolorami by wyróżnić niektóre elementy w grze:
kolorem
niebieskim
oznaczono nazwy budynków i maszyn np. kombajn, magazyn;
koloru
pomarańczowego
użyto do oznaczania pór roku np. wczesna wiosna;
kolorem
zielonym
oznaczono zboża i zwierzęta np. krowa, pszenica;
koloru
brązowym
użyto do oznaczenia klawiszy odpowiedzialnych za daną czynność.
Poradnik powstał do gry w wersji 1.012.
Rozglądanie się
Pieszo: poruszanie się;
W pojeździe: gaz, hamulec, skręt w lewo, skręt w prawo
Pieszo: skok
Pieszo: Bieg (przytrzymaj klawisz)
Wsiądź / wysiądź z pojazdu
Zmiana kierunku jazdy (przełączenie pomiędzy biegiem do przodu a do tyłu)
Przy ręcznej skrzyni biegów: zmiana biegu na wyższy, (przytrzymaj) zmiana przekładni na wyższą
W kombajnie: wystawienie / schowanie rury wysypowej do zboża
Przy ręcznej skrzyni biegów: zmiana biegu na niższy, (przytrzymaj) zmiana przekładni na niższą
W kombajnie: uruchomienie / zatrzymanie wysypywania zboża
Włączenie tempomatu (cztery prędkości) przy automatycznej skrzyni biegów
Przyczepienie / odłączenie maszyny do pojazdu
Opuszczenie / podniesienie przyrządu (np. kultywatora, zespołu żniwnego, przyczepy itp.)
Włączenie / wyłączenie mechanizmu (np. zespołu żniwnego w kombajnie, rozsiewacza nawozów, prasy rolującej, obrócenie pługa).
Składanie / rozkładanie przyrządu (np. kultywatora)
Włączenie / Wyłączenie świateł
Włączenie / wyłączenie podręcznego menu
Zmiana kamery
Panel podręczny - widok mapy
Panel podręczny - informacje o polu
Panel podręczny - informacje ogólne o rozgrywce
W lewym-dolnym rogu ekranu znajduje się podręczna mapa, gdzie prócz najbliższego terenu widzisz także ile posiadasz pieniędzy, jaka jest pora roku, pora dnia oraz pogoda ([F1]).
W drugiej zakładce ([F2]), gdy znajdziesz się na jakimś polu, wyświetlane są szczegóły dotyczące tego danego pola: czy zostało oraz w jakim procencie zaorane, spulchnione, użyźnione, obsiane zbożem, a także informacja jakie zboże tu zasiano. Podczas żniw wyświetla się tu informacja ile do skoszenia jeszcze pozostało. To bardzo przydatny panel umożliwiający sprawdzenie jak zaawansowane są prace na danym polu. Dzięki wyświetlającym się procentom wiesz jak dokładny byłeś w pracach rolnych.
Na trzeciej zakładce ([F3]) wyświetlają się informacje o posiadanych pieniądzach i wysokości kredytu do spłacenia, liczba posiadanych przez Ciebie pól oraz ich łączny areał w hektarach. W końcu jest tu także liczba posiadanych zwierząt: krów, kaczek i kur. Gdy w sklepie rolniczym zakupiszstację pogodową to tu wyświetlana jest prognoza pogody na trzy najbliższe dni.
W pierwszej zakładce obok mapy znajdują się cele. Jeśli włączyłeś tryb kariery widzisz tam listę zadań, na górze jest to aktualne, a poniżej wcześniej wykonane.
W drugiej zakładce możesz przeczytać szczegółowe informacje o każdym polu. Wystarczy najechać na jedno z nich by dowiedzieć się czy jest zaorane, spulchnione, zasiane, nawożone oraz jakie zboże tam zasiano.
Trzecia zakładka przedstawia wszystkie pojazdy w grze. Jest to bardzo przydatne narzędzie. W momencie gdy wybierzesz na mapie pojazd i klikniesz na nim myszką przeniesiesz się do niego. W ten sposób możesz błyskawicznie przemieszczać się pomiędzy różnymi pojazdami, a więc i różnymi punktami na mapie.
W czwartej zakładce zatrudniasz pracowników do różnych prac. Aby jednak mieć taką możliwość musisz znajdować się na terenie swojej farmy. Wybierasz tu co ma zrobić pracownik, a następnie na którym polu. Praca jest wykonana błyskawicznie, a z konta gospodarstwa znika zapłata. Jak z tego narzędzia sprytnie korzystać omówiono w innym rozdziale pod koniec poradnika.
W ostatniej zakładce, "Mechanika", sterujesz kluczowymi procesami w grze: zmianą pór roku (przejście do następnej rundy) oraz przejściem do następnego dnia. W grze jest sześć pór roku: wczesna wiosna, późna wiosna, wczesne lato, późne lato, wczesna jesień i późna jesień. Gdy zakończysz prace w polu w danej rundzie (etapie, czyli porze roku), klikasz przycisk następne runda i w mgnieniu oka np. wczesne lato zamienia się w późne lato.
W każdej z pór roku zwykle prowadzi się poszczególne prace:
wczesna wiosna
:
oranie, spulchnianie i zasiew;
późna wiosna
:
nawożenie;
wczesne lato
:
przygotowanie do żniw (ściągnięcie na pole kombajnu oraz ciągnika z przyczepą);
późne lato
:
żniwa (6 z 7 dostępnych roślin), belowanie słomy i jej sprzedaż;
wczesna jesień
:
żniwa (kukurydza), sprzedaż skoszonego zboża;
późna jesień
: